Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 kulutus ja nykiminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A3 kulutus ja nykiminen

    Kyseesaä Audi A3 2006 Quattro, koneena 2.0TDI BMN 170hp.

    Otetaan esimerkiksi muutaman päivän takainen reissu. Ajoa kertyi 60km, josta kaupunkia n. 4-5km. Loput 55-56km maantietä, nopeus vaihteli välillä 60-80km/h, ei pysähdyksiä. Kulutus 5.7l/100km. Auton kuuluisi mennä maantiellä reilusti alle tämän. Kaverin 170hp etuveto A4 B8 menee samalla pätkällä n. 5.0//100km.

    Auto myös nytkähtelee voimakkaassa kiihdytyksessä 3-4000rpm tienoilla, kylmänä nytkähdys on todella voimakas. Lämpimänä ei ole niin oaha, ja loppuu nykäsyt jopa kokonaan jos muutaman kerran kiihdyttelee rajusti niin syö pois tuon vian.

    Vikakoodeja auto ei anna.

  • #2
    Ihan on normaali kulutus tuolle kombolle. Itselläni samassa korissa BMM 140hv (softalla otettu ulos tuo sama ~170) ja alla vuoden ympäri 225/40r18.

    Nytkähdyksiin en osaa sanoa mitään.

    Comment


    • #3
      Tässä välissä kanssa kerkesin lueskelee, että 2.0 common railit vie vähemmän. Kolme vuotta sitten mulla oli 1.9 pumppari Passat, se meni maantiellä n. 4.5-4.8l/100km..

      Comment


        #4
        Kulutuksiin vaikuttaa niin moni asia. Mulla taas kumpikaan 1.9 pumppari ei ole ikinä mennyt tankkausvälillä alle 5l. Passatti vei sen noin 6l ja niin vie nykynen Caddy.
        2.0CR Passatti taas lupasi paperilla jotain 4,6 kulutuksia maantiellä, mutta ikinä en tainnut silläkään päästä alle 5l tankkausvälillä. +1l, eli 5.5 sillä oli ihan normaalia. Ajotietokone kertoi tietysti aivan muuta.

        Renkaat, ajotapa, lämpötila, tuuli, sade, muu liikenne yms. Kaikki vaikuttaa.

        Comment


        • #5
          Mulla siis pumppari, joten vertailu turhaa. Kuvittelin että kolmikirjaimiset olisivat kaikki pumppareita.

          Comment


            #6
            Kyllä se BMN on myös pumpparikone, ja siihen nähden 5,7 ei kuulosta kovin isolta lukemalta. Vertailu etuvetoiseen CR-koneiseen B8:iin on melko lailla turhaa.

            Comment


            • #7
              Eihän Haldexin pitäisi nostaa kulutusta mutenkään merkittävästi rauhallisessa ajossa?

              Niin ja unohtui mainita, että suuttimet ovat autosta vaihdettu.

              Tänään teki kiihdytyksessä sen, että tuntui kuten olisi ahdin tippunut pariksi sekunniksi pois pelistä tai auto olis menny limppiin, mutta vaan hetkeks.

              Comment


              • #8
                Bmn nyt on semmonen kone ettei olisi pitänyt koskaan edes tehdä. Janoinen ja käryinen. DPF kunto olis hyvä selvittää. Mites imusarja, onko vuotanut sieltä jakopään vierestä läppäakselista?

                Comment


                • #9
                  Tässä ei ole DPF:ää (2006). Pitää tarkistaa imusarjan vuoto.

                  Comment


                  • #10
                    Etkan mukaan myös 06 bmn a3 tarjotaan dpf:ää, luulin että näissä kaikissa olisi..?

                    Comment


                    • #11
                      Vanhaan aiheeseen vastaamista, mutta voi jotakuta hyödyttää. DPF löytyi, ja oli tukossa, se tyhjennettiin ja softattiin EGR+DPF pois. Nykiminen loppui polttoainesuodattimen vaihdolla. Talvikeleillä ilman isompia sladitteluja kulutus n. 7l/100km seka-ajossa (nurkkaa 80%).4

                      Comment

                      Working...
                      X