Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C5 Avant 1.8tq

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Osaako kukaan sanoa mikä tämä johto on? Sille ei löydy paikkaa. Vilkun ollessa oikealle tai vasemmalle tuohon tulee vilkun tahdissa 12v. Tuosta poksista ei lähde peräkärryn vilkulle sähköä eteenpäin, liekkö poksi rikki? Nämä sähköhommat on perseestä ku niistä ei mitään ymmärrä.
    Attached Files

    Comment


      #62
      Peräkärryn vilkut ryöstin suoraan takavaloista. Sillä ne sai toimimaan.

      Pientä harmiakin ollut. Auto sammu viimeviikolla Espoon Bilteman pihaan. Kävin hakemassa sieltä polttopullon jotta saa pultteja lämmitettyä. Pihalla takasi autolle kavellessä totesin ääneen että poltan tämän paskan jos ei lähe käyntiin, sillä sai ympärilläolevien huomion :D Ja kyllähä se kolmannella yrittämällä lähti. Tosin sammu 5 kertaa matkalla kotia.
      Engine speed sensor (G28) P0322 - 35 - 00 No Signal koodina. Lauantaina soitto heti aamusta Nummelan viksukselle ja ei ollut hyllyssä, mutta heti maanantaille uus anturi. Anturi oli aika helppo vaihtaa yläkautta, paisari irti ja tutkimaan ölppäsuodattimen tienoota mistä anturi sitten löyty. Vanha pois ja uus tilalle.

      Sparetosta tuli tilattua etupyöränlaakeri. Vänkärinpuolen etusessa tuntui selvää väljää. Nyt aamulla tappelin himskattipultin irti ja vaihdoin laakerin. Himskattipultti lähti lopulta kun katkaisi pultin pään ja veti kierteellä pultin irti. Oli sen verta tiukassa että lämpöä sai antaa ja oli siinä ja tässä että kierre kesti ennenku lähti irti. Yllättävän yksinkertainen homma tuo laakerihomma kun hommasin prässin itelle.

      Aika olematon ääni oli laakerissa ajossa, ottaen huomioon että tuli palasina ulos.
      Attached Files

      Comment


      • #63
        ”Himskattipultti” :D On tullut kokeiltua pari kertaa. Tuore pultti oli ihan mukava taannoin naputella kevyesti pois mutta ne edelliset...

        Comment


          #64
          Pieniä juttuja tullu tarkisteltua ja touhuttua. Öljysihti oli aiva puhdas. Liekkö tuo on nokkaketjun kiristin hommia alettava suunittelemaan kun lämpimillä öljyillä tyhjäkäynnillä rahisee.
          Attached Files

          Comment


            #65
            Tuli pestyä pitkästäaikaa auto sisältä ja ulkoa. Maalaukset ainakin toistaiseksi pysyny kiinni. Kyllä se näiden vanhojen romujen kanssa vaan on että se mistä ei ole vielä korjattu alkaa kukat keväällä nousemaa :D No ompahan ainaki hyvä harjotella tulevaisuudessakin maalaus ym hommia tämän kanssa.
            Attached Files

            Comment


              #66
              Tuli nokkaketju ja kiristin vaihdettua. Melko yksinkertainen homma eikä aikaakaan tuossa kauaa mene. Vanhan kiristimen sihti oli puhdas eikä siinä päälleppäin näkynyt mitään erikoista. Liukupinnoissa oli hiukan ketjun kuluttamaa jälkeä.
              Katsotaan kauan kestää ajossa tuo febin paketti. Meinasin vanhan kiristimen putsata ja kokeilla voiko siihen vaihtaa liukuja jos joskus tarvii.
              Koeajon aikana ei mitään ongelmia ollut ja lämpimillä öljyillä kone käy nyt nätisti eikä mitää ylimääräisiä ääniä kuulu.
              Attached Files

              Comment


                #67
                Tuli taas pilattua auto ja laitettua siihen alusta missä ei voi säätää kuin korkeutta. Ei voi edes pilata ajo-ominaisuuksia esijännityksillä eikä voi säätää ulos ja sisäänjoustoa siten että regas ei pysy tiessä.

