Ajattelin nyt tännekkin kirjotella aiheesta. Autona siis vuosimallia 89 oleva Coupe Audi, neliveto tietenkin. Kyseinen auto on 7A moottorilla, ja jo pidemmän aikaa on ollut mielessä vaihtaa turbokone tuon vapaastihengittävän tilalle.
Viimeviikolla löytyi sopivanhintainen luovuttaja, 84 vuoden 200 turboaudi. Kaavailin ensin tuota 2.2 20vt konetta, mutta budjetti ei riitä niiden kanssa pelaamiseen, joten kokeillaan vaihteeksi jotain hieman erilaista.
Moottori on 2.1 KG 5-syl 10vt. Irroitin moottorin viikonloppuna ja seuraavaksi olisi tarkoitus laakeroida, tiivistää ja rengastaa moottori. Kannattaako sinne vaihtaa noiden lisäksi muuta? Tehotavoite pyörii noin 400hp molemmin puolin. Mitenköhän paljon vakiokanget ja männät kestää?
En tähän hätään muista vaihdelaatikon koodia. Onko kellään mitään ideaa sopiiko tuo 7A perässä oleva nelivetolaatikko tuon KG-moottorin perään?
Turboksi meinasin holsetin hx35 superia, ja ilmeisesti myös vakiopakosarjalla voi heittää vaikka naapuria? Käyköhän nuo 20vt pakosatsit tähän miten? Kytkimen valinnassa tarvitsisi myös apua. Bensapumppu menee myös vaihtoon, ajattelin Boschin 044. Myös suuttimia on ilmeisesti syytä päivittää.
Sitten mennäänkin aiheeseen, joka on minulle mustaa magiaa. Otin 200 audista moottorinohjauksen johtosarjoineen irti, tässä taisi olla k-jetin moottorinohjaus? Kuulin jotain huhua, että sytytyspuolen ohjauksen voisi pitää vakiona, mutta bensapuolta voisi laittaa ohjaamaan megan. Vai olisiko selkeämpää ostaa megasquirtin koko paketti, ja alkaa rakentamaan siitä jotain?
Kaikki mahdolliset neuvot ja kommentit ovat tervetulleita.
Viimeviikolla löytyi sopivanhintainen luovuttaja, 84 vuoden 200 turboaudi. Kaavailin ensin tuota 2.2 20vt konetta, mutta budjetti ei riitä niiden kanssa pelaamiseen, joten kokeillaan vaihteeksi jotain hieman erilaista.
Moottori on 2.1 KG 5-syl 10vt. Irroitin moottorin viikonloppuna ja seuraavaksi olisi tarkoitus laakeroida, tiivistää ja rengastaa moottori. Kannattaako sinne vaihtaa noiden lisäksi muuta? Tehotavoite pyörii noin 400hp molemmin puolin. Mitenköhän paljon vakiokanget ja männät kestää?
En tähän hätään muista vaihdelaatikon koodia. Onko kellään mitään ideaa sopiiko tuo 7A perässä oleva nelivetolaatikko tuon KG-moottorin perään?
Turboksi meinasin holsetin hx35 superia, ja ilmeisesti myös vakiopakosarjalla voi heittää vaikka naapuria? Käyköhän nuo 20vt pakosatsit tähän miten? Kytkimen valinnassa tarvitsisi myös apua. Bensapumppu menee myös vaihtoon, ajattelin Boschin 044. Myös suuttimia on ilmeisesti syytä päivittää.
Sitten mennäänkin aiheeseen, joka on minulle mustaa magiaa. Otin 200 audista moottorinohjauksen johtosarjoineen irti, tässä taisi olla k-jetin moottorinohjaus? Kuulin jotain huhua, että sytytyspuolen ohjauksen voisi pitää vakiona, mutta bensapuolta voisi laittaa ohjaamaan megan. Vai olisiko selkeämpää ostaa megasquirtin koko paketti, ja alkaa rakentamaan siitä jotain?
Kaikki mahdolliset neuvot ja kommentit ovat tervetulleita.
Comment