Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 quattro 1993 -> 10vt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 quattro 1993 -> 10vt

    Audi 100 quattro joka on alunperin ollut 2,6 V6, olisi tarkotus muuttaa 10vt tekniikalle. Tekniikka on 200quatrosta peräisin.

  • #2
    Mikä moottorinohjaus tulossa? 200 vakio?

    Comment


    • #3
      Aluksi kyllä vakio moottorinohjaus. Viddumaisin homma koko projektissa siirtää se tuosta 200tq:sta c4:n koppaan.

      En ole vielä purkanut kojelautaa, on näissä joku liitin, jolla moottorin johtosarja yhdistyy auton sähkösarjaan?

      Comment


      • #4
        Jääkö sulla k-jetti ohjaamaan polttoainepuolta? Moottorin johtosarja on muutamalla eri liittimellä yhdistettynä muuhun auton johtosarjaan. Voin laittaa kuvan huomenna siitä 200 moottorin johtosarjasta.
        Viimeksi muokannut Killeri; 15.10.2016, 21:51. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

        Comment


          #5
          Satanen ilmeisesti vähäpäästöinen? Aiheuttaako leimalla ongelmia? Kone reilusti vanhemmasta ei-vähäpäästöisestä?

          Comment


            #6
            Euro2, joten oi leimata omavalmisteena. Katalysaattori ja käytönaikainen mittaus pitäisi riittää.

            Comment


            • #7
              Ei ole ongelmaa katsastaa. Vuosi sitten laki muuttui järkevämmäksi näiden autojen kohdalla jotka ovat vanhempia kuin 97. Riittää kun laittaa katin ja auto läpäisee katsastuksen päästötestin.

              Comment


              • #8
                K-jet jää ohjaamaan polttoaineen syöttöä. Jos on kuvia johtokaavioista ja tietoa missä kohtaa se liittyy auton johtosarjaan, niin täällä ollaan kaikesta infosta kiitollisia :)

                Ps miten tänne saa liitettyä kuvia projektista?

                Comment


                • #9
                  Tuota c4 audia on myös tehty 10v koneella, niin onko siinä ollut k-jet, vai ke-jet?

                  Comment


                  • #10
                    Apparin jalkatilasta löytyi V6:n moottorinohjausboxi.

                    V6 moottorin johtosarja olikin sitten sviddumaisempi juttu. Johtosarjan läpivienti on hammastangon takana todella ahtaassa paikassa. Johtosarjaa ei olisi saanut mitenkään ehjänä pois, joten oli pakko katkaista se läpiviennin kohdalta.

                    Seuraavaksi tarvitsee saada käsiin 2.6 V6:n kytkentäkaaviot, jotta selviää mihin piuhaan tulee mitäkin ja mitkä voi poistaa. Tuo k-jetronik on huomattavasti simppelimpi järjestelmä verrattuna uudempaan.

                    Jos jollain on C4 korjausopasta, niin voisin ostaa, tai lainata.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja 200tq Näytä viesti
                      K-jet jää ohjaamaan polttoaineen syöttöä. Jos on kuvia johtokaavioista ja tietoa missä kohtaa se liittyy auton johtosarjaan, niin täällä ollaan kaikesta infosta kiitollisia :)

                      Ps miten tänne saa liitettyä kuvia projektista?
                      Peeässään notta muistaakseni vain klubin jäsenet voivat liittää kuvia tänne :)

                      Comment


                      • #12
                        2.6 vetoakselit ei näytä sopivan 200turbo quattron lootaan kiinni. Olisi kannattanut valita aihioksi 2.2t, 2.8, tai V8 niissä olisi ollut sama sisempi vetonivel kuin 200turbo quattrossa.

                        Comment


                        • #13
                          2.6 vetoakselin laippa on 100mm ja 2.2t 108-110mm riippuen mistä kohtaa niveltä mittaa.

                          Tietääkö kukaan sopiiko tuon 2.2t:n vetarit 2.6 pyörän napoihin?

                          Lisäksi runkopalkkiin pultattavat koneen kannakkeet on erilaiset 5 ja 6 pyttysissä. Tarvitaan 5-sylinterisen kannakkeet, onko niissä vielä eroja keskenään? Vai sopiiko 2.2t, 2.3 ja 2.5tdi kannakkeet ristiin?

                          Lisäksi onko manuaalin ja automaatin vetareissa jotain eroa?

                          Comment


                            #14
                            Eikö olisi ollut helpompi käyttää 100:sen alkuperäistä vahteistoa,olis vetoakselit käyneet suoraan?? Siis jos vaihteiston jako käy myös 5-sylinterisiin moottoreihin.

                            Tarkoitatko 2.2t:llä urs4:sta??

                            Urs4 on 01E vaihteistolla ja 200 016 vaihteistolla , laipat on molemmissa samat 108mm ,mutta vetoakselit eri mittaiset.

                            Comment


                            • #15
                              Satasen alkuperänen laatikko oli räjähtänyt. Siksi sitä ei voinut käyttää.
                              200turbo quattron laatikko siksi, koska se kestää.

                              Pitää vaan ratkaista mitkä vetarit sopii tarkoitukseen.

