Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vielä yksi S4 B5 500hp projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Loppukesästä lähtien auto on pikkuisen hävittänyt jäähdytysnestettä tasaiseen tahtiin. Eilen aloin syynäämään asiaa tarkemmin auton alta ja koneen takaosasta kuskinpuolelta on selvästi valutellut. Koneen päällipuoli imusarjan alta myös aivan punaisena, eli jälkijäähdytyspumppuhan se siellä varmaan on saanut tuntinsa täyteen.

    Vaihtelin samalla myös pissapojan pumpun, mutta edelleenkään takalasille ei tule nestettä. Mistäköhän tuota vikaa lähtisi selvittämään? Mitä kautta pesurin linja menee takalasille?

    Comment


      #92
      Eikös takalasille ole kontissa oikealla puolella oma säiliö ja sieltä putki menee oikeanpuoleisen saranan kautta lasille.

      Comment


        #93
        Ei ainakaan minulla ole ollut. Taakse menee putki samalta pumpulta mikä pumppaa myös tuulilasille. Siinä pumpussa on joku suuntaventtiili johon putket tulee. Sieltä se jatkuu jotain kautta oikealle puolelle takakonttiin jossa on liitos takasivulasin luona (jossain siellä). Luultavasti se vuotaa siitä tai jostain kontin saranan kohdilta.

        Comment


          #94
          Itsellä ollut 3kpl b5 farkkuja ja jokaisessa on ollut kyllä peräkontissa oikealla puolella luukun takana oma säiliö josta lähtenyt lasille.

          Comment


          • #95
            Takapenkin alta kulkee pissapojan letku omassa farkussa takalasille, ja sieltä se myös oli rikki joskus.

            Comment


              #96
              Itellä on ollu 2x b5 avantissa takakontissa siellä sivuposkessa ja 3x on tullu etupäästä letkulla.

              Comment


                #97
                Kerran nyt alettiin laskemaan, niin itsellä viidessä on tullut suoraan edestä. En tiedä millä perusteella tuo menee koska autot ovat olleet 50/60 prefacelift ja facelifteja.

                Comment


                  #98
                  Lauantain viihteenä vaihdoin jälkijäähdytyspumpun. Toivottavasti taas hetken pysyis liemet padassa... Uusin myös pumpun letkut varmuuden varmistamiseks ettei tartte niitäkään heti seuraavaks lähtee taisteleen.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #99
                    Itse olen mietiskellyt, että onko tuo pumppu oikeasti tarpeellinen? Mulla on paikoillaan, mutta ei ole sähköt kytketty. Oletko tarkkailut, että jääkö päälle ajon jälkeen?

                    Comment


                      Se riippuu kovasti ajotyylistä. Jos tulee turbot punaisena pihaan (mitä ei todellakaan pitäisi tehdä), niin sitten sille on käyttöä. Muuten se ei oikeastaan ikinä lähde päälle.

                      Comment


                      • Voiko Suomessa tulla turbot punaisena pihaan? Itsellä on aika "raju" ajotyyli motarilla, mutta tuskin turbot tarvitsee jälkijäähyä muutaman kilometrin jälkeen.

                        Comment


                          Alunperin se on suunniteltu vähän erikoisesti, eli lähtee päälle vasta jossain 105 asteessa tms. eli ei normaalilla järkevällä käytöllä ikinä.

                          Jos ei ikinä sammuta turbot mansikkana, niin tuo on "turha". Itse vaihtelin matalammassa lämmössä kytkevän termostaatin ja pumppu on paikallaan, koska saksalainen ingen gör on sellaisen sinne suunnitellut

                          Comment


                            Kyllä se radalla jäi huutamaan varikolla ja hyvä niin. Ilman sitä lämmöt aina varikolla vähän koholla. Hajos vaan radalla ja ensiapuun meni suora letku tilalle. Ei ole vaan tullut laitettua takas, pitäisi varmaan jo laittaa. Omassa autossa saan ohjattua sitä MaxxEculla ihan miten vaan.

