Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vielä yksi S4 B5 500hp projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Joo alkaapa tämä osanumero härveli selviämään itellekkin.

    Eli:

    Bosch 0280218067 = VW 077133471K = RS4 alkuperäis MAF
    Bosch 0986280219 = VW 077133471KX = RS4 alkuperäisestä kunnostettu MAF

    Bosch 0280218069 = VW 077133471J = A8 alkuperäis MAF
    Bosch 0986280220 = VW 077133471JX = A8 alkuperäisestä kunnostettu MAF

    Ilmeisesti jokin hiuksenhieno ero noissa RS4 ja A8 maffeissa on, kun ovat eri osanumeron ottaneet. Mutta siis mikä tahansa noista koodeista käsittääkseni nyt sitten käy.

    Mikse: Laite oli jotakuinkin tällainen

    Comment


      #62
      Mulla oli rs4 maffissa ja A8 uudessa maffissa tasan samat numerot sensorissa, yllätti kyllä.

      Comment


        #63
        Otin amazon.destä ton 219 loppusen 90 eur, oli vika, katotaan mitä tulee. Siinä puhuttiin pantista mut hinnassa ei näkyny?

        Comment


          #64
          Mulla oli pantti kasin maffissa, en palauttanut kylläkään. Tais olla luokkaa 15€ pantti.

          Comment


          • #65
            Ostin ebaysta jarrusatulan ja siinäkin oli pantti, myyjä laittoi perään infot että paypaliin pitää maksaa vielä sen verran. ~35€ takia en kyllä lähtenyt paketoimaan ja postittamaan vanhaa satulaa..

            Comment


              #66
              En tiedä harrastaako Vag fyysisesti täysin samojen osien koodaamista eri koodeilla erillisen hinnoittelun takia, koska senhän se vaatii. Eikös sitä RS-lisästä tälläkin foorumilla ole huudeltu

              Comment


                #67
                Omakohtaisen kokemuksen mukaan ainakin C5 koppaisissa quattroissa käytetään samoja taka-akselin tukivarsia eri numeroilla ja hinnoilla. A6 varsi muuten sama kuin S6/RS6 varsi, mutta päissä olevat puslat ovat eri ja alkuperäisen stanssatun varaosakoodin päälle liimattu tarra, jossa uusi varaosakoodi. Hulluinta tuossa on se, että S6/RS6 varsissa on halvemmat puslat kuin A6 varsissa, mutta silti varren hinta on korkeampi. Eli se kuuluisa konsonanttilisä...

                Comment


                  #68
                  Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                  Mulla oli rs4 maffissa ja A8 uudessa maffissa tasan samat numerot sensorissa, yllätti kyllä.
                  Ero voi olla rungossa, millikin vaikuttaa. Tai kiinnitys tapa vain eri.

                  Comment


                    #69
                    Juu rungossa eroa varmasti ainakin vähän, ostin siis rungollisena ja mielenkiinnosta pälyilin sensorin irti.

                    Kiinnitys toki eri ainakin.

                    Comment


                      #70
                      Koitin tilata 219 loppuisen maffin CarParts-Prosilta, mutta haluavat nyt jälkikäteen 25€ pantin osasta. Tilailin sitten kanssa Amazon.de:stä vastaavan ja perun tuon maffin edellisestä tilauksesta heti, kun Amazonilta tulee vahvistus.

                      Tuliko sulle Ola vahvistus tai vaade panttimaksusta? Tilasin 3. päivä eikä ainakaan vielä ole kuulunut mitään mistään....

                      Comment


                        #71
                        Ei ole vielä kuulunut mitään pantista ja ihan normi vahvistus tuli. Eipä se kyllä ole vielä lähtenytkään joten voi vielä tulla pantista kuluja.
                        Arriving Tue, 18 Apr
                        Viimeksi muokannut ola; 5.4.2017, 09:25.

                        Comment


                          #72
                          Autonvaraosat24 mestassa sen pantti oli ainakin selkeästi hinnassa lisättynä, takaisin saa jos jaksaa lähettää.

                          Comment


                            #73
                            No nyt se on lähetetty eikä vieläkään mitään pantista.

