Onko tämä projekti vai ei? Riippuu vastaajasta mutta eikö nämä aina ole enemmän tai vähemmän projekteja.
Muutaman vuoden on audiharrastus jäänyt talonrakennuksen ja muitten huonojen tekosyiden takia taka-alalle. Pitkän aikaa on kytenyt ajatus, että jonkin päivänä vielä urkin ostan. Tarkoitus oli että joskus sitten "vanhempana". Aika tuskin olisi vieläkään kypsä, mutta hinnat ovat nousseet viime aikoina niin järjettömästi, että pakostakin tuli fiilis että jos ei nyt niin sitten ei koskaan.
Aloin kesälomalla selailemaan netistä tarjontaa kerran kun aikaa oli. Euroopassa hinnat nousseet niin hurjiksi ettei pysty millään. Jenkeissä autoja oli huonosti myynnissä. Itä-euroopasta ei uskalla, sieltä voi tulla mitä vaan. Mutta punta oli syöksynyt, ja katseet britteihin. Tarjontaa oli jonkun verran, ja netistä löytyi tietoa että swappi RHD->LHD on mahdollinen. Ei muuta kun puhelin käteen ja soittelemman. Pari mielenkiintoista yksilöä löytyi, mutta lopulta löytyi yksi, joka oli vain kivenheiton päässä paikasta jossa velini asuu nottinghamin lähistöllä. Vaikka hän ei urkeista paljoa tiedä, sai kuitenkin katsottua yleiskunnon ja että paperit ovat kunnossa. Hinta soviteltiin keskustelujen jälkeen sopivaksi, ja ei muuta kun lentoliput tilaukseen, vaimo mukaan matkaseuraksi ja ei kun englantiin.
Auto oli ollut autoliikkeessä näytillä useita vuosia, ja autoa oli kunnostettu ihan kunnolla. Autoa oli käytetty firmassa, jonka omistaja oli kullemma ollut 80-luvulla audin rallitiimissä mekaanikkona. Firmassa oli muka ollut luokkaa 15 urkkia ja yksi sportti. Pakkohan auto oli ostettava, ja eikun ajaen kotiin.
Muutama pikkuvika löytyy:
Check-järjestelmä ei toimi. Myyjä kertoi sen toiminneen jonkun aikaa sitten, eikä tiennyt koska on lakannut toimimasta.
Sähköikkunat ei toimi. Sama selitys.
Jarrut tulevat ehkä puolen sekunnin viiveellä. Pommi vaihdettu dokumenttien mukaan muutama vuosi sitten, muttei ole varmuutta oliko silloin laitettu uutta.
Takapään lukon ledi ei syty. Tämä itseasiassa ehdin jo korjata tänään. Vika oli alipaineletkuissa jotka olivat haperot, sekä kytkeytymisen anturin johdot olivat hapettuneet.
Tyhjäkäynti hieman epätasainen ja kun käynnistää kylmänä auto ei aina lähde heti käyntiin, ja joutuu sahaamaan.
Tässä siis projektin taustat. Olen laittanut sivuun ajatukset LHD-konversiosta ainakin toistaiseksi. Onko kenelläkään kokemusta aiheesta? Ajovalot pitää saada oikeanpuoleiselle liikenteelle, mikä tuskin tulee olemaan ongelma. Lasia saa vielä vasemman puolen umpioon uutena, eiköhän hyvä lasi löydy toisellekin puolelle.
Tässä vielä jokunen kuva autosta:
Muutaman vuoden on audiharrastus jäänyt talonrakennuksen ja muitten huonojen tekosyiden takia taka-alalle. Pitkän aikaa on kytenyt ajatus, että jonkin päivänä vielä urkin ostan. Tarkoitus oli että joskus sitten "vanhempana". Aika tuskin olisi vieläkään kypsä, mutta hinnat ovat nousseet viime aikoina niin järjettömästi, että pakostakin tuli fiilis että jos ei nyt niin sitten ei koskaan.
Aloin kesälomalla selailemaan netistä tarjontaa kerran kun aikaa oli. Euroopassa hinnat nousseet niin hurjiksi ettei pysty millään. Jenkeissä autoja oli huonosti myynnissä. Itä-euroopasta ei uskalla, sieltä voi tulla mitä vaan. Mutta punta oli syöksynyt, ja katseet britteihin. Tarjontaa oli jonkun verran, ja netistä löytyi tietoa että swappi RHD->LHD on mahdollinen. Ei muuta kun puhelin käteen ja soittelemman. Pari mielenkiintoista yksilöä löytyi, mutta lopulta löytyi yksi, joka oli vain kivenheiton päässä paikasta jossa velini asuu nottinghamin lähistöllä. Vaikka hän ei urkeista paljoa tiedä, sai kuitenkin katsottua yleiskunnon ja että paperit ovat kunnossa. Hinta soviteltiin keskustelujen jälkeen sopivaksi, ja ei muuta kun lentoliput tilaukseen, vaimo mukaan matkaseuraksi ja ei kun englantiin.
Auto oli ollut autoliikkeessä näytillä useita vuosia, ja autoa oli kunnostettu ihan kunnolla. Autoa oli käytetty firmassa, jonka omistaja oli kullemma ollut 80-luvulla audin rallitiimissä mekaanikkona. Firmassa oli muka ollut luokkaa 15 urkkia ja yksi sportti. Pakkohan auto oli ostettava, ja eikun ajaen kotiin.
Muutama pikkuvika löytyy:
Check-järjestelmä ei toimi. Myyjä kertoi sen toiminneen jonkun aikaa sitten, eikä tiennyt koska on lakannut toimimasta.
Sähköikkunat ei toimi. Sama selitys.
Jarrut tulevat ehkä puolen sekunnin viiveellä. Pommi vaihdettu dokumenttien mukaan muutama vuosi sitten, muttei ole varmuutta oliko silloin laitettu uutta.
Takapään lukon ledi ei syty. Tämä itseasiassa ehdin jo korjata tänään. Vika oli alipaineletkuissa jotka olivat haperot, sekä kytkeytymisen anturin johdot olivat hapettuneet.
Tyhjäkäynti hieman epätasainen ja kun käynnistää kylmänä auto ei aina lähde heti käyntiin, ja joutuu sahaamaan.
Tässä siis projektin taustat. Olen laittanut sivuun ajatukset LHD-konversiosta ainakin toistaiseksi. Onko kenelläkään kokemusta aiheesta? Ajovalot pitää saada oikeanpuoleiselle liikenteelle, mikä tuskin tulee olemaan ongelma. Lasia saa vielä vasemman puolen umpioon uutena, eiköhän hyvä lasi löydy toisellekin puolelle.
Tässä vielä jokunen kuva autosta:
Comment