Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vr6T B5 avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ennenkuin pulveroit niitä yläkolmioita, niin kokeileppa tehdä sinne toiset reiät ylätukivarsille, jonkun verran orkkisreikien alapuolelle. Matskuhan siinä ei varmaan riitä, mutta sullahan on hitsauskone. Sais cambergainiin vähän progressiivisuutta. Tosin sitte olis varmaan hyvä olla uniball-raidetangot että saa raidetangon ulkopäätä siirtää ylöspäin vastaavasti.

    Toinen vaihtoehto olisi modata apurunkoa niin, että siirtää alatukivarsien kiinnityspisteitä ylöspäin. Se olis sikäli parempi, että kallistuskeskiö nousisi ylöspäin ja toisaalta bumpsteeriin ei olisi niin suurta vaikutusta mitä ylätukivarsien siirtelyllä. Ylätukivarsia jos siirtää niin kallistuskeskiöhän siirtyy silloin alaspäin, mutta mittailematta ja mallintamatta paha sanoa miten paljon ja onko ns. vitunkaan väliä.

    Comment


      Pitääpä hitsuuttaa laput yläpäihin vielä ennenkun vie ne mualaukseen.

      Muokattiin tänään pikkasen apurunkoa vasaralla paukuttamalla että saatiin tarpeeksi varmuusvaraa kenaxin tekemälle billetti öllepohjalle. Sen verran sopivasti jää tilaa että uskaltaa painaa apurungon jatkokäsittelyyn.
      Nostettiin toivottavasti vikaa kertaa sovitusmoottori paikaltaan ja seuraavan kerran kun pääsis nostamaan varsinaisen patin paikalleen.
      Ruuvailtiin samalla kaikki vanhat askin kannakkeet ja toisen puolen nilkka tukivarsien kanssa pois.

      Prässäiltiin apurungosta orkkis kumipuslat pois millä oli sen 400tkm vedetty. Ihmeen ehjät puslat oli silti. Testasin samalla AKmotorsportin etuapurungon puslia paikalleen ja kyllähän ne näyttää istuvan oikein mainiosti.

      Ekassa ja kolmannessa kuvassa näkyy apurungossa kanssa noi AnLen tekemät 1.8T malliset moottorin kannakkeet.







      Viimeksi muokannut Hammu; 22.1.2017, 10:37.

      Comment




        Comment


          Turailu jatkui tänään. Hitsasin apurunkoon vahvike pistehitsit ja putsailtiin pintaruosteet kuskin puolen iskaritornista. Maalia suojaksi ja kun jaksaa niin putsaa loput hiekkapaskasta niin massaa tai maalaa pinnat.

          Comment


            Slamit toimitti riegerin muovisen rs4 lookki puskurin, kelvannee toistaiseksi. Firman toiminnasta paikan päällä jäi vähän paskan maku suuhun, mutta tilaus sentäs hoidettiin nopeasti.

            Yllättäen kuulerin kanssa ei ihan suoraan bolt-on kun tila auton pituussuunnassa on aika kortilla. Ei muutakun paineilmasaha soimaan ja riekeristä lastua veistelemään.
            Muutama tunti pala pois - sovita - pala pois - sovita jumppaa niin saatiin puskuri mahtumaan välijäähyn kanssa ilman että kumpikaan kampeaa toistaan mihinkään. Jopa aikaisemmin ilman puskuria tehdyt kannakkeet osui just eikä melkein mikä on jokseenkin käsittämätön tuuri.



            Comment


              Lisää alustan nikaleita värissä. Huisin jännää.

              Etuapurunko sai samantien puslat. Pinnoitettuun apurunkoon puslat hiukan naftit ja holkin sai lyödä paikalleen, istuvuus 5/5. Yläkolmiot kiiltävän mustat, apurunko, askin korvat, vakaaja sekä sen pannat hopeiseksi lakan kanssa niin on helppo putsata jos tarve tulee.







              Jos tulee tarvetta puhalluttaa / pulverimaalauttaa osia niin yhteystiedot löytyy www.metallipinnoite.fi
              Audiclubin mainitsemalla saattaa saada hinnoista osan pois, vaikka Pertti tekeekin kohtuullisen edullisesti ja laatu on hyvää.