                Mutta itse asiaan. Kaikkihan menee aina niinkuin elokuvissa näiden täysi-ikäiseksi päässeiden muttereiden ja pulttien kanssa. Etupää meni suhteellisen kivuttomasti väsyneenä työpäivän jälkeen, noin tunti/kulma perkelöidessä muttereiden kanssa jotka oli sulautuneen yhdeksi pultin kanssa. Ns himskattipulttia en edelleenkään avaa näissävaihdoissa koska se on turhaa ja hidasta.

                Takana sitten ajattelin että tämähän menee nopeammin kun keula (B6 ja B7 takapään molemmat puolet tekee puoleen tuntiin). No voin sanoa että tämän c5 kohdalla ei tee nopeasti. Aloita homma siten että löysäät pultit, tässävaiheessa hymy on jo korvissa kun kaikki lähtee niin nätisti. Sitten otat 13mm hylsyn ja pienen räikän ja alan irroittamaan iskarin yläpään lautasta. Ilman mitään voimankäyttöä pultti poikki...VI**UUUU.

                No ei mitään hätää porataan se pultti sieltä pois... Ne hyvät poranterät on kaupassa... Porattua 15min eri terillä olin jo saanut 0.1mm syvän reijän pulttiin. Joo tässä ei mene tätä tahtia ku 2030 syyskuuhun. No leikataan se PRKL rälläkällä pois. Aloin kipinäsuihkun lentäessä ajattelemaan että eihän tässä mitään, kunnes saavutetaan se piste että laikka ei yletä tai sitten leikataan kori samalla auki. Tässävaiheessa ns. V käyrä oli melko pystysuora, otin taltan ja lekan. Niin vain antautu pulttimutteri yhdistelmä.

                Kun kerran rälläkkä oli siinä käsillä niin nopeutin hieman iskarin ja jousen poistoa leikkaamalla jousen poikki. Kaikki hyvin ja uudet vermeet paikalleen seuraavana aamuna( eli tänään). Tuo hantin takanen otti vaan sen 3 tuntia.

                No sitten kuskinpuolen takasen kimppuun, kaikki meni kuten elokuvissa ja aikaa meni se 30min kun uudet romut on paikallaan. Auto alas ja korkeus natsaa ilman säätöjä. Kävellessä hantinpuolelle huomaat lattialla sen muovirenkaan joka suojaa iskaria ravalta... VI**uuuuuu. No auto takasi ylös ja purkamaan. 15min myöhemmin paketti takasi kasassa ja auto maassa.

                Koeajolle ja hymy tuli heti korviinasti ja unohtu se perkelöinti. Muutama kuvatus vielä. Takajarrulevy on parhaat päivänsä nähny. Jarrut olisi seuraava projekti. Mietinnässä olisi tehokkaammat jarrut mutta hinta tuntuu karkaavan heti.
                Attached Files

                Comment


                  #68
                  Joo, kuulostaa tutulta noi takapään yläpultit. Btdt porakoneen kanssa.

                  Comment


                  • #69
                    Tää on kyl komia peli.

                    Comment


                    • #70
                      Yksinkertainen on kaunista. Budjettipäivitys 312mm levyt eteen ja B5 S4 jarrut taakse? Ite hommasin purkaamolta 312mm satulat kannakkeineen, kunnostin ne ja tilasin uudet levyt ja palat, nehän on samoissa hinnoissa vielä 288mm kanssa. Sitten on jo kalliimpaa kun mennään siitä eteenpäin. Mielestäni ihan alimitoitetut muutenkin nuo 288mm jarrut tähän koppaan.

                      Comment


                        #71
                        Saako tuolla jarrutehoa lisää? Se mitä lukenut niin melko pieni ero. Cupran jarrut kiinnostaisi. Pitäisi vaan selvitellä mitä kaikkea se vaatii. Onko kannakkeitta olemassa vai pitäisikö sellaiset teettää.

