Moro!
Uutena foorumilla ja alla ensimmäinen audi, joten alotellaas "varovasti" muutamalla tekstin pätkällä.
Eli auto vaihtui ja samalla merkki. Autokuumeen riivaamana Ooppeli sai jäädä liikkeeseen ja alle tuli pitkän pohdinnan jälkeen Audi. Vielä olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen. Talvea odotellessa, ensimmäinen nelikkotalvi tulossa. :)
Itse autoon ja sen tärkeimmät speksit.
1.8 turbo quattro, ajettu 259tkm
Joku ohjelma(kö?, ahtaa siis Torque ohjelman mukaan n.1.1bar täyessä vedossa ja vetoja tuntuu olevan, itellä siis ei varmuutta ohjelmasta, mutta tutkitaan.)
Forgen dumppi(viimisen päälle tärkeä...)
Kummallekkin puolelle oma kylmästöinti
Cruise
Webasto(!)
Jotkut "urheiluistuimet"(?)
Talveksi 16"alut ja kesällä nuo 18"
Harmaa sisusta
Audin Radio Concertilla, kontissä siis alkuperäinen subi ja vahvistin sivukotelossa.
Eli kaiketi miltei perusvarustuksella, paitsi poikkeuksena webasto. Webasto ei ole alkuperäisasennus, vaan asennettu liikkeessä muistaaksein 2006.
Sitten liuta kaikkia turhempia juttuja, joita ei edes viitsi kaikkia listata.
Kontti ja pelkääjän etuloksu tästä on maalattu jälkikäteen. Kontin maaluun yhteydessä nuo merkitkin on poistettu.
3 ensimmäistä kuvaa oston ja koeajon ajalta.
Oston jälkeen oli hyvinkin selvillä että myllytys tähän on tehtävä heti. Meikäläisen järki ku ei meinaa kestää järin huonoo maalipintaa. Onneksi auto ei ollut kerennyt käydä fiksarilla, niin ei tarvinnu kasvattaa harmaita hiuksia holojen suhteen.
Tarjosivat kyllä että voidaan me se kiillottaa. Kieltäydyin kohteliaasti. Auto oli siis liikeessä perjantai illasta maanantaihin iltapäivään saakka.
Eli kaupat tehtiin ja miltei tyytyväisenä ajeltiin viikon verran. Että sitä ilon määrää kun auton pakkaus koitti ja piti lähtee ajelee ukon luokse kiillotus hommin. Kerrankin mulla on sellanen auto johon kaikki autonhoitotuotteet mahtuu konttiin.
Ei ihan kuiteskaa yhteen tasoon, mut sentään kontin puolelle.
Myllytystä alottelin luonnollisesti pesuilla ja pesujen jälkeen paljastu et pinnat oli hirveet, naarmua löyty niin että naapurillekkin ois riittäny ja lommoja siellä täällä.
Alla muutamat kuva(kuvat 4-6) lähtökohdasta.
Pesut ja koko detailinkihommeli meni hyvinkin pitkälti seuraavalla kaavalla. Savetusta en nähny tarpeelliseks, vaikka sekin olisi nököttänyt laatikossa mukana. Kaikki pesut luonnollisesti kinnastellen.
Bilt Hamber Auto Wash x1
Pineline 20% x2
Wolfs Chemicals Deironizer
Bilt Hamber Auto Wash x2
Kuivaus
Bilt Hamber Cleanser Fluid, tämä vasta kuivauksen jälkeen koska menee ärsyttäväksi käsitellä jos on veden kanssa tekemisissä
Muutaman pahimmat kohdat kävin 2000p vesihiomalla läpi ja ajoin hiomajälkiä pois Oranssilla Hexillä Chemical Guyssilta ja Scholl s3 Goldilla
Eka veto koneella
Valkoinen Hex Chemical Guyssilta ja Scholl s17+
Toka veto koneella
Sininen ja paikka paikoin Musta Hex Chemical Guyssilta ja Scholl s40
Muuten oli isot laikat käytössä paitsi etupuskurin alarivat meni pikkulaikoilla ja jatkolla.
Pineline 20% x2
Bilt Hamber Auto Wash x2
Sitten pinnat alkokin olemaan valoilla tutkiskelun jälkeen sellaisessa kunnossa että olivat vahaa vailla.
Vahaksi pelleille ja umpioille Collinite 915, muuten pinnalle olisi mennyt Fusso, mutta autosta tullaan paikkamaalaamaan pelkääjän oven alareuna, sekä muita tarvittavia kohtia, niin en uskaltanut laittaa Fussoa vielä pinnoille sen silikonisuuden takia.
Laseille Qtechniq G5
Muoveille ValetPron muovihoitoaine
Renkaille Mequiarssin Endurance Tire Gel
Kuvat 7-10 valmiista autosta. Ei se nyt priima ole, mutta välttää.
Aikaa meni sellanen 15h ja kattoon en edes koneella koskenut.
Myllytyshommien jälkeen sitten otin ja herkistelin webaston toimimaan. Pöljyyksissään ilmeisesti olin kokeillut sitä laittaa päälle kun ainetta oli ollut tankissa liian vähän--> webasto vikatilaan. Noh, tankki täyteen, vikatilan nollaus ja taas rokkaa.
