Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hesson musta A5 Coupe -09

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Hesson musta A5 Coupe -09

    Tehdääs nyt topikki "hyvissä ajoin" kun entinen berttavitonen oli ja melkein jo menikin.

    Alkoi töiden puolesta kilsoja tulla sen verran että piti käydä mukavempaa ajokkia ja nimenomaan dieseliä kattomaan. Vaihtoehdot oli oikeastaan A4 ja A5, muita kriteerejä ei ollut kuin diesel ja automaatti. Järki ja tunteet kävivät kovaa kamppailua ja tietäähän sen kumpi voitti.

    Perustiedot:

    -A5 Coupe 3.0 tdi tiptronic -09, ostohetkellä 187tkm
    -Saksan tuonti, hyvin huollettu siellä sekä kotimaassa
    -S-line kilkkeet
    -Musta sisusta
    -Tehdasasennettu Webasto kaukosäädöllä

    Vanteet:

    -Kesällä vakio 19", 255/35/R19 Nokia Hakka Black
    -Talvella vakio 17", renkaiden kokoa en edes muista, Hakkapeliitta 7

    Alusta S-line

    Tähän mennessä tehty:

    -Sisustaan ja sumareihin ledit
    -Vaihdekepin pussi ja kyynärnojan päällinen uusittu
    -Vaihdettu RS-look maski ja sumarin ritilät
    -Kesävanteiksi hommattu AXE EX18 grafiitin harmaana, kokoa 20x10,5, päällä Hankookit 275/30R20
    -Talvivanteet BBS CH-R 19", päällä Nokian kitkat
    -BC Racing BR alusta asennettu
    -BSR:n putkisto vaihdettu, RM-motorsin DP ja porkkiksen softa
    -EGR otettu pois käytöstä
    -Finnittömät ja reiättömät kilvet
    -Kustomoitu Flat Bottom-ratti

    Suunnitelmat:

    -Mahdollisesti ikkunalistojen teippaus mustaksi
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Nenola; 29.10.2018, 18:28. Perustelu: päivitystä

    #2
    Täälläkin pitkästä aikaa tapahtuu...

    Joulun tienoilla tuli putkisto tilattua ja tänään löyty halli missä kävin asentamassa sen paikoilleen. Tuo on siis Doc Powerilta tilattu BSR ja asennus oli ihan bolt-on poislukien se että yksi klemmari puuttui, tai oli siis väärän kokoinen. Suurin aika melkein menee hieroessa noita vaimentimia suoralleen ja identtisesti.

    Isoja muutoksia ei ääniin tullu, eikä se kyllä ollu suunnitelmissakaan. Kyllä sieltä vähän matalampaa nuottia tulee nyt kun polkee, pitää koittaa ääninäytettä ottaa joskus. Melkein ajossa pakko yrittää kuvata kun tuo automaatti ei anna liikoja paikallaan ollessa kierrättää :D

    Seuraavaks onkin tiedossa pikku huoltoa Laakkosella ja sitten odottamaan Tahkon jääratapäiviä.
    Attached Files

    Comment


      #3
      Löytyykös täältä muita A5 Coupen omistajia joilla olisi ollut ongelmia talvella ikkunoiden jäätyessä? Eli ongelma tulee siinä kun tuo convenience open-toiminto ei pelaa, eli ikkuna ei laske sitä puolta senttiä ovea avatessa. Ovi kyllä lähtee auki mutta kiinni ei mene ilman kikkailuja kun lasin yläreuna ottaa listaan kiinni. Hieman ihmetyttää onko tuo ovi ihan oikeassa asennossa kun tuo toiminto on mahdollista ottaa jopa pois päältä ihan valikoista. Ite on jo tottunu elämään tuon kanssa ja saan oven kikkailemalla kiinni, hirvittää vain että helähtääkö joskus lasi alas ovea sulkiessa kun skenaario käy jollekin muulle.

      Comment


        #4
        Kyllä tuon ongelman kanssa on tullut painittu, eritoten pakkasilla pesujen jälkeen. Meinaa päästä autosta pois, jos pidemmällä käy pesemässä. Koittanut vain pitää ovia ulkona pitkään auki, ennen liikkeelle lähtöä - tuloksetta.

