Sattumien ja hölmöyksien kautta perheen vanha menopeli päätyi takaisin talouteen.
Perustiedot:
-malli: A3 8L, vm -00, linjalta ulos -99 loppuvuodesta
-moottori: 1.6 AKL
-varustelutaso: Attraction
-ajomäärä: 176tkm (1.3.2016)
Hinta uutena(ovh): 149 700 mk
Lisävarusteet: 13 600 mk
-talvirengassarja
-metalliväri
-parempi soitin
-keskuslukituksen kauko-ohjaus
Historiaa:
Kyseinen A3-mallisarjan ensimmäistä sukupolvea edustava yksilö rullattiin uutena vanhempien toimesta Audi Centerin ovista. Kolmonen palveli talouden kakkosautona useamman vuoden varsin moitteettomasti. Kakkosautoon ei ollut tarvetta kummosille varusteluille - taisi olla joku Stockmann Auton paketti. Heti uutena auto koki ensimmäiset vastoinkäymiset, kun vorot keikkasivat ensimmäisinä kuukausina useammista saman erän autoista Pioneerin mankat. Vuoteen 2008 asti kilometrejä kertyi kaiken kaikkiaan vaatimattomat 75tkm, kunnes runkoaisat ottivat parkkihallin ulostulossa liian kovan törmysvoiman vastaan ja auto päätyi ikävästi lunastukseen. Opetuslupa-autoksi olisi pitänyt saada laitettua ajokorttirulettia varten, mutta pieleen meni ennen kuin ehti alkamaankaan.
Auto päätyi AVK:lta Jalasjärven suuntaan korjattavaksi. Toinen varsinainen omistaja ajeli kunnostuksen jälkeen varsin vähän. Ai mistäkö tiedän? No Autovahinkokeskuksen tarjontaa selailin sattumalta oikeaan aikaan syksyllä 2012 ja huomasin saman yksilön päätynen uudestaan ruttutukkuun. Kilometrejä oli takana 117tkm, kun peura oli päättänyt päivänsä kolmosen keulaan. Auto oli tarjouskauppakohteena ja taisinkin yrittää onneani tuolla kerralla huonolla menestyksellä. Toisen koripajalla käymisen jälkeen auto palveli Varsinais-Suomessa hetken ja päätyi jonnekin teille tietämättömille.
Uudessa kotipaikassa yksilö viihtyi vain syksyyn 2015. Tuolloin katselin sattumalta jälleen ruttutukun huutokauppalistan tarjontaa ja huomasin kivan sinisen kolmosen, sijaintipaikaltaan Lahden Takuupurkaamo. Tarkastelin tarkemmin ilmotusta ja kuvia, havahduin kilometrilukemaan ja tutkailin runkonumeroa tarkemmin. Sehän oli juuri sama yksilö, joka oli nyt kohdannut epäonneksensa hirven. Päätin tarjota autosta jotain sen tarkemmin tutustumatta, sillä vauriot näytti kuvista varsin vähäisiltä. Joku siinä huuteli kilpaa ja jätin viimeisen tarjouksen hautumaan. Tarjous meni sattumalta läpi ja ajaa hurautin iltasella kolmosen stadiin. Kolmesti koeteltu kolmonen päätyi lopulta niin sanotusti lähtöpisteeseen mittarilukeman ollessa 174tkm
Ylläpidossa on ollut edellisellä tai edellisillä omistajilla hieman puutteita: Sisusta oli todella pskainen, tupakoitu ikävästi(tumpin reikä takapenkissä ja jälkiä ikkunankarmissa) ja huoltovälejä oli hieman pitkitetty viimeisten vuosien osalta. Positiivista oli kuitenkin, että kaupassa tuli mukana varsin hyvä mankka ja puoli tankkia bensaa. Edellinen omistaja oli juuri teettänyt myös jarruremontia: levyt ja palat, käsijarruvaijerit ja takasatulat.
Tehty tähän asti:
-vauriokorjauksissa vaihtoon meni konepelti 50€, vilkut 30€, tuulilasi 250€ ja sivupeili 30€. Prosentteja kertyi viimeisestä vauriokorjauksessa vain konepellistä.
-ajovalojen kannakkeet korjattu
-Terho askarteli alustan kuluvat osat asiallisesti paikoilleen
-sisustan käsittelin verhoilupesurilla kertaalleen ja otsonoin pari kertaa tupakanhaisujen poistamiseksi
-alkuperäiset vanteet löytyivät sopivasti uusilla nastarenkailla
-etuikkunoiden muoviklipsut uusittu, apukuskin ikkunaa jäi vielä jokin ahdistamaan
-kadonneita pisteosia hommailtu ja asenneltu
-hommattu vanhat alkuperäiset tunnukset ja rekisteröintikatsastus suoritettu hyväksytysti
-2tkm työnnetty lisää mittariin
Seuraavaksi edessä perushuoltoa ja kovaa ajoa. Konepelti, ovenkahvat ja uusi pohjamaalattu puskuri odottaa sopivaa hetkeä maalille. Ei kai tässä muuta sen ihmeempiä. Kulkee kyllä varsin nätisti ja vaivattomasti. Hauska auto kaikin puolin.