                              Tekniikanluovuttaja on 200turbo quattro 1987

                              Kiitoksia kessulle tuosta tiedosta että urS4 vetarit on väärän mittaiset 200:n laatikkoon.

                              Yksi vaihtoehto on sovittaa käykö 200:n vetarit C4 pyörännapoihin.

                              Osaatko kessu sanoa mikä laatikon tyyppi on c4 2.8 quatrossa, tai 2,5tdi:ssä?
                              Viimeksi muokannut okkim; 5.12.2016, 19:36. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.

                              Comment


                                #16
                                2.8 on 01A ja tdi 01E. 200:ssa on 016.

                                Etutasurin välitys kannattaa tarkistaa, ettei tule tuhoa. Jos käyttö ei ole varttimailiajoa ja -tehoja, 016 pitäisi kestää ihan hienosti. 01A:kaan ei hajoa ihan heti, muttei ole ihan niin vahva kuin 016. 01E on sitten oma lukunsa.

                                200:n vetari (ainakin 20V?) istuu minun muistin mukaan C4 napoihin. Sellaiset olin istuttamassa omaanikin.

                                Comment


                                  #17
                                  riippuu 200:sen vuosimallista.

                                  alkupään 200:ssa vetarin kiinnitys napaan mutterilla ja loppupään pultilla.

                                  Comment


                                  • #18
                                    200 on -87 ja siinä on vetarit kiinni muttereilla pyörän navoissa.

                                    Lisäksi mikä laatikko on audi 100 avant typ44 quattrossa? 2.220L vapari vm 87 tai vanhempi. Napista kytkettävät lukot keski- ja takatasauspyörästölle.

                                    Comment


                                      #19
                                      016 vaihteisto myös 100:ssa , faceliftin yhteyssä tais vaihtua 01a

                                      Comment


                                      • #20
                                        Siis vapari satasessa on sama loota kuin 200turbossa?

                                        Molemmat typ44q -87

                                        Comment


                                          #21
                                          Samaa tuote perhettä,välityksissä voi olla eroa.

                                          Typ81/85 80,90,coupe ja ur quattrossa ollut myös 016 käytössä

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kuinka paljon vääntöä tuommoinen 016 vaihteisto kestää?
                                            Entä kytkin?

                                            Itse en ole nähnyt yhtään tämmöistä typ44q laatikkoa hajonneen, sen sijaan c4 audeissa ainakin v6 malleissa ei lootat näytä kestävän.

                                            Se on syy miksi haluan laittaa tämän vanhemman 016 vaihteiston. Lisäksi siinä on keskitasauspyörästön lukko napilla. Ja mukavin piirre tuossa vaihteistossa on se, että kun keskitasauspyörästön lukkoa ei ole kytketty, niin tasauspyörästö ohjaa enemmän voimaa sille akselille jolla on huonompi pito. Näin esim. Jääradalla voimanjakoon voi vaikuttaa rengasvalinnoilla, eteen uudet nastarenkaat, taakse vähän kuluneemmat ja auto käyttäytyy kuin takavetoinen.

                                            Comment


                                              #23
                                              600nm ainakin itsellä kestänyt,mutta käyttö ratkaisee.

                                              hyväkuntoinen vakio kytkin kestää noin 500nm, sre enemmän.

                                              muutaman laatikon nähnyt mistä kytkinakseli mennyt poikki,rattaa sileenä,jotta kyllä ne hajalle saa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eiköhän tuo siis riitä, ainakin alkuun :D

                                                Tietääkös kukaan näiden vaihteistojen leveyksiä vetarin laippojen ulkopinnasta mitattuna? 01e 01a ja 016 (tuon viimeisen saan itsekkin mitattua kunhan vaan tekniikka saadaan irti autosta)

                                                Ja mikä vaihteisto on 200 20v turbo quattrossa?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  200 20v:ssä on 016 torsenilla

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Onko torsen 016 samanlevyinen kuin tämä vanhempi 016 vetoakseleiden laippojen ulkopinnasta mitattuna?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kyllä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Eli kaiken järjen mukaan torsen 016 vetarit siis passaa myös vanhempaan 016 laatikkoon ja c4 pyörönnapoihin. Pitää siis laittaa sellaiset ostoslistalle.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Löysin tämmöisen sivuston jossa käsitellään ensimmäisiä 016 vaihteistoja: http://www.t85q.com/Audi100_GboxManual.html

                                                          Ekat 5-cyl turbomoottorit http://www.t85q.com/Audi100EngineManual.html

                                                          Nämä on tosin etuveto typ43 audista, mutta kiinnostavaa luettavaa

                                                          tässä uudemmista typ 44 malleista: http://www.sjmautotechnik.com/troubl...tml#centerdiff
                                                          Viimeksi muokannut 200tq; 7.12.2016, 23:16. Perustelu: lisätty tietoa

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Ei niitä leveyksiä kait välttämättä tarvi tietää, kunhan otat askin, kardaanin ja vetarit samasta/samanlaisesta luovuttaja-autosta. Mulla on urs4/6 01e vetareita ripakopallinen joutilaana, niistä varmaan saa askarreltua jos 01e askin haluat laittaa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X