                        Comment


                          #72
                          Ei vissiin ole epäselvää mikä korko miellyttää silmää kun noita omia romuja kattelee :D
                          Attached Files

                          Comment


                            #73
                            mikä korko
                            Sopiva, ei liian korkea tai matala ja renkaat tulee nätisti kaarelle.

                            Comment


                            • #74
                              Eipä tuolla jarrupäivityksellä ihmeitä saa aikaiseksi kun satula on kummiskin sama. Vaikutus korostuu jarrutellessa kovemmista vauhdeista. Nyt tuntuu että autossa on edes jarrut. Kyllähän cupran jarrut on sitten ihan eri asia, mutta ei niitä viidelläkympillä saa! :)

                              Comment


                                #75
                                Tuli lättyä laitettua eteen ja taakse. Vanteet istuu aika nätisti nyt. Tuli tuossa pari kuvaa otettua kun kaveria opetin samalla kameran käytössä.
                                Attached Files

                                Comment


                                  #76
                                  Mistä hankit putkiston?

                                  Comment


                                  • #77
                                    Kertoisitko vielä hieman yksityiskohtaisemmin tuosta nokkaketjun ja kiristimen vaihdosta.
                                    Pitääkö nokat lukita jollain paikoilleen? Lähteekö ketju irti kun kiristimen irroittaa? Ja sitten vain uudet osat tilalle?
                                    Mielenkiintoinen projekti kyllä sinulla mitä olen seuraillut ja hyvän näköiseksi olet autosi laittanut.

                                    Comment


                                      #78
                                      Futurezilta tais tulla.

                                      Kiristin homma lyhyesti. Koppa pois, tulpat pois (helpottaa koneen pyörittämistä). Pyöritä nokkien ajoitusmerkit kohdalleen (suurinvaihde päälle ja renkaasta pyörität) Nokkapukit pois kaikki paitsi pakonokan lähimpänä jakopäätä oleva, se löysätään sen verran että pakonokkaa saa ketjunpuolelta nostettua ja ketjun saa pujotettua pois ja uuden tilalle (näkyy kuvassa viestissä 66). Imunokka lähtee kiristimen ja ketjun kanssa pois. Sitte uudet romut paikalleen ja muistaa maagisen 16 tappia laskea ketjusta niin ajoitusmerkit osuu "kohdalleen". 66 viestin kuvista näkee että ajoitusmerkit pakonokan kohdalla ei ihan ole merkissä. Pyörität konetta ja tarkistat ajoituksen, ne pitäisi olla jo lähempänä, mutta 16 ei voi laskea liian montaa kertaa :D
                                      Kun koppa on paikallaan ja tiivistetty auto käyntiin. Auto käy usean minuutinajan epämiellyttävän epätasaisesti ja rykien kunnes yhtäkkiä käynti tasoittuu. Ja ei muutakun kovaa ajoa. Homma tosiaan on yksinkertainen kun minäkin sen olen osannut tehdä.

                                      E. jakopäähän ei kosketa niin ei mene jako sieltä. Jakohihna antaa se verran pakonokan liikkua.
                                      Attached Files
                                      Viimeksi muokannut skige; 23.7.2018, 18:09.

                                      Comment


                                        #79
                                        Laitetaan nyt tästäki tänne vaikka mietin laitanko ollenkaan. Opettelin samalla hitsaushommia että sai tehtyä alakannakkeen.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          #80
                                          Pesin sisustan niin tuli aivan eriäköiseksi. Kannattaa pestä useammin. Jotenkin samalla penkkeihin tuli sivuttaistukea enemmän.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            #81
                                            Multa vois löytyä pesuaine rattiakin varten, sillä saisi yhden puolan veks ja paksumman kehän ;)

                                            Comment


                                              #82
                                              Sehän kuullostaa hyvälle aineelle ;D

                                              Comment


                                                #83
                                                Mielenkiintoinen ominaisuus tuli esiin. Perinteinen 1.8t nykiminen täyskaasuvedolla ja polttoaineen kulutuksen nousu. Logeja on tullu otettua mutta niistä ei ihmeempiä löydy eikä auto anna mitään vikakoodeja. N75, pässi, alipaineletkuja, etu lambda vaihdettu. Ahtovuotojakin tuli etsittyä mutta oikeestaan mitään vikaa ei löydy eikä misfirejä ei tule.

