Jos sitä nyt sitten vaikka raapusteli ajan kuluksi tämän viritelmän tänne projektiosioon :)
Eli 2015 kesäkuussa tämän ässän ostin ja rakastuin (ja vihastuin :D) samantien
Minun tuurilla auto ei ole aina hirveän pitkään kerralla toiminut. Mitä ihmeellisimpiä vikoja aina "välillä". Tälläkin hetkellä ahtovuoto jota en ole saanut paikallistettua minnekään. Painetesti tehty, kaikki coolerin letkut tarkistettua ja koneen päälliset myös, Maf, N75 on toiminta-alueella. Itse en siis mikään mahtava mekaanikko ole, mutta olen vaihdellut osia sen mukaan mitä taidot riittää.
Autossa tällähetkellä
RS4 -turbot
RS4 -kytkin (vaihdettu viimeksi keväällä kun paineasetelman kynsi oli mennyt katki)
01E joka on "päivitetty" JHM- rebuild kitillä (1-2 siirtopakka ja "carbon" synkrot.. :) Samalla sisään meni suositellut MT-90 ölpät ja perään redlinen 75W-90, kun ei ollut shockprooffeja hyllyssä
isommat suuttimet (ei tietoa)
Motestin ohjelmointi, vaatimattomat 350hv/523nm
Muuta vaihdettua sälää (minun aikana)
-2xICM
-ohjaustehostimen pumppu
-hall anturit
-G28 eli käyntinopeusanturi
-nopeusanturi (ei toimi taaskaan)
-2xlambdat
-4xEGT
-N75
-vetareita :D
-Molemmat katalysaattorit (atm. ei ole turhaa nokeentumassa :)
-ynnämuuta kuluvaa perustavaraa (pyöränlaaker ,tulppia jne :)
Turhaa lätinää koska välillä meinasi unohtua etten ole myynti-ilmoitusta tekemässä ;)
Jarruremontin joutui tekemään hiljattain kun yksi kerta hokasin, että edessä molemmilla puolilla jarrulevyt haljenneet. Ja samalla selvisi että etujarrulevyt ovat kokoajan olleet väärät :) (edellisien omistajien toimesta) eli liian pienet. ~288mm kun oikeat 321mm.. Hyvin hienosti oli palat kuluneet..
Sisusta on se josta tykkään. Eli sinimusta alcantara-nahkaverhoilu ja hiilikuitulistat. Penkki huonossa hapessa mutta olen aikeissa tilata uutta nahkaa siihen. Joko jenkeistä gulf-fabricsilta, tai audi traditionilta (saksasta?) jälkimmäinen saattoi olla paremman väristä.
Ulkokuori on ihan jees kunnossa. Apukuskin ovessa lommo/painauma, jota ei onneksi ihan jokavalossa näe, ja on tarkoitus viedä suoristettavaksi joskus kun aika ja rahat semmoiseen riittävät. Eli olen siis opiskelija, ja kaikki rahat mitä töistä nyt hissunkissun tulee niin ässäänhän ne menee :)
Pitkään myös himoinnut hopeisia peilejä, niinkuin S-audien "henkeen" kuuluu .. (?) :D
Putkisto on Toyosportin catback ilman katteja ja esikatit olikin jo valmiiksi tyhjät.
Autossa on myös ajoitus pielessä...........
Lähitulevaisuudessa viritys jatkuu, tarkoitus siis ajella E85
Hommattu & piakkoin työn alla
SSAC 3" Downpipet
Facelift pakosarjat
Bosch 044 (tankissa)
Maxspeedingrodsin H-veivit
Sillyrabbit motorsport SMIC V 3.0 jäähyt (paikka vesiruiskuille, tulossa myöhemmin :)
1000cc EV14 suuttimet (vasta säädöissä)
710P -bypassit (laitettu)
RS4 + 15% kytkin
RS4 MAF (vasta säädöissä)
Bensansuodatin (pariin kertaan lienee hyvä kun vaihtaa viinalle)
Moottorin tukikumit x 3
Ahtoletkut kaikki uusiksi
KK-laakerit
Runkolaakerit & pultit
Tiivisteitä imusarjaan,pakosarjoihin, venttiilikopan ja kannentiivisteet & pultit yms
Kampuran stefat yms.
