Olisko sentin verran kardaani ja kulmavaihde sisäkkäin. Kardaanin saa pois paikaltaan sivuun, kun ottaa laatikon alapuolen pitkittäisen kannakkeen irti ja työntää moottoria eteenpäin. Riippuen mihin suuntaan ja mitä kokonaisuutta menaat irrottaa, niin kardaanin katkaisu ja irroitus keskeltä cv-nivelestä antaa hyvin tilaa ropaamiselle. Apparin vetarissa ei muistaakseni ole muuta kikkailtavaa kuin riittävän pitkän kuusiokolon löytäminen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
8P S3
Collapse
X
-
Kaikki lienee mahdollista, mutta tapit oli kyllä pohjassa mielestäni. En toki osannut kiinnittää huomiota tuohon purkaessani. Onkohan tuolla ollut miten iso vaikutus pitoon? Pinta-alaa vähemmän, mutta painetta per neliö enemmän...
ainakin vauhtipyörässä pultin kohdissa näkyy, että asetelma on ollut kiinni vauhtiksessa.
Comment
-
Voi pylly. Kävin laittamassa uuden helicoilin siihen laatikon kiinnikkeeseen, jossa oli kierteet korkannut ja samalla putsasin paineasetelman ja vauhtipyörän. Vauhtipyörää en niin tarkkaan katsellut, mutta asetelmassa näkyy olevan ulkokehällä millin, tai kahden hiushalkeamia. Eivät tunnu kynteen, mutta jarrusprayllä puhdistettaessa jäivät näkyviin selkeästi. Tarkoittanee, että se on etsittävä uusi asetelma? Kytkytin luistellut ja polttanut asetelman? Kuvassa vauhtipyörä, joka parempi, mutta taitaa siinäkin hyvin pieniä jälkiä olla? Pitää rönytä tuonne alle likasemmissa vaatteissa vaikka kisojen jälkeen, tai huomenna..
edit: En malttanut odotella. N. 1-2mm jälkiä noin viidenneksellä kehää kitkapinnalla. Itse uskaltaisin läjätä tuolla ja uudella asetelmalla(joka siis huonomman näköinen). Tämä ei kuitenkaan kierrä edes 8krpm ja ulkokehä kulutuspinnan ulkopuolella on ehjä. Mielipiteitä?
Viimeksi muokannut Ugemi; 19.7.2020, 19:15.
Comment
-
Jees. Se on sitten sillä selvä. Oliko sachs edelleen se ns. varma valinta, vai onko ehdottaa jotain muuta tuonne 600Nm tienoille? Nyt oli ccc-motorsportin tms. käikäle, joka on siis sachin asetelma heidän värillään, en tiedä onko jotain muuta tehty sille... Vauhtis oli heidän myös. Nyt oli massalevy, mutta ajattelin laittaa tilalle sintterin. Jousittamaton sachin levy on jo tallissa, kun alunperin oli vain tarkoitus se heittää sisään.
Loba voisi kiinnostaa, tai sachshan tuo on, mutta heidän vauhtiksensa. Olisi nähtävästi vielä puoli kiloa sachin versiota kevyempi.
https://audisrs.com/loba-sachs-2-0tf...ts-t43119.html
Toinen on sitten perus:
https://www.all-stars-motorsport.com...000018737.html
Yksi vaihtoehto olisi ostaa suoraan pelkkä asetelma ja vauhtis, mutta tuo kotona oleva levy on jousittamaton ja ehkä tuo jousitettu olisi hieman anteeksiantavaisempi kuitenkin, eikä kilkattaisi ihan niin paljoa. Nykyisen hyvä puoli oli sen hiljaisuus.Viimeksi muokannut Ugemi; 20.7.2020, 19:28.
Comment
-
All stars motorsportilla oli juuri hakkeri ongelma ja iteltä meinasi palaa rahat hakkereiden tilille. Onneksi pankki oli jäödyttänyt siirron ja sain rahat takaisin. Myöhemmin kun keskustelin heidän kanssaan uusiksi sain alennus koodin ja koitin tilata uudestaan niin sain paypal maksun mikä oli merkattu giftiksi, eli jos tuotteita ei olisi näkynyt ei heidän olisi tarvinnut maksaa takaisin rahoja vaikka maksu olisi ollut paypalin kautta. Hienoa kun mihinkään ei voi luottaa.
