Onhan sitä hyvä olla pari venaa varalla hanskalokerossa..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vr6T B5 avant
Collapse
X
-
Puuhailin huohotuspöntön ja sijoittelin öljyasioita konehuoneeseen. Takmillin Tapsa sorvas mulle vähä holkkeja vanteisiin niin pääsee niitäkin sovittelee. Tilasin tarvikeloksut eteen niin voi vähän arvioida kuin paljon niille joutuu näyttää jaskaa. Popniittilevikkeet varmaan on sopiva tyylisuunta tähän.
Vanteiden speksit on 10.5*18 et15
Comment
-
Edellisvisiitillä Terholaan tilasin pikku muutokset imarin laippaan joka on nyt sarlin race teamilla odottamassa työjonossa. Samalla pääsin fiilistelemään puoliksi ajeltua jarrukeskiötä.
Sitten tuossa kesäkuun alussa polkaistiin pikku roadtrippi mekaanikoimassa latvian bauskassa autocrossin EM osakilpailussa. Samalla vauhdilla käytiin vähän vilkuilemassa eräällä liettualaisella s1 replicoita valmistavalla verstaalla että mikä siellä oli tällä kertaa meininki. Löyty sopivasti shifteri sieltä asenneltavaksi.
Comment
-
Shifterin myyntihinta lienee jossain 300euron kantturoilla.
Terhon pajalta tärähtää. Sorvin ääressä oli tehty juhannustaikoja ja keskiöt oli valmistuneet joten tänään ohjelmassa jarrujen nypläämistä.
Samaten sarlin race teamilla työharjoittelussa oleva tuttu kaveri pyöräytti ensin sikablockista kappaleen terhon piirtämästä imarin laipasta. Sopivuus todettiin ja sama homma sitten alumiinista, seuraavaksi sitten pitäis alkaa yhdistelemään palapelin osia.
Comment
-
Hommat taas vähän laahaa, kun terho teki perinteiset ja soitti heinäkuun alussa että olis kilpurihommia.
No, sinänsä pientä upgradea pääsee sen varjolla tekemään, eli tilasin ak motorsportin putkiapurungon eteen. 335mm takalaikat lähti parempaan kotiin ja tilalle tulee 300mm b7 s4 laikat.
Kävin tänään joutessaan nostamassa moottorin jo pois konehuoneesta että pääsee mitoittamaan vauhtista kytkinpakettia varten.
Alkaa kyllä pikkuhiljaa hiipua toivo tänä vuonna ajamisesta mutta saa nyt nähdä.
Comment
-
-
Mulla tuli sellane idea etten haluu mitään ylimääräsii liitoksia ja bensapumppuja pitkin poikin sun muuta kerjuusäiliöitä.
Ois varmaan fiksuin ollu ostaa suoraa ATL valmis tankki mut ei. Ruuvattiin täyttöaukko irti, tehtiin tussilla tiivisteen kanssa leikkuumerkit ja kuviosahalla pikku yrmäytys. Porattiin pultireiät ja todettiin että irtomuttereita ei saa hullukaan erikseen asenneltua tonne niin jysäytettiin vetomutterit paikalleen.
Nyt vaan tarvii askarrella pumpuille kiinnitysjudanssit ja sähköt tohon.
Epyteciltäkin kolahti korsettilevy ja 12.9 pultit kellariin.
Comment
-
Ei taida olla ihan pikkuosumasta moksiskaan tuo pohja. :) Pitäiskö 3g-mallintaa vähä sitä tilavuuttakin?
Comment
-
Vieras
-
On siinä mulla autonrakentajat. :) Öljypohjasta siivu pois -> kilo painoo pois etuakselin etupuolelta öljyn muodossa. Niitä voi vaihtaa sit vaikka useemmin jos tuntuu siltä.
Comment
-
Tehtiin nyt silleen että nostettiin syvän osan takareunasta sentillä ja edestä kolmella. Imukaula kun on tommonen vinkkeli, niin reuna on pari milliä pohjasta ja toinen reuna vajaa sentin. Tähän tulee kuitenkin 8mm paksu korsettilevy niin saa sit olla niinku on.
Öljytilavuus pohjassa nyt siinä 6.5l tienoolla, mutta voishan tuota sivusuunnassa levittää vielä hiukan.
Loiskelevyasiaa tarttis seuraavaks alkaa suunnitella, tarttee varmaan tutkailla miten muissa on toteutettu.
Comment
-
Omaani tein (AEB-)öljypohjan reunoilta suht läheltä lohkorajaa suorat levyt reiluun alavinkkeliin. Öljy jää mutkassa ja jarrutuksessa ko. levyjen alle ja sitä on aina vähintään levyn alareunan tasolle asti loisketilanteen alkaessa. On toiminut hyvin.
Tähän on tulossa varmaan sen verran puhkua, että paikallaan olisi myös takareunasta jostain tuolta triggerilevyn läheltä yksi levy imuputkihässäkän keskivaiheille tms.
Mihin tuossa tulee tyhjennysproppu niin, että se olisi mieluusti lähtökohtaisesti aina alimpana vaikka auto ei olisi aivan vaaterissa?
Comment
-
Eilen paistoin öljypohjan ulkopuolelta ensin umpeen ja kokeiltiin tilavuutta. Kuvassa on nyt 6l fairyvettä ja vuotoja ei havaittu. Vähän 50/60 tekiskö vielä lisätilaa öljylle kun loiskelevyt ja öljypumppu kuitenkin vie tilaa.
Pohja enikeis piti vedet sisällään, niin kolvasin saumat sisäpuoleltakin ja todettiin tuote toimivaksi.
Comment
-
Polttoainepuolta vähän saatiin kasaanpäin. Läpiviennillisiin kiekkoihin hitsataan 39mm sisähalkaisijalla olevat alumiiniputket joihin pumput kiinnittyy. Pumppuina 450lph walbrot esisuodattimilla.
Tankista ulos 10mm-AN6 läpiviennit, aeroflow y-haara jonka jälkeen AEMin iso suodatin.
https://walbrofuelpumps.com/walbro-f...-fuel-pump-e85
http://www.finjector.com/verkkokaupp...n-p-531453-23/
Pienempään kiekkoon tulee tankkausputki joka vedetään tankinluukulle eli ei tartte pyllistellä takakontissa kun tankkaa.
Comment
-
Eikös näissä kuuluisi olla joka toinen imutötsä lyhyempi kannen kanavien pituuseron takia?
https://www.motorgeek.com/phpBB2/gal...nerIntake3.jpg
Comment
Comment