              Comment


                Voin kyllä allekirjoittaa tuon laadun. Kahdet vanteet on tuolla käyneet maalauksessa ja on hyvät.

                Comment


                • Puhaltaako lasimurskalla? Pitäisi tuon RS2:n 5 vannetta puhalluttaa ja maalauttaa.

                  Comment


                    Muistaakseni sinne tuli just valikoimaan lasimurska. Kannattaa soittaa ja kysyä.

                    Comment


                      Käytiin tänään taas vähän puuhastelemassa. Päivän tavoite oli saada vaihteiston kannakkeet apurunkoon kiinni ja siinä onnistuttiin hienosti. Kerrankin päivän tavoitteet täytetty...

                      Kuskin puolen etukaaresta sain raksittua paskat ja muutamat lisäbonuksena huomatut ruostepilkut pois, joten sen uskalsi massata. Dinitrolin spraypurkin töräytin kokonaisuudessaan, seuraavaksi vaan sisäloksu paikalleen kunhan uuden saa hommailtua.

                      Välijäähdyttimen tukirautahässäkkää jatkettiin kuulerin alapuolelle, joka samalla toimii puskurin kannattimena. 5x50 alumiinilattaa puskurin muotoja mukaillen orkkispalkkiin tigillä kiinni hitsaten. Toinen puoli tuli valmiiksi ja siihen loppui mielenkiinto tältä päivää.







                      Comment


                        Apupääsuunnittelumekaanikkoinsinööriasentaja Lauri istuskelee apurungon päällä ja mittailee että miten ihmeessä tää on muka voinu onnistua.
                        + Parit fotot puskurin sisäpuolta romut paikallaan.





                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja Hammu Näytä viesti
                          Slamit toimitti riegerin muovisen rs4 lookki puskurin, kelvannee toistaiseksi. Firman toiminnasta paikan päällä jäi vähän paskan maku suuhun, mutta tilaus sentäs hoidettiin nopeasti.
                          Itse en osta Slamitilta enää mitään. Viimeiseksi jääneessä tilauksessa sain sellaista paskaa, että antaa olla.

                          Comment


                            Mitä sieltä sitten tuli?

                            Comment


                            • Ihan simppeliä muoviosaa, jota pakatessa täytyy ymmärtää, ettei ole ok. Viimeisin oli etumaski, joka ei pysy paikoillaan ja syyn näkee heti.

                              Comment


                                En ole Slamitilta mitään tilannut koskaan enkä tunne heidän toimintaansa, mutta reklamoithan Kilu tuosta aiheesta ihan suoraankin heille? Yrittäjät on kuitenkin ihmisiä kuten kaikki muutkin, niin virheitä voi joskus sattua. Eri asia sitten jos ei reklamaatioita hoideta asiallisesti.

                                Meilläkin kävi tässä Hammun projektissa yhen kerran sillain, että AK:lta tuli vääränkokoista puslaa tuonne taka-akselille. Erot noissa on joskus niin pieniä, että vaikka avaisi paketit ja tarkastaisi kaikki niin silmällä ei nää. Pitäisi tönärin kanssa käydä joka pusla läpi ja siihen ei riitä resurssit. Mutta jos vääränlaista tavaraa tulee, niin ne tilanteet kyllä hoidetaan kuntoon.

                                Tämä nyt vaan esimerkkinä. Harva yrittäjä vittumaisuuttaan lähettelee ihmisille viallisia artikkeleita, mutta joskus syystä tai toisesta näin voi käydä.

                                Comment


                                • Omassa tapauksessa etumaskin klipsuista näki jo suoraan, että ei tule pitämään. Pistin kuitenkin hölmöyksissäni paikoilleen. Maski tippui sitten heti 12km:n työmatkalla. Paha siitä on enää reklamoida, kun ei ole mitä esitellä. Kuitenkin kyseisen näköistä osaa ei pitäisi edes asiakkaalle lähettää. Oma vikahan se oli, kun en suoraan palauttanut.

                                  Comment


                                    Ensimmäinen kappale tilatuista kardaanin tukilaakereista asennettu kuppikselle ja meni paikalleen aika sujuvasti. Edes säätöön ei tarvinnu snurrata lisää tilaa. Kuppis raportoikoon käyttökokemukset kunhan tulee kilsoja.