        Comment


        • #5
          Itellä oli kans tuollainen BSR, tosiaan aika helppo homma muuten mutta voi elämä sitä vaimentimien paikalleen hieromista. Onneksi se on vaan kerran tehtävä..
          Eikä tosiaan 3 litrasessa paljon äänet sillä muutu, mutta ompahan turhat pöntöt välistä pois :D

          Jos tuo ilmajousitus alkaa enemmän kiinnostaa ja tulee jotain kysyttävää niin saa kyllä pistää mulle yv.

          Comment


          • #6
            Ovi on varmaanki ihan oikeassa asennossa. Convenience open-toiminto on kaukosäätimestä tapahtuva ikkunoiden avaus pitämällä pitkään avaus nappia pohjassa, eikä liity coupen karmittoman lasin sentin alkuavaukseen. Ongelmanahan tuossa on talvella lasi jäätyy ikkunan alareunan tiivisteihin kiinni. Itsellä toimi välillä raapan päällä varovasti koputteli tiivisteitä ja sen jälkeen vasta avaa oven. Tosin tuo ei auttanut aina jos oli kunnolla jäässä. Btw mistä oot tilannut nuo rs-look sumareitten ritilät?
            Viimeksi muokannut Qekko; 24.1.2017, 13:02.

            Comment


              #7
              Eli en näköjään ole ainoa, ja kun googlea käytti niin löytyi useampia keskusteluja aiheeseen liittyen muualta maailmasta. Jotenkin muistelin että kun tuon convenience open-täpän poisti niin ikkunat ei laskeutunu, muistin vissiin sitten väärin. Ainoa "korjaus" mitä tuohon voisi kokeilla, niin ikkuna alhaalla yrittää saada silikonispraytä tai puikkoa sinne alatiivisteeseen. Monet ovat saaneet tuon "jäälukon" sieltä auki vanhalla pankkikortilla, pitää semmonen varata lompakkoon.

              Näillä näkymin auton alle on tulossa ihan perinteiset coiloverit. Kun ei ole minkäänlaisia harrastetiloja niin pitää yrittää pitää tekniikka mahdollisimman yksinkertaisena. Kiitos Aarne tarjouksesta, jos vielä mieli muuttuu niin otan yhteyttä.

              Nuo ritilät hommasin ebayn kautta ja jenkeistä tuli. Hintaahan noilla on kohtuuttoman paljon mutta kun ei muita vaihtoehtoja löytynyt http://www.ebay.com/itm/08-12-Audi-A...hWsTjq&vxp=mtr

              Comment


                #8
                Itse olen pankki-/bussikortilla raaputellu ikkunan ja tiivisteen välejä kovemmila pakkasilla ennen oven avausta. Hienoista apua ollut, muttei tee kesää.

                Comment


                  #9
                  Noni, Laakkosen reissu menikin paremmin kuin odotin. Ensin tosin hirvitti niiden hinta-arvio tuosta helmojen laitosta, on vähän maalia lähteny edestä pois kun ei suojaa oo minkäänlaista. Nuo sivulistat pitää repiä irti eivätkä kuulemma lähde ehjänä pois. Tämä huoltoneuvoja lupas kuitenkin tehdä reklamaation valmistajalle tuosta vauriosta (viime kesänä toinen kaveri ei tehny) ja sehän meni läpi eli korjauksesta jäi minulle vain 30% maksettavaa.

                  Nyt tuli sitten roiskeläpätkin tuonne suojaksi, onneks ei niin pahasti pistä silmään mustassa autossa. Pitää kyllä kesällä tarkistaa alkaako niiden alta maali hiertyä ja vaikka teipata tarvittaessa sieltä välistä.

