Ohoh jopas on aikaa kulunut edellisestä kerrasta, kun tätä on tullut päiviteltyä. Jos ei muuta niin ainakin itselle muistin virkistämiseksi mukava kirjoitella että mitä välissä on tapahtunut. Johtosarjan paikalleen asennuksen jälkeen auto lähti kerrasta tulille, kiitos vain HeGee` johtosarjan teosta jonka jälkeen varovaista sisäänajoa ajeltiin itse tehdyllä ohjelmalla tankillisen verran.
Ässähän siis saatiin säätöihin lokakuussa 2022. Paperille saatiin tehoksi 550hv /710nm 1,3bar ahdoilla, tämän jälkeen imulämmöt alkoi olla ongelma penkissä. Tämä oli lievä pettymys odotuksiin nähden, ja siihen millä paketilla kone tehty: SRM valmistamat rs6 hyrrät, portatut kannet, vaparin nokat, rs4 imusarja+pipet, rs4 coolerit, 3” downpipet, 3” loppuputkisto, Bensalinjan banjot porattu/vaihdettu isommat, ilmanotto vaihdettu paremmaksi. Polttoaineena E85, odotin että tällä setillä lukema olisi alkanut kutosella, suurin ongelma penkissä oli toki imulämmöt, kadulla ne pysyy hyvin hallinnassa.
Penkistä kadulle lähtiessä alkoi heti yliahto ongelmat ja jouduinkin nostamaan hieman boostcut rajaa, varmaankin pitäisi kysellä säätöä katuolosuhteisiin? Penkissä ei vaan taida saada riittävästi ilmaa noille coolereille, jotta kaiken tehon saisi ulos. Lisäksi tyhjäkäyntiin olen hyvin pettynyt, auto sammuilee herkästi valoihin tultaessa ja tyhjäkäynti muutenkin heikkoa. Tällä kokonaisuudella kuitenkin viimekesän vähäiset ajot ajelin, mutta nyt keväällä täytyy säädöille jotain vielä tehdä.
Muutenkin tuntui että vuoteen autolle ei ole ehtinyt tehdä mitään, vaikka kaikkea pientä olisi. Nopeusmittari lakkasi toimimasta, johtosarjan vaihdon jälkeen, anturin johdot tarkistelin ja ne näyttäisi olevan OK. Nopeusanturin vaihdoin myös jo, toki voihan vika olla myös askissa sisälläkin kai? Alan kuitenkin kallistua huonon tuurin puoleen että mittaristo on hajonnut vain samalla, mutta se selviää kun saan auton talviteloilta ajoon kun toinen mittari on jo olemassa testausta varten.
Syksyn 2023 viimeisillä ajoilla toinen takajarru päästi savut ulos, ei tainnut tykätä kun leimamies käyttää käsijarrua sen ainoan kerran vuodesta. Edellisen satula remontin harmitus on edelleen mielessä, kun tuntui olevan haasteita saada osia B6 S4 satuloihin, varsinkaan suomesta, niin silloin joutui vähän rakentamaan käsijarrumekanismia. Nyt kuitenkin päätin että niiden kanssa leikkiminen saa loppua kun hyllyssä on jo parivuotta odottanut 18z kaveriksi 4-mäntäiset brembot taakse. Tilasinkin adapterit saksasta näille+ ässän vakiosatulat tulee käsijarruksi, osat saapui viimeviikolla ja vaikutti asialliselle. Enään pitää päättää satuloiden väri ja käydä läpi niin pääsee niputtamaan paketin. Oli kuitenkin masentavaa huomata kuinka äkkiä alustasta on lähtenyt maali ja ruoste vienyt voiton, ympärivuoden ajaminen on tehnyt tehtävänsä. Nyt kuitenkin työnkuvan muuttumisen takia ässä jäi puhtaasti harrasteeksi, niin mietin josko vielä uudelleen tekisi saman urakan, ja hieman eri maalaustekniikalla, kun tuo jauhe ei tunnu iskuista tykkäävän. Myös koko auton ylimaalauksesta on alustavasti puhuttu maalarin kanssa, josko sitten ensi syksynä…
Samaten ajatus G25-660 ahtimien osalta muuttui hieman, tässä vaiheessa on pakko unohtaa S-tronic rakennelma, yksinkertaisesti ei vain ole aikaa käydä 100km päässä tallilla riittävästi. Tätä kuitenkin jatketaan irto koppaan aina ajan salliessa ja toivottavasti lähitulevaisuudessa saan kunnon tallin omaan pihapiiriin niin voi alkaa edistämään enemmänkin. Ajatuksena on nyt siis pistää ahtimet stroukkeri koneen kylkeen, mutta vakiopaikalle ja ässään kiinni, näihin ehdin vähän hahmotella sarjoja, mutta melko hierominen on vielä edessä.