Tähän voisi rakennella jossain vaiheessa kaukokäynnistyksen. Ympätä vaikka puhelin käynnistimen tuohon.
Jatketaan seuraavassa viestissä.
Uutena foorumilla ja alla ensimmäinen audi, joten alotellaas "varovasti" muutamalla tekstin pätkällä.
Eli auto vaihtui ja samalla merkki. Autokuumeen riivaamana Ooppeli sai jäädä liikkeeseen ja alle tuli pitkän pohdinnan jälkeen Audi. Vielä olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen. Talvea odotellessa, ensimmäinen nelikkotalvi tulossa. :)
Itse autoon ja sen tärkeimmät speksit.
1.8 turbo quattro, ajettu 259tkm
Joku ohjelma(kö?, ahtaa siis Torque ohjelman mukaan n.1.1bar täyessä vedossa ja vetoja tuntuu olevan, itellä siis ei varmuutta ohjelmasta, mutta tutkitaan.)
Forgen dumppi(viimisen päälle tärkeä...)
Kummallekkin puolelle oma kylmästöinti
Cruise
Webasto(!)
Jotkut "urheiluistuimet"(?)
Talveksi 16"alut ja kesällä nuo 18"
Harmaa sisusta
Audin Radio Concertilla, kontissä siis alkuperäinen subi ja vahvistin sivukotelossa.
Eli kaiketi miltei perusvarustuksella, paitsi poikkeuksena webasto. Webasto ei ole alkuperäisasennus, vaan asennettu liikkeessä muistaaksein 2006.
Sitten liuta kaikkia turhempia juttuja, joita ei edes viitsi kaikkia listata.
![](http://www.moottorit.net/forum/images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
3 ensimmäistä kuvaa oston ja koeajon ajalta.
Oston jälkeen oli hyvinkin selvillä että myllytys tähän on tehtävä heti. Meikäläisen järki ku ei meinaa kestää järin huonoo maalipintaa. Onneksi auto ei ollut kerennyt käydä fiksarilla, niin ei tarvinnu kasvattaa harmaita hiuksia holojen suhteen.
![](http://www.moottorit.net/forum/images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Eli kaupat tehtiin ja miltei tyytyväisenä ajeltiin viikon verran. Että sitä ilon määrää kun auton pakkaus koitti ja piti lähtee ajelee ukon luokse kiillotus hommin. Kerrankin mulla on sellanen auto johon kaikki autonhoitotuotteet mahtuu konttiin.
![](http://www.moottorit.net/forum/images/smilies/icon_e_smile.gif)
Myllytystä alottelin luonnollisesti pesuilla ja pesujen jälkeen paljastu et pinnat oli hirveet, naarmua löyty niin että naapurillekkin ois riittäny ja lommoja siellä täällä.
Alla muutamat kuva(kuvat 4-6) lähtökohdasta.
Pesut ja koko detailinkihommeli meni hyvinkin pitkälti seuraavalla kaavalla. Savetusta en nähny tarpeelliseks, vaikka sekin olisi nököttänyt laatikossa mukana. Kaikki pesut luonnollisesti kinnastellen.
Bilt Hamber Auto Wash x1
Pineline 20% x2
Wolfs Chemicals Deironizer
Bilt Hamber Auto Wash x2
Kuivaus
Bilt Hamber Cleanser Fluid, tämä vasta kuivauksen jälkeen koska menee ärsyttäväksi käsitellä jos on veden kanssa tekemisissä
Muutaman pahimmat kohdat kävin 2000p vesihiomalla läpi ja ajoin hiomajälkiä pois Oranssilla Hexillä Chemical Guyssilta ja Scholl s3 Goldilla
Eka veto koneella
Valkoinen Hex Chemical Guyssilta ja Scholl s17+
Toka veto koneella
Sininen ja paikka paikoin Musta Hex Chemical Guyssilta ja Scholl s40
Muuten oli isot laikat käytössä paitsi etupuskurin alarivat meni pikkulaikoilla ja jatkolla.
Pineline 20% x2
Bilt Hamber Auto Wash x2
Sitten pinnat alkokin olemaan valoilla tutkiskelun jälkeen sellaisessa kunnossa että olivat vahaa vailla.
Vahaksi pelleille ja umpioille Collinite 915, muuten pinnalle olisi mennyt Fusso, mutta autosta tullaan paikkamaalaamaan pelkääjän oven alareuna, sekä muita tarvittavia kohtia, niin en uskaltanut laittaa Fussoa vielä pinnoille sen silikonisuuden takia.
Laseille Qtechniq G5
Muoveille ValetPron muovihoitoaine
Renkaille Mequiarssin Endurance Tire Gel
Kuvat 7-10 valmiista autosta. Ei se nyt priima ole, mutta välttää.
Aikaa meni sellanen 15h ja kattoon en edes koneella koskenut.
Myllytyshommien jälkeen sitten otin ja herkistelin webaston toimimaan. Pöljyyksissään ilmeisesti olin kokeillut sitä laittaa päälle kun ainetta oli ollut tankissa liian vähän--> webasto vikatilaan. Noh, tankki täyteen, vikatilan nollaus ja taas rokkaa.
![](http://www.moottorit.net/forum/images/smilies/icon_e_smile.gif)
Jatketaan seuraavassa viestissä.
Comment