Tästä on nyt ollu juttua enemmän tai vähemmän liikenteessä, niin alotellaan pikkuhiljaa tätäkin operaatiota.
Projektiaihioksi valikoitui 1996 vuoden b5 avant quattro 2.8 30v koneella ja vain 400tkm ajettuna.
Oli sen verran halpa aihio että oli pakko käydä poistamassa.
Tekniikka tulee tosiaan olemaan suhtsuunnilleen seuraavanlainen:
AAN, tilavuus mitälie porattuna hippasta vajaa 2.3l
JE männät ja h-profiili veivit, rutut jäänee 9.6 paikkeille.
Vesiuritettu lohko ja kansi
Kansi portattu kenaxin toimesta
Custom imusarja kenaxilta
Hiotut 7A nokat, kylmäkosken erikoismoottori.
TT-Speediltä Maxxecu ja flying lead johtosarja.
Uspartsilta isoin griffinin alumiinisyyläri sekä 2kpl haydenin 10" flektejä. Näille pitäis vielä keksiä kaveriks sähkövesipumppu.
Sekalaisia osia löytyy snow performancen metskuruiskua, turbosmartin 50mm dumppia, kasa lisämittareita kuten plx laajakaista, stri ahtopainemittaria ja mitälie perusjuttuja.
Hankkimatta on paljon, mutta tässä pikkuhiljaa kaikenlaista keräillen. Turvatankki, bensalinjoja, pumput, kytkin, tiivistesarjat, ahdin ja näitä perus hippuloita.
Kuivasumppu myös suunnitteilla.
Ohjaustehostukseen tulee sähköpumppu tuottamaan paineen, samaten jarrutehostukselle tulee oma vakuumipumppu.
Alustana tällä hetkellä alla joku h&r coilisarja, vaihtunee joskus johonkin kun aiheeseen jaksaa enemmän perehtyä kun toi nyt ajaa asiansa toistaiseksi.
Satunnaisia powerflexin puslia kerkesin jo asennella.
Jarruiksi eteen tulee porkken z18 satulat ja 350mm laikat, takajarrut vielä mietinnässä.
Lootana 01E ja perä pitänee kaivaa b5 s4 että saa oikean välityksen.
Kytkin täytynee kattoa tilton / alcon 2 tai 3 levyinen, kun en usko enää sintterin riittävän.
Ahdin todennäköisesti borgwarner EFR8374 tai garrett gtx3582r, joku moderni kuulalaakeri kuitenkin.
Kuvia?
No ei. Kaikki tietää miltä vakiokunnossa oleva b5 avantti näyttää.
Naputellaan kuvia kun on jotain mielenkiintoista näytettävää.
Projektiaihioksi valikoitui 1996 vuoden b5 avant quattro 2.8 30v koneella ja vain 400tkm ajettuna.
Oli sen verran halpa aihio että oli pakko käydä poistamassa.
Tekniikka tulee tosiaan olemaan suhtsuunnilleen seuraavanlainen:
AAN, tilavuus mitälie porattuna hippasta vajaa 2.3l
JE männät ja h-profiili veivit, rutut jäänee 9.6 paikkeille.
Vesiuritettu lohko ja kansi
Kansi portattu kenaxin toimesta
Custom imusarja kenaxilta
Hiotut 7A nokat, kylmäkosken erikoismoottori.
TT-Speediltä Maxxecu ja flying lead johtosarja.
Uspartsilta isoin griffinin alumiinisyyläri sekä 2kpl haydenin 10" flektejä. Näille pitäis vielä keksiä kaveriks sähkövesipumppu.
Sekalaisia osia löytyy snow performancen metskuruiskua, turbosmartin 50mm dumppia, kasa lisämittareita kuten plx laajakaista, stri ahtopainemittaria ja mitälie perusjuttuja.
Hankkimatta on paljon, mutta tässä pikkuhiljaa kaikenlaista keräillen. Turvatankki, bensalinjoja, pumput, kytkin, tiivistesarjat, ahdin ja näitä perus hippuloita.
Kuivasumppu myös suunnitteilla.
Ohjaustehostukseen tulee sähköpumppu tuottamaan paineen, samaten jarrutehostukselle tulee oma vakuumipumppu.
Alustana tällä hetkellä alla joku h&r coilisarja, vaihtunee joskus johonkin kun aiheeseen jaksaa enemmän perehtyä kun toi nyt ajaa asiansa toistaiseksi.
Satunnaisia powerflexin puslia kerkesin jo asennella.
Jarruiksi eteen tulee porkken z18 satulat ja 350mm laikat, takajarrut vielä mietinnässä.
Lootana 01E ja perä pitänee kaivaa b5 s4 että saa oikean välityksen.
Kytkin täytynee kattoa tilton / alcon 2 tai 3 levyinen, kun en usko enää sintterin riittävän.
Ahdin todennäköisesti borgwarner EFR8374 tai garrett gtx3582r, joku moderni kuulalaakeri kuitenkin.
Kuvia?
No ei. Kaikki tietää miltä vakiokunnossa oleva b5 avantti näyttää.
Naputellaan kuvia kun on jotain mielenkiintoista näytettävää.
Comment