Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vr6T B5 avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jatketaan alustapöhinällä tammikuun kunniaksi.

    Tilasin vielä yhden parin vetareita saksasta joka lähti samantien purkuun ja akselit puhalluksen kautta maaliin. Ärsyttää mädät osat melko kovasti. 2kpl niveliä huokuu ihan pientä klappia, joten taidan varuiksi vaihtaa kaikki takapään murrokset. Toivotaan että SKF kestäis laadun puolesta.

    Purin takapään nilkoista kaiken pois, laakeria lukuunottamatta ja nekin lähti vetoakseleiden kanssa rajamäen metallipinnoitteeseen. Jahka ne sieltä kotiutuu niin uudet laakerit napoineen sekä terhonpajan toimittamat akmotorsportin puslat paikalleen.
    Terholta myös tuloillaan on AK valmistamat Polyurtsi apurungon puslat eteen, kun AK ne vihdoin sai valmistettua ja myyntiin asti.
    Olivat näköjään julkaisseet samalla myös taka-apurunkoon PU puslat.



    Comment


    • noihin clamppeihin palaten, niin nuokin varsin asiallisen oloisia ja mukavampi tigata kun sauman saa vähän kauemmas tiivistepinnasta http://hargettprecision.com/index.ph...piece-qdc.html

      Comment


        Ei taaskaan oikeastaan mikään oo edenny mihinkään, mitä nyt vähä prässäiltiin laakereita ja napoja pulveroituihin osiin ja naitettiin parit AKmotorsportin puslat.
        SKF laakerit, uusia napoja ei nyt tullu ostettua. Pyyhkäsin rälläkällä ja teräsharjalaikalla puhtaaksi, saa luvan kelvata.







        Comment


          Koputtelin tänään toiseen takavetariin nivelet paikalleen. Tulikin nyt sitte löbro sisäpäähän ja SKF ulkopäähän. Rasvana käytän tota redlinen punaista kun se on ainakin omien tutkimuksien perusteella osoittautunut parhaaksi kestoltaan.
          SKF:ssä oli sellainen omituisuus, että suojakumin sisäpäähän tuleva puristusklemmari oli liian pieni joten täytyy siihen vielä hakea passeli.







          Comment


            Oliko se irtonaisenakin liian tiukka vai venyykö asennuksessa kumi sen verran ?

            Mullahan on noita samoja niveliä paketissa ja ainakin irrallaan on sopiva mulla.

            Comment


              Mä luulen että toi on vaihtunu jossain, koska vertasin toisessa laatikossa olevaan joka oli muutaman millin isompi.

              Comment


                Okei hyvä, sitten ei tarvi lähteä kaupoille ;)

                Comment


                  Tarvii kuitenkin kun ei mulla oo sit toiseen takavetariin klemmaria. Pitää ainakin käydä soittamassa suuta että vääriä osia ja hakea samalla yks purkki lisää tota redlineä. Menee nimittäin tuubi per vetari.

                  Comment


                    Juu mun ei siis tarvi mennä kaupoille ja mä laitan normirasvat vaan.

                    Comment


                      Aivan juu. Normirasvat pelais varmasti ihan mainiosti mullakin, mutta vedetään nyt varmuuskerrointa vähän.

                      Comment


                        Tilasin mulle ja kuppikselle ebaystä jotku heviduti japajapa eniten paras kardaanin tukilaakerit.
                        Mainospuheet on mitä on ja vähän skeptinen olin niiden suhteen, mutta kyllä sieltä melko jytkyt palikat tuli.

                        Comment


                          Laitappa koodi, tilaan kanssa.

                          Nyt kiinni ikivanha Rs4 laakeri, kun 034 hiposportin laakerit hajos yksi toisen perään..

                          Comment


                            Kiinnostaa myös. Alkuperänen vielä paikallaan ja 300tonnia ajettu.

                            Comment


                              Mulle ja. Pitää laittaa jo kolmeen kertaan ;)

                              Comment


                                Arvaanko oikein että tuli tuolta: http://www.ebay.co.uk/itm/141256158773 ?

                                Comment


                                  http://m.ebay.de/itm/Mittellager-Kar...-/181224036139

                                  Comment


                                    Kaksi tarviketukilaakeria asensin omaani (t89q) ja molemmat pitivät uutena ääntä. Kolmannella kerralla hain laakerikaupasta laatulaakerin ja vaihdoin ennen uuden osan asennusta. Eipä pidä ääntä.

                                    Comment


                                      Tämä nyt menee vähän turhaan projektiketjun sotkemiseksi, mutta Pasin viestistä tuli mieleeni että tuossahan olisi markkinarako jos joku haluaisi noita alkaa prässäämään niin että tulee kerrasta hyvä. Ei sitä kardaania niin kiva oo irrottaa että viitsisi moneen kertaan tehdä.

                                      Comment


                                        Nostalgisia tunteita herättävä pakosarjanlaippa, leikkautettu eräässä riihimäkeläisfirmassa noin vuonna -07. :)

                                        Comment


                                          Turailin tänään taas ton alumiinin kanssa. Ahtoputkien pikaliitos palikoiksi valikoitui sitten aeroflow:n valmistamat 2.5" clampit. Yllättäen 60mm ahtoputket oli hiukan väljät niihin joten painoin prässillä ja kartiolla päitä hitusen isommaksi.
                                          Sulattelin tigillä yhden putken kokeeksi kiinni clamppiin. Ei siitä hyvä tullu, mutta kai se tarpeeks hyvä on.