                            Comment


                              Se pumppu kierrättää vettä väärään suuntaan, eli ei varmaan eculla kannata ajon aikana kierrättää, vaikka saakin ohjattua miten lystää.

                              Comment


                                Lähtökohtaisesti vapaastihengittävässä vr6 koneessa pumppu tuntuisi pyörivän aina tietyn aikaa sammutettaessa. Mut tuossa kyse varmaan ko. koneen lämpöongelmaisuudesta.

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja tuxo Näytä viesti
                                  Se pumppu kierrättää vettä väärään suuntaan, eli ei varmaan eculla kannata ajon aikana kierrättää, vaikka saakin ohjattua miten lystää.
                                  No sanoppa muuta, ei tainnut olla tarkoitus se tässä lämpötilaohjauskeskustelussa. Saanee oman strategian rakennettua kyseiselle pumpulle kyllä. Olisi hyvä toimia ainakin rataolosuhteissa, normiajossa harvemmin tarvetta. Ja selvyyden vuoksi, parkissa varikolla siis.

                                  Toki saman asian ajaisi vaikka kytkin kabiinissa, aikareleellä jopa. Taidanpa väsätä :)

                                  Comment


                                    Juu ei se pumppu varmaan kauheesti käy minunkaan käytössä. Mutta katellaan sit seuraavassa iteraatiossa jos jättäs pois :)

                                    Comment


                                      Joo eipä kadulla tosiaan juuri hyrrää/tarvi. Varikolla taas tosiaan olisi kiva, kun vesi kiertäisi samalla kun flektit tappelee kone sammuksissa nousevaa lämpökuormaa vastaan tai kun lämmöt tapissa tulee muutenkin varikolle. Vaikka jäähdytyskierroksia vetäisikin, on lämpökuorma kova.

                                      Comment


                                        Pienenä ylläpito- ja ennakoivana huoltotoimenpiteenä vaihdoin oikosulussa olevan pysäköintitutkan anturin taakse Topranin tarvikeosaan sekä polttoainesuodattimen n. 1 vuoden viinalla ajon jälkeen. Sen verran meni sekin homma vituiksi, että yhden tankinkiinnikkeen ruuvin vastakierre meni paskaksi korista. Saiskohan ton vielä tapilla kelvolliseksi vai olisiko mahdollista survasta läpipultti? En sen enempää ehtinyt tutkailemaan, että mihin kohtaan tuo suodatinta lähinnä oleva ruuvi korissa tulee. Että tulisiko mahdollisesti takapenkin alle johonkin....

                                        Comment


                                        • Millainen homma oli vaihtaa niitä sensoreita? Joskus katoin nopeesti enkä ottanut selvää. Varmaan fiksuin purkaa puskuri irti ensin?

                                          Comment


                                            No itsellä oli varmaan just se pahin, eli äärivasen kuskin puolla. 4 kättä siinä tarvittiin. Toinen levittää kahta kiinnikeklipsua puskurin sisäpuolelta ja toinen tökkää anturia ulkupuolelta sisäänpäin. Sitten kun se sieltä irtoo, niin helppohomma. Liitin irti, uus tilalle ja takas puskuriin. Puskurin irrotus ei siis ainakaan tässä tapauksessa tarvittu.

                                            Comment


                                              Ei sitä tankkia olisi tarvinut pudottaa suodattimen vaihdon takia. Suodattimen saa pois kun vaan vääntää sen väkisin alas.

                                              Kokeile laittaa niittimutteri siihen mistä meni kierteet? Tai sitten helicoil tai vastaava.

                                              Comment


                                                Nythän se perkele jätti ekan kerran tielle 1km ennen tallia. Olin menossa kierrettä fiksaamaan. Körötellessä hyytyi laakista ja sammu. Eikä käyntiin millään. Tallilla 044 tankista ulos ja siinä taas sirisi normaaliin äänekkääseen tapaansa. Ei siinä muutakun takas tankkiin, bensatankin pannan kiinnitysruuvin vastakierteen avaus tapilla ja kotiin.