Itse suosittelisin kyllä tuota sachsin täyttä kytkin pakettia missä tulee uusi vauhtipyörä myöskin. Tuo sun vanha vauhtis on kyllä just sen näkönen että ei ilman sorvaamista kannata laittaa enään takaisin. Itellä oli tuo sachsin paketti edellisessä 8l s3 ja nyt on myös nykyisessä 8v s3 kiinni. Tokihan siinä tulee ihana kalkatus tuon kovan vauhtipyörän myötä tyhjä käynnille :D kavereillekkin tuota pakettia tullut laiteltua 8p s3 ja cupra leoneihin :)
Comment
-
Jep, no nyt tulee koko paketti. Sitä sylinteriä en vaihda, kun on ollut kiinni kaikki kaksi vuotta ja ehkä 15tkm. Eipähän tartte sitten miettiä sitä, on tuon tiputus niin hanurista kyllä...
Pitää katsoa, saako noita sorvattua vaikka töissä varovasti, eihän tuossa hyvä mene pilalle...
Comment
-
No nyt alkaa olla läjässä. Kytkin jäi ilmauksen jälkeen pohjaan, mutta nestettä lisäämällä ja pumppaamalla alkoi palata tuntuma. Motivaatio on ollut melko alhainen, mutta niin se viime ja tänä viikonloppuna pikkuhiljaa meni läjään. Yksi kysymys jäi vielä ilmaan.
Laatikosta tiputin öljyt pois ja pistin manuaalin mukaisesti 2,3 litraa uutta. Tämä ei kuitenkaan tunnu olevan lisäysreiän kohdalla vielä, kuuluisiko olla? Toinen asia on jakolaatikon(transfer case) öljy. Sielä hieman valui pois laatikkoa nykiessä, joten pakko on lisätä. Kysymys kuuluu, onko sieltä yhteys laatikkoon, eli lisäänkö vain laatikkoon, vai tiputanko sen poistosta sinne kuuluvan 0,9 litraa pois(tai mitä sinne on jäänyt) ja lisään siitä vetarin vieressä olevasta lisäysreiästä. Äkkiä järki sanoisi, että jos siellä on oma lisäys ja poistoaukkonsa, niin sitä kautta edetään, vaan muistelen jossain lukeneeni, että olisivat yhteistä öljytilavuutta.
Edit: Googlaus tuo tulosta. Vanhemmissa s3/a3/tt nelikoissa oli yhtä öljytilavuutta. 8P korissa on erillinen öljytilavuus. Lisäksi se taitaa olla täysin suljettu, eli vetarin reiästä tuli todennäköisesti laatikkoöljyä ja nyt kun sinne on lisätty tuo 2,3 litraa, pitäisi määrän olla oikea, vaikkei sitä valukaan reiästä ulos. Joskus muistelen törmänneeni, että joissain vag laatikoissa pinnan pitääkin jäädä alemmas. Tämä lienee moinen, koska määrä on oikea usean lähteen mukaan. Edellisen kerran täytin reikään saakka ja vaihteet olikin hieman jäykät.
Viimeksi muokannut Ugemi; 23.8.2020, 16:05.
Comment
-
Tässähän levy luisteli pari kertaa hyvinkin kevyellä kaasulla. Alkoi sormi osoittaa kytkimen polkimen pään sylinteriä kohti. Se tuli vaihdettua ja ainakaan nyt lumien ollessa maassa ei luista. Kytkytin siis ei irrottanut joka kerta kunnolla ja levy pääsi lämpeämään, siksi luisti aina välillä.
Lisäksi haldexin öljyt vaihdoin joulun alla.