                                          Malli on siis tämä:
                                          https://www.aeroflowperformance.com/...lamp/af25-2500



                                          Ja putsattuna

                                          Comment


                                            Niin, eihän se näytä Taiwanilaisen robotin tekemältä saumalta, mutta käsin tehdyksi aika hyvä :D

                                            Joutuu taas toteamaan, että muut tekee mitä osaa, Thuppu mitä haluaa.

                                            Comment


                                              Tämä kokoero tosiaan näissä oli:






                                              Tästä tuli hitusen parempi sauma kun paloi kunnolla läpi asti. Ei vieläkään mitään 13v kiinalainen tehtaalla hitsaamassa laatua, mutta pysynee kiinni.

                                              Comment


                                                muut tekee mitä osaa, Thuppu mitä haluaa.
                                                Saatika Hammu. :)

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
                                                  Niin, eihän se näytä Taiwanilaisen robotin tekemältä saumalta, mutta käsin tehdyksi aika hyvä :D

                                                  Joutuu taas toteamaan, että muut tekee mitä osaa, Thuppu mitä haluaa.
                                                  Hammusetähän se tässä pajoittaa... Ei pitäisi väsyneenä kirjoitella.

                                                  Comment


                                                    Rahtifirma kuskas pitkään odotetut spaxin customicoilit kotiovelle ja olin menossa kasaamaan viikonloppuna takapään alustaa nippuun. Setti on siis tiukemmaksi shimmailtu spax RSX jäykemmillä jousilla kuin lähtökohtaisesti, eli RSX track.

                                                    Revin paketit auki innoissaan kun raivotautinen kymmenvuotias sokerihumalassa jouluaattona. Etutolpat näyttää hyvälle, etujouset check. Takajouset check. Takatolpat WTF. Toiset etutolpat paketissa.
                                                    Reklamaatio myyjälle. "Customer service will contact you soon" ja pariin päivään ei kuulu mitään.

                                                    Ei kai siinä sitte. Jos joku b5 (b6 b7?) Kuski on kiinnostunu hyvistä etuiskareista taikka joko iskarisarjasta niin saa ottaa koodia. Mun pitää kuitenkin ostaa takapamput tähän settiin niin sama kai niitä ois ostaa kaks sarjaa että olis sitten toinen sarja coilitolppia ilman jousia. Saa sitte joku hieroa jousijäykkyydet fiiliksen mukaan kadulle tai radalle.

                                                    Comment


                                                      Alustasarjan toimittajalta ei vieläkään minkään sortin vastausta. Painan maanantaina paypal disputen niin eiköhän sitten ala kiinnostamaan.

                                                      Purin tänään edestä kuskin puolelta nilkan tukivarsineen ja vetareineen mäjelle. Korin puolella iskarin kiinnityspisteet näyttää kohtalaisen terveelle, mutta pientä pintaruostetta näkyy olevan. Yläpään kolmiot taasen melko hapantuneet joten puhallukseen ja pulveriin.







                                                      Vakioiskareista piti kuitenkin vielä purkaa jousilautaset yläpäähän. Uudet ylätuennan gummit kävin ostamassa jos huomenna vaikka koittas kasata uudet etutolpat.
                                                      Etuapurungollakin taitaa alkaa olla viimeiset hetket purkaa irti se ja viedä puhallukseen. Alkaa nimittäin ooppeloitumaan kohtuu karkeasti vaikka eipä onneksi mistään kohdasta päässy ruuvarilla läpi joten oletettavissa on että se lienee ihan terve.

                                                      Viimeksi muokannut Hammu; 28.1.2017, 23:25.

                                                      Comment


                                                        Ässissä (ja varmaan uudemmissa aanelosissa) on alumiiniset yläpään kolmiot. Ne ei ruostu, eikä ole hapettuneetkaan.

                                                        Comment


                                                          Ja sitten tuota. Omaan -97 b5 kun vaihdoin alumiiniset yläkolmiot niin camberit pompsahti 2.3 miinukselle.
                                                          Joten rata-ajoa ajatellen aika jees. Kääntyy melko mukavasti mutkaan.

                                                          Comment


                                                            Täytyypä perehtyä noihin alumiinisiin yläpäihin.

                                                            Terho Terhonpajalta muuten tilaili mulle taas AKmotorsportin puslia. Tälläkertaa etuapurungon urtsit. Lieneekö ensimmäiset kappaleet suomessa näitä. Laadullisesti näyttää hyvältä, mitä nyt pieniä ilmakuplia matskussa havaittavissa.

                                                            Comment


                                                            • Mulla on ollu noiden painepuolen edullisten (lue: kaikki muu kuin alkuperäinen Adel Wiggins) kanssa vuoto ongelmia.
                                                              Tosta ei kokemusta mutta kannattaa seurata. Tiivistekeskuksesta paremmat pykälää suuremmat Viton O-renkaat seivas vähä tilannetta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X