Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8L -04 W12 "käyttöönotto"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A8L -04 W12 "käyttöönotto"

    Hei,

    Tuli tuollainen otsikon mukainen peli ostettua. Muutamia juttuja pitäisi tehdä. Näihin jos saisi vinkkejä niin menetelmistä kuin tavaran hankinta paikoista.

    - Takavalo päivitys uudemman malliseksi. Sisemmät on risat ja harmaat...
    - Keula kolisee ja on tahmea keskikohdassa kun ajaa.
    - Navigaattorin lisäys.
    - Madallus. (tähän on jo linkit hommattu.)
    - Kuskin oven alalista repsottaa päistä.
    - Auto on 4 paikkainen. Olisi hyvä jos taakse saisi 5 paikan niin saisi perheenkin kokonaan mukaan. Onnistuisikohan jotenkin lisätä se vyö? Uudemmissa on vyö keskellä vaikka reunoissa onkin omat penkit.

    Löysin a8parts.co.uk paikan jossa purku ja uuttakin osaa kun kysyy. Olisi joku sakemannin paikka josta kysellä. Oletus voisi olla että halvinta siellä kun kerran on merkin kotimaa.

    Ja tuo verolotto on vielä edessä... Arvioin että 4000-4500 olisi vero haarukka. Tuollaisia summia oli toteutunut joulu/tammikuu. Molemmat autot oli jonkun kk uudempia. Tämä on otettu käyttöön 10/04

    Lisää kunhan saa jotain tehtyä...

    #2
    Onneksi olkoon hankinnasta,uskalsit ostaa sen mitä itsekin mietin tuon kasin kohdalla mutta päädyin tupa-öljy moottoriin.

    Ebay.de ja ebay.uk.co sieltä itse olen löytänyt kyllä melkein kaikkea mitä audin omistaja tarvitsee.

    Voi olla vaikea lisätä paikkaa jos on tyypitetty 4 henkilölle.

    Comment


      #3
      Olisin kuvia laittanut, mutta en keksinyt mistä saan upattua kuvan tänne... Vai pitääkö olla enempi kirjoitellut ennen kuin antaa upata kuvia?

      Kohdassa kirjoittamisen säännöt minulle sanoo että: Et voi liittää liitetiedostoja.

      No anyway nyt on takavalot fakeliftattu ja kesä fillarit ja madallus... Maltillinen.

      Samalla kävi ilmi että kaupassa olikin mukana uuden karheat jarrut :D Jos saan oikeuden upata tai tee näin DORKA ohjeet niin pistän kuvia matkaan.

      Comment


        #4
        Jäsenillä on mahdollisuus liittää kuvia.

        Muut joutuvat käyttämään jotain ulkoista palvelua.

        Comment


          #5
          Seurataan projektia innolla. ETKA:sta osanumero ja osia löytyy ebaystä pilvinpimein eikä hinnat ole juurikaan normiaudia kummempia. Toisaalta juurikin nuo takavalot mitä viime vuonna itselleni etsin oli kyllä törkyhintaisia kaikkialla :)

          Comment


            #6
            Laitoin jäsen hakemuksen matkaan...

            Tänään tuli ajeltua pikkasen. On se hieno voimalaitos. Perus kotteron suoritus kyky löytyy alle 2000 rpm ja tuo gti sarjakin onnistuu 4000rpm... Vielä kun huomioidaan korin koko ja massa... No kulutustahan löytyy mutta kaikkea ei yleensä saa samassa paketissa. Minun pääosin tiellä ajamat 520km vei 86l soppaa. Toki sitä piti toisinaan kokeilla miten se pörisee, tai siis kun se ei oikeen pidä mitään ääntä.

            Madalluksen myötä keulan nitinä ainakin vaimeni. Varmaan nivelet on pikkasen eri asennossa kuin ennen ja ehkäpä se teki jonkun vaikutuksen. Tämä pitkä koppa tuntuu tiellä varsin vakaalta. Edellisessä A8:ssa oli pehmo alusta ja se tuntui tiellä pikkasen levottomalta. Eikä sekään mitenkään lapasesta meinannut karata. Kun laittoi alusta comfort asetukseen alkoi koppa kivasti lainehtia mutkissa ja pikku töyssyissä. TRW:n osat keulaan saapui alkuviikosta ja pitää hoitaa ne jossain kohtaa alle.

