Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0TDI Quattro käyntiongelma?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0TDI Quattro käyntiongelma?

    Tuollaisesta B7 3.0tdi Audista hajosi ensin turbo joka vaihdettiin ehjään käytettyyn. Tämän jälkeen lähdettiin koeajolle noin 3km ja pelasi hienosti, kunnes ympäri kääntyessä pätkäisi kunnolla pari kertaa...Sammutin ja käynnistin uudelleen jonka jälkeen ei ole kestänyt yli tonnin kierroksia vaan alkaa pätkimään kovin ja ei kierrä...Vikakoodiksi antoi p0321 kierros anturia jonka vaihdoin, mutta käynti ei parantunut? Autossa ohitettu imusarjan läpät, hiukkaspönttö, pakokaasukierrätys ja ohjelmointi.Ohessa linkki videoon jossa 10sekan kohdalla painetaan kaasua. https://www.youtube.com/watch?v=4heSCZsmo5c
    -Kiitos

  • #2
    Menikö ahdin oikein kunnolla? Putsattiinko imupuoli? Hävisikö tuo vikakoodi kun vaihdoit anturin? Käy vajailla, suutin, puristukset.. onko vcdsää näytetty?

    Comment


      #3
      Kai se kävisi tyhjäkäyntiä ilman turboakin, joten vika voisi olla muuallakin ( ilmaa polttoaineessa??)

      Comment


      • #4
        Pumpun hihnassa kaikki hampaat tallella?

        Comment


        • #5
          Mietin vaan että olisko siivenpalasia koneessa ollut

          Comment


          • #6
            Ahdin ei räjähtänyt kunnolla, mutta siivet on kulahtanut. Vikakoodi hävisi ensin , mutta tuli taas takaisin tänään. vcdsää ei ole käytetty.

            Pumpun hihnakin näyttää ehjältä.

            Ei näy ilmaa putkistossa.

            Kone käy asiallisesti tyhjää, mutta kun painaa kaasua alkaa rynkytys, eli tuskin on siiven palasia koneessa(ainakaan isoja). Ja vikakoodi palasi....Nyt testasin vanhalla turbolla, mutta ei muuttunut miksikään.....
            Viimeksi muokannut Killeri; 1.7.2017, 18:05. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti perään uutta viestiä, vaan editoi vanhaa.

            Comment


            • #7
              Missä softattu? Onko kauankin ollut?

              Comment


              • #8
                Jos se vaan ei saa soppaa riittävästi? vcds koodit ja logit ois hyvät...

                Comment


                  #9
                  Jotenkin joko tuntuu, että joko suuttimille ei tule polttoainetta (tankkipumppu milloinkaan vaihdettu??) tai suuttimet ei jostain syystä aukea (liitin tai johtohämminki?)

                  Comment


                  • #10
                    Pitänee hinata johonkin vcds testerin ääreen.

                    Olen yrittänyt hakea, mutta en ole löytänyt mitään nirhaumaa yms. Tankkipumpun vaihdosta ei tietoa.
                    Viimeksi muokannut Killeri; 1.7.2017, 18:04. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti perään uutta viestiä, vaan editoi vanhaa.

                    Comment


                      #11
                      Voisiko paluupuolen riittämätön vastapaine aiheuttaa tuollaista? 10 bar muistaakseni pitäisi olla.

                      Comment


                      • #12
                        Testataan.
                        Viimeksi muokannut Killeri; 1.7.2017, 18:02. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                        Comment


                        • #13
                          No nyt on ollut Audi pajalla tutkittavana... vag testerit yms. laitteet käytössä. Kaikki arvot on ok. Johtosarja ohitettu kierrosanturi-ecu ja uusittu anturi uudelleen. Vaihdettu uusi ecu ja ajettu vakio ohjelma...ei muutosta--softa takaisin. Polttoaine paluupuolen vastapaine hyvä 10bar.Kone käynnistyy heti ja hetken korjaa käyntiä ja tasoittuu ja käy hienosti tyhjää???
                          Nyt alkaa usko loppua! Olisikohan kellään visioita tai tietoa mikä voi aiheuttaa tämän?

                          Comment


                          • #14
                            Ajoitus?

                            Comment


                            • #15
                              Tämä on ketjukone ja pirun hankala tsekata(miten?). On kyllä herjannut kampiakselinanturin epäloogista singaalia..........?

                              Comment


                                #16
                                Pysyykö se sammutusläppä auki? Jos se on kiinni saattaa tyhjäkäynti onnistua, mutta muu ei.

                                Comment


                                • #17
                                  Joo ketjun tarkastus purattaa ne nokkakopat koneen takaa pois.. on siinä työmaata... vikakoodi vaan vois olla just tollane

                                  Comment


                                  • #18
                                    Itsellä oli kaasuläppä juminut väärään asentoon, kun hampaat menny ja tumppasi kun yritti kaasuttaa. Ei vikakoodia. Mutta oot varmaan tsekannu.

                                    Comment


                                      #19
                                      Siinä on minun mielestä erillinen läppä moottorin sammutusta varten metalliputkessa heti syylärin takana. Siis eri läppä kuin ne imusarjan luona olevat. Korjatkoon joku jos on toista mieltä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kaasuläppä on siinä ennen EGR:n liitosputkea, kuulerin ja imusarjan välillä. Käytetään sitä muuhunkin kuin sammutuksen pehmentämiseen, mm. lambdan kalibrointiin ja egr:n tehostamiseen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X