                            Comment


                              #74
                              Eikös tuossa 044 bensapumpussa ole yksisuuntaventtiili ihan vakiona? Alkuun lähti ihan hienosti ekalla käyntiin, mutta nykyään se vaatii melkein aina toisen startin ja eilen ekaa kertaa kolme tai neljä. Luulis olevan ihan aito 044, kun tuli sinisessä Boschin paketissa vakuumipaketoituna.

                              Johtuuko toi ominaisuus nyt sitten tuosta yksisuuntaventtiilistä, Ecun ohjauksesta vaiko mistä? Äänestä kyllä kuulee, että pumppu tekee primingin, mutta ei silti normaalisti kylmänä lähde ekalla. Mulla on jo rele vedetty penkin alle, mutta pitäs vaan vielä purkaa pumpun kannen liitin ja lyödä järeemmät lakut järeemmillä terminaaleilla siihen kiinni.

                              Comment


                                #75
                                Onko mittaria kestääkö paineet linjassa yhtään? Kannattaa tarkistaa tankin sisältä letku onko kunnossa. On niitä joskus hajonnut.

                                Comment


                                  #76
                                  TRW:n 300mm S4 B6 jarrulevyt heitin taakse vakio satuloilla ja Trigin adaptereilla + pidemmillä jarruletkuilla. Käsijarruvaijerit sai tosiaan kaivaa tukivarren sisältä lepäilenmään tukivarren päälle, jotta mitta riitti.

                                  Lisäksi vaihdoin tarvike-Aero pyyhinvarsien tilalle uudet OEM-versiot, kun vanhoista kuoriutui maalit, eikä ne tuntunut painavan Aero-sulkaa oikeasta kohdasta.

                                  Lähettivät sitten kuitenkin tuon MAF:in Car-part prosilta, vaikka kysyivät ennen lähetystä, että maksanko pantin vai otanko hyvityksen. Noh, en alkanut panttia maksamaan jälkeen päin kun en koko MAF:ia olisi halunnut ja nyt lähti Amazoniltakin MAF kohti Suomea. Löytyy yksi uusi ylimääräinen MAF kohta jos jollain tarpeita.

                                  Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi oli jättänyt koodia itsestään. Eikös tuokin voi olla syynä tuolle starttaamattomuudelle, jos ecu ei tiedä koneen lämpötilaa tai lämpötila mitataan väärin?

                                  Comment


                                    #77
                                    Mulla ei tullut amazoniin mitään panttia, mutta eipä mun maffissakaan ollut vikaa. Toisen DV:n letku oli irti joka paljastui painetestissä nopeasti pienelläkin paineella. Loput letkut piti 2bar.

                                    Comment


                                      #78
                                      Joo ei mullakaan tullut panttia tohon Amazonin MAF:iin. Siksi olisinkin halunnut perua ton Car-part prosin MAF:in. Tosin Amazonilla kesti 1kk saada se lähtemään ja kerran siinä välissä joutu asiakaspalveluun lähettään viestiä, että mikä mättää. Oli kuulemma tekninen vika ja tilaus ei ollut mennyt järjestelmään :D.

                                      Mutta joo, pääasia on, että on ehjiä maffeja. Enää pitäs saada sovittua säätöaikaa, jolloin korjattas bensakartat toimivalle maffille ja toiseen ecuun sitten viinasofta.

                                      Comment


                                        #79
                                        Kuinkas hyvin tai huonosti lämpötila-anturin vaihto onnistuu laskematta vesiä pihalle? Ajattelin suorittaa ns. nopeana huoltotoimenpiteenä.

                                        Comment


                                          #80
                                          Lorisee ne kuitenkin, O-rengas jää sinne ja se pitää kaivaa pois. Itse yritin niin että toisessa kädessä oli uus antura rasvatulla tiivisteellä mutta tohon o-renkaan pois ottoon se tyssäs. Kuitenkaan ei paljoa kerkee nestettä tulla.

                                          Comment


                                            #81
                                            Onnistuu todella helposti eikä tullut kuin tippa vaikka oli moottorikin hieman lämmin. Ei sitä o-rengasta tartte edes vaihtaa välttämättä mikäli on jossain vaiheessa vaihdettu. Tai sit vaan vetää senkin pois.

                                            Comment


                                              #82
                                              Kunhan paisarin korkki on kiinni eikä järjestelmässä ole painetta, niin vettä ei tule paljoa ulos. Helppo homma.