            Renkaat osottautui pikkaiseksi pettymykseksi. Ne hurisee vähän niinkuin olisi laakerit loppu. No ne on lopuillaan olevat pirelli pzerot 275/35 20. Nämä on silitettävä ja sitten uusittava parempiin. Muuten OK.

            MMI:n telkkari nitisee kun se on ylhäällä. Aika rasittavaa kun muuten on varsin hiljainen laitos. Kun laskee näytön ei nitise. korjaantuisikohan ihan silikoni suihkauksella mekanismiin? Onko kokemusta?

            Kierrokset menee pikkasen ylös/alas kun ajaa suoraan ja vakkari päällä. Onkohan tämä vaan mittarin huojuntaa vai jotain mistä pitää kiinnostua. Muutos on luokkaa viisarin kärjen paksuus. Eli joitain kymmeniä RPM. Voisko turbiinin lukitus olla lopuillaan? Laatikkoon ei ole koskaan vaihdettu öljyjä. Tosin vaihtaminen on napakka ja toimintaa muuten moitteetonta.

            Välilllä meinaa unohtua että tämä on 12v vanha...

            Comment


            • #7
              Kunnioitettavaa rohkeutta. Mielenkiinnolla tulee seurattua tätä.

              terveisin,
              kateellinen

              Comment


                #8
                Varmasti hieno auto. Ainoa murhehan noissa on se, että jotain isompaa vaatii huomiota ja ne ylensä maksaa.
                En ole noin uutta ajanut, mutta laatikon toiminta kuulosta hieman epänormaalilta. Ei automaatin pitäisi luistella vakkarilla, eli siis varmaan maantienopeuksista kyse.

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Virtanen Näytä viesti
                  Kierrokset menee pikkasen ylös/alas kun ajaa suoraan ja vakkari päällä. Onkohan tämä vaan mittarin huojuntaa vai jotain mistä pitää kiinnostua. Muutos on luokkaa viisarin kärjen paksuus. Eli joitain kymmeniä RPM. Voisko turbiinin lukitus olla lopuillaan? Laatikkoon ei ole koskaan vaihdettu öljyjä. Tosin vaihtaminen on napakka ja toimintaa muuten moitteetonta.
                  Tuosta lisää automaattilaatikon toimintahäiriöistä.

                  Comment


                    #10
                    Autovero arpajaiset oli tänään.... Sain vertailuhinnaksi oli n. 17500 ja veroa 4858,44€. Vero% oli 27,6%

                    Pikkasen yli oman arvion..

                    Comment


                    • #11
                      Viisarin neulan pieni seilaus on normaalia 6Hp laatikolla, +/-50rpm sisällä on kontrolloitua turbiinin osittaisluistoa mukavuussyistä.

                      Comment


                        #12
                        Pitkästä aikaa. Ohessa kuvia. Nämä otettu renkaan vaihdon jälkeen kun madallettu. Samalla on taka valot vaihdettu 09 malliseen.
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Meneekö nuo facelift-valot heittämällä paikoilleen, vai tarviiko tehdä jotain muutoksia?

                          Comment


                            #14
                            Katsastuksessa oli sitten moottorin kuva päällä ja hylsy. No eikun tutkimaan.... Lambda sökö. Huyolto historiikki sanoi että 2015 vaihdettu kuskin puoli ja etummainen lambda. Eli 3 vanhaa joista yksi varmasti sökö. Innokkaana tilasin boschin lambadat ja samalla otin myös MAFfit. Yllättäen paikallinen rekan osien kauppias oli edullinen bosch kauppias. 3 lambdaa ja 2 maffia 520€. vertailu ebayhin oli OK. käytännössä sama hinta ja saipa maksaa alvin suomeen. Tuli oikein isänmaallinen olo....

