Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vr6T B5 avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    No mitä mä oon asiasta lukenu niin ilmeisesti vaikutus on melko suurikin, mutkien määrällä ja mutkien ärrällä on vaikutusts ja mitä tehokkaampi moottori, sitä suurempi vaikutus koska virtaavat massat suurenee. Tuo kiertävä järkkä tekee "imua" viereiseen. Jos potkasee välillä vastapuolelta niin tulee eroja sylinterien välille ja virtaus huononee. Mutta joo, ahdashan tuo kyllä taitaa olla tehdä. Toki 0.1 bar ahtopaineen nosto korvaa varmasti tehot että mitään mullistavia eroja tuskin on :D

    Comment


    • Tilan ehdoillahan toi on tehty. Aika paljon saneli runkoaisa, ajovalon sijainti ja iskaritorni.
      B5 runkoaisa on aika paljon lähempänä leveyden puolesta ja ylempänä jos vertaa b4/c4 ympäristöön.

      Jos ahdin olis suorassa niin ulkona kun saa, että putket tulee suoraan pakosarjasta niin downpipen lähtö olis suoraan iskaritorniin ja imu ajovalossa.
      Ahdin vinossa niin ulkona kun mahdollista että putket olis vähänkään suorat, niin taas imuaukkoon ei saa mitään ja kollektori on siinä kulmassa taas että hommasta syntyy joka tapauksessa osittain sirkus.
      Runkoaisan takia ahtimen joutuu tuoda melko ylös ja lähelle joka tuottaa hieman päänvaivaa.

      Todettiin että tehdään mielummin sarjan putket mutkien kera kuin se että downpipe olisi S mallinen. Tehään sit uusiks jos jää tehojen saanti tosta kiinni mutta kokeillaan nyt näin. Jos jäädään alle 700hp pakosarjan takia niin syötän sen pala kerrallaan tekijälle :D

      Comment


      • Pakosarja on yliarvostettu osa näissä vehkeissä.

        Ei jää 700hv sulla sarjasta kiinnni, varmaan jossakin 1200hv maastossa menee kollektorin laipan raja (ja sekin lähinnä siksi, että sitä isommissa turboissa on isommat turbiinin nielut), sit siitä 2cm pois ja T6 laippa, taas mennään 200hv pitemmälle.

        Eli ei varmasti jää pakosarjasta kiinni. Oli syttyjärjestys sit sinne tai tänne.

        Comment


        • Käytiin tänään kasailemassa alustan palikoita etupäähän ja sekin tyssäs melko äkkiä siihen että piti olla pienemmällä kartiolla olevat etu alavarret mutta paketissa oli isommat. Täytyy nyt kuitenkin klikata ebaystä vielä uudet tukivarret.

          Tulipahan alustaa kasatessa taas muistettua että alatukivarsille on apurungossa 2 kiinnityspistettä. Muistaakseni alunperin varret on ollut sisempänä, jos ne laittais ulompiin niin sillä lie sais camberia jonkunverran lisää. Mitä sit vaikuttanee muihin alustan parametreihin? Eikös se casteriakin muuta ohuelti kun tolpan alapää tulee ulommas. Terho3D alustanmallinnus ihmistietokoneella on varmaan nämäkin ulkomuistissa.

          Comment


          • Ja vaatii muistaakseni vetarin laippaan spaceria jos siirtää ulompiin reikiin.

            Comment


            • Laita mieluummin niin että taaemmat tukivarret ulompiin ja etummaiset sisempiin. Tulee enempi casteria, myös vähän camberia. Periaatteessa jos molemmat laittaa ulompiin niin caster ei muutu. Täällä oli jossain projektitopikissa tehty silleen, mutta en muista oliko mittaustuloksia.

              Comment


              • Eikös siellä ollu jotkut topparilevyt hitsattu niihin reikien vieree ettei ne mee kun toisiin? Itelläni just sama pusla/varsi jumppa menossa niin pitääpä mennä kahtomaan.

                Comment


                • Menee ne molempiin reikiin.

                  Comment


                  • Ristissä noi läpyskät ja tosiaan menee molemmin päin.







                    Comment


                    • Etummaisissa alemmissa jos on Powerflexit niin toinen (turha) kuhmu pitää poistaa.

                      Comment


                      • Ei välttämättä. Saa sitä puslastakin otettua ainetta pois.

                        Comment


                        • Tähän tulee AK:n puslat kunhan ne Puolasta rantautuu, sitten nähdään miten soveltuvat tällaiseen käyttöön.

                          Comment


                          • Tässä on lappu molemmat etuvarret ulommissa, täytyy vielä katsoa löytyykö kotikoneelta pelkästään takavarsi siirrettynä.

                            Comment


                            • Näitäkään ei tarttenu odottaa kun vajaa 2kk reklamaatiosta.

                              Demontweeksillä ei oo kovin hätästä toimintaa.




                              Comment


                              • Tulipa sentäs oikeat osat.
                                Täytys vielä käydä ostamassa kaikki takapään pultit uutta ettei kasaile lopullisesti vanhoilla mädillä...