                  Sain myös laitettua tuon quattro-badgen maskiin. Joku visio ollu pääkopassa että lähtis tekemään lähestulkoon mustaa lookkia tähän muutamilla punaisilla yksityiskohdilla ja tässä on se eka. Maalasin tuon merkin punaisella pienoismallimaalilla, saa nähdä miten kestää kulutusta.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Mä laitatin kanssa kaikki 4 lokaria, etulokarit tuli uudet ja takalokarit, sekä helmat korjailtiin. Käyttöautossa koko lysti maksoi vissiin joku kolmisen tonnia ja auto oli viikon pajalla, kaikki laitettiin viimisen päälle. 30% piti maksaa itse ja se 30% me jaettiin Kamuxin kanssa 50/50. Mulle jäi siitä silloin joku vähän päällä 400€. Ei paha ja kaikki on nyt briljantissa kunnossa.

                    Mutta nyt katsarille mars mars ja tilaat uudet kilvet 6,50€/kpl (2vk toimitusaika).

                    Comment


                      #11
                      Niin noissa nelosissa tainnu vielä laajemmin olla tuota maaliongelmaa.

                      Kyllähän tuo kilpi ainakin edessä on iskua saanu että vois vaihtaa uuteen, samalla vois ottaa finnittömät, mutta pitää näitä pienempiä juttuja katella keväämmällä kunhan on nuo isommat ongelmat eli ajokorkeus ja vanneasiat hoidettu :D

                      Tahkon reissu meni kunnialla läpi ja aika helppo oli tätäkin viedä luisussa vaikka epäilyksiä oli. Ajoavut luonnollisesti pois ja keppi manuaalille, kakkonen tuntui olevan aika hyvä vaihde lähestulkoon joka paikassa. Pitää joku ajovideo kyhätä kunhan saa matskut purettua, vähiin jäi kuvailut kun ei näköjään noilla kiinalaisilla gopro-akuilla tee mitään.

                      Laitetaan vielä yks photoshopattu kuva loppuun miltä näyttäis peräpää finnittömällä kilvellä ilman merkkiä plus pikku teippaus.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Tulikin nähtyä tämä Tahkolla, paljon paremmalta näyttää luonnossa kuin kuvissa. Itsekkin epäilin vähän paljaalla jäällä ajoa, mutta hyvin se meni tuolla pakkokakkosella. Tuleeko siulla muuten pyörittyä Joensuussa tällä, en muistaakseni oo tainnu nähdä tätä täällä vaikka Kitee ei kaukana olekaan? :)

                        Comment


                          #13
                          Ei nyt hyvin paljoa tuu siellä suunnalla pyörittyä, silloin tällöin. Ehkä jatkossa vähän useammin kun yks työpaikan toimistoista on siellä. Huomasin kyllä siunkin auton tuolla tahkolla, en vaan silloin muistanu että naapurikyliltä oot.
                          Viimeksi muokannut Killeri; 20.2.2017, 22:02. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                          Comment


                            #14
                            Vähän taas saanut hommaa eteenpäin, tällä viikolla tuli uudet kesävanteet ja kävin eilen kietaisemassa kumit päälle. Pitkän pähkäilyn perusteella vanteiksi valikoitui AXE EX18 satiiniharmaana, speksit 20x10,5 ja et 42. Harmillisesti ainoa offsetti mitä oli saatavilla eli spaceria väliin. Mallasin eteen ja taakse 15mm levyjä mutta edessä riittää vähemmän eli varmaan 10mm sinne. Renkaiksi tuli Hankookin Ventus S1 evot koossa 275/30R20.

                            Tänään oli kevätpesun ja vahauksen aika, huolellinen pesu ja vahaus Colliniten 915 ovivälejä myöten. Tuulilasiin kokeilin tuota Gtechniq G5, saa nähdä onko mitään iloa. Ja uudet vanteet pinnoitin saman valmistajan C5 Wheel Armour aineella. Pesun ja vahauksen päätteeksi laitoin vielä clubin kilvenalusen paikalleen kun jäi vanhasta autosta ylimääräiseksi.