                            Ja eikun hommiin... Ohessa kuvia pelkääjän puolen operaatiosta. Pähkinän kuoressa homma menee niin että:
                            -ilmanputsarin kotelo auki
                            -Kukonjalka avain ja riittävästi jatkoa
                            -Kaikki taskulamput eri suunnista paistamaan kohteeseen
                            -Pelkääjän puolella riittä kun avaa liittimet antureista, mutta kuskin puolella ei auta kun sivuleikkurit. Pakko katkaista johto.
                            -Kukonjalalla anturi löysälle
                            - Johdosta puörittäen anturi käteen.
                            -Uusi anturi pitää johdosta tarjota kierteelle. Itse pyöritin johdosta ja jossain kohtaa tuurilla se otti kierteelle. Johdosta sai ihan hyvin pyöritettyä sen lähes pohjalle.
                            -Kukonjalkaa kehiin ja tiukalle.
                            -Johdot kiinni. Kannattaa laittaa oikeaan paikkaan liitin...
                            -Kuskin puolella johdot on laitettava mistä saa. Alkuperäiseen reittiin ei ihan helpolla pääse.
                            HArrastajana selviydyn pelkääjän puolesta n. kahdessa tunnissa.Kuskin puolta kylläkin hieroin nelisen tuntia...

                            Etummainen anturi on aika helppo, voi ehkä onnistua kiinto avaimella. Itse kokeilin sellaista lambpda avainta toisella puolella ja se oli helvetin ahdas. Sai sen silläkin tehtyä mutta aikaa meni paljon enempi. Otin tätä varten sarjan ebaystä: http://www.ebay.com/itm/OPEN-CROW-FOOT-SPANNER-SET-GOOD-RANGE-10mm-UPWARDS-/160673090603?hash=item2568dccc2b:m:mPyxNeOWLi9caWo QnSHMHEg

                            Ihan ehdoton juttu tähän hommaan.

                            Koe ajolla tänään totesin että kierrosten seilaus vakkari päällä näyttää poistuneen. Kulutus ainakin näytöllä putoaa nopeammin kuin aikasemmin. Eli ehkä se nyt oikeasti säätääkin niiden seosten mukaan.

                            Onko jotain temppuja mitä pitäsi VCDS:llä tehdä nyt kun maffit ja lambdat uusia? Virheet kuittailin pois ja eka startti uusilla antuureilla oli jännittävä, vapisi hetken ja kierrokset asettui vasta hetken kuluttua. starttauskin kesti paljon aikaisempaa kauemmin. Mutta tämä vain ekalla kerralla.

                            Lenkin jälkeen katselin päästölaitteita readiness sivulla VCDS:ssä. Se kertoi että secondary air pump ei toimisi. Rupesin miettimään onko tässä moista ollenkaan?
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Valot meni ihan "heittämällä" ei mitään koodauksia tms. Valot oli ihan orginaalit. Ei taida mikään kopiopaja tehdäkään.

                              Comment


                                #16
                                Kun nollaat vikakoodit, niin lambdoista häviää myös totutusarvot. Siksi saattaa kone vapista ja kierrokset humpata. Mutta kyllä se tasottuu kun 15min ottaa ajoa alleen.

                                Comment


                                  #17
                                  Terve taas.

                                  Pieni tauko raportoinnissa. Jatkoa tuolle moottorivalon palamiselle. Lambda jumpan jälkeen meni joku parituhatta ihan ok. Sitten alkoi taas lamppu tuikkia. Tietyn sylinteriryhmän fueltrim meni yli ohjearvojen. No aikani kuittailin sitä pois ja sitten keksin syypään. Amerikan foorumilta sain lopullisen vahvistuksen teorialleni.

                                  https://www.audiworld.com/forums/a8-...moval-2820933/

                                  Virheinä oli tuo fueltrim ja satunnaiset nakutukset. Ajossa toisinaan pienellä kaasulla nykimistä. Mikä tuntuu keskiaikaiselta...

                                  Imusarja irtoaa suhteellisen helposti. Suuttimet oli minulla ainakin tosi tiukassa. Syynä varmaan edellisen huoltajan korjaus yritys jollain liimalla jota oli suuttimien juuren laitettu. Ne O-renkaat oli minulla ihan korppuna.

                                  Raportoin lisää kunhan saan O-renkaat kotia ja paikoilleen.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    #18
                                    Kerrankin halpa korjaussarja

                                    Comment


                                      #19
                                      Suuttimet takaisin paikoillaan ja uudet tulpat samoin. Häiriövalo ei ole nyt syttynyt, ainakaan tällä ajolla. Fueltrimmit muuttuu nyt kaikissa sylinteriryhmissä. Alku ainakin lupaava.

                                      Kylmänä nykiminen väheni ja lämpimänä ei havaintoja.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X