Projektin kohteena on vuoden 95 audi cabriolet mallisarjan tehokkaimmalla 2.8 aah moottorilla. Sisältä löytyy manuaalinen ilmastointi, sporttinahat ja kolmipuolainen airbagillinen ratti ja olihan tuonne apukuskillekin airbag sovitettu.
Eli tuossa muutama viikko takaperin paloi hermo tuohon cabrioletin nykyiseen aah moottoriin, joka on minusta tuntunut koko omistussuhteen ajan laiskalta ja kaikenlaista outoa käytöstä moottorin suunnalta on tullut huomattua, Nykimistä jne. Vikakoodeja ei moottori kuitenkaan ole viitsinyt jättää mistään, ja vähän on jo imuvuotoja koitettu etsiä ja vcds:n kanssa yritetty vioista päästä kiinni, mutta tuloksetta. Kaiken vastoinkäymisen johdosta päätettiin poistaa aah pois konehuoneesta ja laitetaan tilalle uudempaa tekniikkaa.
Tänne foorumiille laitoin ostoilmoituksen johon kilu7 vastasi heti seuraavana päivänä ja tarjosi passatista jäänyttä 2.8 30v apr konetta ja remmiahdinta. Hinta oli oikein houkutteleva, mutta en kuitenkaan pystynyt tähän väliin rahoittaa tuota remmiahdinta cabrioon, joten teimme kaupat pelkästä moottorista.
Moottoria lähdettiin heti seuraavana viikonloppuna hakemaan Lahdesta, mukavan 5 tunnin reissu per suunta. Samalla käytiin myös moikkaamassa Timoa kun nyt kerran Lahdessa oltiin ja sieltä tarttui matkaan ack ohjainlaite, liittimet vanhempaan ecun ja downpipen laipat. Moottorin mukana tuli siis apr imusarja kaasuläpällä (apr on sähkökaasulla) ja ack imusarja kaasuläpällä (ack on vaijerikaasulla). Nyt on siis mahdollisuus tehdä kaasu niinkuin tahtoo, mutta ensisijaisesti yritetään tehdä tuolla sähkökaasulla. Kaasupolkimen ajattelin muokata tdi audi a4:sen kaasupolkimesta joka nyt pitäisi olla kyllä sama kuin kaikissa muissakin.
Eilen tuli sitten otettua auto nosturille ja vanha moottori pois konehuoneesta ja apr nostettiin tilalle pienen tiivistysprojektin jälkeen.
Eli tuossa muutama viikko takaperin paloi hermo tuohon cabrioletin nykyiseen aah moottoriin, joka on minusta tuntunut koko omistussuhteen ajan laiskalta ja kaikenlaista outoa käytöstä moottorin suunnalta on tullut huomattua, Nykimistä jne. Vikakoodeja ei moottori kuitenkaan ole viitsinyt jättää mistään, ja vähän on jo imuvuotoja koitettu etsiä ja vcds:n kanssa yritetty vioista päästä kiinni, mutta tuloksetta. Kaiken vastoinkäymisen johdosta päätettiin poistaa aah pois konehuoneesta ja laitetaan tilalle uudempaa tekniikkaa.
Tänne foorumiille laitoin ostoilmoituksen johon kilu7 vastasi heti seuraavana päivänä ja tarjosi passatista jäänyttä 2.8 30v apr konetta ja remmiahdinta. Hinta oli oikein houkutteleva, mutta en kuitenkaan pystynyt tähän väliin rahoittaa tuota remmiahdinta cabrioon, joten teimme kaupat pelkästä moottorista.
Moottoria lähdettiin heti seuraavana viikonloppuna hakemaan Lahdesta, mukavan 5 tunnin reissu per suunta. Samalla käytiin myös moikkaamassa Timoa kun nyt kerran Lahdessa oltiin ja sieltä tarttui matkaan ack ohjainlaite, liittimet vanhempaan ecun ja downpipen laipat. Moottorin mukana tuli siis apr imusarja kaasuläpällä (apr on sähkökaasulla) ja ack imusarja kaasuläpällä (ack on vaijerikaasulla). Nyt on siis mahdollisuus tehdä kaasu niinkuin tahtoo, mutta ensisijaisesti yritetään tehdä tuolla sähkökaasulla. Kaasupolkimen ajattelin muokata tdi audi a4:sen kaasupolkimesta joka nyt pitäisi olla kyllä sama kuin kaikissa muissakin.
Eilen tuli sitten otettua auto nosturille ja vanha moottori pois konehuoneesta ja apr nostettiin tilalle pienen tiivistysprojektin jälkeen.
Comment