                                    Kävin tänään autoracingilla hakemassa k&n filsua yhteen työhommaan, niin ostin siinä samalla jäähdytyspuolelle AN20 liittimiä. Ostin kerralla koko hyllyn tyhjäksi niistä, eli kaikki 2kpl. Pitää palata myöhemmin uudestaan aiheeseen kun niitä tulee lisää.
                                    AN20 eli 1 1/4" eli 31.75mm.
                                    30mm vesiputki, pumppu 150L/min 100% dutyllä ilman virtausvastusta niin veden kiertonopeus on noin 3.5 metriä sekunnissa. Toki laskettu maksiminopeus mutta kai teoriassa tollanen 30mm linja riittää veden siirtoon edestä taakse ja takas.





                                    Viimeksi muokannut Hammu; 7.2.2017, 20:12.

                                    Comment


                                      Tänään oli ohjelmassa jatkaa kuulerin / puskurin kannakerauta loppuun. Saatiin se valmiiksi mutta keksittiin vielä vähän jatkettavaa muutaman tukiraudan verran. Josko ens kerralla sitten.
                                      Puskuri alkaa istua kohtuu hyvin, sille täytyy vielä muutama kiinnityspiste nikkaroida ettei pääse lepattamaan.

                                      Kaverilla oli ylimääräinen tialin 44mm mv-r hukkis, joten poistin sen itelle.







                                      Viimeksi muokannut Hammu; 7.2.2017, 20:11.

                                      Comment


                                        Kaivelin tänään joutessaan kuskin puolelta takaa sisäloksun poies. Ei näytä niin pahalta kun pelkäsin ja helppo vielä ottaa kiinni.
                                        Koitin paukuttaa ruuvarilla läpi muttei onneksi menny niin ei tartte alkaa hitsuhommiin.


                                        Viimeksi muokannut Hammu; 7.2.2017, 20:10.

                                        Comment


                                          Rouva ehdotti siivousta, niin meikä otti tuumasta toimeen ja lähdin siivoamaan. Ei muutakun välineet päälle ja pyöränkaaren kimppuun. Noin tunti siinä meni kun putsas kaaren, jonka jälkeen sinkkimaali paljaisiin kohtiin. Sinkin kuivamisen jälkeen dinitrolin 4941 massa pintaan, eli sama operaatio kuin etupäässäkin. Vielä kun jaksaa apparin puolen tehdä, niin toivottavasti ei enempää tartte pintaruosteita leipoa.



                                          Viimeksi muokannut Hammu; 7.2.2017, 20:10.

                                          Comment


                                            Turailtiin tänään taas kaikenlaista mm. taistelua taas ruosteiden kanssa pyöränkaarista. Kolme kaarta sinkitty ja massattu. Yhdessä sinkkimaali kuivamassa ja huomenna massaus. Apukuskin puoleinen etulokasuoja oli sen verran hapantunut että Lauri paino siitä rälläkällä ja teräsharjalaikalla läpi eli tarvikeloksu ostoslistalle.
                                            Kasailtiin tukivarsia takakelkkaan kiinni ja käytettiin perämurikkakin lattialla.

                                            Samalla kun kaarihommat oli vaiheessa niin otin asiakseni vaihtaa kardaanin tukilaakeri mutta vituiksihan sekin meni. Viimeviikolla vaihdettu kuppiksen laakeri oli helppo vaihtaa kun ristikossa oli tilaa. Tässä rs4 kardaanissa tuleekin ongelmaksi se että ristikko on pirusti jytkympi kuin s4 tai esimerkiksi automaatin kardaanissa. Ajoin 17mm lenkin avopäästä sen verran matskua pois kun viitsi. Siltikään ei mahdu kääntymään kun pienen pätkän ja toiselta puolelta ristikkoa ei pääse jatkamaan.



                                            Pyörittelin jonkun aikaa kardaania ympäri ja ihmettelin tilannetta. Kävin sitte kaivamassa automaatin kardaanin esiin ja sillähän se ristikoiden ero selkiytyi.

                                            8D0521101A automaatista
                                            Vs
                                            8D0521101J RS4



                                            Ylemmissä kuvissa kardaani on maksimikulmassa. Tässä kardaani on suorassa.

