Tämän projektin osalta on lähinnä keskitytty nyt keräämään osia, imusarja,bensakisko,y-haara,kaasuläppä tiivisteet,alakerranlaakerit ja 3.0 kampiakseli on jo ainakin löytynyt,kiitokset asian omaisille. Coolerin kaveri hitsaili loppuun,seuraavaksi pitäisi ahtoputket rakentaa. Rs4,y-haaralle tuleville alumiini putkille voisi olla käyttöä. Tarjotkaa tännepäin jos ylimääräisenä löytyy. Aikaa on vierähtänyt kaverin projektissa apuna ollessa, nyt HeGee` projekti alkaa olemaan sillä mallilla että tällekin rupee varmaan löytymään enemmän aikaa kesän aikana. Korin osalta alkaa olemaan se tilanne että on pakko ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä ylimaalaus. Nuo pohjatyöt vaan ei ole omaan mieleen alkuunkaan,toki lopputulos toivottavasti palkitsee. Ihanasti talven aikana ropisi lakka ympäri auton ja etulokarit on jossain auton historian aikana korjattu pakkelilla ja nyt ovat vaihtokunnossa.


Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 2.7bit & imola S4
Collapse
X
-
Pariviikkoa sitten alkoi eka osa kesälomasta ja pitihän se käyttää hyödyksi, itseä niskasta kiinni ja hiomakone käteen. Ajatuksena oli, että nyt se ylimaalaus vihdoin tehdään, ekana vaihdetiin ruosteiset ja pakkelilla korjatut etulokasuojat pois ja pestiin samalla pyörän kaaret huolellisesti. Sen jälkeen sitten olikin hiomista muutamaksi päiväksi, koko auto kierrettiin ja lakat hierottiin varmasti pois. Paikoitellen toki pinta meni jo pelille asti, esim. ovien alareunoissa oli kiven iskuja jotka oli lähtenyt leviään jo maalipinnan ja pellin välissä. Nyt otettiin kaikki tämmöiset kiinni, ruostetta itsesään löytyi korista hyvin vähän ja niiden kanssa selvittiinkin huolellisella putsauksella. Yleisestikin kori yllätti positiivisesti kitattavia pikku lommoja ei juurikaan ollut.
Tämän jälkeen autoon vedettiin vielä pohjaväri ja tehtiin välihionta jotta pohjien epätasainen väritys ei näkyisi pintaväristä läpi. Pohjavärin levittelin itse joten hiomisvaiheessa oli ehkä tästä johtuen vielä vähän ylimääräistä tekemistä. Pintavärin levitti kaveri joka on maalannut enemmän, olosuhteet maalaukselle ei parhaat mahdolliset olleet mutta siihen nähden lopullinen tulos on hyvä.
Hionnan alusta alkaen oli tiedossa että väri tulisi vaihtumaan alkuperäisestä, väri vallikoitui Scania värikartasta, nimellä Rubyred jossa on sopivasti hohtoa seassa. Hämärässä ja sisätiloissa auton sävy pysyikin hyvin samana, mutta suorassa auringon valossa ero on hyvin merkittävä.
Ovenvälit maalattiin ovet irti edellisenä iltana kuin pintaväri, ne kuitenkin asennettiin pintavärin vedon ajaksi takaisin paikalleen ettei syntyisi sävyeroja siitä johtuen. Uunin puuttumisen takia maalattujen osien annettiin muutamapäivä kuivaa ennen varovaista kasausta. Alla vielä muutama kuva lähes kasatusta, joitan pisteosia oli niin huonoja että täytyy uusia ja ovat tilauksessa.
Vielä tuulilasin vaihto ja huolellinen vahaus muutaman viikonpäästä niin on vanhuksen ulkoinen hapitus ainakin omasta mielestä muuttunut paljon edustavammaksi. Maalauksesta oppi taas paljon lisää ja ensikerralla tekee asioita eritavalla, mutta nytkin selvittiin maaliin asti. Kiitoksia HeGee` mukana olemisesta aina kun omakädet loppui kesken. Katsotaan jos jossain välissä saisi parempia kuvia autost, nyt ne räpsäisty nopeasti vain puhelimella. Seuraavaksi sitten takasin tekniikan ja alustan pariin.
