Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C5 Avant 1.8tq

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Melkeen ylimaalaisin koko laitteen. Muuten voi alkaa näyttää palapeliltä.

    Comment


      #32
      Eikös tuolla pari viestiä ylempänä jotain sen suuntaista lue... ;) Tarkotus siis nyt saada ruosteet pois ja jos vielä pysyisi poissa. Pitää kuitenkin saada auto talveksi ajoon ja tässä on melko monta muutakin asiaa hoidettavana niin ei riitä aika ylimaalaukselle kun jokapuolella on pientä laittamista.

      Comment


        #33
        Tuli puhalleltua ruosteita pois. Melko paskamainen paikka sanoisin. Liekkö mitään hyötyä noista ruosteen pysäytys aineista vai vetäseekö vaan 2k pohjamaalin?
        Attached Files

        Comment


          #34
          Osta nyt Deox-geeliä tms. vastaavaa ruosteenpoistohappoa ja sudi sillä kaikki ruostepaikat ruosteettomiksi. 2-k epoksi olis kai paras pohjamaaliksi tai sitten 2-k happopohjamaali.

          Comment


            #35
            Tänään oli tullut etulokasuojat ja sivuvilkut. Mallasin heti paikalleen ja näyttää istuvan hyvin. Ainut on vilkun reijän työstö ei ole kohdallaan villkku jää hiukan taakse mutta se nyt on helppo muokata kun tässävaiheessa asia tuli esille. lokasuojat on merkkiä Blic. Muutama kuva istuvuudesta
            Attached Files

            Comment


            • #36
              Sama mulla B5. Tarvikeloksu oikealla. A-pilarin kohdalta ns. Melkeen ja vilkun upotus liki. Muuten ok. Maksoihan se jotain 30€. Vrt OE n. 400€.

              Comment


                #37
                Etulokasuojat on siksikin halpoja, ettei niitä juurikaan kannata ruveta ruostekorjaamaan.

                Comment


                  #38
                  Pientä edistystä. Katsotaan josko tälleviikkoa saa väriin. Pari juttua tuli kantapään kautta taas opittua mutta sepä on se paras oppi.
                  Pohjalle tuli tosiaan 2k happopohjamaali, päälle filleri. Nyt alkas olla pinnat siinä kuosissa että kehtaisi yrittää väriä ja lakkaa.
                  Nuo rajauksien häivytykset mietityttää että saako ne onnistumaan, eikös siinä ole tarkotus tyrkätä sumu aina vähän edellistä pidemmälle vai?
                  Attached Files

                  Comment


                    #39
                    Tollanen siitä nyt sitten tuli. Kaukaa katsottuna hyvä ;) Ompahan tuoki homma nyt tullu kokeiltua ja uskaltaa alkaa noita muitaki romuja korjailemaan. Katsotaan vuodenpäästä kuinka kukkii... toivottavasti ei kuitenkaan. Pari itikkaa oli harmillisia ja motonetin halpa ja .... ruisku tuossa värimassan ja lakan kanssa ei ollut ehkä se paras mahdollinen, en saanu sumua oikeen leviämään tasaisesti vaakatasossa olevalle pinnalle.
                    Katsotaan lopputulosta kunhan uskaltaa alkaa vesihioa ja kiillottaa. Saa nyt pariviikkoa kovettua rauhassa vai pitäisikö antaa vielä pidempään?
                    Attached Files

                    Comment


                    • #40
                      Siistiä jälkeä! Myllyttämällä saa vielä häivyteltyä rajoja lisää, jolloin saa varmasti siistin lopputuloksen. Sävykin taisi sattua aika kivasti?

                      Comment


                        #41
                        Ei se täydellinen ole tuo pinta. Mutta sävy oli justiisa oikein. Muutama källi ku koskaan maalannu, mutta korjataan sitte joskus kun korjaa puskurit. Ostin myllyvehkeet ja kokeilin ja ihan hyvä ostos tuntu olevan. Himo myllääjät nauraa mutta eipä sitä näyttelyautoa olla tekemässä.
                        Attached Files

                        Comment


                          #42
                          Hyvältä näyttää!! Minkä kokonen kompura sulla oli tossa? Imutuottoa mitä lupaa?

                          Comment


                            #43
                            310 imutuotto ja 6bar vastapainetuotto 200l.

                            Comment


                              #44
                              Katon maalaus meni uusiksi, kun löyty sopivasti tuulilasin takaa ruostetta. Samalla tuli tempastua uusi lasi paikalleen.
                              Eilen illalla maalailin värin ja aamulla lakkasin. Ilmankosteus on nyt niin kova että ei nuo vesivärit oikeen kuiva hetkessä joten uskalsin antaa yön yli kuivaa. Ongelmia maalauksen kanssa riitti kiitettävästi mutta lopputulos tällähetkellä on hyvä.
                              Yksi ongelmia aiheuttanut asia oli että vanha lakka ja maali kuori irti (alkuperäinen maali). Silloin kun kattoa hio niin tuntu että kaikki on kiinni mutta eipä ollut ja se teetti hommia senverta että jos leka olisi ollut auton vieressä auto olisi pinnoilta lähempänä golfpalloa.