Viime viikolla sitten taakse puslat. Välillä takaa on kuulunut narinaa ja kun keulaan aikanaan uusiessa taaksekin olin tilannut stronflexit, niin nyt viimein tuli niiden aika. Muuten meni hyvin, mutta yksi oli tiukemmassa. Lisäksi jäi kamala haritus, mutta säädettävähän ne kulmat on kuitenkin, eli sinällään ei väliä. Oli vain villin tuntuinen koeajolla.
Alla pari kuvaa myös asennuskalustosta ja siitä tiukemmasta pultista.
Comment
-
11 vuosimallin S3 "pöräyttää" kun reippaammalla kaasulla laatikko vaihtaa isompaa. Ensimmäinen ajatus aiheesta olisi jonkinlainen anti lag systeemi. Onko tietoa, onko kyseessä joku stereoilla tehty feikki, vai olisiko muka oikeasti tällainen systeemi. Autossa on ilmeisesti joku softa, mutta en ole saanut selville mikä.
Comment
-
Meinaatko pöräytyksillä ihan perus dsg fart ääniä? https://www.youtube.com/watch?v=Zfu8...l=DawidMikucki
Tässä selitetty asiasta https://www.youtube.com/watch?v=CuoB365XXjg&t=258s&ab_channel=DeutscheAuto Parts
Comment
-
Samasta pierusta taitaa olla kysymys, tosin ei kuulu ainakaan sisälle noin terävänä, vaan pikemminkin kuin subbari vähän pörähtäis. Meinasin jo ruveta etsimään, että miten saa tuon pois päältä kun luulin tehosteeksi.
Comment
-
Kun jakolaatikon ottaa irti niin tuleeko sieltä vetarin kupin reiästä siis vaihteisto öljyä vai jakolaatikon omaa öljyä? Saako jakolaatikkoon lisättyä öljyä sen päällä olevasta muovisesta tulpasta kun jakolaatikko on autossa paikallaan?
Autossa ehkä joku 400hp ja kuluttaa vähän öljyä ja olen konetta irroittamassa kun arvelin ainakin veivit vaihtaa. Niin mitenkä nuitten mäntien kanssa niin kannattaako vaihtaa takomännät vai riittäskö jos vaan uusis vanhoista renkaat ja hoonauttas sylinterit? Varmaan kannattaa uusia samalla ne (Crankshaft Thrust Washers) ettei tule crankwalk ja öljyruiskut. Onkos siellä mitään muuta mitä kannattas uusia samalla. Tietysti varmaan kannattaa laakeroida kampiakseli ja kiertokanget. Tasapainoakselit olikin jo deletoitu öljypumpulta.
Integrated Engineerin palikat vaikuttaa laadukkailta onko mitään muita merkkejä hyviä?
Autolla 200k mittarissa
Comment
-
Onko S tronicin ominaisuus, että kun vaihteen laittaa silmään niin sen kuulee selvästi ja tuntee jarrupolkimessa? Koitin kuvata tästä jonkinlaisen videon. https://youtube.com/shorts/Ezyyb9bU7eU?feature=share Koko sen ajan on tälleen tehnyt mitä auto on minulla ollut.
Manuaalipuolella kun ottaa rivakan kiihdytyksen ja pykältelee rattivaihteista vaihteita niin veto käy yhdessä kohtaa pois sekunnin/kaksi ja sitten taas jatkuu? Tekeekö muilla tätä? Sportilla kun kiihdyttää niin ei tätä tee. Pari kertaa olen myös huomannut tämän auton aikana että ajon aikana sisälle on tullut semmoinen käryn tms. haju kans.. En tiedä liittyykö tämä kumpaankaan edellä mainitsemistani, mutta laitoin senkin nyt tähän.Viimeksi muokannut japema; 9.3.2023, 21:10.
Comment
-
kenomies : Prorace-engineering englannissa tekee/toimittaa aika kattavasti kaikelaista palikkaa. Mulle tuli joskus niiden rifle drilled kanget. Oli kyllä nättiä tekoa ja mitoissaan.
https://prorace-engineering.co.uk/Viimeksi muokannut Killeri; 23.11.2022, 08:29.
Comment
Comment