1 KuvaViimeksi muokannut lare_95; 2.7.2019, 11:35.
Comment
-
Työt on taas vaihteeksi haitannut harrastuksia, ja näkyvää ei ole paljon saatu aikaan. Muutama viikko sitten bensapumpun vaihdoin walbron 450l/h:n, silmällä pitäen tulevaa viritystä. Toki säätäjän kanssa oli puhe että tarttee varmaan konehuoneeseen lopulliseen kokooonpanoon vielä 044 tuon kaveriksi. Samalla putsasin sisustaa hiukan, ilmastoinnin paneelin etulevu täytyisi löytää tuona harmaana että saisi sävyeron pois.
Jarrujen osalta kävi tuuri ja vastaan tuli ebay:n ihmeellisestä maailmasta edukkaasti Z18 jarrut, näiden kaveriksi tilasin sitten 350 levyt ML mesestä. Satulat kävin läpi ja maalailin, ilmausnipat ja nesteputki pitää nyt vielä kääntää toisin päin ennen asennusta. Asennusta katselin ja mallailin satuloita paikalleen, tuli mieleen että kestäisikö olkavarsi sen että siihen tekisi kierteen? Alumiiniahan se on,mutta paksumpi kuin mutteri. En oikein tykkää ajatuksesta että pultti on irtomutterilla siihen kiinnitetty,samalla säästyisi holkkien teolta satulaan. Nyt kun tulisi jarruletkut vielä ja saisi aikaseksi sorvattua levyn keskireiät niin saisi nuo paikalleen.
Nyt pitäisi vielä taakse keksiä sopiva setti jarrupäivitykseen, onko kenelläkään ideoita mitkä olisi kohtuu järkevästi tuonne rakennettavissa? Nuo Q7 4 mäntäiset houkkuttelisi, mutta käsijarrun rakentaminen on sitten taas turhan työlästä. Parin viikon päästä on loma edessä, jos sen aikana saisi tuon viritys aihion purettua osiksi ja tilattua männät ja kiertävät, näihin saisi esittää hyviä vaihetoehtoja. Nyt on päädytty siihen että stroukki tulee samalla,niin mitkä männät siihen on osoittautunut parhaaksi? kiertäviksi varmaan jo ne vahvemmalla pultilla olevat? Korsetti on myös tulossa, mutta se on auki vielä että millainen, odotellaan vähän jos tuolta jyväskylän suunnalta tulee järeä versio tuotantoon.Viimeksi muokannut lare_95; 3.8.2019, 20:49.
Comment
-
Erilaisten sattumusten kautta A6 sai seurakseen riviin imolagelb S4, kyseisen ässän tarina alkaa jo parinvuoden takaa kun se kaverin kanssa ostettiin avk:lta. Nyt sitten tuli aika lunastaa kaveri siitä pihalle ja ajella sillä nyt ainakin talvi. Ässä oli oikeaan etunurkkaan kolaroituna ja lunastettu tämän seurauksena. Ostettaesssa autossa oli montaa eri keltaista sävyä joten auton kanssa opeteltiin ylimaalaus,pohjien teko oli molemmille ensinmäinen kerta, siihen nähden auton ilme siisteytyi paljon. Samalla käytiin läpi alusta,jarrut,palautettiin sähkökytkentöjä alkuperäisiksi ja muutenkin siistitiin yleisilmettä monesta eripaikasta. Autohan on clubilaisen vanha joten tästä löytyy jo aikasempaa tarinaa täältä.
Ässää oli jo ennestään hieman laiteltu mm: 3" putkisto, kw alusta, dieselin välitykset 5 ja 6 vaihteilla,porkkiksen softa,isommat välijäähyt,b6 s4 takajarrut ja muuta pienempää.
Alla kuvaa nyky kunnosta. Laittamistahan tuossa olisi jos priiman haluaa, pikkuhiljaa parsitaan ne sitten.
Sisältä löytyy sinimusta recaron sisustus, muutaman vuoden on ottanut että tuohon silmä on tottunut. Toki silmät kokomustan sisustan osalta pidetään nyt auki, 2din konsoli tähän jo sopivasti löytyi.
Ahtimet tässä alkaa olemaan vaihtokunnossa joten katsotaan nyt kumpaanko tuo rakenteilla oleva kone sitten loppujenlopuksi päätyy, onneksi sitä on aikaa vielä miettiä.