                            Seuraavaksi odotellaan että alusta saapuu ja pääsee asentamaan, tuntui tuo BC Racing olevan hinta/laatusuhteelta ok niin sellaisen tilasin.
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Eilen tuli sukulaispojan avustuksella ruuvattua alusta paikalleen, kyllähän tuohon näin ensikertalaiselta koko päivä vierähti mutta valmista tuli. Takapään luulin olevan vaikeampi kun lueskelin että jousien irroitus vaatisi apurungon pudottamista mutta saatiin puristimet ujutettua sinne niin pääsi helpommalla. Etupässä tuhrautui eniten aikaa kiitos jumiutuneiden pulttien ja lukuisten tukivarsien :D

                              Säädöistä sen verran että takapää ruuvattiin niin ylös kuin saa ja jäi suunnilleen samaan korkeuteen kuin orkkis s-line. Etutolppa näytti hiton lyhyeltä paketista otettuna niin sitä korotettiin vähän ja keulimaan jäi. Kyllä tuon etupään taitaa onneks just ja just saada haluttuun korkeuteen kun ruuvaa ihan alas, toivottavasti ei tarvii käydä lyhyempää jousta enää vaihtamaan.

                              Antaa nyt asettua rauhassa paikoilleen ja ruuvata lisää sitten vanteita sovitellessa.

                              Ikkunalistojen teippaus olisi varmaan sen jälkeen ohjelmassa, olisiko kellä hyviä vinkkejä siihen? Näyttää nuo listojen reunat olevan niin ahtaat että voi olla vaikea saada teippiä sinne. Tuskin tulee pitkäikäinen asennus jos teipin reunat jää siihen saumaan.

                              Comment


                              • #16
                                Hyvällä teipillä teippaus onnistuu kivuttomasti listojen teippaus, iteltäni oon B8:sta ne teipannu ja ensviikolla kaverin A7:sta myös teippailen ne. :)

                                Comment


                                  #17
                                  Noni, pari viikkoa sitten tuli vihdoin alustaa laskettua ja sen jälkeen kulmien säätöön. Sen jälkeen "tuunasin" nuo tulevien vanteiden keskikupit, eli maalasin näkyvät kromit piiloon ja lätkäisin mustat tarrat punaisilla audin renkailla. Hetken mietin että olisko värit saanu sittenkin olla toisinpäin mutta ihan hyvä on noin (lähikuva otettu auringonpaisteessa niin näyttää oranssilta). Varalle ostin myös mustat tarrat punaisilla Punisher-logoilla, nekin olis ollu ihan hauskat ja väreiltään sopivat mutta jäi toistaiseksi pöytälaatikkoon.

                                  Vanteet pyöräytin tänään alle ja hyvältähän nuo näyttää. 10 ja 15mm spacerit on välissä eli lopulliset et:t on edessä 32 ja takana 27. Alustaan en nyt koskenut kun ei oo vieläkään muistanu ettiä jotain oikein tasaista aluetta jossa käydä nuo napa-kaarimitat ottamassa viimesen päälle, mutta sanoisin että kyllä ne siinä 10mm haarukassa pitäis olla.

                                  Alustasta ei oo mitään huonoa sanottavaa, mukavampi ajaa kuin tuo vanha s-line. Toistaiseksi ihan hyvin päässyt joka paikkaan eli ehkä vähän kärsisi vielä alas mennä. Omaa hölmöyttäni käännyin kerran työmaalla sivutielle johon oli vasta tehty uusi asfalttilippa ja sain aika mojovan pohjakosketuksen, tais onneks selvitä säikähdyksellä.

                                  Vanteiden vaihdon jälkeen ei ajotuntumassa mitään isoa muutosta ollut eikä juurikaan ole epämukavampi. Sellainen jäi vain ihmetyttämään kun neljänkympin jälkeen alkaa jostain kuulua joku staattinen sivuääni. Vaikuttaa rengasmelulta joten pitää toivoa että kuuluu vain kun on uudet ja häviää ajan myötä. Ei ollu nuo vanhat Hakka Blackitkaan mitkään hiljaiset mutta tuo Hankookin ääni on kyllä ärsyttävämpi.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    #18
                                    Tuli siirryttyä sisustan pariin tässä "projektissa" ja tilasin vaihdekepin pussin ja kyynärnojan päällisen ebaysta. Pussin vaihto meni ihan hyvin kun googletteli ensin ohjeita. Tikkaukset on punaisemmat kuin kuvassa näyttää. Kyynärnojan päällinen jäi vaihtamatta, myyjä kyllä ilmoitti että se on tarkoitus liimata entisen päälle mutta tuskin olisi siistiä tullut kun kyljissä oli niin vähän materiaalia että olisi hädin tuskin entistä peittoon saanut. Laitoin sille viestiä ja ehdotin että saisinko sellaisen version jossa reunat saisi taitettua piiloon ja päällisen niitattua kiinni alkuperäisen tavoin, lupasi toimittaa sellaisen. Nyt sitten odotellaan sitä.

