Viikonlopun aikaan puuhailtiinkin ässän kimpussa, maalatut apurungot ja tukivarret saapui takaisin torstaina joten osat takapään alustan päivitykseen oli valmiina. Takapään kelkka tippui jo vanhasta tottumuksesta kokonaisena helposti pois, tästä oli sitten helppo siirrellä kaikki tarpeellinen uuteen kokonaisuuteen kiinni. Apurungon alta korista ei onneksi löytynyt mitään yllätyksiä/lisää tekemistä, vanha apurunko itsessään olikin jo revennyt kallistuksen vakaajan korvanvierestä. Jopa paikallaan olleet takapään iskarinkotelot on kunnostettavissa vielä. Samalla kävin takajarrut läpi ja maalasin satulat keltaiseksi. Yllättäen liukutapit oli jo jumissa toisella puolella, vaikka vajaa 3 vuotta sitten tehty taakse jarrut ja koottu oikein jarrurasvoilla. Tämähän oikeastaan vain lisäsi mielenkiintoa takajarrujen päivitykseen, nelimäntäsiksi mutta edelleen käsijarrun toteutus on ongelmana.
Kaikki tarpeellinen siirtyi uuteen apurunkoon yllättävän nopeasti, kaikkineen takapään vaihtoon taisi kulua noin 8h aikaa yksistään tehden. Toki uusia osia on erittäin mukava lätkiä kiinni ja kaikkia pultteja ei tarvinnut vanhasta apurunkopaketista saada irti. Samalla perän etukiinnike vahvistettiin lasiliimalla,tätä kun en vielä malttanut terholta tilata uretaanisena. Ulkoa muistelin että takana olisi ollut jo teräspunosletkut jarruille, mutta muisti teki tepposet joten ihan kerrasta ei takapäätä valmiiksi saatu.
Etupään osalta olin varautunut vähän huonosti, en taas havainnut että alemmat etutukivarret vaihtuu pikkukartiolla oleviin kun vaihdetaan alumiiniset olkavarret. Tämän lisäksi edestä löytyi tarkastuksen yhteydessä yksi väljänivel ja molemmat sisemmät vetonivelen suojakumit on rikki, joten ei auta kun tilata lisää osia ja tehdä etupää jokutoinen kerta loppuun. Jarrulevyn keskireiät kaveri sorvasi ja kokosin jarrut olkavarsiin jo valmiiksi kiinni.
Samalla ihmettelin ahtovuotoa joka kuulosti tulevan oikealta edestä, no sieltähän löytyi haljennut cooleri.... Nyt vedin haljenneen pillin välikaisesti lyttyyn ja liiman päälle, tämä viimeistään varmisti sen että täytyy siirtyä keulacooleriin tulevaisuudessa.
Jatketaan taas kun osia saapuu maailmalta.
Kaikki tarpeellinen siirtyi uuteen apurunkoon yllättävän nopeasti, kaikkineen takapään vaihtoon taisi kulua noin 8h aikaa yksistään tehden. Toki uusia osia on erittäin mukava lätkiä kiinni ja kaikkia pultteja ei tarvinnut vanhasta apurunkopaketista saada irti. Samalla perän etukiinnike vahvistettiin lasiliimalla,tätä kun en vielä malttanut terholta tilata uretaanisena. Ulkoa muistelin että takana olisi ollut jo teräspunosletkut jarruille, mutta muisti teki tepposet joten ihan kerrasta ei takapäätä valmiiksi saatu.
Etupään osalta olin varautunut vähän huonosti, en taas havainnut että alemmat etutukivarret vaihtuu pikkukartiolla oleviin kun vaihdetaan alumiiniset olkavarret. Tämän lisäksi edestä löytyi tarkastuksen yhteydessä yksi väljänivel ja molemmat sisemmät vetonivelen suojakumit on rikki, joten ei auta kun tilata lisää osia ja tehdä etupää jokutoinen kerta loppuun. Jarrulevyn keskireiät kaveri sorvasi ja kokosin jarrut olkavarsiin jo valmiiksi kiinni.
Samalla ihmettelin ahtovuotoa joka kuulosti tulevan oikealta edestä, no sieltähän löytyi haljennut cooleri.... Nyt vedin haljenneen pillin välikaisesti lyttyyn ja liiman päälle, tämä viimeistään varmisti sen että täytyy siirtyä keulacooleriin tulevaisuudessa.
Jatketaan taas kun osia saapuu maailmalta.
Comment