Comment
-
Nyt on käytetty kaikki harraste aika mikä on omalla kalustolle on ollut ässän parissa. Talvi kun pakkaa pimeäkin olla täytyi pitkiä hieman päivittää kun ei nuo omat niin häävit ole. En halunnut kuitenkaan reikiä mitään enkä tehdä muutoksia mitä ei saa helposti pois niin päädyin istuttamaan led paneelin normi a4 maskiin joka on sitten helposti vaihdettavissa kevään tullen/halutessa pois. Eihän tuo nyt siistein ratkaisu ole mutta kohtuullinen ja helppo. Soitinta ässä huutaisi, onko kokemuksia minkä etulevyllä oleva RNS-e istuu pienimällä työllä B5 koriin?
Toissa keväänä ässä käytettiin oikein ammattilaisella pinnoitettava ja pintaan vedettiin jokin kestopinnoite, tämä ei omasta mielestä oikein ollut missään vaiheessa toimiva ratkaisu. Nyt sitten talvea vasten sain aikaiseksi pestä ja vahailla kunnolla, niin on suolasta huuhtominen taas helppoa. Samalla siistitiin olemusta, kiinnittämällä helmat paremmin ja laittamalla puuttuvia listan pätkiä kiinni. Vasemmalle taakse tarttisi lokarin kaareen tulevan listanpätkän vielä,joten jos nurkista se löytyy niin tarjoa! värillä ei ole väliä, sen maalaus sujuu samalla kun korjailee maalipinnasta muutamia virheitä.
Vahaamisen ja putsauksen jälkeen on taas helppo muistaa mikä itseä tuossa imolassa kiehtoo, erottuuhan se niin mukavasti massasta. Kuvassa näkyykin @HeGee`n piirtämä "tiimi" tarra, instagramista löytyykin molempien kalustosta kuvia nimellä misshit_motorclub.
Ässä rupee nyt olemaan valmis lunta varten, tässä sillä ajellessa käsitys siitä kumpaan virimoottori tulee on vahvistunut. Pidetään A6 vain herrasmies autona ja tehdään tästä vähän häjympi. A6 kohdalta pitäisi myllytystä ruveta harjoittelemaan, jos maali pinta olisi jo kuivanut kunnolla.
Comment
-
Tuohon saa myös umpioihin paremmat projektorit sisälle niin nekin saisi aika paljon paremmiksi. Jos kiinnostaa niin laita postia info@speed-autoteile.fi
Comment
-
Umpioita en ole sen tarkemmin avannut, mutta lyhyet tässä on todella hyvät. Verrokkina toinen samanlainen jossa lyhyet silminnähden jo heikemmät kuin tässä, joten en nyt varmaan vielä lyhyille valoille projektoreita ala päivittään. Pidetään asia kuitenkin mielessä jos tarvetta tulee. Tuo xenonien asennus pitkiin varmasti auttaisi tilannetta, nyt kun ilman lisävaloa on hyvä että eron lyhyiden ja pitkien välillä huomaa :D Katsotaan jos semmoiset saisi aikaiseksi tilata.
Viikonloppuna tuli haettua 3.0 kampiakseli, tässä tulikin sitten mukana rullaava B6 korinen A4. Auto pistettiin samantien palasiksi ja jemmattiin siitä itselle käyttökelpoiset osat, kampiakseli,puolat ja alumiiniset olkavarret. Seuraavaksi pitäisi sitten männät tilata, olisiko hyviä suosituksia mistä ja minkä merkkiset?
Haussa on myös ollut lista 8D0 854 861 A, marmorikin myi jo ei oota ja maailmailtakaan ei tätä pelkästään ole silmään osunut. Jos tämmönen pyörii jostain syystä ylimääräisenä nurkissa niin täällä olisi ostaja!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kuomu Näytä viestiPitkiin valoihin, kun laittaa vielä h7 xenonit kaveriksi niin omasta mielestä näkee ihan hyvästi ilman lisäpitkiäkin.
sori pakko vähän vitsailla
Comment
-
Voit tulla joskus käymään vertaamaan valoja. Mulla on audissa FX-R:t ja 3BG:ssä evox-r:t. Vanhoissa projektoreissa poikkeuksetta heijastimista kärähtäny pinta, jolloin valoteho hiipuu.
Mini-h1 näihin menee helpommalla ranettamisella, mutta fx-r valoteho on paljon parempi eikä tarvi h1 tuikkuja.
