Dambberiin voi tehdä ohuen lätkän jossa reijitys kohillaan ohjuriksi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
urS6 plus avant
Collapse
X
-
Hei vain.
Näköjään vähän reilun vuoden oli kannet pöydällä odottamassa motivaatiota. Projekti nytkähti yllättäen ja pyytämättä eteenpäin parin kerholaisen juonittelulla.
Perjantaina oli tarkoitus pitää vapaapäivä emännän kanssa. Ja kyllähän se pidettiinkin. Vietiin poika mummon ja vaarin luo. Käytiin illalla syömässä ja elokuvissa. Kotiin kun päästiin, niin hetken päästä joku ryskyttää ulko-ovea. Tapana ei ole ollu avata kellekkään jos ei tiedetä, että joku on tulossa. Siinä vaiheessa, kun emäntä sano, että mene avaamaan ja katsomaan, niin alkoi vähän jo mietityttämään, että mikä homma. Lopulta kun saatiin ovi auki, niin Jukka ja Joonas seisoo oven takana. "Tultiin kasaamaan plurssi". Samalla emäntä ilmottaa, että lähtee evakkoon. Rehellisesti kommentoin vain, että mitä vittua. Olin aivan ällikällä lyöty. B-luokan illasta tuli A-luokan viikonloppu. Ja aivan mieletön viikonloppu tulikin. Ei sillä ettenkö tykkää viettää aikaa vaimokkeen kanssa, mutta you know. Tällainen yllätys oli ihana. Parasta ikinä. Kiitos kaikille juonessa ja hengessä mukana olleille.
Saatiin toki siis kannetkin paikoilleen.
Comment
-
Se motivaatio ei koskaan saapunut. Iso hommahan tässä ei olisi enää ollut, mutta kun auto ei oikein koskaan saanut sellaista positiivistä tunnesidettä aikaiseksi, niin tämä joutaa seuraavalle harrastajalle. Kesällä tuli saunottua harrastajaporukalla ja sovittua vaihtokaupat toiseen nogaron väriseen projektiin. Siitä ehkä sitten joskus juttua, jos sille riittää aikaa.
Vaihto toteutui nyt perjantaina ja tämä ketju hiljenee minun osalta.Viimeksi muokannut GaIIe; 18.10.2021, 22:55.
Comment
-
Tämä auto tosiaan löysi paikkansa meikäpojan tallista. Täytyy ensitöiksi saattaa se takaisin ajokuntoon, jonka jälkeen voikin sitten sipistellä ulkoisesti parempaan kuntoon. Mitään isompaahan tosin siinäkään ei taida olla. Sisustahan tässä olikin ikäisekseen siistissä kunnossa, että sinne osastolle riittää pelkkä puunaus.
Comment
-
Tämäkin on tosiaan saatu nyt kasaan asti ja leimattua huomautuksitta. Ihan ykkösellä ei leima kuitenkaan hellinnyt päästöjen osalta, mutta molemmat lambdat vaihdettuna sekin sujui taas. Meinasi vähän olla tiukassa, kun toinen lambda katkesi putkeen irti vääntäessä ja toisen kanssa tuli jengat mukana. Hirveästi ei ole kuvia tullut räpsittyä, mutta kuitenkin todiste että liikenteessä on käyty.
- 5 tykkäystä
Comment
-
Leimakuntoon saattaminen on nyt edennyt siihen vaiheeseen, että huomenna tarjotaan konttorille. Ongelmana tässä autossa on huonot tyhjäkäyntipäästöt. Ne huonot päästöt pystyi aistimaan myös omalla pyllyllä autossa istuessa. Kone kävi hieman huonosti tyhjäkäyntiä. Vcds:llä pystyy logittamaan pyttykohtaisesti misfiret ja selvisi, että kakkoslohkon jokainen pytty pätkii. Kutospytty eniten. Muut vaihtelevasti ja aika vähän, joskus ei ollenkaan. Köyhänä miehenä aloitin halvimmista ja helpoimmista eli vaihdoin lambdan. Sen jälkeen tulpat ja puolat. Vaihtelin suutinten paikkoja puolelta toiselle. Sytkävahvarit vaihdoin päittäin. Sipistelin maajohtoja. Mikään näistä ei korjannut vikaa. Tein vielä puristuspainetestin halvalla mittarilla joka tuotti kovia, mutta tasaisia lukemia.
Tässä vaiheessa jäi vaihtoehdoiksi ainoastaan johtosarjan vika tai joku ihmeellinen mekaaninen vika. Jakopään ajoitus se ei pitäisi olla, kun sen on joku paja tarkistellut. Se on kunnossa ja miksi ei olisi, kun minä sen silloin vuosia sitten lukituskaluilla kasasin. Ajattelin kuitenkin, että tarkistan senkin vielä ennenkuin alan tutkimaan johtosarjaa.
Otin kakkoslohkon venttiilikopan irti ja jakopäänkoppaa auki, että saa pyöritettyä merkit kohdalleen. No ei saanut. Pyöritettyä sai, mutta nokkien merkit eivät kohdanneet yhtä aikaa kampiakselin merkin kanssa. Otin myös toisen puolen venttiilikopan auki. Siellä oli merkit nätisti kohdakkain kampiakselin kanssa. Ihmettelin, että kuinka tämä voi olla näin, kun jakopää on omilta jäljiltä.
Lainasin jakopään lukitustyökalut ja laitoin lukitusläkkärän misfirettävän puolen nokkaan. Edelleenkään ne merkit eivät siellä nokissa täsmänneet. Ja sieltähän se vika sitten löytyi. Pakonokka lukitaan oikeaan asentoon ja imunokan pitäisi olla merkissään. Nyt se oli hampaan verran pielessä. Eikun nokat irti ja korjataan asento. Vehkeet kasaan uudella jakohihnalla ja kone käy nätisti. Tuntuu hyvältä.
Meinasi se kasaaminen vähän vastustaa, kun yksi nokkapukin pinnapultti katkesi kiristäessä. Eikä sellaista oikein ollu kaupoista saatavana, mutta kerholaisten apu oli tässä korvaamatonta.
Mutta nyt on tuoreilla sytkäosilla ja lambdoilla hyvin käyvä S6 plus kotona. Katsotaan huomenna mitä leimasetä on siitä mieltä.
- 5 tykkäystä
Comment
-
Mukavahan näitä on rassata, kun vaan aikaa löytyy. Jotenkin olen tykästynyt Audien V8 -koneisiin versioihin. Vaikka tämmönen vanha vapari ei mene oikein mihinkään niin on siinä vaan sitä jotain mitä monesta muusta puuttuu. Mm. fiilistä. Varsinkin manuaaliaskin kanssa.
Tarkoitus olisi vielä vaihtaa toisesta urssista rosteriputki, niin saa kasin ääniä paremmin esiin. Vakioputki on aikalailla hiljainen.
Kaikenlasta muutakin pientä sipistelyä on varmaankin tulossa, mutta ne eivät ole niin kiireellisiä. Toivon, että tämä on nyt toinen ns. pitoharraste tuon RS6 Plussan rinnalla. Enempää ei talliin mahtuisikaan.
Plop plop. Sanois Keskolainen.
- 10 tykkäystä
Comment
Comment