Siinä 200 johtosarjassa ei ole kovin montaa johtoa koskien moottorinohjausta, enemmän menee mittaristolle anturitietoja :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi Coupen turbotus
Collapse
X
-
Kyllähän harrastamista mahtuu maailmaan, mutta eikö oikeasti olisi ollut halvempaa ostaa joku parin tonnin urssi, josta ois ryöstänyt moottorin ja ohjauksen. Siihen porkkikselta softa ja olisi oltu vajaassa kolmessa tonnissa maksimissaan. Toki ahtimet yms. mitä joutuu vaihtamaan nostaa hintaa, mutta meneehän ne tuossakin käsittääkseni vaihtoon.
Toki juuri nyt ei näy olevan mitään myynnissä, mutta esim. kuukausi sitten oli alle kahdella tonnilla todella siisti, missä oli vain jarruvikaa.
Comment
-
Onkos siinä 10V-koneessa virranjakaja? Jos on niin megan laitto ei ole isokaan homma. Jakajasytytyksen kanssa se hoitaa suihkutuksen ja sytytyksen.
Protopartsin sarja ei mielestäni ole hinta-laatusuhteeltaan hyvä. Megan saa ohjaamaan vaikkapa 1.8T:n puolia, joita sitten löytyy huokeammalla kuin noita protopartsin "kopio"-bosch puolia. Ja erillispuolia tarvitaan vasta kun se jakaja ei enää riitä antamaan kipinää.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja fpalmSiellä oli näköjään tuolle 2.2L 20vt valmis paketti, joka sopii siihen johtosarjaan. Ei ilmeisesti mene mulle siis. Megan se paketti 5-sylinteriselle ( joka pitää tietenki asentaa ja kasata ite ) niin oli 700€ ja tuo ecumaster oli reilun tonnin...Viimeksi muokannut Thuppu; 27.8.2016, 12:48.
Comment
-
Jonkinsorttisena mega harrastajana suosittelen ottamaan ms3extra purtilon valmiiksi juotettuna. Sen asentamiseen ja käyttöön ottoon on sellaiset ohjeet että maaliin pitäisi päästä. Tärkeintä on kuitenkin ymmärtää kuinka moottorin ohjaus pohjimmiltaan toimii. Unohtaa jakajasytkät kokonaan, ja rakentaa kerralla hyvän. Ms3x ohjeista löytyy esimerkkejä hyvistä puolista, ja suoraan niiden kytkentä ja latausajat jne.
Comment
-
Ja minä sanon 10 vuoden megakokemuksella että tyvestä puuhun. Vasta-alkajalle on liikaa kaikkea MS3:n kanssa. Lukee ja ymmärtää suomenkielisen megamanuaalin ja laittaa ensin sen perus MS1:n, mutta V3-levyllä, jolloin myöhemmin saa lisättyä vaikkapa sen MS3+MS3X:n. Kun opettelee ensin jakajasytytyksen kanssa bensa- ja sytkäkarttojen säädön niin että vehkeet pysyy nipussa niin on jo pitkällä. Laittaa myöhemmin 20V-koneen ja suorasytkävermeet+ sen MS3/X:n. Ei sillä suorasytytyksellä saa yhtään hevosvoimaa lisää siihen mitä jakajasyttykin pystyy polttamaan.
Mutta jokainen tyylillään. Olen nähnyt vasta-alkajien tekemiä onnistuneitakin asennuksia, mutta enemmän niitä joissa on haukattu liian iso pala kakkua kerralla.
Comment
-
Arton ja Ramin kanssa kyllä samoilla linjoilla. En ymmärrä miks jotain 10v konetta tähän alkaa laittaan jos 20v on jo pellin alla..? Turbopakosarjan tekee alle satkulla jos yhtään mikki pysyy käsissä. Imusarjaksi vaikka AAN ja ehdottomasti heti kerralla suorasytyksi, on kyllä varmempi kaikin puolin eikä kyllä lisää budjettia paljoakaan, jostain modaa vaikka sen AAN johtosarjan sinne konehuoneeseen ja kaveriksi PnP ecu. Jos autosähköhommat on hyvin hanskassa niin eihän se johtosarjan teko itsekään paha rasti oo niin vois skipata sen PnP homman.
Comment
-
Ei se sinällään ole väärin sitä 10V-konetta sinne heittää, jos se kerran on jo tallissa. Rahaa siinä toki palaa joka tapauksessa, kun palikoita joutuu hankkimaan. Jos moottorinohjauksen joutuu hankkimaan joka tapauksessa, on rahallisesti sama, kumman kylkeen sen heittää.
Jakajasytkällä pääsee sinne 500 hp kantturoille, jos olen lukemani oikein ymmärtänyt. Sitä luokkaa se on Jesse47:kin puristanut 7A:sta ja jotenkin olen käsityksessä, että 20V:stä se irtoaa kivuttomammin. Olen toki ollut käsityksieni kanssa ennenkin väärässä. Jessellekin huudeltiin alkuun, että osta suoraan turbokone, äläkä ahda vaparia. Teet niinkuin hyvältä tuntuu.
10V kuulostaa ainakin paremmalta, jos ei muuta.
Comment
-
Joo kyllä tässä ollaan melko aloittelijoita vielä, mutta jostain se on alotettava. Ja tosiaan tuntuu luonnolliselta nyt vaan sovittaa tuo 10vt kun se on jo valmiiksi tallissa. Ehkä se on hyvä aloittaa tällä ja siirtyä sitten myöhemmin niihin 20 venttiilisiin. Onko kellään suositella jotain hinta / laatusuhteeltaan hyvää koneistamoa, johon kansi kannattaa viedä?Viimeksi muokannut fpalm; 28.8.2016, 10:10.
Comment
-
Et voi jakaa tuolla tavalla tiedostoja internetiin omalta koneelta. Ne pitää olla jollain www-palvelimella. Esim www.imgur.com
Comment
-
Jos ei ole tarkoitus autoa itse säädellä, niin 20vt:n Motronic johtosarjoineen on aika hyvä ratkaisu. Lopputuloksena saat hyvin toimivan auton ns. kerrasta. Johtosarjoja varmasti löytyy ja boksit eivät hirveitä maksa. Isommilla suuttimilla menee 500 hv rikki ilman mitään muita muutoksia moottorinohjaukseen.
Comment
-
Kuvien lisääminen ei nyt meinaa onnitua millään. Latasin kuvat imguriin, mutta linkatessa tänne, kuvat näkyvät aivan liian isona.
Jokatapaksessa pakosarja löytyi nimimerkiltä okkok, kiitos sulle vielä Rami muuten siitä vinkistä.
Moottoriohjauksen säätäminen iteltä ei oikein luonnistu, joten tuo motronic voisi olla asiallinen vaihtoehto, mutta täytyy vähän kuulustella, kun tässä olisi nyt mahdollisesti tarjolla mega samanlaisesta vehkeestä suuttimien ja muiden kera.Viimeksi muokannut fpalm; 28.8.2016, 15:14.
Comment
-
ilmeisesti tämä osa ? http://imgur.com/a/rNeqU ( 035103111B ). Miten se asennetaan tohon lohkon kylkeen? Perjantaina lähetän kannen Jr-tehokannelle, oli niin houkutteleva hintataso.
Comment
-
se pitäis olla koko pakkasproppu missä on letkukara,mulla pitäis olla ylimääräinen.
http://s1294.photobucket.com/user/ke...tml?sort=3&o=0Viimeksi muokannut kessu74; 30.8.2016, 14:13.
Comment
Comment