                                                Lambdan vaihdon jälkeen toiminta parani hieman ja vetoja on enemmän, mutta kaasupohjassa veto on pehmeän nykivää. Ja välillä tuntuu että vaihdetta vaihtaessa kierrokset nousee vaikka kaasun on päästänyt pois.

                                                Samantyylisestä ongelmasta on täällä vaikka kuinka paljon juttua, mutta apua ei ole toistaiseksi löytynyt. Lambdan arvot 0,85-0,9 tasakaasulla, viittaako tuo nyt että mennään hiukan rikkaalla? Ahdot nousee pyydettyyn ja maf arvot lambdan vaihdon jälkeen alkoi olla taas siellä missä pitääkin 169g/s kun vanhalla lambdalla oltiin 130g/s.

                                                Juho oli logeja kattelemassa tänään niin jos tuli jotakin mainittavaa esiin niin kirjotteleppa tänne. Maf arvot näyttäisi normaaleilta ja maffia kun tutkin päällisin puolin niin voisi olla jopa vaihdettu uuteen joskus. Joten en usko että vika siellä on.
                                                Viimeksi muokannut skige; 5.1.2019, 22:08. Perustelu: lisäystä

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Jatketaan yksinkeskustelua. Osakaasulla lambda arvot viittasi selvästi rikkaalla käyntiin. Ja vcds ehdotti että vika voisi olla bensapumpussa suuttimissa ym. No bensansuodatin vaihtoon ja vanhan suodattimen bensat hihaan. Tällä korjaantu lambdan osakaasun arvot toleranssien sisälle. Vanha suodatin siis oli melkeen tukossa. Tämä on ilmennyt vain kylmällä kelillä kun pakkasta on reilummin.

                                                  Jostain syystä 4000-6000 kierroksen välimaastossa veto on nypläävää välillä mutta ei niin pahasti kun aikaisemmin. Pito ei riitä näilläkeleillä kunnon logien ottoon niin jää taas tulevaisuuteen.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Tässä tovi taas vierähtäny ja jotakin muutoksia tullu tehtyä. Ulkopuolelle suurin näkyvä muutos on vänkärinpeilin koon kasvaminen ja sitämyöten peilinkuoret tuli maalattua alumiinin väriseksi. Nyt ei ole kuvaa tähän siitä mutta jos tällevuotta pesis auton niin vois kuvan napata.

                                                    Pyöränsuuntausta varten tuli hommattua taakse uretaanipuslat ja muutama uusi epäkeskopultti, kun tiedossa oli että ne vanhat lähtee parhaiten sahaamalla. No homma käyntiin, eka alkaa lapset sairastaa, sitte itselle tulee noro ja viikonlopussa vajaa 7kg painoa pois, tästä onkin hyvä jatkaa seuraavat pariviikkoa kuumeilulla ja helvetinmoisella yskällä. No eipä siinä, alkaa pikkuhiljaa hiipiä paniikki kun katsastuskin alkaa olla ovella. Pakko vääntää ittesä talliin. Voimasanojen ja neljän katkenneen poranterän jälkeen kaikki alkaa näyttä valoisalta tai punaiselta, joka oli itsellekkin yllätys purkkia avatessa, olin varma että purkki oli mustien laatikossa mutta aivan sama (tämä selkenee kuvista).