Alla kuvat lunastuksien kautta nykyhetkeen.
Perustiedot:
-malli: A3 8L, vm -00, linjalta ulos -99 loppuvuodesta
-moottori: 1.6 AKL
-varustelutaso: Attraction
-ajomäärä: 176tkm (1.3.2016)
Hinta uutena(ovh): 149 700 mk
Lisävarusteet: 13 600 mk
-talvirengassarja
-metalliväri
-parempi soitin
-keskuslukituksen kauko-ohjaus
Historiaa:
Kyseinen A3-mallisarjan ensimmäistä sukupolvea edustava yksilö rullattiin uutena vanhempien toimesta Audi Centerin ovista. Kolmonen palveli talouden kakkosautona useamman vuoden varsin moitteettomasti. Kakkosautoon ei ollut tarvetta kummosille varusteluille - taisi olla joku Stockmann Auton paketti. Heti uutena auto koki ensimmäiset vastoinkäymiset, kun vorot keikkasivat ensimmäisinä kuukausina useammista saman erän autoista Pioneerin mankat. Vuoteen 2008 asti kilometrejä kertyi kaiken kaikkiaan vaatimattomat 75tkm, kunnes runkoaisat ottivat parkkihallin ulostulossa liian kovan törmysvoiman vastaan ja auto päätyi ikävästi lunastukseen. Opetuslupa-autoksi olisi pitänyt saada laitettua ajokorttirulettia varten, mutta pieleen meni ennen kuin ehti alkamaankaan.
Auto päätyi AVK:lta Jalasjärven suuntaan korjattavaksi. Toinen varsinainen omistaja ajeli kunnostuksen jälkeen varsin vähän. Ai mistäkö tiedän? No Autovahinkokeskuksen tarjontaa selailin sattumalta oikeaan aikaan syksyllä 2012 ja huomasin saman yksilön päätynen uudestaan ruttutukkuun. Kilometrejä oli takana 117tkm, kun peura oli päättänyt päivänsä kolmosen keulaan. Auto oli tarjouskauppakohteena ja taisinkin yrittää onneani tuolla kerralla huonolla menestyksellä. Toisen koripajalla käymisen jälkeen auto palveli Varsinais-Suomessa hetken ja päätyi jonnekin teille tietämättömille.
Uudessa kotipaikassa yksilö viihtyi vain syksyyn 2015. Tuolloin katselin sattumalta jälleen ruttutukun huutokauppalistan tarjontaa ja huomasin kivan sinisen kolmosen, sijaintipaikaltaan Lahden Takuupurkaamo. Tarkastelin tarkemmin ilmotusta ja kuvia, havahduin kilometrilukemaan ja tutkailin runkonumeroa tarkemmin. Sehän oli juuri sama yksilö, joka oli nyt kohdannut epäonneksensa hirven. Päätin tarjota autosta jotain sen tarkemmin tutustumatta, sillä vauriot näytti kuvista varsin vähäisiltä. Joku siinä huuteli kilpaa ja jätin viimeisen tarjouksen hautumaan. Tarjous meni sattumalta läpi ja ajaa hurautin iltasella kolmosen stadiin. Kolmesti koeteltu kolmonen päätyi lopulta niin sanotusti lähtöpisteeseen mittarilukeman ollessa 174tkm
Ylläpidossa on ollut edellisellä tai edellisillä omistajilla hieman puutteita: Sisusta oli todella pskainen, tupakoitu ikävästi(tumpin reikä takapenkissä ja jälkiä ikkunankarmissa) ja huoltovälejä oli hieman pitkitetty viimeisten vuosien osalta. Positiivista oli kuitenkin, että kaupassa tuli mukana varsin hyvä mankka ja puoli tankkia bensaa. Edellinen omistaja oli juuri teettänyt myös jarruremontia: levyt ja palat, käsijarruvaijerit ja takasatulat.
Tehty tähän asti:
-vauriokorjauksissa vaihtoon meni konepelti 50€, vilkut 30€, tuulilasi 250€ ja sivupeili 30€. Prosentteja kertyi viimeisestä vauriokorjauksessa vain konepellistä.
-ajovalojen kannakkeet korjattu
-Terho askarteli alustan kuluvat osat asiallisesti paikoilleen
-sisustan käsittelin verhoilupesurilla kertaalleen ja otsonoin pari kertaa tupakanhaisujen poistamiseksi
-alkuperäiset vanteet löytyivät sopivasti uusilla nastarenkailla
-etuikkunoiden muoviklipsut uusittu, apukuskin ikkunaa jäi vielä jokin ahdistamaan
-kadonneita pisteosia hommailtu ja asenneltu
-hommattu vanhat alkuperäiset tunnukset ja rekisteröintikatsastus suoritettu hyväksytysti
-2tkm työnnetty lisää mittariin
Seuraavaksi edessä perushuoltoa ja kovaa ajoa. Konepelti, ovenkahvat ja uusi pohjamaalattu puskuri odottaa sopivaa hetkeä maalille. Ei kai tässä muuta sen ihmeempiä. Kulkee kyllä varsin nätisti ja vaivattomasti. Hauska auto kaikin puolin.
Alla kuvat lunastuksien kautta nykyhetkeen.
Comment