[SIZE=3]Prologue:[/SIZE]
Vuonna 2012 entisen A4:n kohdattua moottoritiekaiteen, valikoitui ajoneuvoksi pitkään himoittu 2000-vuosimallinen facelift bi-turbo avant Pihtiputaalta. Pohjavärissä tottakai. Saksasta 2006 uitetussa autossa oli tuolloin kilometrejä mittarissa n. 74 000km. Auto oli hyvin pidetty ja ainoat pienet kosmeettiset normaalit käytöstä johtuvat sanomiset löytyivätkin korista, jotka löytyvät siitä vielä tänäkin päivänä.
[SIZE=3]Lähtökohdat:[/SIZE]
Moottori, vaihteisto ja voimansiirto
- DKR-Tuning halpislastu ja DKR-tuning alumiiniset by-pass venttiilit.
- Vaihteensiirtimenä "Ebay:n" short shifter.
- XS-power cat-back
Jarrut ja alusta
- Kaikki vakiota, poislukien teräspunosjarruletkut
Sisusta ja sähköt
- Autogaugen ahtopainemittari modattuna keskituuletusritilikköön
- Jälkiasennettu vakionopeudensäädin
[SIZE=3]Tulossa:
[/SIZE]
Moottori, vaihteisto ja voimansiirto
- RS4 K04 ahtimet (Fin-Turbon modaamat Jari74:n RS4:n entiset, clipatulla RS6 turbiinisiivellä ja isommalla kompressorisiivellä)
- RS4 airbox ja maf
- RS4 imuputket turboille
- 3" Downpipet 200cel kateilla ja V-pantaliitoksilla (omavalmiste)
- RS4 +15% Sachs Performance kytkinpaketti
- ER SMIC
- JHM Solid Short Throw Shifter
- RS4 moottorin tukikumit
- 2.8 V6 Tiptronicin vaihteiston tukikumit (OEM: 8D0399151R, Lemförder: 21115 01)
Polttoaineensiirto
- 750cc Bosch EV14 suuttimet
- Bosch 044 bensapumppu
Sytytys
- TFSI puolat
- 034Motorsport 2.0T FSI Coil Conversion and ICM Delete Harness
- RS2 F5DP0R tulpat
Projektikertomusta ja kuvia seuraa sitä mukaan, kun asioita tapahtuu ja päällikkö itse ehtii säiettä päivittelemään. Liitteenä muutama kuva tilanteesta, jossa tällä hetkellä ollaan. Eli lyhyesti kone on pihalla, jakopään huolto tehtynä, DB:t hepissä ja kampiakselin takastefa vaihdettuna. Laitan vielä tarkempaa kerrontaa paremmalla ajalla, mutta toimikoon nuo nyt "teaserina".
Vuonna 2012 entisen A4:n kohdattua moottoritiekaiteen, valikoitui ajoneuvoksi pitkään himoittu 2000-vuosimallinen facelift bi-turbo avant Pihtiputaalta. Pohjavärissä tottakai. Saksasta 2006 uitetussa autossa oli tuolloin kilometrejä mittarissa n. 74 000km. Auto oli hyvin pidetty ja ainoat pienet kosmeettiset normaalit käytöstä johtuvat sanomiset löytyivätkin korista, jotka löytyvät siitä vielä tänäkin päivänä.
[SIZE=3]Lähtökohdat:[/SIZE]
Moottori, vaihteisto ja voimansiirto
- DKR-Tuning halpislastu ja DKR-tuning alumiiniset by-pass venttiilit.
- Vaihteensiirtimenä "Ebay:n" short shifter.
- XS-power cat-back
Jarrut ja alusta
- Kaikki vakiota, poislukien teräspunosjarruletkut
Sisusta ja sähköt
- Autogaugen ahtopainemittari modattuna keskituuletusritilikköön
- Jälkiasennettu vakionopeudensäädin
[SIZE=3]Tulossa:
[/SIZE]
Moottori, vaihteisto ja voimansiirto
- RS4 K04 ahtimet (Fin-Turbon modaamat Jari74:n RS4:n entiset, clipatulla RS6 turbiinisiivellä ja isommalla kompressorisiivellä)
- RS4 airbox ja maf
- RS4 imuputket turboille
- 3" Downpipet 200cel kateilla ja V-pantaliitoksilla (omavalmiste)
- RS4 +15% Sachs Performance kytkinpaketti
- ER SMIC
- JHM Solid Short Throw Shifter
- RS4 moottorin tukikumit
- 2.8 V6 Tiptronicin vaihteiston tukikumit (OEM: 8D0399151R, Lemförder: 21115 01)
Polttoaineensiirto
- 750cc Bosch EV14 suuttimet
- Bosch 044 bensapumppu
Sytytys
- TFSI puolat
- 034Motorsport 2.0T FSI Coil Conversion and ICM Delete Harness
- RS2 F5DP0R tulpat
Projektikertomusta ja kuvia seuraa sitä mukaan, kun asioita tapahtuu ja päällikkö itse ehtii säiettä päivittelemään. Liitteenä muutama kuva tilanteesta, jossa tällä hetkellä ollaan. Eli lyhyesti kone on pihalla, jakopään huolto tehtynä, DB:t hepissä ja kampiakselin takastefa vaihdettuna. Laitan vielä tarkempaa kerrontaa paremmalla ajalla, mutta toimikoon nuo nyt "teaserina".
Comment