Vaikka autolle ei itselleen ole paljon ehditty puuhata on onneksi osia ehtinyt haalia, minua on koko auton omistusajan häirinnyt sisustan värimaailma. Onhan tuohon sinimustaan jo tottunut, mutta ei se oma lemppari ole vieläkään. Mustia Recaroita olen kyttäillyt mutta niitä on ollut huonosti tarjolla, viime kesänä kuitenkin tuli myyntiin purussa oleva ässä, jossa oli penkit. Näistä oli ennakkotietoa, että kunto on heikko, todellisuus oli kuitenkin erittäin karu. Penkit oli joskus maalattu uudelleen, ja maalaus on totaalisen epäonnistunut, väri kuoriutuu pinnasta pois. Myöskin värin hiominen asetonilla on hidasta ja työlästä, nämä piti talven aikana maalata, mutta vain yhden penkin olen ehtinyt putsata maalausvalmiiksi! Kuitenkin nämä vielä kannattaa pelastaa näin eikä lähteä verhoilemaan uusiksi.
No sinänsä, penkkien osalta kiire loppui kun syksyllä tuli vastaan toinen sarja mustia Recaroita paljon paremmassa kunnossa, niin lunastin myös nämä itselleni jemmaan ja nämä tarkoitus tässä kevään mittaan asentaa paikalleen. Samalla listat päivittyy hiilikuituun sisälle, kun nekin hyllyyn on eksynyt.
Ässähän siis saatiin säätöihin lokakuussa 2022. Paperille saatiin tehoksi 550hv /710nm 1,3bar ahdoilla, tämän jälkeen imulämmöt alkoi olla ongelma penkissä. Tämä oli lievä pettymys odotuksiin nähden, ja siihen millä paketilla kone tehty: SRM valmistamat rs6 hyrrät, portatut kannet, vaparin nokat, rs4 imusarja+pipet, rs4 coolerit, 3” downpipet, 3” loppuputkisto, Bensalinjan banjot porattu/vaihdettu isommat, ilmanotto vaihdettu paremmaksi. Polttoaineena E85, odotin että tällä setillä lukema olisi alkanut kutosella, suurin ongelma penkissä oli toki imulämmöt, kadulla ne pysyy hyvin hallinnassa.
Penkistä kadulle lähtiessä alkoi heti yliahto ongelmat ja jouduinkin nostamaan hieman boostcut rajaa, varmaankin pitäisi kysellä säätöä katuolosuhteisiin? Penkissä ei vaan taida saada riittävästi ilmaa noille coolereille, jotta kaiken tehon saisi ulos. Lisäksi tyhjäkäyntiin olen hyvin pettynyt, auto sammuilee herkästi valoihin tultaessa ja tyhjäkäynti muutenkin heikkoa. Tällä kokonaisuudella kuitenkin viimekesän vähäiset ajot ajelin, mutta nyt keväällä täytyy säädöille jotain vielä tehdä.
