Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 (8EC, B7) 3.0 TDI käyntivika

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 (8EC, B7) 3.0 TDI käyntivika

    Tässä on tullut kuukausi koitettua saada auto ajoon tuloksetta. Olisiko jollain kokemuksia/neuvoja?

    Audi A4 (8EC, B7) 3.0 TDI 2004 quattro 150kw. 380 000km.

    Huhtikuussa alkoi oireilla kiihdyttäessä: hehku välkkyi ja turbo meni pois päältä -> pystyi ajamaan hyvin ilman turboa ja hehkun valo välkkyi ajossa.
    Siitä kk eteenpäin alkoi nykimään ajossa ja nykiminen pahentui 1000km jälkeen ja sammuili ajossa. Päätin viedä liikkeeseen jossa luettiin viat, vaihdettii turbo, hehku, akku. Eivät saaneet kuntoon. Joutuu käynnistämään noin 70 kertaa jotta saa koneen käyntiin ja hetken huudattamaan että saa "nesteet kiertämään" ja pysymään käynnissä. Ajoa ei pysty edes kuvittelemaan kun heijaa ja nykii todella voimakkaasti. Juuri ja juuri sain 40kmh kiihdytettyä ja seuraavan liikkeen pihaan.

    Neuvottii viemään merkkiliikkeeseen vikakoodeille -> merkkiliikkeestä eivät osanneet sanoa suoraa vikaa. Imusarjaa ehdoteltiin. Tähän mennessä 1900€ mennyt osien vaihteluun eikä vikaa tiedetä. Vikakoodilistan laitan tänään iltapäivällä tähän jatkoksi

  • #2
    Mitä vilakoodia antaa? Imusarja ei tuommoista saa aikaan. Tukkeessa oleva partikkelisuodatin tai rikkinäinen suutin kyllä.

    Comment


    • #3
      Ajaminen olisi ollut syytä lopettaa silloin, kun hehkuvalo alkoi ensimmäisen kerran vilkkymään ja "turbo meni pois päältä" eli auto oli vikatilassa. 1000 km ajoa vikatilassa ei varmasti tee hyvää moottorille. Hehkuvalon vilkkuminen viittaa usein ihan muuhun kuin hehkuvikaan, ja rikkinäiset hehkut eivät huonon talvikäynnistyvyyden lisäksi muita oireita aiheuta.

      Ennen vikakoodeja ei kannata sen enempää arvailla.

      Comment


      • #4
        Ja käyntiin väkisin sahaaminen ja polkeminen lämpimäksi tuskin on parantanut tilannetta.

        Comment


        • #5
          Vikakoodit kun oireita ilmeni huhtikuussa: http://i67.tinypic.com/2i6zcdu.jpg

          Vikakoodit nyt Pörhön kautta:
          http://i65.tinypic.com/iekzkg.jpg
          http://i68.tinypic.com/14bq544.jpg
          http://i67.tinypic.com/t8agy8.jpg
          Viimeksi muokannut zippy; 15.6.2017, 18:02. Perustelu: liikkeen nimi

          Comment


          • #6
            Alhainen akun jännite ainakin jossain vaiheessa ollut. Vikakoodeja ei ilmeisesti nollattu akun vaihdon jälkeen?

            Mutta itse vika näyttäisi olevan polttoainejärjestelmän paineissa. Suodatin halvin ja helpoin vaihtaa eka, jos ei ihan äsken vaihdettu. Mutta tuli samaa koodia ja veti vikatilaan paskaisella suodattimella. Toki vika voi olla möys siirtopumpussa, korkeapainepumpussa, linjoissa yms.

            Comment


            • #7
              Akun jännite oli melko alhainen kun sain auton pörhölle ajettua kaapelikäynnistyksellä ja auto kävi vain 4km matkan josta suoraan vikakoodeja lukemaan. Suodatin vaihdettu äskettäin

              Comment


              • #8
                Näissä sama vikakoodi:

                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ighlight=p1063
                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ighlight=p1063

                Tuolta suunnalta vikaa etsimään. Luulisi Pörhöllä löytyvän ammattitaito ja ohjeet.

                Comment


                • #9
                  Oireiden perusteella tarkistaisin pumpun hihnan ensimmäisenä, koska se on helppo todeta. Kaverilla oli juuri samantapaiset oireet ja syynä kävelemään lähteneet hampaat.

                  Comment


                  • #10
                    Milloin ruiskupumpun hihna vaihdettu viimeksi? Entä tankkipumppu? Molemmat tekee kuvattuja oireita.

                    Comment


                    • #11
                      Pumpun hihna paljastui sileäksi omien tutkimusten perusteella kun huoltoliikkeillä meni sormi suuhun. Hihna ei ollut kuitenkaan katki mutta melkoista silppua löytyi pohjalta. Korkeapainepumpun ja nokka-akselin pyörät tilaukseen

                      Comment


                      • #12
                        Ei kai siinä muuta kuin kiristäjärullat uusia ja vesipumppu ehkä samalla.

                        Comment

                        Working...
                        X