                                                Luotto kyllä meni tohon 044:seen. Ei tollasella viitti ajella, kun ei tiedä koska taas tilttaa yhtäkkiä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia RE85:lla ja 044:sella? Täytyy alkaa katselemaan jotain muuta vaihtoehtoa.

                                                Comment


                                                  Mulla ollu viitisen vuotta 044 tankissa viinakylvyssä ilman ongelmia. Varuiksi meinannu kumminkin laittaa painemittarin hälytyksellä, jos rupeaisi oireilemaan. On niitä maailmalla poikinut jonkin verran viinapeleissä, mutta tuskin mikään pumppu vineton kanssa ikuinen on...

                                                  Comment


                                                    Bosch lupaa 044:lle 500 käyttötuntia E85 kanssa. Onko miten perää mutta on noita joitain tapauksia ollut. Täälläkin muistan jollakin tuon pumpun antautuneen mutta paha sanoa käyttömäärästä. Jos vaihtelu virkistää niin Pierburgia tankkiin mutta en muista onko sekään virallisesti E85 hyväksytty.

                                                    Comment


                                                    • Itse laitoin 044 motorsport pumpun tilalle tankin sisälle tämän: https://www.jmtuonti.fi/aem/194813-a...-sisaelle.html

                                                      Hyvin on pelannut e85 viri ässässä.

                                                      Comment


                                                        Mitenkäs tuon AEM 400:sen tuotto verrattuna Bosch 044? Toi AEM:hän näyttää ulospäin ihan samanlaiselta, kuin 044. Voisi tähän väliin kokeilla vaikka tuollaista AEM:ää, jos vaan tuottaa vähintään saman, mitä nykyselläkin pumpulla. Bensapumpun rele pitää myös hommailla, kun on priming kadonnut johonkin matkanvarrelle ja saa sahata käyntiin raivostuttavan kauan.

                                                        Pierburg voisi olla kanssa, mutta menin tyhmänä myymään vakiokehdon bensapumpun mukana. Saisi ostaa kehdon siinä samalla sitten.

                                                        Comment


                                                        • Tuo aikaisempi 044 motariversiohan toimii vielä 8 barin paineella, mutta eihän näissä sellaisia paineita ole, ainakaan omassa pelissä ;)

                                                          Bensanpainemittari näyttää täysvedossa lähes 6 barin painetta (bensakiskossa painetta n.4 bar + ahtopaine 1,5-2bar) ja hyvin tuo AEM tuntuu siitä selviytyvän.

                                                          Täältä löytyy tarkemmat specsit AEM:stä https://www.aemelectronics.com/files...structions.pdf
                                                          Viimeksi muokannut Mikko86; 23.9.2018, 20:38. Perustelu: Lisätty linkki

                                                          Comment


                                                            Lavetilla ässän saatto tallille ja varmaan sunnuntaina luikautan tankkiin sitten tuollaisen AEM 400LPH pumpun kokeeksi. Mukavasti aamuliikenteessä sippas motarille. Motornetistä hain myös viimeisin Meylen bensapumpun releen. Täytyy testailla vähäsen tuotan Ecun toimintaa, että mihin puuttuva priming on kadonnut.

                                                            Comment


                                                              Tankissa uinut nyt reilun viikon AEM 400LPH. Startti ainakin parantui heti pumpun vaihdon jälkeen, eli vähintäänkin 044:sesta on ollut takaisku rikki jo hyvän aikaa. Releen vaihto ei aiheuttanut muutoksia primingiin, enkä ole edes enää yhtään varma siitä, että kuuluisiko tuossa vessassa sellaista toimintoa edes olla. Laakista on lähtenyt tulille ilman sitäkin. Itsevarmoin elkein piti pyöritellä myös uutta pumppua VCDS:ällä, mutta menikin lopulta sormi suuhun. Mistäs VCDS:ällä pääsee pumppua pyörittämään, jos mistään?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X