                                    Ratin vaihtokin kävi mielessä ja erästä myyjää lähestyinkin jo viestein, pitäisi vain toimittaa hänelle kuva tuosta omasta ratista ilman bägiä niin voisi varmistaa että asennus on bolt-on. Tilalle tulisi flat-bottom versio vaihdeläpysköillä, punaisilla tikkauksilla ja materiaali rei'itetty nahka/alcantara.

                                    Softahommistakin oli porkkiksen kanssa puhetta mutta ei ole vielä tehty. Samalla mietin tuota DPF:n kohtaloa, näytti tavaraa olevan pöntössä muistaakseni 0.3l. Jossain puhuttiin että tuo alkaisi jo täynnä olla, jossain taas sanottiin että 0,5l alkaa olla vasta täynnä. Miten lie asia tässä CCWA koneessa?

                                    Ihan nyt en satavarma ole mutta näyttäis että tässä on se lyhyempi DPF, osanumerolla 8K0131703A. Taitaa olla huomattavasti helpompi purkaa pois kuin se pitkä versio.

                                    Laitetaan vielä yks kuva tämän hetken lookista niin ei jää niin laihaksi visuaalinen anti.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      #19
                                      Parkkipaikka-asentaja alkaa nostaa päätään näin kevään/kesän korvilla...

                                      Syksyllä ei oikeastaan muuta tapahtunut kuin se, että kyynärnojan päällys tuli asennettua. Sitten lunastin täältä foorumilta 19" BBS CH-R:t talvikiekoiksi uusillä Nokian kitkoilla. Hyvin pääsi omat ajot niillä kun niin paljon tuli pääväyliä ajeltua, oli tosin muutama hetki kun ne nastat olisi pientä lisävarmuutta tuoneet ajamiseen.

                                      Alkuvuodesta piti sitten perehtyä tuohon DPF:n tilaan tekemällä pakkopoltto ja tutkia sitten täyttöastetta. Sehän menikin hyvin ja auto lopulta vikatilassa. Pakkopoltto ei enää suostunut menemään päälle ja vaihtoehdoksi jäi pöntön merkkaaminen vaihdetuksi, ei ole vielä tähän päivään mennessä selvinnyt mikä metodi siihen lopulta tepsi. Nimittäin kaikki konstit oli kokeiltu ja auto edelleen vikatilassa ja pöntössä samat arvot tallessa. Auto sai sitten seista pari päivää kovien pakkasten takia, jonka jälkeen vikatila olikin poistunut ja näytti taas pelaavan.

                                      Tästä episodista motivoituneena laitoin RM-Motorsin DP:n tilaukseen ja käytiin suunnittelemaan sen poistoa. Tässäkin oli oma hommansa kun yritin saada homman mahdollisimman sujuvaksi, eli ensin auto Lappeenrantaan pajalle putken vaihtoon ja siitä sitten Porkkikselle säätöön. Kolmannella kerralla saatiin aikataulut vihdoin käymään ja hommat menikin suunniteltua paremmin, kun ohjelmointikin oli autoa hakiessa jo tehty. Suuret kiitokset tästä Porkkikselle ja Myllymäen Auto ja Konehuollolle! Äänimaailma luonnollisesti muuttui ihan totaalisesti, en muista milloin olisin niin pitkään ajanut ilman taustamusiikkia kuin tuolta reissulta palatessa. Pitäisi ihan päästä jossain vertailemaan että onko paljoa eroa sellaiseen missä on suorat putket, tuossa BSR:n putkistossa jonkunlaiset pöntöt kun takana on. Tasakaasulla hyvin hiljainen, ehkä hivenen tuppaa tietyllä kierrosalueella kumisemaan rauhallisessa kiihdytyksessä, mutta sitten täyskiihdytyksessä ääntä kyllä löytyy.

