Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

urS6 plus avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    urS6 plus avant

    urS6 plus avant
    vm.1996
    4.2 V8 326hv
    6v manuaali
    Valmistettu 855kpl

    Sisusta on varsin siisti. Nahka alcantara penkit, hiilikuitulistat ja tumma kattoverhous. Ja tietysti siniset mittarinpohjat.

    Tällainen plussa urssi tuli hieman yllättäen vaihdettua edellisen urS6 V8 sedanin tilalle. Plussan omistaja laittoi tekstiviestiä, että onko minun urS6 vielä myynnissä tai kiinnostaisiko vaihtaa se plussaan. Välirahan suuruus saatiin hiottua miellyttäväksi joten kaupat syntyivät. Samalta hakureissulta jatkettiin sitten suoraan clubin kesäcruisinkiin.

    Autossa on muutama asia jotka pitää pikkuhiljaa pistää kuntoon:
    - kone vuotaa öljyä todennäköisesti nokkien stefoista
    - samalla vaihtuu jakohihna
    - takapään jarrut uusiksi
    - takapuskurilla on joskus johonkin törmätty ja korjattu hieman huonosti
    - kuskin kyynärnoja puuttuu
    - kuskin sivuikkuna ei aina tykkää nousta
    - sivulistoille pitää tehdä myös jotain

    Parempia kuvia tuskin hetkeen tulee.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut GaIIe; 26.8.2018, 17:52.

    #2
    Hieno!

    Comment


    • #3
      On kyllä tyylikäs vehe! Oon tainnukkin nähdä tän Joensuussa pariin otteeseen. Nuo yllämainitut jutut kondikseen ja tyylikästä OEM+ tuunausta niin kääntää kyllä katseita :)

      Comment


        #4
        Tarkoitus olisi saada tämä samaan kuntoon kuin edellinen S6, josta kuva.
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Tämäkin on vielä hengissä. Toin kyseisen auton Suomeen 2009 Joulukuussa.

          Comment


            #6
            Mikäs sen nyt hengiltä päästäis. Minulla on oma plussa ollut 2008 vuodesta lähtien ja lujaa menee edelleen.

            Comment


              #7
              No eihän näitä mikään tapa paitsi huono käyttäjä. Nyt on tilattu sparetolta kasa tiivisteitä ja jakopään osat. Kolmella tuotteella oli kuukauden toimitusaika joten nyt on hyvä hetki siivota talli siihen kuntoon, että siellä mahtuu touhuta.

              Comment


                #8
                Eihän näitä mikään tapa.. Todennäköisesti petti kampiakselin hammaspyörän kiila. Tutkitaan sitten vähän enemmän kuin alunperin oli suunniteltu.

                Comment


                  #9
                  Sehän se sieltä oli hävinnyt kokonaan. Jakopää on tehty 2v ja ~30tkm sitten Tamperelaisessa firmassa. Heillä on työlle vuoden takuu ja asiakas on kuulemma toimittanut omat osat joten firma pesi kätensä tästä. Tosin nyt petti osa jota ei jakopään remontin yhteydessä kuulu uusia. Todennäköistä kuitenkin on, että jakopää on kasattu vanhalla pultilla jolloin voi olettaa kaikenlaista. Kiitos siitä.

                  Omaan piikkiinhän se tämä remontti nyt menee. Kansista on luultavasti muutamat venttiilit solmussa sekä damperi ja hammaspyörä uusilla ainakin.
                  Hienointa on, että damperia ei saa enää edes marmorilta. Pakoventtiilit on myös lopetettu ilman korvaavaa osaa.

                  Joten olisiko jollain nyt hyviä ajatuksia, että mitä tälle tehtäisiin? Jostain purkuautosta kone (ahk, ahc tai akh) ja siitä tarvittavat osat plurssiin vai mistähän näitä osia lähtisi etsimään.
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Eikai sillä kampuran pään kuningaspultin vanhuudella merkitystä ole, jos se ehjä on ollut. Kiristettäessä/avattaessa sitä pulttia ilman lukitsematta kampiakselia oikeaoppisesti tuon kiilan saa rikki.

                    Luultavasti murtunut osaksi kiristettäessä ja pettänyt sitten ajan kanssa lopullisesti. Korjaamolta vois kysyä millä VAG-työkalulla on lukittu kampura hihnan vaihtoa tehdessä...

                    Miten dampperipyörä vaurioitui ?
                    Viimeksi muokannut Kaitzu; 14.11.2016, 15:39.

                    Comment


                      #11
                      Sillä kiilalla pitäisi olla mitään tekoa enää sen jälkeen, kun pultti on tiukalla.

                      Myötörajan yli vedetty pultti ei kestä enää uudelleen samaan momenttiin kiristystä, ainakaan luotettavasti. Voi pitää jonkun aikaa ja antaa myöten hetken päästä.

                      Ota hatut pois ja tutki vaurioiden laajuus. Jos vain venttiilejä mutkalla, voi olla kunnostettavissa venttiilien ja ohjureiden, sekä tiivisteiden vaihdolla. Vaihtomoottori on toki helpoin, jos sattuu jostain löytymään..

                      Comment


                        #12
                        Damperista meni ohjurireijät soikeaksi, kun hammaspyörä suti tyhjää.
                        Kannattaakohan tuohon mitään ohivuototestiä etes tarjota vai oisko yksinkertaisempi vaan ottaa suoraan kannet irti ja tehdä pitkän kaavan mukaan.