Comment
-
Tuli mikkelissä ajeltua osia hakemassa projektiin, sieltä mukaan tarttui wagnerin pakosarjat ja z18 satulat eteen. Äkkiseltään käsissä pyöriteltynä nuo pakosarjat näyttää fiksuilta, saa sitten nähdä kuinka toimiin. Oliko näistä keneläkään kokemusta?
Nyt kun ässällä on ajellut noilla HP2 jarruilla ja A6 on nuo z18,niin ero on niin huomattava että tähänkin ne oli saatava, vielä kun löytyi suomesta fiksusti. Samalla reissulla kuulin huhua että katuvehkeitä on leimattu hydraulisella käsijarrulla, onko täällä kokemusta aiheesta että mitä kaikkea vaatii? Polttelisi ajatus päivittää taakse nuo cayannen 4 mäntäset takasatulat, mutta kun niissä ei tuotakäsijarrua ole. Satuloitakaan toki ole päässyt mittailemaan että sopisiko edes fyysisesti helposti ässään.
Nyt täytyykin haalia seuraavaksi loput osat jarrupäivitykseen ja mahdollisesti uretaanipuslat, ne kun menisi melkein samalla vaivalla siinä paikalleen.
Comment
-
Joulun ja uudenvuoden aika käytettiin projektin kanssa hyödyksi, ja purin ARE moottorin virikoneen aihioksi, saa lohkon lähetellä koneistamolle kun saa männät. Ässää varten tuli purettua molemmat apurungot ja kaikki rautaset tukivarret irti varaosa autosta, nämä on tarkoitus puhallella ja jauhemaalata, pistää samalla vaivalla nekin sitten puslien ja jarrujen kanssa. Valmistelin ässään myös alumiiniset olkavarret jo jarrupäivitystä ajatellen, päädyin a6:n kanssa hyväksi todettuun tapaan ja väänsin olkavarteen itseenä kierteet satulaa varten.
Mikko, jossain tuo tieto tulikin jo vastaan ennen kun sarjat ostin, putkisto on kuitenkin tarkoitus tehdä itse rosterista niin tuon ei pitäisi olla ongelma.
Myös A6 sai huomioo välillä, foorumilta löytyi hyllyssä olevasta sarjasta puuttava allroadin ovilista ja nyt kun sarja on täysi täytyi niitä tuohon mallata. Ensi reaktio itsellä oli ettei istu ollenkaan, mutta päivän kun niitä tuossa katseli niin pitänee antaa silmän tottua ajatukseen ja katsoa miten noiden kanssa tekee. Onneksi on helppo vaihtaa vakiot takaisin, tai pitäisikö noi vetää korin väriin? Mukavasti kuitenkin omasta mielestä tuo koriin leveyttä, ja istuu leveys suunnassa RS6 helman ja noiden vähä leveiden vanteiden kanssa.
Comment
-
Hetki on vierähtänyt edellisestä päivityksestä ja kaikkea on taas puuhailtu. A6 listoja on katseltu ja todettu että kyllä ne korin väriin vedetään, kun vain viittisi alkaa maalaamaan onneksi kesään on vielä hetki aikaa niin ei niiden kanssa ole kiire. Koneen rakennukseen löyty foorumilta 034 motorsportin polttoaine kiskot ja 980cc suuttimet. Riittääköhän näiden kiskojen tuo syöttö vain toiseen kiskoon, vai täytyisikö syöttö jakaa molempien kiskojen päähän että molemmille puolille riittää tasasesti ruokaa? entä vaatiiko siinä tapauksessa jo molempiin oman paineen säätimen, vai voisiko paluut ajaa yhden säätimen läpi molemmista kiskoista? Myös BES koneen venakopat löytyi foorumilta, niin vältytään turhilta adaptereilta. kiitoksia vielä asianomaisille kaupoista.
Lasikuulakaapilla on viimeaikoina viihdytty omaan makuun vähän paljon, kun puhaltelin kaikki takapään tukivarret ja molemmat apurungot jauhemaalausta varten. Tuli myös kunnosteltua yhdet takaiskarin kotelot maalautusta varten. Terholle laittelin postia puslista, niin saa sitten laitella kaiken kerralla kunnolla. Etupäähän kun tilaa vielä jarrulevyt ja teräspunos letkut niin tulee päivitettyä ajoominaisuudet kerralla. osat menee ehkä jo tulevalla viikolla maalarille.