                                      Sellainen maininta pitää tässä sanoa tuosta DP:stä että sen istuvuus ei ole paras mahdollinen, jää aika lähelle imusarjan läppien anturia. Tämähän ei ole ongelma jos läpätkin poistaa ohjelmasta, mutta itsellä ne vielä jäi kuten myös EGR. Tämä jälkimmäinen alkoikin kummitella pari viikkoa sitten vikakoodin ja limp-moden kera. Nollaamalla onneksi poistui toistaiseksi, mutta olipahan tympeä ajella Mikkelistä kotia "rajoitetulla kaasulla". En nyt jäänyt odottelemaan vian uusiutumista, vaan EGR poistettiin jälkikäteen softasta. Tästäkin erityiskiitos Porkkikselle kun saatiin lyhyellä varoitusajalla homma hoidettua.

                                      Lähitulevaisuuden suunnitelmat on oikeastaan vain huoltoa, jarrujen valo pomppasi tauluun ja niinhän siellä näytti sisäpalat olevan aivan lopussa. Menee kyllä erikoisen epätasaisesti näissä näköjään nuo palat, kun ulkopuolisissa olisi pintaa vaikka kuinka. Samalla onneksi tajusin mitata jarrulevytkin, vaihtokunnossa nekin paksuuden puolesta. Olisi ollut jo viime katsastuksessa hylkyperuste jos olisivat huomanneet. Laitetaan nyt koko paketti sitten kerralla kuntoon, levyksi valikoitui Zimmermann ja palaksi Ferodo.

                                      Aikaa ja motivaatiota jos löytyy niin jotain pientä voisi ulkokuorelle tehdä. Ihan ensimmäisenä ja pakollisena tietysti vuoden ensimmäinen kunnon pesu ja vahaus, mutta ainakin ne finnittömät kilvet voisi laittaa. Otin keulasta sen punaisen quattro-teksin pois kun oli niin kulunut, saa nähdä vieläkö maalaan sen uudelleen ja laitan paikalleen, vai meniskö ilman. Niin ja törmäyspalkki pitäisi puskurin takaa maalata uudelleen tai teipata... ja kromisia rinkuloita voisi kokeilla keulaan... onhan näitä...
                                      Attached Files
                                      Viimeksi muokannut Nenola; 20.5.2018, 18:00.

                                      Comment


                                        #20
                                        Noni, kiireinen kesä takana ja onneksi jotain ehti tehdäkin, vaikka kesälomia ei kerenny pitää eikä autoa liiemmin seisottaa.

                                        Elikäs ne finnittömät kilvet ja kromirinkulat meni paikoilleen, näistä ei sen kummempaa raporttia. Etukilpeen solumuovista sopivat palat ja painettu paikalleen, takakilpi 3M Dual-lock teipillä.

                                        Jarruremppakin meni aika kivuttomasti, mitä nyt sai levyjä kertaalleen vaihdella myyjän kanssa. Samalla siistin jarrukilvet ja satulat, sekä maalia niskaan. Osian kuivatellessa nyppäsin puskurin irti ja mustasin uudelleen tuon törmäyspalkin, tällä kertaa mattamustaa teippiä.

                                        Viimeisin operaatio oli ratin vaihto, tätä olin jo pidemmän aikaa suunitellu ja katellu erään tyypin kustomoituja ratteja. Yhteyttäkin otin jo reilu vuosi sitten, homma viivästyi sillä kun en koskaan muistanu tarkistaa millaisella airbagilla tuo on varustettu, sen irtiottohan on ehkä 5 min homma :D

                                        Kun oli homma selvä ja myyjän kanssa varmistettu että homma on plug&play, tein tilauksen ruorista. Eli speksit olivat:
                                        -Sivut reikänahkaa
                                        -Ylä ja alaosa alcantaraa
                                        -punaiset tikkaukset
                                        -napit ja vaihdeläpyskät
                                        -sline merkki

                                        Se tuli yllätyksenä että noissa napeissa ei ollutkaan noita kromikehyksiä. Ei kyllä sinänsä haittaa, en ole niin kiiltävän perään. En tutkinut tarkemmin että saisiko nuo napit vaihdettua alkuperäisiin kun piuhat näytti kulkevan niiden kautta noihin vaihdeläpysköihin.