                                Comment


                                • Pese sitruuna hapossa ja sen jälkeen harjalla puhtaaks ja fosforilla fosfatointi päälle? Just eilen illalla otin happo kylvystä ja kyllä tuli puhasta, kuin uudet pultit.

                                  Comment


                                  • Olishan se tietty kans et putsais noi olemassaolevat. Sit taas kaikki säätöpultit ja muutamat muut joutu 400tkm ajetusta irrottaa suunnilleen kaivurilla ja atomipommilla niin ne on pakko kuitenkin uusia.

                                    Comment


                                    • Joo osta suosiolla uudet sitten. Itekki just jouduin ne camber ja auraus epäkeskopultit räjäyttämään että sai pois.

                                      Comment


                                      • Mulla on toiset epäkeskopultit ylimääräisenä, täytyy vain tarkistaa kummat ne oli. Nämä uudet siis ja pelkät pultit. Saat Tepon hinnalla toimitettuna jos tarvit.
                                        Viimeksi muokannut Sape; 17.3.2017, 12:18. Perustelu: tarkennus

                                        Comment


                                        • Kiitos, mutta enää ei oo tarvetta pulteille.

                                          Laitettiin tänään takapään alusta nippuun sen verran mitä osien puolesta pystyi. Muutama lisäprikka ylävarsien pusliin ja zuumailtiin vähän alustan korkeussäätöä irtovanteen kanssa.
                                          Etupäähän tukivarret ja olemassaolevat osat hollille että näkee mitä puuttuu vielä.
                                          Etujarrujen osalta sävelet taitaa olla selkeät, takajarrut vielä vähän kysymysmerkki.
                                          Terholasta tosiaan tulossa lisää AK kuormaa, sparetolta laakereita ja mitälie. Uus ohjausvaihde pitäis kanssa tilailla.



                                          Comment


                                          • Tuota takajousta kun katsoo niin se varmaan painuu kuorman alla 5 kierrosta täysin kasaan. Näin olen todennut monen eri merkkisen alustasarjan kohdalla. Onkohan se ihan tarkoituksella tehty siksi ettei tarvisi apujousta käyttää?

                                            Comment


                                            • Luultavasti on haettu sitä ettei tartte käyttää apujousta ja täydestä ulosjoustosta alas tullessa olis hiukan progressiivisuutta.
                                              Terho varmaan ampuu kohta vastauksen apteekin hyllyltä tähänkin.

                                              Comment


                                              • Apujousen käyttäminen saattaisi olla valmistajalle halvempi ratkaisu, mutta tuo mukanaan riskin ääntelystä jos muovinpala välistä hajoaa ;)

                                                Eihän tuo nyt niinkään "race" hommalta näytä, kun ei ole palikoita välissä, eikä pääse suoraan tekemään omia kikkoja jousivakioilla, eli sanoisin katualustapäätökseksi ;)

                                                Comment


                                                  Saitko noihin Spaxeihin lapun, jossa on määritelty, että alustasarja on mallikohtainen, maksimimadalluksen määrä 51mm (tai vähemmän) ja akselimassat? Ilman semmosta paperia ei taida saada enää katsastettua, vaikka auto olis tehty kivikaudella. Mäkin olin tilaamassa noita jo autooni, mutta sitten alkoi selvitä trafin uudet säädöt ja en sitten uskaltanut tilata. Rally&race ilmoitti, etteivät myy yhtää spax tai gaz alustasarjaa katukäyttöön, ennen kuin tähän hommaan on saatu joku järki. Tai kai ne olis myyny, jos olis ihan väkisin ruinannut, mutta vedin sitten jarrun päälle. Maahantuojakin voi semmosen lapun raapia, mutta rally&race ei ainakaan halunnut semmosta mulle raapia.

                                                  Comment


                                                  • Gedu, helpompi ensin saada jollain tapaa ajoon toi ja sitten ruveta speksaamaan jousia kun pääsee testaamaan.

                                                    Alustan mukana tuli kyllä mallikohtaiset TUV laput.

                                                    Comment


                                                      Hyvä juttu. Mun auto on sen verran vanhempi, ettei niihin oo mallikohtaisia TUV lappuja ja jälkeenpäin eivät semmosia taida alkaa tekemään. Yleismallinen TÜV löytyy, mutta se ei enää kelpaa, vaikka auto on -89.

                                                      Comment


                                                      • Ottiatuota ja tuosta.



                                                        Kävin naapurikylän mieheltä poistamassa 323x30 levyt, touaregin 4 mäntäiset kunnostetut alumiinisatulat ja niihin palat. Mukana oli myös teräspunosletkut ja mitälie muuta brembo tauhkaa.

                                                        Oon tässä pohtinu että vetäiskö noi satulat hopeiseks vai perusnähdyksi punaiseksi. Ite oon kallistumassa hopeaan, kun ei nyt oikein tuu muita järkeviä värivaihtoehtoja mieleen.

                                                        Comment


                                                          Musta.

                                                          Comment


                                                          • Musta. Jos alustan kilkkeet siulla jo hopeaa niin liian uitettua tulee sitten. Ja ei punaista.

                                                            Comment


                                                            • Sivulistojako täällä kromaillaan? ;) Onhan maailma täynnä värejä. Joku lambo oranssi tai..
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X