                                                    No eipä siinä, vehkeet nippuun ja renkaiden pyörittelyä ilmassa, kaikki on kunnossa. Auto alas ja kovaa ajoa... eiku auto oikeesti alas, pakki päälle ja tallista ulos, ykkönen silmään ja ihana rusahdus... Tässä vaiheessa mietin että mikä pultti jäi löysälle. No kytkintä varovasti ylös ja auto ei liiku. Siinä sitten alko sellanen 45min perkelöinti että saan auton 6m matkan talliin sisälle ilman vinssiä. Ne jotka tietää tietää että talliin päästäkseen ei mennä alamäkeen. Kuormaliina seinään kiinni ja toinen pää auton keulaan, liina niintiukalle ku uskaltaa vetää eikä auto liiku mihinkään. Vanteesta keskikuppi irti ja napapultista pitkällä jatkolla avittaen auto 10cm kerralla eteenpäin aina liinaa kirien. Helppo homma ja auto tallissa eikäpaljoa edes satanu vettä.

                                                    Perä ylös ja talvella kuulunut epämääräinen ääni ehkä paikallistu. Takavetarin sisänivel paskana. No siinä lauantai iltana katoin että motonetti aukeaa 11.00 sunnuntaina ja että espoosta löytyy nivel. Oli firman kärry A4 perässä ja ajattelin että käyn viemässä kärryn ja haen nivelen. No siinä kellon ollessa 11 kävelen motonetin ovelle... SULJETTU 12.5. Tässävaiheessa ei enää riitä sanat kuvaamaan sitä hyvänolontunnetta. Puhelin kouraan ja ei perkele sieltä mobiilisivulta löydy että äitienpäivänä putiikki on kiinni, tai löyty se sitten kun tunnin purin hyvää oloa kotona ja etin että mistä se löytyy.

                                                    No mutta onneksi on niitä hyviäkin juttuja niinku Terho ja Terhonpaja. Iso kiitos sinne täältäkin vielä että aikaa järjesty ja renkaat osoittaa nyt lain vaatimaan suuntaan ;) Tässä aamulla soitto Terholle että kerkeekö mitenkään jos saan auton nippuun, no kerkeshän sitä.

                                                    Katsotaan viimestään keskiviikkona mitä katsastus tuo tullessaan, tässä ollaan kuitenkin aikataulua jo päivän edellä, huomenna voisi vaikka pestä auton niin katsurin on mukava kirjottaa hylsy puhtaalle autolle :D
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      On varmasti kylän seksikkäimmät alustan kilkkeet, eikä jää inssille epäselväksi, mistä kohtaa on korjattu.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Alustaa ja vannetta muutoskatsastettu onnistuneesti, siihen se onni sitten loppui :D

                                                        Päästöt aiheuttaa päänvaivaa, mutta eiköhän sekin ratkea jollaintavalla. Itsellä vaan loppuu kädet niinsanotusti.

                                                        CO% 3,39
                                                        CO2 12,60
                                                        HC 128
                                                        O2 0,31
                                                        Lambda 0,890

                                                        Eli rikkaalla se käy, tuossa pihassa piuhakiinni ja tyhjäkäynnillä 0,813 eli jotakin on vialla.

                                                        Mitä itsellä mieleen tulee niin voiko suuttimet tai polttoainepumppu olla vikana? Tässä olisi kuukausi aikaa selvittää ja korjata :D Joten apu kelpaisi.

                                                        E. kuva vielä isommasta peilistä
                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut skige; 15.5.2019, 16:35. Perustelu: lisäys.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Jatketaan tätä yksin pohdiskelua. Eilen purin pienen harmituksen myllertäessä sisintä. isoin ajatus mikä lämmitti mieltä oli purkupallo joka tiputetaan kilometristä auton päälle.

