Audi 100 quattro joka on alunperin ollut 2,6 V6, olisi tarkotus muuttaa 10vt tekniikalle. Tekniikka on 200quatrosta peräisin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
100 quattro 1993 -> 10vt
Collapse
X
-
Jääkö sulla k-jetti ohjaamaan polttoainepuolta? Moottorin johtosarja on muutamalla eri liittimellä yhdistettynä muuhun auton johtosarjaan. Voin laittaa kuvan huomenna siitä 200 moottorin johtosarjasta.
Comment
-
Apparin jalkatilasta löytyi V6:n moottorinohjausboxi.
V6 moottorin johtosarja olikin sitten sviddumaisempi juttu. Johtosarjan läpivienti on hammastangon takana todella ahtaassa paikassa. Johtosarjaa ei olisi saanut mitenkään ehjänä pois, joten oli pakko katkaista se läpiviennin kohdalta.
Seuraavaksi tarvitsee saada käsiin 2.6 V6:n kytkentäkaaviot, jotta selviää mihin piuhaan tulee mitäkin ja mitkä voi poistaa. Tuo k-jetronik on huomattavasti simppelimpi järjestelmä verrattuna uudempaan.
Jos jollain on C4 korjausopasta, niin voisin ostaa, tai lainata.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja 200tq Näytä viestiK-jet jää ohjaamaan polttoaineen syöttöä. Jos on kuvia johtokaavioista ja tietoa missä kohtaa se liittyy auton johtosarjaan, niin täällä ollaan kaikesta infosta kiitollisia :)
Ps miten tänne saa liitettyä kuvia projektista?
Comment
-
2.6 vetoakselin laippa on 100mm ja 2.2t 108-110mm riippuen mistä kohtaa niveltä mittaa.
Tietääkö kukaan sopiiko tuon 2.2t:n vetarit 2.6 pyörän napoihin?
Lisäksi runkopalkkiin pultattavat koneen kannakkeet on erilaiset 5 ja 6 pyttysissä. Tarvitaan 5-sylinterisen kannakkeet, onko niissä vielä eroja keskenään? Vai sopiiko 2.2t, 2.3 ja 2.5tdi kannakkeet ristiin?
Lisäksi onko manuaalin ja automaatin vetareissa jotain eroa?
Comment
-
Eikö olisi ollut helpompi käyttää 100:sen alkuperäistä vahteistoa,olis vetoakselit käyneet suoraan?? Siis jos vaihteiston jako käy myös 5-sylinterisiin moottoreihin.
Tarkoitatko 2.2t:llä urs4:sta??
Urs4 on 01E vaihteistolla ja 200 016 vaihteistolla , laipat on molemmissa samat 108mm ,mutta vetoakselit eri mittaiset.
Comment
-
Satasen alkuperänen laatikko oli räjähtänyt. Siksi sitä ei voinut käyttää.
200turbo quattron laatikko siksi, koska se kestää.
Pitää vaan ratkaista mitkä vetarit sopii tarkoitukseen.
Tekniikanluovuttaja on 200turbo quattro 1987
Kiitoksia kessulle tuosta tiedosta että urS4 vetarit on väärän mittaiset 200:n laatikkoon.
Yksi vaihtoehto on sovittaa käykö 200:n vetarit C4 pyörännapoihin.
Osaatko kessu sanoa mikä laatikon tyyppi on c4 2.8 quatrossa, tai 2,5tdi:ssä?Viimeksi muokannut okkim; 5.12.2016, 19:36. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.
Comment
-
2.8 on 01A ja tdi 01E. 200:ssa on 016.
Etutasurin välitys kannattaa tarkistaa, ettei tule tuhoa. Jos käyttö ei ole varttimailiajoa ja -tehoja, 016 pitäisi kestää ihan hienosti. 01A:kaan ei hajoa ihan heti, muttei ole ihan niin vahva kuin 016. 01E on sitten oma lukunsa.
200:n vetari (ainakin 20V?) istuu minun muistin mukaan C4 napoihin. Sellaiset olin istuttamassa omaanikin.
Comment
-
Kuinka paljon vääntöä tuommoinen 016 vaihteisto kestää?
Entä kytkin?
Itse en ole nähnyt yhtään tämmöistä typ44q laatikkoa hajonneen, sen sijaan c4 audeissa ainakin v6 malleissa ei lootat näytä kestävän.
Se on syy miksi haluan laittaa tämän vanhemman 016 vaihteiston. Lisäksi siinä on keskitasauspyörästön lukko napilla. Ja mukavin piirre tuossa vaihteistossa on se, että kun keskitasauspyörästön lukkoa ei ole kytketty, niin tasauspyörästö ohjaa enemmän voimaa sille akselille jolla on huonompi pito. Näin esim. Jääradalla voimanjakoon voi vaikuttaa rengasvalinnoilla, eteen uudet nastarenkaat, taakse vähän kuluneemmat ja auto käyttäytyy kuin takavetoinen.
Comment
-
Löysin tämmöisen sivuston jossa käsitellään ensimmäisiä 016 vaihteistoja: http://www.t85q.com/Audi100_GboxManual.html
Ekat 5-cyl turbomoottorit http://www.t85q.com/Audi100EngineManual.html
Nämä on tosin etuveto typ43 audista, mutta kiinnostavaa luettavaa
tässä uudemmista typ 44 malleista: http://www.sjmautotechnik.com/troubl...tml#centerdiff
Comment
-
Ei niitä leveyksiä kait välttämättä tarvi tietää, kunhan otat askin, kardaanin ja vetarit samasta/samanlaisesta luovuttaja-autosta. Mulla on urs4/6 01e vetareita ripakopallinen joutilaana, niistä varmaan saa askarreltua jos 01e askin haluat laittaa.
Comment
Comment