Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Pistipäs tuollainenkin silmiin, että näissä uudemmissa koneissa pumput on jotenkin koodailtu ecun kanssa yhteen. Pitänee varmaan siirtää vanha ehjä pumppu uuteen koneeseen, niin välttyy niiltä ongelmilta. Mutta mikäli tuon laittaa hyllyyn talteen, niin onko toiveita saada joskus käyttöön, mikäli nykyinen särkyy?
Hitaasti ehtii tuon kanssa touhuaan. Termostaattia vaihtelin, pisti ihmetyttään, kuuluuko tuon yhden pienen tapin olla irtonainen? Mikä sen funktio on? Jokin ylipaineventtiili tms? Laitoin jo kasaan, mutta nopeasti tuon pois nyppää ja vaihtaa vielä, mikäli tuon kuuluisi olla kiinteästi kiinni eikä heilua tuollain.
Pistipäs tuollainenkin silmiin, että näissä uudemmissa koneissa pumput on jotenkin koodailtu ecun kanssa yhteen. Pitänee varmaan siirtää vanha ehjä pumppu uuteen koneeseen, niin välttyy niiltä ongelmilta. Mutta mikäli tuon laittaa hyllyyn talteen, niin onko toiveita saada joskus käyttöön, mikäli nykyinen särkyy?
Saa kun lukee autosta ajoneston PIN-koodin ja ohjelmoi pumppuun.
Piti ahdinta asentaa paikoilleen, mutta manailin siinä itsekseni, etten ole muistanu tiivistettä tuohon pakosarjan ja ahtimen väliin tilata. Rupesin katseleen etkaa, enkä siellä edes näe tiivistettä tuossa välissä. Eikö tuonne muka sellaista kuulu lainkaan? En enää muista, oliko siellä jotain välissä kun purin pois. Itsellä ei tuo 253-35 illustraatio auennut lainkaan, jotain virhettä herjaili.
On siinä t2 tivari. Toi myydään jollain ahtimen tiiviste-settinä, mis tulee kaik mukana. Tahnaa ei passa laittaa sit niin että pursuaa sisäpuolelle [emoji14]
Pakoputken tahnalla nyt mennään, katotaan jos alkaa vuotaan niin sitten repiä ahdin pois ja laittaa oikea tiiviste.
Tänään sain kerhotoveri Arin kanssa koneen ähkittyä takaisin omalle paikalleen. Tästä alkaa sitten taas seuraava urakka, kun yrittää muistaa miten kaikki siellä oli :) Vielä pitää imusarjat vaihtaa toisiin, kun näytti olevan vähemmän karstaiset vanhassa koneessa. Onhan tuossa vielä paljon kaikkea muutakin, perus kiinnittelyn lisäksi. Eiköhän se siitä vielä viimeistään 2023 tahkolle valmistu :)
Vehkeet ois kokolailla nipussa. Pieni lenkki ajettu jotta sai lämmöt normaaleihin. Vaikuttaisi nesteet pysyvän sisällä. Huomenna kokeilla ajella töihin saakka, katsoa miten pitkälle hyvä fiilis säilyy :)
Vielä olisi jotain fiksailtavaa, valojen tasosäädössä häiriö, vasen taka anturi. Johdot vaikutti ehjiltä, joten varmaan itse palikka rikki?
Myös käynnistyminen hieman sahuuttaa, liekö saa ilmaa jostain vaiko pumpun ajotus kuitenki pielessä, pitää tarkastaa ajotukset vielä vcds:llä.
Puskuri myös toiselta reunalta jäi hieman alas, pitää se kuitenkin ottaa pois vielä, samalla katsoa sekin kohdalleen.
Jos oot tulossa poikkeen jossain vaiheessa niin voidaan katsoa sitä valojen tasonsäätöä samalla. Just pari viikkoa sitten yhdestä C5:sta korjasin saman vian ja on suht tuoreessa muistissa.
Mikäs siellä oli Mikko vialla?
Päivän ajelut kesti ainakin moitteetta, katsotaan onnistuuko yllättämään ja pysymään nipussa pidempäänkin :)
Mitenkäs näissä menee nuo mittariston sekä katkaisijoiden valot? Itse mittaristossa palaa kyllä fis näytössä valo, samoin viisareissa. Navin näytössä on valot sekä ilmastoinnin näytöissä. Kaikki muut valot pimeänä. Himmennin toimii noihin, mitkä palaa.
Alunperin oli vain hapettunut taka-anturin liitin, irrottaessa mureni ensimmäinen 10 senttiä johtoa. Tinailin uudet ja tein sopeutukset ja taas vörksii. VCDS siinä pitää olla kiinni joka tapauksessa kun sitä perussäätöä tekee.
Myyjä lähetti s-postia aiheesta, että nyt kävi näin. Pyysi ensin tietoja, minne palauttaa rahat. Mutta sitten sorvattiin kaupat toisesta melkein vastaavasta koneesta, joka tulikin perille saakka.
Autolla takana nyt noin 5tkm, toistaiseksi toiminut ihan ok. Venttiilikopan tiivisteet vaihtelin samalla, kun heitin suuttimet ristiin vanhasta koneesta. Unohdinpa vain uusia ne suuttimien tiivisteet, tihkuu välistä öljyä. Pitänee nekin jossain välissä vielä vaihtaa. Polttoaineen kulutus pyörinyt seiskan lukemissa, 7.2 - 7.8 välillä, mitä tankkauksista mittaillut. Lie ihan tontillaan tällaiselle vehkeelle isoilla fillareilla.
Sainpa otettua edes yhden kuvankin puhtaasta pirssistä.
Onkos nyt niin, ettei noita venttiilikopassa olevia suuttimien tiivisteitä saa erillään? Etkaa nyt kovasti tutkinut, näyttäisi nopeasti siltä. Ei kiinnostaisi koko venttiilikopan kansia uusia vain noiden takia. Jos noita ei erillään saa, pitänee kokeilla tiivistesilikoonilla saada nuo pitämään.
Comment