                              Nyt saa katto olla pariviikkoa koskematta ja katsoo jaksaako vesihioa, senverta hyvä pinta että kelpaa mulle noinki muutamine roskineen.
                              Attached Files

                              Comment


                                #45
                                Talveksi pitää kytkin vaihtaa, mutta katsotaan minä talvena. Kytkin saapuikin matkahuollolla ja paikalle menee perinteinen S2 kytkinpaketti.
                                Homma alkaa totemalla että ahdasta tulee kun nosturia ei ole, toinen toteamus ampuessa kardaanin pultteja irti ja rikkoessa se viimeinenkin hylsy että tiukassa tuntuu olevan.

                                Millanen homma olis vaihtaa stefa laatikon persiiseen? Näkyypi vuotavan öljyä. Lähinnä mitä kaikkea siinä sitten pitää irroittaa ja vaatiiko jotain erikoistyökaluja ja kuinka suurella todennäköisyydellä saan korjauksella vuodon suurenemaan? Positiivisin mielin kohti uusia seikkailuita :D

                                E.
                                En löydä/osaa etsiä sitä tiivistettä, mikähän mahtaa olla osanumero? Nuo netissä olevat osahaku sivut ei anna mitään tiivisteeseen viittaavaa.
                                Attached Files
                                Viimeksi muokannut skige; 2.10.2017, 22:01. Perustelu: Lisäystä

                                Comment


                                  #46
                                  Ota hylsyn kaveriksi hyvillä lukkopihdeillä kiinni kannasta.

                                  Comment


                                    #47
                                    Ja elä käytä isku konetta harmailla hylsyillä. Ovat liian kovia ja menee poikki.

                                    Comment


                                      #48
                                      Juu tuo olikin tiedossa kun ei konehylsyjä löytyny. Omasta mielestä sellaisia oli, mutta olen laittanu ne taltteen :D Nyt tuleekin paussia hommaan kun emäntä tekee vaihteeksi iltavuoroa ja noita pikkuveijareita pitää paimentaa.
                                      Paljokohan laatikko painaa? A4 B7 vajakin laatikon nostin omin kätösin selältään lattialta paikalleen ja polvella pidin paikallaan ku vedin pultteja kiinni. Oli siinä ja tässä että jää tekemättä, mutta tämän kanssa meinaan yrittää tunkiin rakentaa telinettä ettei tarvis lihasvoimia käyttää. Oletuksena että tämä laatikko painaa enemmän.

                                      Comment


                                        #49
                                        Kyllä se painaa enemmän. Ainakin sen torsenin verran, ehkä enemmänkin.

                                        Comment


                                          #50
                                          Pari tuntia töiden jälkeen tuli oltua selällään auton alla. Eipä tuo sen kummempi rasti ollu ku A4, oikeestaan helpommin tuli alas. Maanantaina pitäs tulla stefa ni pääsee sitte viikonpäästä kasaamaan ellei ihmeitä tule. Viikolla hankala tehdä mitään kun pikku-ukkoja pitää vahtia.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            #51
                                            Vähä tuli touhuttua mitä pysty. Eli se muovinen kansi pois laatikon pohjasta ja sietä näkyy lukkorengas jonka poistamalla kardaanin laipan voi vetää pois. Tämän jälkeen stefa pois.

                                            Tuossa vauhtista paikalleen laittaessa tuli käytettyä jokaista raajaa apuna, ja kun auto on pukkien päällä tilaa oli "reilusti". Jalalla painoin jakopäänlukitustyökalua vauhtiksen hampaisiin niin sain kirittyä pultit.

                                            Nyt kun tallissa tekee niin oli aika helppo tuohon isoon Bahcon tunkkiin väsätä teline laatikolle niin paikalleen nosto on helppo nakki kuhan stefan saa paikalleen. Tällähetkellä mulla on 4l laatikkoöljyä, eikös sen pitäs riittää tuonne askiin? Joku arpoma kone väitti 2,7l menevän.

                                            E. reilu 3.5l meni laatikkoon (5v manuaali) öljyä.
                                            Attached Files
                                            Viimeksi muokannut skige; 10.10.2017, 08:14.

                                            Comment


                                              #52
                                              Tuossahan olisi ollut oivallinen tilaisuus tehdä torsenmodi tulevaa talvea varten.

                                              Comment


                                                #53
                                                Kävi mielessä mutta ei kuitenkaan ole ehkä se mitä haluan, mitä nyt lukenu modatusta arkikäytössä. Katsotaan sitten joskus jos mieli muuttuu. Eipä tuo nyt kummonen homma ole laatikkoa tiputtaa.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Jos ruostehommat ovat vielä kesken, niin Fertania suosittelisin ostamaan niiden paikkojen käsittelyyn. On oikeasti toimivaa kamaa ja päällemaalattavissa.

