Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 3.0 TDI / rötää, ei käy kunnolla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B7 3.0 TDI / rötää, ei käy kunnolla

    Elikkäs jäi kulkine vedossa tielle mustan savupilven saattelemana. Oli ahtimen pakopuolella lähteny siivet kävelemään (ilmeisesti akseli poikki)

    Turbo vaihdettiin täysin uuteen.

    Auto käy epätasaisesti, kiihdyttäessä rötää eikä vedä kunnolla.. 2. Vaihteella meinaa sammua...
    Ideoita, kokemuksia? (Vikakoodeja ei tule, eikä vikavaloja syty)

  • #2
    Onko kaikki imu- ja ahtoputket ehjiä ja kiinni? Maffin liitin kiinni?

    Comment


    • #3
      Onko ahtoputkisto tarkastettu, ettei hajonnut turbo ole sylkenyt sitä täyteen öljyä? Kannattaa irrottaa lambdan liitin ja kokeilla onko sillä vaikutusta ajoon.

      Isommasta ahtovuodosta pitäisi tulla vikakoodi, tosin ei välttämättä ihan heti.

      Comment


      • #4
        Cr pumpun hihna? Pitäs kyl koodi tulla mut hyvä ois tarkastaa

        Comment


        • #5
          Oliko softattu ja jos oli, niin kenen?

          Comment


          • #6
            Vcds tiesi kertoa että 3. On pimeänä.. toivottavasti olisi vika suuttimessa, illalla kokeillaan toisella suuttimella ja mitataan sylinteristä paineet.

            On softattu, Simos performancella reilu vuosi sitten.

            Missäs asennossa EGR on kun on vetoja reilummin päällä? Mietin vaan jos sieltä on pakopuolen siivistä lähtenyt tavaraa pidemmälle..

            Comment


            • #7
              Egr on ennen turboa, joten ei ne siivet oikein sinne voi päätyä.

              Vedossa egr on muutenkin kiinni, ja vaikka venttiili olisikin auki, virtaus tuskin riittäisi kuljettamaan siiven paloja mukanaan.

              Comment


              • #8
                Eikö EGR ole pakopuolelta putken päässä takaisin imusarjaan? :o (eikös se osan pakokaasusta ohjaa takaisin imusarjaan?)

                Jos se on ennen turboa (imu ilmassa) niin mitä se kierrättää..?

                Ei siis ole tietoa mutta olen omassa päässä sen näin ajatellut...

                Muoks. Mitenpäin turbo ajatellaan? :D

                Comment


                • #9
                  On juurikin noin. Kierrättää osan pakokaasuista takaisin imupuolelle. Eli pakopuolen siivet ei voi takaisin lähteä kiertoo, vaan jatkavat matkaansa pakoputkeen.

                  Comment


                  • #10
                    Selvisi syy miksi 3. oli pimeänä... Jotain sieltä on ahtimen pakopuolelta lähtenyt liikkeelle
                    http://imgur.com/a/5z5Bl

                    Comment


                    • #11
                      Ei pakopuolelta voi palotilaan mitä lähteä. Imupuolelta kyllä.

                      Comment


                      • #12
                        Imupuolen siivet oli ehjät, ja eikös sielä laakerointi muutenkin tuki ettei pakosiipien palaset edes imupuolelle pääse ahtimessa? :o
                        Eikö teoriassa EGR kautta ole pakopuolelta pääsy takaisin imusarjaan, jos sieltä pakosiipien palasia on lähtenyt... ?

                        Comment


                        • #13
                          Kuten sanottua, se EGR:n pakopuolen liitäntä on moottorin ja ahtimen välillä, eli heti pakosarjojen jälkeen ENNEN ahdinta, joten ei ne pakosiivet oikein voi sinne päätyä.

                          Lisäksi EGR:n virtaus on varsin hidas, niin ei siellä yhtään isommat metallihiukkaset lennä mukana.

                          Comment


                          • #14
                            Ja siinä on lauhdutin vielä matkalla. Eli sen läpi ei kyllä metalli roju mene.

                            En nyt kännykällä kuvasta saa selvää, mutta onko tuo ottanut lämpöä(sulanut) vai mitä tuossa on? Onko mäntä saman näköinen?

                            Comment


                            • #15
                              Mäntä samannäköinen, jotain sielä on välissä ollut ja hakannut tuollaiseksi.. Mietin vaan mitä, ja mistä...

                              Ja koska enään ei mitään ylimääräistä irrallista ollut, niin onko se jokin rikkonut pakopuolelta mennessään ahtimen, vai onko ahtimen rikkoutuminen vienyt tuonne 3. sylinteriin jotakin..

                              Pari lisäkuvaa

                              https://ibb.co/ehh6n5


                              https://ibb.co/hm2Huk
                              Viimeksi muokannut Killeri; 24.7.2017, 17:26. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                              Comment


                              • #16
                                BMW:n imusarjan läpät aiheuttaa tämmöstä jälkeä:

                                http://www.promotive.biz/news/bmw-sw...diesel-engine/

                                Onko ahdin avattu kokonaan, että näkee imupuolen toisiosiipien kunnon? Jännä että vain yksi pytty näyttää tuolta.
                                Viimeksi muokannut VilleP; 24.7.2017, 16:47.

                                Comment


                                • #17
                                  Mielenkiinnosta kyselen että paljonko oli Audissa kilsoja alla kun tämä kävi?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Rapia 300tkm,
                                    Tässä kun asiaa ollaan mietiskelty ja pyöritelty niin ollaan alettu kallistua teoriaan, että koneeseen on päässyt jotakin jostain... (kun ei mitään ole jäänyt sinne niin vaikea sanoa mitä ja mistä..tämäkin toki olisi kiva tietää).. joka on sitten mennessään rikkonut ahtimen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Imusarjan läpät ehjät ja tallella?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuo jälki on niin terävää ja kirkasta, ettei se mielestäni voi olla muovisen imuläpän hakkaamaa. Joku pieni metalliosa todennäköisemmin.

                                        Onko imusarja ollut irti ja tehty jotain asennustöitä? Tutun mersussa oli korjaamolla tippunut ruuvi imusarjaan, ja jälki ihan vastaavaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Imusarjojen läpät ovat paikallaan.

                                          Mitään remontteja ei ole tarvinut 1.5v (mitä minulla ollut) tehdä. Se tässä kummastuttaakin, että mistä sinne jotain on mennyt.
                                          Ja ei ollut mitään metallimujua putkissa, että kokonaisena se jokin sinne koneeseen on mennyt. Kuinka iso rako pakoventtiilissä on aukinaisena? (Jos oletetaan että tämä mystinen esine on pakosiivet menneessään palastellut)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oliko venttiilit ehjät, voisiko olla lautasesta haljennut pala? Entä hehkutulpan tai suuttimen kärki?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Venttiilit ehjät. Suuttimen kärki ehjä. Hehkut pitää tsekkaa.. koska niistä on ollu välil vikakoodia.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eikös se hehku ollut kuvassa ehjä?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Missään ei näy mitään rikkinäistä. Paitsi ahtimessa pakopuolen siivet...

                                                  ----
                                                  Alpi, onks sulla YV boxi täynnä..? :D

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Onko kuvaa pakosiivistä?

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X