                        Comment


                          #13
                          Puristuspainetesti kertoo, onko siellä ruttua. Jos (kun) ei ole, voit avata kannet. Mittari ei maksa paljoa ja kaiken työn joudut tekemään kuitenkin, jos irti joudut ottamaan.

                          Comment


                            #14
                            Joku kova amatimies varmaan täytehitsaisi ja koneistaisi vielä sen dampperin jos oikein pahalta näyttää ettei saa korvaavaa mistään. Väittäisin että ota vaan hatut pois, olihan siinä sitä öljynkärytystäkin sen verran että anyway juurikumit ja männänrenkaat oli vaihtokunnossa.

                            Comment


                              #15
                              Kyllä ei putkesta tullut se saavutus. Kylmänä käynnistäessä ei edes pöläyttäny. Mutta purettavahan se varmaankin on. Tehdään vaikeimman kautta kerralla hyväksi.

                              Comment


                              • #16
                                Eikös Jusalta olisi kohta irtoamassa Vurssista tähänkin sopiva pata?

                                Comment


                                  #17
                                  Ei se taida olla juuri yhtään samanlainen.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kai se siihen sopii, mutta kuka nyt plussaan haluaa S4:n V8:n?

                                    Comment


                                      #19
                                      Samanmoinen kiilapyörä kuin aika monessa Audin koneessa. Se kiila menee, jos kampuranpulttia ei kiristä kunnolla. Jotkut korjaamot oikasee ja vetää sen pulttipyssyllä kiinni. Pääsee elämään ja voi tuolleen pettää. Kerrasta se ei kyllä tuolleen mene. Pari kiilapyörää, tosin diisselissä, on mennyt. Taisin aikoinaan V8:iin ja A8:iin vaihdattaa samalla uuden pyörän kun jakopäätä teki. Se ei ole kovin kallis osa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kampuran pultti oli vedetty todella tiukkaan. Jatkopenana oli 2m pitkä pakoputki. Ja se hammaspyörä kiiloineen maksaa 50€, mutta damperia ei saa uutena oikein mistään. Eikä siinä muuta vikaa ole, kuin sen soikeutuneet reijät jotka ohjaisi sen oikeaan asentoon. Damperissa itsessään on varaosanumerona pelkkä 077 105 251. Liekkö kirjaimella J joka etkasta löytyy niin iso merkitys ettei siihen kävisi esimerkiksi AEC koneen damperi jossa kirjain on B? Ja S8:n muutamissa koneissa on käytetty myös tuota B loppuista.

                                        Comment


                                          #21
                                          Jos se vedetään yhtään samalla tavalla kuin esim AEL koneessa niin se tosiaan vedetään lujaan. Aika hankala kiristää ilman lukitusta.

                                          Comment


                                            #22
                                            Varsinkin kun siitä ylimääräisestä kiristämisesta ei ole hevon vitun hyötyä jos pulttia ei ole uusittu.

                                            Comment


                                              #23
                                              Juurikin sen takia tässä nyt ollaan. 40€ pultin takia.

                                              Comment


                                                #24
                                                Siellähän on sitten ollut dampperi löysällä jos on reiät hakannut soikeaksi. Se voi myös olla syynä miksi hihnapyörä on lähtenyt liikkeelle.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Voisiko soikeat reiät porata auki ja holkittaa? Dampperia tuntematta ajattelin lähinnä täytehitsaamiseen vaikutusta vulkanointeihin. Entäs nämä aftermarket damperit, fluidit sun muut?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Damperi löysällä ja silloin myöskin hammaspyörä, jolloin koko paketti on ollut kiilan varassa.
                                                    Kun sain jakopäänkopan auki ja startilla hieman pyöräytettiin, niin apulaitehihna pyöri, mutta jakohihna ei. Siksi reijät piloilla.
                                                    Viimeksi muokannut GaIIe; 16.11.2016, 20:33. Perustelu: Korjattu vähän selkeämmäksi. Puhelimella muokkauksen jälkeen meni aivan ketuiksi

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Voi porata ja holkittaa, uskoakseni voisi kyllä varovasti myös täytehitsata sillä dampperissa on sen verran reilusti massaa.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Pientä edistystä saatu vihdoin ja viimein aikaan. Kannet on nyt irti ja pikaisesti vilkaistuna kaikki imuventtiilit on mutkalla.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Eiköhän nuo kannet kunnostettavissa olisi.

                                                          Pultti ymmärtääkseni tulee noin samoihin tiukkuuksiin kuin rivi5 ja on hyvinkin samantyyppinen. Ilman lukitusta käsin kiristys mahdotonta ja kyllä, on kokeiltu ja monella tapaa.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Kannet ovat olleet nyt jonkun aikaa koneistamolla ja kaikki muut tarpeelliset osat on tilattu paitsi venttiilit. Tarpeessa olisi yksi pakoventtiili ja kaikki kuusitoista imuventtiiliä. Jos jollakulla on tiedossa ehjiä käytettyjä tai edullisia uusia venttiileitä (ahk,akh,ahc -koneista), niin mieluusti ostaisin ne pois. Uudet ovat hieman arvokkaat.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X