Tammikuun lopulla tuli haettua tämmönen 2.7bi turbo A6 manuaalina.Tekniikkaa on hieman piristelty apr:n ohjelma,rosteriputkisto,3"down pipe ja kisakatit. Alustana bilsteinin kiinteä b12.
Ulkoisesti autoon on jotain pientä tehty:
-Dietrichin rs6 etupuskuri, alkuperäisillä rs6 verkoilla ja sumareilla
-Dietrichin rs6 helmalevikkeet
-Rs6 maski
-Rs6 takaspoileri
-Takaikkunan spoileri
-InPron kromiset peilinkuoret
-InPron led takavalot
-tehdastummat sivulasit
Osto hetkellä autossa oli kytkin sulanut täysin eikä irrottanut ollenkaan, yhteiselo alkoi siis kytkin remontilla. Kytkimeksi valikoitui RS4:n kytkinsarja, kaikkia kaupunki ajo-ominaisuuksia ei haluttu pilata jäykemällä asetelmalla. Ennestäänkin autossa oli paikallaan myös jo sama kytkinpaketti ja se oli kestänyt ainakin jonkin aikaa.
Samalla kun kytkin vaihdettiin korjattiin pieni nestevuoto vaihteiston päältä, vaihdettiin kaikki pinnapultit ahtimiin ja vetarin kumeja vaihdeltiin myös muutama. Mitään muuta ei tässä vaiheessa havaittu ja ei siis muuta kun auto kasaan ja leimalle. Leimahan sieltä tuli ja samalla reissulla havaittiin venttiilikopan tiivisteen vuotavan ja aiheuttavan ärsyttävän öljyn käryn.
Melkein 3000km ajeltiin ja tutustuttiin että millanen laitos sitä tuli ostettua,ennen kuin ehti vaihtaan venttiilikopan tiivisteet. Tiivisteiden vaihto itsessään olisi ollut helppo ja kohtuu nopea homma,mutta eihän se ikinä niin mene kuin ajattelee. Siinä kone huonetta tarkemmin tutkiessa ja umpioiden kiinnitystä ihmetellä havaittiin että valot on asennettu aika hirveästi. Kaikki polttimot on korvattu jälkiasennus xenoneilla ja niiden ballastit roikkui välijäähdyttimien edessä johtojen varassa. Muutenkin kaikki valojen/ballastien liitokset oli toteutettu hieman sinne päin teipillä suojaten. No nämä vei sitten aikaa,nyt ovat jo vähän paremmin. Odottavat aikaa jolloin saadaan tehtyä kunnolla.
Ulkoisesti autoon on jotain pientä tehty:
-Dietrichin rs6 etupuskuri, alkuperäisillä rs6 verkoilla ja sumareilla
-Dietrichin rs6 helmalevikkeet
-Rs6 maski
-Rs6 takaspoileri
-Takaikkunan spoileri
-InPron kromiset peilinkuoret
-InPron led takavalot
-tehdastummat sivulasit
Osto hetkellä autossa oli kytkin sulanut täysin eikä irrottanut ollenkaan, yhteiselo alkoi siis kytkin remontilla. Kytkimeksi valikoitui RS4:n kytkinsarja, kaikkia kaupunki ajo-ominaisuuksia ei haluttu pilata jäykemällä asetelmalla. Ennestäänkin autossa oli paikallaan myös jo sama kytkinpaketti ja se oli kestänyt ainakin jonkin aikaa.
Samalla kun kytkin vaihdettiin korjattiin pieni nestevuoto vaihteiston päältä, vaihdettiin kaikki pinnapultit ahtimiin ja vetarin kumeja vaihdeltiin myös muutama. Mitään muuta ei tässä vaiheessa havaittu ja ei siis muuta kun auto kasaan ja leimalle. Leimahan sieltä tuli ja samalla reissulla havaittiin venttiilikopan tiivisteen vuotavan ja aiheuttavan ärsyttävän öljyn käryn.
Melkein 3000km ajeltiin ja tutustuttiin että millanen laitos sitä tuli ostettua,ennen kuin ehti vaihtaan venttiilikopan tiivisteet. Tiivisteiden vaihto itsessään olisi ollut helppo ja kohtuu nopea homma,mutta eihän se ikinä niin mene kuin ajattelee. Siinä kone huonetta tarkemmin tutkiessa ja umpioiden kiinnitystä ihmetellä havaittiin että valot on asennettu aika hirveästi. Kaikki polttimot on korvattu jälkiasennus xenoneilla ja niiden ballastit roikkui välijäähdyttimien edessä johtojen varassa. Muutenkin kaikki valojen/ballastien liitokset oli toteutettu hieman sinne päin teipillä suojaten. No nämä vei sitten aikaa,nyt ovat jo vähän paremmin. Odottavat aikaa jolloin saadaan tehtyä kunnolla.
Comment