Päätimpä sunnuntai-illan ratoksi aloittaa jonkinnäkösen "projektipäiväkirjan" omasta käyttökulkineesta, vastahan tuo on neljä vuotta ollut omistuksessa..
Kyseessä on siis varmasti monellekin lukijalle jo entuudestaan tuttu briteistä uitettu A8 pikkuveekasilla. Auto on käyttöönotettu vuoden 2003 joulukuussa ja ajettu tällä hetkellä rapiat päälle 240tkm.
Autossa oli ostohetkellä useita vikoja ja se ostettiinkin vähän leikkisästi projektimielessä. Tässä muutamia tähän mennessä korjattuja vikoja mitä nyt nopeasti tuli mieleen:
- Ilmajousituksen kompressori uusittu
- Oikealle taakse vaihdettu vuotavan ilmapussin tilalle Saksasta tilattu kunnostettu pussi
- Jumittunut pysäköintijarrun moottori vaihdettu vasemmalta puolelta uuteen
- Vasemmanpuoleinen katalysaattori vaihdettu uuteen
Tarkoituksena olisi siis pitää auto päivittäisessä ajossa ja korjata vielä esiintyviä vikoja sekä ehostaa pikku yksityiskohtia edustavampaan kuntoon.
Sitten vähän things-to-do listaa:
Oikean takapyörän abs-anturi heittää sadekelillä tai pesun jälkeen aina vikakoodin ja kolme keltaista valoa kojetauluun. Anturi on vaihdettu kertaalleen ja huomenna olisi tarkotus paikantaa liitintä/piuhaa mistä lähdetään korjaamaan.
Etuakselilla molemmissa koiranluissa alkavaa väljää, toisessa ei enää edes alkavaa.. -> vaihtoon.
Takaluukussa olevan työkalu/varoituskolmiolokeron kannen lukitus sanoi itsensä irti eilen, joku vastakappale ilmeisesti lennähti sen lokeron takaa irti. Huomenna sekin otettava irti josko se vastakappale löytyisi.
Jakopääremontti pitäisi myös teettää syksyn aikana.
Edestä yksi parkkitutka pimeänä, itse tutka vaihdettu ja vika jäi joten ilmeisesti joku piuha sieltäkin poikki?
Autossa on myös lukuisia maalivirheitä: maalia irronnut useasta kohdasta, helmat ja keula kiveniskua täynnä, oikeassa takakulmassa vekki peltikaapin kaaduttua auton päälle ja tietenkin vasemmassa kyljessä reilun metrin pituinen osuma jonkun yöllisen kulkijan avaimesta tms. sekä takaluukussa pari pienempää ilkivaltaosumaa. Nämä olisi tarkoitus laittaa kaikki kerralla kuntoon jossain vaiheessa.
Kyseessä on siis varmasti monellekin lukijalle jo entuudestaan tuttu briteistä uitettu A8 pikkuveekasilla. Auto on käyttöönotettu vuoden 2003 joulukuussa ja ajettu tällä hetkellä rapiat päälle 240tkm.
Autossa oli ostohetkellä useita vikoja ja se ostettiinkin vähän leikkisästi projektimielessä. Tässä muutamia tähän mennessä korjattuja vikoja mitä nyt nopeasti tuli mieleen:
- Ilmajousituksen kompressori uusittu
- Oikealle taakse vaihdettu vuotavan ilmapussin tilalle Saksasta tilattu kunnostettu pussi
- Jumittunut pysäköintijarrun moottori vaihdettu vasemmalta puolelta uuteen
- Vasemmanpuoleinen katalysaattori vaihdettu uuteen
Tarkoituksena olisi siis pitää auto päivittäisessä ajossa ja korjata vielä esiintyviä vikoja sekä ehostaa pikku yksityiskohtia edustavampaan kuntoon.
Sitten vähän things-to-do listaa:
Oikean takapyörän abs-anturi heittää sadekelillä tai pesun jälkeen aina vikakoodin ja kolme keltaista valoa kojetauluun. Anturi on vaihdettu kertaalleen ja huomenna olisi tarkotus paikantaa liitintä/piuhaa mistä lähdetään korjaamaan.
Etuakselilla molemmissa koiranluissa alkavaa väljää, toisessa ei enää edes alkavaa.. -> vaihtoon.
Takaluukussa olevan työkalu/varoituskolmiolokeron kannen lukitus sanoi itsensä irti eilen, joku vastakappale ilmeisesti lennähti sen lokeron takaa irti. Huomenna sekin otettava irti josko se vastakappale löytyisi.
Jakopääremontti pitäisi myös teettää syksyn aikana.
Edestä yksi parkkitutka pimeänä, itse tutka vaihdettu ja vika jäi joten ilmeisesti joku piuha sieltäkin poikki?
Autossa on myös lukuisia maalivirheitä: maalia irronnut useasta kohdasta, helmat ja keula kiveniskua täynnä, oikeassa takakulmassa vekki peltikaapin kaaduttua auton päälle ja tietenkin vasemmassa kyljessä reilun metrin pituinen osuma jonkun yöllisen kulkijan avaimesta tms. sekä takaluukussa pari pienempää ilkivaltaosumaa. Nämä olisi tarkoitus laittaa kaikki kerralla kuntoon jossain vaiheessa.
Comment