                                              Comment


                                                #83
                                                Jep, helppo hommahan tuo oli. Vesi koneessa oli n.50 asteista kun aloin hommiin. Paineet pois systeemistä paisarin korkin kautta, korkki takas kiinni ja anturi irti. Ei tullut käytännössä yhtään nestettä nilkoille, kun systeemi ei saa korvausilmaa mistään. Tiivistehän jää sinne, eli se pitää ronkkia pois ja putsasinpa vähän sitä anturin tiivistepintaakin varmuuden vuoksi.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Eilisilta meni johtotehtäviä aloitellessa. Tarkoituksena on väkertää alkuperäisen johtosarjan rinnalle 2.0 TFSI puolille ihan oma johtosarjansa, joka sitten tökitään kiinni ECU:n liittimeen ja pikkasen myös kojetaulun johtosarjaan. Ja tietysti maapotentiaalit oikeisiin pakkoihin.

                                                  Lisäksi vedin jo aiemmin K-linjan suoraan ECU:lle vaihtokytkimen kautta.

                                                  Mikäli jotakuta kiinnostaa, niin voin kummastakin hommasta laittaa itse väännettyjä piirikaavioita ja ohjeita jakoon.

                                                  Ensi kuun alussa olisi myös säätöaika taas varattuna. Tarkoituksena olisi säätää bensa-ecu vielä kuntoon uudella MAF:illa ja tehdä viinakartat toiseen "viina-ecuun".
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Laita toki kaaviot jakoon, eiköhän joku niitä halua katsella.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Ehdottomasti jakoon, olen itselle suunnitellut vastaavaa muutosta.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Piirikaaviot tietenkin näytille, vaikka olisi omat. Mukavampi katsella "omilla" saiteilla.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Joo laittelen ne jakoon kunhan saan tuon kötösteltyä itse ensin jokseenkin valmiiksi. Tulee samalla korjattua mahdolliset virheet.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Viime lauantaina kävin pyörähtään pikasen Lappeenrannan reissun toisen ecun ja uuden maffin kanssa. Olin valitellut tehottomuutta ja kävimmepä siinä heittämässä aluksi pienen referenssilenkin. Auto veti tasaisesti, mutta ilmamassat ja sitä kautta loadit oli pitkin reisiä. Ei muutakun uusi MAF tupaan ja testailemaan. Meno tuntui heti persiissä paremmalta. Viime syksynä vanhalle maffille veistelty bensasofta ei tosin toiminut uuden maffin kanssa, mutta nopeasti Porkkis haki kartat kohdalleen bensalla n. 1,5bar ahdoilla ja reilu 400g/s meni ilmaa lävitte. Bensasofta oli sillä selvä ja auto veti pitkästä aikaa niin kuin kuulukin ja vähän paremmin.

                                                            Sitten lähdetiin viinakaupoille ja taisipa takapenkiltä kuulua heti ekan version ja ekan tuuppauksen jälkeen, että "se on siinä". Parit rykäsyt siinä vielä hierottiin ja päivä oli melkein pulkassa. Ahtopainetta ei oltu katseltu päivän aikana oikein yhtään ja siellä olikin vakio alakerralle vähän turhan rivot n. 1,8bar, josta sitten tiputeltiin sinne vakio MAP:in maksimien tietämille.

                                                            Näihin viimeaikaisiin foorumilaisilla olleisiin konerikkoihin viitaten Porkkis suositteli mahdollisimman kylmiä tulppia viinaksille, oisko ollu BKR9EIX? Sellaset pitänee vielä hankkia varmuuden varmistamiseksi.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Mitenkä nyt kylmemmällä ilmalla ja jos ei yrmäyttele lentokentällä näin talvella? Kannattaako se kylmempi tulppa myös silloin.

                                                              BKR7EIX itelläni nyt ja aika normaalilta nuo on vaikuttanut. Mitä tuossa Porkkista konsultoin ja paria muuta erimerkkisillä vehkeill ajavilta E85 miehiltä kysyin. Toki se 9 tulppa (BCPR9ES) olis varmanpäälle.

                                                              Nopeestihan ne toki vaihtaa esim rata-/mailipäiville.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X