                                            Comment


                                              Mahtuisko jyrrätty lenkki tuon ympärille? Mulla on monesti toiminut esim 13mm ohueksi rällätty lenkki kun muut keinot ei toimi. Tiheessä lenkissä enemmän säätökohtia.

                                              Comment


                                                Lenkin kun ohensi 3mm paksuksi niin mahtu nippanappa väliin ja 12 kulmaisella just sai yhtä tai kahta hammasväliä käännettyä. Oli muuten melko aikaavievä operaatio.





                                                Tällästä nytkytystä



                                                Comment


                                                  Tässä vielä ehjän ja ohennetun töikalun erot.

                                                  Comment


                                                    Kukahan asentaa noita käsityönä tehtaalla päivästä päivään?

                                                    Comment


                                                    • Varmaan joku, joka kasaa ristikon vasta tuon pultin kiristyksen jälkeen.....

                                                      Comment


                                                        Nyt olis kaikki kaarien ruostehommat tehtynä. Taakse sisäloksujen asennukseen piti käydä koukkaamassa Hyvinkään laakkoselta korin puolelle tulevia muovimuttereita kun muutama niistä tosiaan katosi tai hajosi korihommissa. 10kpl maksoi 8.70e. Asennettiin vanhat sisälokarit taakse kun niissä ei varsinaisesti mitään vikaa ollut. Kunnon pesu irtohiekasta ennen asennusta ettei pääse uusiksi muhimaan samoja kohtia huonoksi.

                                                        Sisäloksut kun sai paikalleen niin kasattiin alustan palikoita pois edestä pyörimästä. Toki mitään ei laitettu kireälle kun takatolpat pitää asentaa jahka ne joskus saa mutta eipä oo nyt osat tiellä. Kerrankin jopa tuntu siltä että projekti etenee edes vähän. Turhauttavaa rassata noita ruostehommia kymmeniä tunteja ja näyttää siltä että homma ei edisty mihinkään.

                                                        AKmotorsportille laitoin kyssäriä takaylätukivarren puslista että mahtaiskohan sinne kuulua prikat molemmin puolin puslaa, koska erikoispaskalla tuurilla pusla pääsee nousemaan tohon iskaritornin holkin päälle. Tilaa siellä ei vaan oikein prikoille ole.



                                                        Muutenhan takapää alkaa näyttää ihan kohtalaiselta kun sinne sai tota rompetta kasattua.

                                                        Comment


                                                          Itelläni tuo sama setti tulossa punaisena ässään. Kyllä tuohon prikat pitäisi melkein laittaa, jos ajaa sen millin pois että mahtuu prikat väliin?

                                                          Comment


                                                          • Powerflexeillä oli myös ahdasta tuon samaisen ylätukivarren kanssa, mutta mukana tulleet ohuet prikat sopivat juuri passelisti molemmille puolille, jonka jälkeen istui hyvin. Näyttäisi, että nuokin kaipaisivat prikkoja molemmin puolin.

                                                            Comment


                                                              AK:n puolelta tuli joo kanssa vastaus että kyllä sinne kuuluu prikat.

                                                              Tänään meni taas työjuttuja hoitaessa hyvä rakennuspäivä puoliksi hukkaan, mutta sentäs toiset etucoilit lähti takaisin demontweeksille ja odotellaan nyt millon oikeat takapamput tulee. Samalla matkiksesta tuli haettua kenaxin sorvaama mäntien asennuskartio. Aivan loistava työkalu vaikka vähän sille käyttöä onkin.

                                                              Tuupattiin männät tupaan ja vedettiin alakerta momenttiin. Kaikki laakeripinnat läpikäyden redlinen assembly lubella ettei kellari pyöri kuivana. Arpin ohjeiden mukaisesti arpin molyrasvaa pultteihin ja studien muttereihin.
                                                              Runkopukit kolmella kiristysvaiheella 80lb ft / 81.4 nm
                                                              Veivien pultit 35lb ft / 47.5nm

                                                              Täytyy aamulla vielä tarkistella momentit noista ja asentaa öljypohja. Jos oikein aktiiviseks heittäytyy niin nostaa alakerran konehuoneen puolelle.





                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X