Ässään ilmeni ominaisuus että kaukosäädin keskuslukolta lakkasi toimimasta, normaalisti avasin ovet kaukosäätimestä niin vilkut vilkahti mutta ovet ei avautunut. Muutaman kerran kokeilin ja totesin että vilkut vilkkuu mut lukot ei tee mitään, avaimella toimii normaalisti. No ajattelin että keskuslukon pumppu sanoi sopimuksen irti ja vaihdoin sen, no uuteen en saanut millään paritettua avainta ja vaihdoin vanhan takasin enään en tässäkään saanut vilkkuja välähtään. Olisiko kellään ideaa mistä vikaa hakea/kokemuta vastaavaasta?
Ja ettei kaikki energia olisi käytetty fiksusti, tuli haettua suksiboksi ässään pohjosen reissua varten. Mutta eihän musta laatikko katolle istu alkuunkaan, niin maalattiin kansi sitten korin sävyyn. Eihän se nyt kaunis vieläkään ole, mutta ainakin erilainen ja hommansa reissun ajan varmasti hoitaa.
Viimeksi muokannut lare_95; 16.2.2020, 21:27.
Comment
-
Tuntuu tuo kevät tuolta lähestyvän tässä Tampereen tasolla sitä tahtia että, täytyi alkaa jo laitella A6 kesää varten valmiiksi. Se kävi jo melkein koko viimekesän kuin mopoauto,pakoputken vuodosta johtuen. Paikkakin oli tiedossa, vasen joustoputki heti downpipen jälkeen, tässä ei vain ole liitoksia putkissa niitä ennen eli oli purettava downpipet turbolta asti käteen. Tämän takia asiaa on lykätty ja lykätty, mutta vihdoin sain tehtyä pois, kyllä sitä tuntee itsensä aikaan saamattomaksi kun käyttää reilun 7h kahden jouston vaihtoon. Tämä taitaa olla näitä bitin parhaita puolia, ja tottakai kaikki pinnat turboilla niin huonot että ei auttanut kun vaihtaa uudet pinnapultit pakopesiin. A6 siellä on onneksi sen verran tilaa että onnistui hyvin, ässässä voi olla jo ahdasta? Päädyin hakemaan joustot ihan biltemasta patarautasena, samaa materiaalia edellisetkin oli ja eivät olleet vielä muuten rosterisen putken kanssa reagoineet, vaan mataluus koitui enemmän niiden kohtaloksi.
Samalla huomasin että etuapurungon puslat on todennäköisesti revennyt toiselta puolelta kun apurunko elää niin paljon, eli puslajumppa on sitten tähänkin autoon kesän aikana tiedossa. Täytyy tähänkin siis puhallella toiset apurungot ja tukivarret maalausta varten ja tilailla puslat valmiiksi, onko kenelläkään kokemusta strongflexin sarjasta? Näyttäs löytyvän C5 koriin aika fiksun hintainen sarja jossa etu ja takapään puslat (https://www.vpmotorsport.fi/product/...tan-puslasarja) . Apurunkoihin ajattelin alumiinisiä tähänkin, vai meneekä liian jäykäksi pelkkään katukäyttöön? C5 koriin en äkkiseltään kyllä taakse löytänyt alumiinisena puslia, voi vinkata jos tietää mistä löytyisi?
Viikonloppuna maalailin a6 ovien alalistat korin väriin, ja kyllä tuo ainakin omaan silmään siisteytyi. Ei ainakaan hyppää niin selkeästi enään silmille, mutta sopii leveemmän helman kanssa.
Ässään saapui terholta juuri isoläjä puslia alustaa, apurunkoihin alumiiniset puslat ja tukivarsiin race jäykkyydellä uretaanit, maailmalta saapui tukivarsia,laakereita ja jarrunosia.Alustan osat on jauhemaalauksessa josta ne tällä viikolla pitäisi saada ja pääsee vaihtamaan osat alle siihen. Myös ilmamassamittari sanoi toistamiseen tälle talvelle sopimuksen irti, tiedä sitten onko huonoa tuuria käytetyn osan kanssa vai onko jotain vikaa joka hajottaa mittarin. Mitään vikakoodeja ei ainakaan luo kun mittapään vaihtoi ehjään ja lukematkin ainakin minun käsityksen mukaan kohtuu järkeviä.
Comment
Comment