Viime vuonna tehtiin takapäähän pusla-, tukivarsi- ja iskariremppa, yksi pyöränlaakeri sekä sisemmät vetonivelet. Tänä keväänä/kesänä ajattelin tehdä pusla/tukivarsijumpan eteen, kun saan toisen auton alle enkä ole yhden varassa. Kaivelin tukka putkella orkkisosanumeroita, etsin käypäset osat ja toimittajat, ja eikun tilaukseen etukelkan puslat (4kpl) ja Lemförderin etutukivarret puslineen (2kpl) ja saman firman ulommat raidetangonpäät sekä FAGin pyöränlaakerit.
Koska vasemmalta edestä kuuluu välillä risteyksestä lähtiessä joku ylimääräinen rusahdus niin tilasin varmuuden vuoksi myös SKF:n ulomman vetonivelen. Etuiskarit täytyy vielä tilata tässä kevään mittaan ja varmaan jotain muutakin pikkuhilua, kuten vakaajan runkopuslat jne.
Olen myös jo jonkin aikaa funtsinut etujarruremppaa ja ajattelin, että se olisi kätevä toteuttaa samalla avauksella. Edellisestä täysrempasta onkin jo ~15v ja aika monta kilsaa. Samaan syssyyn suurennan hieman levykokoa (288->312mm) mutta pysyen orkkissatulatyypissä. Eli vähän ulottuvammat kannattimet ja isommat levyt, satulat istutetaan siis vähän kauemmaksi navasta. Tällä kertaa, herkistelyiden sijaan, päätin uusia myös etusatulat niin onhan sitten uutta kamaa läpensä.
Takaletkut, jarruputket ja kässärinvaijerit uusittiin viime keväänä, levyt, satulat, kilvet, palat 2015 syksyllä ja etuletkut ja palat 2016. Pistin siis etusatulat, niille kannattimet ja levyt tilaukseen ja täytyy vielä funtsia jotku käypäset uudet palat. Levyjen (Brembo 312x25) valinta meni hieman arpomalla, koska menin jenkkiohjein mutta toivottavasti tulee oikea offset kertayrittämällä. ;-)
Olisin aika tyytyväinen, jos saisin laitettua noi kaikki yhdellä purkamisella.
Vaikka paljon tulee osia ja muuta maailmalta roudattuakin niin olen silti yllättynyt kuinka edullisesti noikin projektit voi vanhaan autoon osien puolesta nykyään hoitaa, kun vähän näkee vaivaa shoppaillessa. :-)
PS. jaha, jarrulevyt tulivatkin jo ovesta sisään. Kätevää, kun nämä ovat valmiiksi pulverimaalatut (coated, mitälie?) reunoista ja hatusta, ei ruostu ihan ruokottoman näköiseksi samantien eikä tarvitse itse läträillä ruosteenestomaalien kanssa.
Koska vasemmalta edestä kuuluu välillä risteyksestä lähtiessä joku ylimääräinen rusahdus niin tilasin varmuuden vuoksi myös SKF:n ulomman vetonivelen. Etuiskarit täytyy vielä tilata tässä kevään mittaan ja varmaan jotain muutakin pikkuhilua, kuten vakaajan runkopuslat jne.
Olen myös jo jonkin aikaa funtsinut etujarruremppaa ja ajattelin, että se olisi kätevä toteuttaa samalla avauksella. Edellisestä täysrempasta onkin jo ~15v ja aika monta kilsaa. Samaan syssyyn suurennan hieman levykokoa (288->312mm) mutta pysyen orkkissatulatyypissä. Eli vähän ulottuvammat kannattimet ja isommat levyt, satulat istutetaan siis vähän kauemmaksi navasta. Tällä kertaa, herkistelyiden sijaan, päätin uusia myös etusatulat niin onhan sitten uutta kamaa läpensä.
Takaletkut, jarruputket ja kässärinvaijerit uusittiin viime keväänä, levyt, satulat, kilvet, palat 2015 syksyllä ja etuletkut ja palat 2016. Pistin siis etusatulat, niille kannattimet ja levyt tilaukseen ja täytyy vielä funtsia jotku käypäset uudet palat. Levyjen (Brembo 312x25) valinta meni hieman arpomalla, koska menin jenkkiohjein mutta toivottavasti tulee oikea offset kertayrittämällä. ;-)
Olisin aika tyytyväinen, jos saisin laitettua noi kaikki yhdellä purkamisella.
Vaikka paljon tulee osia ja muuta maailmalta roudattuakin niin olen silti yllättynyt kuinka edullisesti noikin projektit voi vanhaan autoon osien puolesta nykyään hoitaa, kun vähän näkee vaivaa shoppaillessa. :-)
PS. jaha, jarrulevyt tulivatkin jo ovesta sisään. Kätevää, kun nämä ovat valmiiksi pulverimaalatut (coated, mitälie?) reunoista ja hatusta, ei ruostu ihan ruokottoman näköiseksi samantien eikä tarvitse itse läträillä ruosteenestomaalien kanssa.
Comment