                                                          Ilmanputsarinkotelo pois kaikki letkut pois tulpat käytin irti, katin otin irti ja katsoin että kunnossa on. No jätetään kasaus aamulle. Tänä aamuna talliin ja naapureiden kiusaksi YleX aamu soimaan ja tallinovet auki, siinä auto tuli parsittua kasaan ja samalla hitsasin tarvikekattiin mutterit jotta putki on helpompi laittaa kiinni. Samalla takalambdalta otin pienen kulmakappaleen katin ja lambdan välistä pois koska hitsuuttelin hiukan väärään kohtaan lambdan kierreholkin aikaisemmin. Nyt kun katti oli kourassa pysty lambdan laittamaan kiinni ennen katin asennusta niin holkki jäi turhaksi.

                                                          Ajattelin kokeilla että mitähän se auto nyt antaa arvoksi vai antaako mitään. No kas kummaa lambda arvo tasan 1 ja seuraa melko tarkasti pyydettyä... Nyt jäi epäselväksi että missä se vika oli. Oliko se holkki takalambdalla? Vai oliko joku vuoto jostain liitoksesta vai joku liitin huonolla kontaktilla.

                                                          Jännä kun auto on kuitenkin samalla kokoonpanolla mennyt vuosi sitten heittämällä läpi päästöistä ja lambda arvo oli silloin 1,01

                                                          No rohkaisin iltäpäivällä mieleni ja soitin vielä vertaistukipuhelun ja lähdin rohkeasti kohti katsastusasemaa. Auto sai matkalla tarpeettoman paljon jalkaa tulipeltiin että ajetaan se vika nyt prkl pois.

                                                          Läppäri ilmoitti että akku loppuu, viimeinen nollaus ja odottamaan kohtaloa. Katsastusasemalla katsuri aloitti mittauksen ja arvot rajoissa,
                                                          -lambda 1,01
                                                          -CO% 0,15
                                                          -CO2 15,00
                                                          -HC 24
                                                          -O2 0,23

                                                          Ecu oli kans irti yön yli kun tarkistin muutaman muun jutun, mutta tällä lienee ei merkitystä. Ei kait se auta kun seurata nyt lambda arvoja että pysyykö ne kohdillaan ja loppuko vedoissa välillä ilmennyt nykiminen. Otetaan sitten vuodenpäästä hylsy päästöistä, se tuntuu olevan tämän auton kanssa tapa.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Tänään tuli pitkästä aikaa pestyä auto ja tuli mentyä vielä pitemmän kaavan kautta. Tuli annettua naarmuille hiukan hiovaa hoitoa ja sen jälkeen vaha pintaan. Hyvä harjoitella näillä romuilla kun jokapaikka ruosteessa ja kolhuilla.
                                                            Pitäs alkaa tutkimaan miten mikäki lista irtoaa että saisi jossainvaiheessa maalattua auton kokonaan ja samalla ruostehommat pois.
                                                            E. Ja tosiaan katossa on pysyny maali toistaiseksi kiinni eikä toistaiseksi ole alkanut ruostumaan uudestaan vaikka ite tuli sekin turattua.

                                                            Click image for larger version  Name:	_MG_1091.jpg Views:	0 Size:	377,0 Kt ID:	1854094
                                                            Attached Files
                                                            Viimeksi muokannut skige; 23.6.2019, 14:28.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Alkuviikosta olin töihin ajamassa, moottorijarrulla 80 vauhdissa ja kaasulle siirtyessä auto käy kolmella. Mitään erikoista ääntä ei hyttiin kuulunut ja ajattelin että puola taas temppuilee.

                                                              No ei ollu vika puolassa, 3syl pakovenasta pala pois ja ilmeisesti jotenkin pyörähtänyt imusarjan kautta kakkoseen. Tossa purkaessa imusarjasta löyty se pakovenan pala. 2 ja 3 sylinterin männät paskana ja kansi voi olla entinen.

                                                              Tänään purin koneen keulalta pois, kivan painonen nostaa yksin ilman nostinta.

                                                              Jos jollain olisi vakiomäntiä 1.8t AWT moottoriin niin olisin kiinnostunut niistä. Ja jos olisi ehyt kansi niin saisi nippuun. Pitää miettiä mitä tekee mutta kaippa se on kasattava kuntoon tämä

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X