Muutenkin tuntui että vuoteen autolle ei ole ehtinyt tehdä mitään, vaikka kaikkea pientä olisi. Nopeusmittari lakkasi toimimasta, johtosarjan vaihdon jälkeen, anturin johdot tarkistelin ja ne näyttäisi olevan OK. Nopeusanturin vaihdoin myös jo, toki voihan vika olla myös askissa sisälläkin kai? Alan kuitenkin kallistua huonon tuurin puoleen että mittaristo on hajonnut vain samalla, mutta se selviää kun saan auton talviteloilta ajoon kun toinen mittari on jo olemassa testausta varten.
Syksyn 2023 viimeisillä ajoilla toinen takajarru päästi savut ulos, ei tainnut tykätä kun leimamies käyttää käsijarrua sen ainoan kerran vuodesta. Edellisen satula remontin harmitus on edelleen mielessä, kun tuntui olevan haasteita saada osia B6 S4 satuloihin, varsinkaan suomesta, niin silloin joutui vähän rakentamaan käsijarrumekanismia. Nyt kuitenkin päätin että niiden kanssa leikkiminen saa loppua kun hyllyssä on jo parivuotta odottanut 18z kaveriksi 4-mäntäiset brembot taakse. Tilasinkin adapterit saksasta näille+ ässän vakiosatulat tulee käsijarruksi, osat saapui viimeviikolla ja vaikutti asialliselle. Enään pitää päättää satuloiden väri ja käydä läpi niin pääsee niputtamaan paketin. Oli kuitenkin masentavaa huomata kuinka äkkiä alustasta on lähtenyt maali ja ruoste vienyt voiton, ympärivuoden ajaminen on tehnyt tehtävänsä. Nyt kuitenkin työnkuvan muuttumisen takia ässä jäi puhtaasti harrasteeksi, niin mietin josko vielä uudelleen tekisi saman urakan, ja hieman eri maalaustekniikalla, kun tuo jauhe ei tunnu iskuista tykkäävän. Myös koko auton ylimaalauksesta on alustavasti puhuttu maalarin kanssa, josko sitten ensi syksynä…
Samaten ajatus G25-660 ahtimien osalta muuttui hieman, tässä vaiheessa on pakko unohtaa S-tronic rakennelma, yksinkertaisesti ei vain ole aikaa käydä 100km päässä tallilla riittävästi. Tätä kuitenkin jatketaan irto koppaan aina ajan salliessa ja toivottavasti lähitulevaisuudessa saan kunnon tallin omaan pihapiiriin niin voi alkaa edistämään enemmänkin. Ajatuksena on nyt siis pistää ahtimet stroukkeri koneen kylkeen, mutta vakiopaikalle ja ässään kiinni, näihin ehdin vähän hahmotella sarjoja, mutta melko hierominen on vielä edessä.
Vaikka autolle ei itselleen ole paljon ehditty puuhata on onneksi osia ehtinyt haalia, minua on koko auton omistusajan häirinnyt sisustan värimaailma. Onhan tuohon sinimustaan jo tottunut, mutta ei se oma lemppari ole vieläkään. Mustia Recaroita olen kyttäillyt mutta niitä on ollut huonosti tarjolla, viime kesänä kuitenkin tuli myyntiin purussa oleva ässä, jossa oli penkit. Näistä oli ennakkotietoa, että kunto on heikko, todellisuus oli kuitenkin erittäin karu. Penkit oli joskus maalattu uudelleen, ja maalaus on totaalisen epäonnistunut, väri kuoriutuu pinnasta pois. Myöskin värin hiominen asetonilla on hidasta ja työlästä, nämä piti talven aikana maalata, mutta vain yhden penkin olen ehtinyt putsata maalausvalmiiksi! Kuitenkin nämä vielä kannattaa pelastaa näin eikä lähteä verhoilemaan uusiksi.
No sinänsä, penkkien osalta kiire loppui kun syksyllä tuli vastaan toinen sarja mustia Recaroita paljon paremmassa kunnossa, niin lunastin myös nämä itselleni jemmaan ja nämä tarkoitus tässä kevään mittaan asentaa paikalleen. Samalla listat päivittyy hiilikuituun sisälle, kun nekin hyllyyn on eksynyt.
Comment