Tämä nyt ei varsinaisesti projekti ole, mutta kun sitä vanhaa näyteikkunan puolta ei enää ole niin tänne ajattelin omaksi iloksi jotain naputella. En tiedä jaksaako kukaan tälläistä romaania rueta lukemaan. Hankin keväällä 2014 ensimmäisen avoautoni eli typ89 Cabrioletin, joka tuli sitten iloksi ja suruksi vaihtui jo syksyllä 3.0 TDI B7 Avanttiin. Nyt sain tuon yksilön kaupattua ja ajattelin, että valmistaudun tulevan kesän ajokauteen jo hyvissä ajoin. Pidempään on tullut katseltua B6-koristen Cabriolettien tarjontaa ja nimenomaan 1.8T + quattro tekniikalla. Saksan tarjonta oli näin talvella suppeahko ja sopiva yksilö sattui sitten viimeilopuin löytymään ihan kotimaasta. Auto oli yleiskunnoltaan todella siisti ja huolloista oli kattavasti dokumentteja tallessa. Trafin kannasta pengottuna näitä Cabrioletteja on käsittääkseni suomessa tällä tekniikalla yhteensä 5 kpl liikennekäytössä.
Auto on tosiaan 1.8T BFB-moottorilla, 6-vaihteisella GJW laatikolla ja luonnollisesti torsen-neliveto kuten kaikissa pitkittäiskoneisissa. Varustepuoleen olen ihan tyytyväinen:
Sporttipenkit olisin tahtonut, mutta siinä oli tehtävä kompromissi. Myös servotronic ja xenonit olisi mukavat, mutta kaikkeahan ei voi saada. Nyt alla on 18" S4 8E Avukset 225/40-18 nastoilla. Näiden tilalle minulla on täysin samanlaiset pyörät, mutta 225/45-18 rengastuksella ja vaihdankin ne alle varmaan viikonloppuna. Kesäksi minulla on myös yksi sarja näitä samoja vanteita ja ne tulee todennäköisesti alle. Jos iskee akuutti Avuksiin kyllästyminen niin voi olla, että kesäksi mietin jossain vaiheessa jotain muuta.
Auto on ollut minulla nyt muutaman päivän ja muuta en ole oikeastaan ehtinyt tekemään kun laittamaan klubialusen ja vaihtamaan Q7 ledikilvenvalot paikalleen. Myös q-kelejä varten hinausköysi, käynnistyskaapelit ja lapio ovat löytäneet tiensä peräkonttiin. Myös 1.8T -miehillä pakollisia sytytyspuolia lisäsin peräkonttiin.
ToDo-listalla olisi ainakin seuraavat
Auto on minulla nyt päivittäisessä käytössä vuodenajasta riippumatta ja tilaa on kahden hengen talouteen ihan riittävästi. Kauhean kylmiä kelejä ei ole vielä ollut, mutta lämpöä piisaa erittäin hyvin. Myös normaalissa maantieajossa tuo on mielestäni hiljaisempi kuin mitä vanha B7 farkku oli eikä tuossa oikeastaan huomaa ajaessa juurikaan eroa umpikoriseen. Myös moottorin polttoaineen kulutus on ollut ihan positiivinen yllätys. Täytyy kyllä sanoa, että olen hankintaan erittäin tyytyväinen.
Kuvaamaan en ole kauheasti ehtinyt, mutta alla muutama puhelimella näpsittyjä huonoja kuva tästä alkutaipaleelta. Jospa keli hieman pakastuisi tästä nollan pinnasta niin voisi joku päivä kirkkaalla ottaa kunnon kuvia.
Auto on tosiaan 1.8T BFB-moottorilla, 6-vaihteisella GJW laatikolla ja luonnollisesti torsen-neliveto kuten kaikissa pitkittäiskoneisissa. Varustepuoleen olen ihan tyytyväinen:
- Ebony black pearl ulkoväri
- 1BE sporttialusta
- Sähkökatto (kaikissa kylläkin)
- Sähkösäätöiset nahkapenkit penkinlämmittimillä
- RNS-D navi vaihtajalla
- Monitoimiratti
- FIS värinäytöllä
- Vakionopeudensäädin
- Irroitettava koukku
- Keskikyynärnoja
- Sisävalopaketti
- Säilytyspaketti
- Kylmäboksi hanskalokerossa
- Tuulisuoja
- Parkkitutkat eteen ja taakse
- Talvivarusteita lämmitetyt peilit, lämmitetyt pesurin suuttimet ja takalasinlämmitin
- Isofixit jos sattuu perheenlisäys yllättämään
- Suksiluukku ja pussi
- Perinteinen cupralippa keulalla
Sporttipenkit olisin tahtonut, mutta siinä oli tehtävä kompromissi. Myös servotronic ja xenonit olisi mukavat, mutta kaikkeahan ei voi saada. Nyt alla on 18" S4 8E Avukset 225/40-18 nastoilla. Näiden tilalle minulla on täysin samanlaiset pyörät, mutta 225/45-18 rengastuksella ja vaihdankin ne alle varmaan viikonloppuna. Kesäksi minulla on myös yksi sarja näitä samoja vanteita ja ne tulee todennäköisesti alle. Jos iskee akuutti Avuksiin kyllästyminen niin voi olla, että kesäksi mietin jossain vaiheessa jotain muuta.
Auto on ollut minulla nyt muutaman päivän ja muuta en ole oikeastaan ehtinyt tekemään kun laittamaan klubialusen ja vaihtamaan Q7 ledikilvenvalot paikalleen. Myös q-kelejä varten hinausköysi, käynnistyskaapelit ja lapio ovat löytäneet tiensä peräkonttiin. Myös 1.8T -miehillä pakollisia sytytyspuolia lisäsin peräkonttiin.
ToDo-listalla olisi ainakin seuraavat
- OEM-roiskeläpät eteen ja taakset (tilattu)
- Brodittia (tilattu)
- Webasto/Eber
- Navin päivitys ja uudet kartat. Tällähetkellä ei ole karttoja ollenkaan.
- AUX-boksi
- Huohottimen korjaus kun näkyy mehivän (korjaussarja Tepolta tilattu)
- Katon kyllästäminen, sisustan kissasaippuointi ja hoito, ym. perusjuttuja
- Keväämmällä mahdollisesti suuttimet ja viinasofta
Auto on minulla nyt päivittäisessä käytössä vuodenajasta riippumatta ja tilaa on kahden hengen talouteen ihan riittävästi. Kauhean kylmiä kelejä ei ole vielä ollut, mutta lämpöä piisaa erittäin hyvin. Myös normaalissa maantieajossa tuo on mielestäni hiljaisempi kuin mitä vanha B7 farkku oli eikä tuossa oikeastaan huomaa ajaessa juurikaan eroa umpikoriseen. Myös moottorin polttoaineen kulutus on ollut ihan positiivinen yllätys. Täytyy kyllä sanoa, että olen hankintaan erittäin tyytyväinen.
Kuvaamaan en ole kauheasti ehtinyt, mutta alla muutama puhelimella näpsittyjä huonoja kuva tästä alkutaipaleelta. Jospa keli hieman pakastuisi tästä nollan pinnasta niin voisi joku päivä kirkkaalla ottaa kunnon kuvia.
Comment