                                                  https://www.youtube.com/watch?v=DifCKokFWvQ

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Viis tuntia otti kun yksin hissukseen laitto laatikon stefan paikalleen ja laatikon pöydältä paikalleen. Mukavan tuntonen tuo uusi kytkin. Ottaa pikkusen jämäkämmin mitä vanha, eikä poljinta tarvi nostaa niin ylös ennenkun liikkeelle lähtee.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Nyt on 500km takana ja laatikko ei vuoda enää ja kytkin ei kyllä luistele. Laitan vielä tähän pari kuvaa stefa hommista, melko yksinkertainen homma. Miettiny josko laittaisi tähän kuitenkin Eibachia eli pro kit -30 jouset. Tuntuu motarin rampissa että menee katon kautta ympäri :D josko jouset vähä jäykistäisi. Ei ole nyt hirveitä summia laittaa alustaan niin tuolla varmaan saisi jotakin parannusta väsähtäneisiin vakiojousiin.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Maalauksesta hatunnosto, autotalliolosuhteet huomioiden kiitettävä lopputulos. Näissä C5 koppasissa on kyllä aika lahjakkaasti vikaa maalipinnan kanssa. Nyt on komeessa kunnossa.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Maalaus kyllä onnistu ihan hyvin. Ja eipä tuo nyt niin ihmeellistä hommaa ole, muistaa vaan että oikotietä onneen ei ole. Muutamat kohdat harmittaa kun omaan silmään pistää, mutta ainahan voi maalata uusiksi :D Pitäähän ne oppirahatki maksaa ennenku pääsee jutun juonesta kiinni ja eihän kukaan muuten usko että itse turannu. Parinvuoden päästä viimestään näkee että meneekö vielä uusiksi vai lähtikö kaikki ruoste pois.

                                                          Taas harmiksi auto alko syömään jäähynestettä, taas yhtä mystinen ei näy missään vuotoa ja hävis paisarinverran nestettä 100km matkalla. No taas alko epätoivo hiipiä. Tähän vaihdoin uuden letkulämppärin auton ollessa seisonnassa, kun vanhasta oli vastukset palanu. Vastuksesta kiinni ja lämppäri kusi nesteet käsille. Purin letkulämppärin ja totesin että täällä on aivan mitätön paska o-rengas niin kuin oli vanhassakin. Isommalla o-renkaalla kasaan ja ajamaan. Eipä häviä nesteet enää.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Tuli tuossa ebaytä selatessa eteen keskikyynärnoja, ja pakkohan se oli hommata kun muissa autoissa se on. Aika helppo homma laittaa tuo kun mitään isoa ei tarvi purkaa.
                                                            Ensiksi takatilan puhaltimen suulake pois. Lähtee helposti kun ottaa tupakansytyttimen pois ja sitten sormi tilalle ja kampeaa taaksepäin ja ylöspäin samalla. Kun otin sitten sen kansimuovin pois huomasin että keskikonsolin muovista saa valmiin reikämuotin piirrettyä kyynärnojan jalalle. Kansi takasi paikalleen ja alapuolelta kynällä merkit reijälle. Sitten ei muutaku jyrskäyttää reikä ja ruuvata kyynärnojan jalka ja itse kyynärnoja paikalleen.
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Tässä miettiny josko tästä autosta ottaisi muutaman heposen lisää. Enempää tästä ei tällähetkellä saa ilman rautamuutoksia. Niimpä aloitin homman sillä helpoimmalla lisäyksellä.
                                                              Kairasin puskuriin tilaa tulevaa putkistoa varten, että saa putket suoraan ulos puskurista, Mallasin kohtia putkenpäillä ja nyt tällä asennuksella ainakin amispensseliteho kasvo 200heppaa :D Pitää vielä löytää sellaista kumista u-listaa jostain jolla saa viimesteltyä puskurin.

                                                              Kokeilin huvikseen uutta pistoketta peräkärrylle, mutta eipä se tuohon valojen toimintaan auta. Vika autosta poistuu koska pistoketunnistin(onko tämä se joka sammuttaa auton takasumarit kärry perässä) on se joka sekoittaa auton vilkut, tämän kun jättää pois auton vilkut toimii normaalisti eli ei tikuta, mutta kärryn vilkut ei toimi siltikään.
                                                              Mihin nuo pistokkeen johdot menee autossa? Onko ne ryöstetty vaan takavaloilta vai onko siellä joku liitin tuolle pistokkeelle?

                                                              E. Kontin sisuksia irti ja sieltä löyty alkuperäisjohtosarja, melko hankalasti menee puskurin sisässä johto koukulle. Sen kuitenkin saa urkittua sieltä kun olisi tosipieni käsi. Johdot näyttää päällisin puolin hyväkuntoisilta, täytyy alkaa mittailemaan minne asti sähköä tulee. Jusaberg ei kait ollu ikinä kärryä perässä käyttäny niin ei ole tietoa onko nuo valot toiminu koskaan.
                                                              Attached Files
                                                              Viimeksi muokannut skige; 28.10.2017, 17:34. Perustelu: johtohommia

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X