Tuli ostettua tuollainen moottorivikainen Audi A4 -06 3.0 TDI. Konetyyppina ASB ja variona jaon hyppääminen. Vanha kone lähtee näinä päivinä pois ja samalla tulee annettua viimeinen tuomio, että onko korjattavissa vai etsinkö jonkun "vaihtovalion".
Noiden täydellisten ASB / BKN -koneiden hinnat ovat mielestäni ikään ja ajettuihin kilometreihin nähden melko arvokkaita (köyhälle kaikki on..). Varaosahaku, Bildelsbasen, AVK ja toki eBay on tullut selattua melko tarkkaan. Vanhalla koneella on jo vähän päälle 300 tkm ajettu, joten ei ehkä houkuttaisi ostaa puolimoottoria ja siirtää vanhoja turboa, suuttimia ja vauhtipyörää sellaisenaan. Vanhoistakaan suuttimista ei ole kuin sen verran tietoa että korjausarvot olivat reilusti plussalla. Nyt ne on ultraäänipestyt, mutta lopputuloksesta ei tietoa.
Joten mennään itse asiaan :) Onko kenelläkään tiedossa että tuollaista ASB -> CDUC konversiota olisi tehty tai että onko sitä edes mitenkään kohtuudella tehtävissä? Plussana tässä harrastamisessa saisi uudemman moottorin, vähemmän kilsoja itse koneella ja kaikilla sen apulaitteilla, parempi konstruktio jakopäässä jne.. Peruslohkohan on ilmeisesti sama, mutta onko tuossa jotain muuta miksi ei sovi paikoilleen konehuoneeseen tms?
Soittelinkin jo foorumiltakin löytyvälle softan tekijälle ja kysyin että olisiko edes teoriassa mahdollista käyttää ASB-koneen EDC16 boksia (+ sähköjä) ohjaamaan uudempaa esim CDUC 3.0 TDI-konetta. Vastaus oli että ei ehkä mikään kovin hyvä idea - ainakin hukkaportin ohjaus toisi ongelmia / haasteita. En sitten tiedä jos käyttäsi ASB-koneen turbosta löytyvää hukkaportin ohjainta..?
Ja joo, eikös näistä kaikista autoista tule ajan myötä harrastusautoja. Tuo harrastusautoksi muuttaminen tulisi hoidettua näppärästi heti alta pois ;)
Noiden täydellisten ASB / BKN -koneiden hinnat ovat mielestäni ikään ja ajettuihin kilometreihin nähden melko arvokkaita (köyhälle kaikki on..). Varaosahaku, Bildelsbasen, AVK ja toki eBay on tullut selattua melko tarkkaan. Vanhalla koneella on jo vähän päälle 300 tkm ajettu, joten ei ehkä houkuttaisi ostaa puolimoottoria ja siirtää vanhoja turboa, suuttimia ja vauhtipyörää sellaisenaan. Vanhoistakaan suuttimista ei ole kuin sen verran tietoa että korjausarvot olivat reilusti plussalla. Nyt ne on ultraäänipestyt, mutta lopputuloksesta ei tietoa.
Joten mennään itse asiaan :) Onko kenelläkään tiedossa että tuollaista ASB -> CDUC konversiota olisi tehty tai että onko sitä edes mitenkään kohtuudella tehtävissä? Plussana tässä harrastamisessa saisi uudemman moottorin, vähemmän kilsoja itse koneella ja kaikilla sen apulaitteilla, parempi konstruktio jakopäässä jne.. Peruslohkohan on ilmeisesti sama, mutta onko tuossa jotain muuta miksi ei sovi paikoilleen konehuoneeseen tms?
Soittelinkin jo foorumiltakin löytyvälle softan tekijälle ja kysyin että olisiko edes teoriassa mahdollista käyttää ASB-koneen EDC16 boksia (+ sähköjä) ohjaamaan uudempaa esim CDUC 3.0 TDI-konetta. Vastaus oli että ei ehkä mikään kovin hyvä idea - ainakin hukkaportin ohjaus toisi ongelmia / haasteita. En sitten tiedä jos käyttäsi ASB-koneen turbosta löytyvää hukkaportin ohjainta..?
Ja joo, eikös näistä kaikista autoista tule ajan myötä harrastusautoja. Tuo harrastusautoksi muuttaminen tulisi hoidettua näppärästi heti alta pois ;)
Comment