                                        Vaihdossa ei muuten ollut mitään erikoista, vanha irti ja uusi tilalle, sekä vcds:llä koodaus että saa vaihdeläpyskät pelaamaan.

                                        Siinäpä tärkeimmät, mittariinkin pyörähti joku aika sitten 250tkm eli sisäänajot vasta :)
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          #21
                                          Pikkusen on itteakin kiinnostanut laittaa tuommonen flat bottomi, mutta en ole saanut itselleni perusteltua sita hintalappua... saisihan siita vaihtoratista varmaan jonkun pennosen pois, mutta tuskin edes vaihtotyon tuntitaksaa.
                                          Oikein kivannakoinen ruori kuitenkin. :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Komea ratti juu. Siis onko tuo ihan custom ratti johon on laitettu keskelle vaan orggis airbag, vai miten toi toimii? Millaiset ovat vaihdeläpyskät, siis että tomaatin vaihteita voi jostain kytkimistä vaihdella ratin takaa peukalonappien lisäksi?

                                            Comment


                                              #23
                                              On tää tämmösen auton omistaminen ja varustelu muutenkin yhtä perustelua, eli samalla selityksellä meni kuin muutkin ostokset :D

                                              Tuon ratin tarkkaa alkuperää en tiedä, että onko alunperin ollut flat bottom vai muokattu, mutta runko ainakin on orkkistavaraa. Osanumeron kun olis älynny kattoa niin olisihan sen voinu selvittää. Ja tosiaan oma airbag tuohon tulee paikalleen. Sitten tuo myyjä kustomoi ulkoasun ostajan toiveiden mukaan, ratti on aina paksumpi kuin alkuperäinen, mikä alkuun tuntuu oudolta, mutta on kyllä hyvä kädessä.

                                              Ja kyllä, nuo vaihdeläpyskät toimii juurikin noin. Oikealta puolelta isompaa vaihdetta ja vasemmalta pienempää. Ovat ihan alkuperäinen varuste, tuollaisista peukalonapeista en ole kuullutkaan?

                                              Tuossa vielä tarkempi kuva näistä "läpysköistä" (ei omasta):

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ok, mietin kun mulla on S8:ssa vaihteille peukalonapit, nyt kun tarkemmin katsoi niin tossa sun ratissa on pelkät multimedianapit. Läpyskät olis hienot, mutta ehkei niitä mun autoon saa, jos niiden pitää olla orggiskamaa?

                                                Missä ratti siis kustomoitiin? Oma ratti tarvisi uudet nahat ja lisää paksuutta, nykyinen on käteen olematon ohut ruikula.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ne napit vaihtui läpysköihin joskun lähempänä tätä vuosikymmentä.

                                                  Nätti ruori. Mulla ei ole vielä uusi pihassa, mutta Ebaystä on jo kahlattu flat bottomia noilla läpysköillä, kun orkkiksesta nuo puuttuu.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ei ole tuo ratti ollut alunperin flat bottom, siitä huolimatta hieno ruori!

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Ratti tuli Reggies Custom Wheels nimiseltä pajalta. Ebayn kautta löytyy valikoimaa, sekä sosiaalisesta mediasta. Muutama muukin tekijä löytyy pitkin eurooppaa, mutta tuon Reggien tyyli kolahti eniten meikäläiseen.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        http://royalsteeringwheels.com/
                                                        Tuota mestaa ovat suosineet Audi-sport.net saitilla. Tekevät juurikin siten että pantti pitää maksaa ja sen saa takaisin kun on lähettänyt omansa sinne takaisin. Ei siis tarvitse olla ilman rattia ollenkaan.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tämä meni vaihtoon ja joutaa minun puolesta lukottaa. Merkkiuskollisena pysyttiin, eli eiköhän uudestakin tule topikki kunhan pääsee tutustumaan paremmin.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X