Venttiilivarren kumit
Apulaitehihna & kiristin
Uusi nopeusanturi laatikkoon
Uusi kaunis jäähdytysnestesäiliö :)
F129 AC painekytkin
Boschin puolat (varmuuden vuoksi uudet)
F5DP0R tulpat
Eli 2015 kesäkuussa tämän ässän ostin ja rakastuin (ja vihastuin :D) samantien
Minun tuurilla auto ei ole aina hirveän pitkään kerralla toiminut. Mitä ihmeellisimpiä vikoja aina "välillä". Tälläkin hetkellä ahtovuoto jota en ole saanut paikallistettua minnekään. Painetesti tehty, kaikki coolerin letkut tarkistettua ja koneen päälliset myös, Maf, N75 on toiminta-alueella. Itse en siis mikään mahtava mekaanikko ole, mutta olen vaihdellut osia sen mukaan mitä taidot riittää.
Autossa tällähetkellä
RS4 -turbot
RS4 -kytkin (vaihdettu viimeksi keväällä kun paineasetelman kynsi oli mennyt katki)
01E joka on "päivitetty" JHM- rebuild kitillä (1-2 siirtopakka ja "carbon" synkrot.. :) Samalla sisään meni suositellut MT-90 ölpät ja perään redlinen 75W-90, kun ei ollut shockprooffeja hyllyssä
isommat suuttimet (ei tietoa)
Motestin ohjelmointi, vaatimattomat 350hv/523nm
Muuta vaihdettua sälää (minun aikana)
-2xICM
-ohjaustehostimen pumppu
-hall anturit
-G28 eli käyntinopeusanturi
-nopeusanturi (ei toimi taaskaan)
-2xlambdat
-4xEGT
-N75
-vetareita :D
-Molemmat katalysaattorit (atm. ei ole turhaa nokeentumassa :)
-ynnämuuta kuluvaa perustavaraa (pyöränlaaker ,tulppia jne :)
Turhaa lätinää koska välillä meinasi unohtua etten ole myynti-ilmoitusta tekemässä ;)
Jarruremontin joutui tekemään hiljattain kun yksi kerta hokasin, että edessä molemmilla puolilla jarrulevyt haljenneet. Ja samalla selvisi että etujarrulevyt ovat kokoajan olleet väärät :) (edellisien omistajien toimesta) eli liian pienet. ~288mm kun oikeat 321mm.. Hyvin hienosti oli palat kuluneet..
Sisusta on se josta tykkään. Eli sinimusta alcantara-nahkaverhoilu ja hiilikuitulistat. Penkki huonossa hapessa mutta olen aikeissa tilata uutta nahkaa siihen. Joko jenkeistä gulf-fabricsilta, tai audi traditionilta (saksasta?) jälkimmäinen saattoi olla paremman väristä.
Ulkokuori on ihan jees kunnossa. Apukuskin ovessa lommo/painauma, jota ei onneksi ihan jokavalossa näe, ja on tarkoitus viedä suoristettavaksi joskus kun aika ja rahat semmoiseen riittävät. Eli olen siis opiskelija, ja kaikki rahat mitä töistä nyt hissunkissun tulee niin ässäänhän ne menee :)
Pitkään myös himoinnut hopeisia peilejä, niinkuin S-audien "henkeen" kuuluu .. (?) :D
Putkisto on Toyosportin catback ilman katteja ja esikatit olikin jo valmiiksi tyhjät.
Autossa on myös ajoitus pielessä...........
Lähitulevaisuudessa viritys jatkuu, tarkoitus siis ajella E85
Hommattu & piakkoin työn alla
SSAC 3" Downpipet
Facelift pakosarjat
Bosch 044 (tankissa)
Maxspeedingrodsin H-veivit
Sillyrabbit motorsport SMIC V 3.0 jäähyt (paikka vesiruiskuille, tulossa myöhemmin :)
1000cc EV14 suuttimet (vasta säädöissä)
710P -bypassit (laitettu)
RS4 + 15% kytkin
RS4 MAF (vasta säädöissä)
Bensansuodatin (pariin kertaan lienee hyvä kun vaihtaa viinalle)
Moottorin tukikumit x 3
Ahtoletkut kaikki uusiksi
KK-laakerit
Runkolaakerit & pultit
Tiivisteitä imusarjaan,pakosarjoihin, venttiilikopan ja kannentiivisteet & pultit yms
Kampuran stefat yms.
Venttiilivarren kumit
Apulaitehihna & kiristin
Uusi nopeusanturi laatikkoon
Uusi kaunis jäähdytysnestesäiliö :)
F129 AC painekytkin
Boschin puolat (varmuuden vuoksi uudet)
F5DP0R tulpat
Comment