Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Autovahinkokeskuksen A6 2.8 quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Autovahinkokeskuksen A6 2.8 quattro

    Morjes!

    Hetken mietin että kirjoittelenko tonne näyteikkunaan vai tänne projekteihin, mutta onhan tämä auto vähän "projektissa" niin päätin sitten tänne kirjotella.

    Elikkäs tollanen A6 haettiin ukon kanssa AVK:lta ihan sillä tarkoituksella että olisin opettanut isääni (:D) vähän autonkorjausta ja hitsaamista, tosin hitsaamistahan tässä ei juuri ole, mutta muuta sitten senkin edestä.

    Tähän hätään en nyt saanut kuvia lähtökunnosta kun oli vielä keula kasassa, mutta toivottavasti saisin nekin tänne laiteltua jossain vaiheessa.

    Elikkäs auto oli keulakolaroitu, ilmeisesti johonkin tolppaan tai muuhun "kulmaan". AVK:lla myyntiehtoina oli korjattavaksi, eli ei siis tarvinnut viedä mihinkään mittauksiin eikä hankkia mitään todistuksia.
    Siis uutta palikkaa vaan kiinni.
    Ensimmäisenä uusiksi meni seuraavanlaisia:
    - Puskuri ja sen osat
    - Syyläri
    - Ilmastoinnin kenno
    - Sumuvalot

    Toisesta ajovalosta oli menny kiinnikkeet rikki, mutta nekin korjaantui helposti sulattamalla kiinnike takaisin paikalleen. :)

    Autoon vaihdettiin samalla uudet etulokasuojat, kun vanhat oli yllättäen ruostunut puhki. Aika mielenkiintoista muuten että katsastuksessa vaihdettujen osien määrä 2% ja lukee että lokasuojat, kun luulin itse että siihen tulisi puskuria yms. mitä kolarikorjauksessa on vaihdettu.
    Tässä siis tämänhetkisestä kunnosta kuvia.
    https://imageshack.com/i/pnYDOdAEj
    https://imageshack.com/i/pnz5Al28j
    https://imageshack.com/i/plydKlXDj


    Laatu ei ehkä näissä kuvissa mikään paras ole mutta on niissä vähän kateltavaa. :)

    Kesällä olis tarkotus vähän tehdä maalaushommia kun on noita pikkuvirheitä siellä täällä.
    Etupuskurin oon maalannut itse ja se oli ensimmäinen maalaus mitä olen ikinä tehnyt ruiskulla ja ns. vesivärillä. Puskurista tuli aika hyvä siihen nähden etten tosiaan ennen ollut mitään maalaillut. Yhdellä pienellä valumalla siis selvittiin ja kiiltoakin löytyy kohtuullisesti. ;)
    Laitan siitäkin vähän myöhemmin kuvaa vähän tarkemmin.

    Sitten vähän vielä lisää autosta.
    Vm.-98 2.8 30v v6 Quattro automaattina
    ajettu n.255tkm
    Varusteitakin löytyy ihan kiitettävästi.
    En tiedä kuinka yleistä se näissä on mutta kuskin penkki on muistipaikoilla?

    Ja loppuun vielä pari kysymystä, joita oon nyt miettinyt ja koittanut googletellakin vähän huonolla menestyksellä.
    Eli ajotietokoneen näyttöön oli avk:lla seistessä ilmaantunut sellasia viivoja poikittain, että näyttöä ei näe kunnolla. Eli pystyykö tuota korjaamaan itse ja jos ei, niin paljonkohan maksaisi korjata?
    https://imageshack.com/i/pmJcioP1j
    Tuossa kuvassa näyttö näkyy aika hyvin, mutta näkyvyys huononee kun kabiiniin alkaa tulla lämmintä.


    Sitten tässä eräänä päivänä kun olin ajanut tällä päivän ja seuraavana päivänä koitin lähteä ajamaan niin eipä startannutkaan.
    Elikkäs akussa oli jännitettä 11.88V noin suunnilleen. :D
    Avaimesta kääntämällä kuului vaan napsaus, samanlainen kuin olisi akku vähissä ja siihen se sitten jäikin. No ajattelin että ajonestolla olisi jotain osuutta asiaan ja kokeilin, että menen pihalle ja käytän ovia lukossa ja uudestaan, mutta ei. Ei vieläkään mitään. Sitten alko jo vähän suututtaa, niin laitoin lämmitykseen ja odottelin puolisen tuntia, niin sitten lähti ilman mutinoita.
    Jälkeenpäin kuulin kaverilta että näissä voi olla lukoissa jotain ongelmia juotoksien kanssa, kun tehtaalta tullessaan juotokset on niin onnettomia, että ne lähtee helposti irti ja saattaa estää siten käynnistymisen.
    Olen aina ite luullut, että ajonesto antaisi kuitenkin startata muttei lähe käymään.
    Oonkohan nyt ollut sitten ihan väärässä luulossa vai voisiko molemmat olla mahdollisia?
    Kuinkas hankala tämmöstä ongelmaa on siis korjata. Kolvaaminen kyllä onnistuu, mutta jos tosi harvoin tekee tämmöstä niin onko sitten sen väärti avata ovipahvit että saa kolvattua parit tinat sinne?

    Ja viimeinen kysymys: Kuinka näissä yleensä toimii tuo vakionopeudensäädin?
    Huomasin kun laitoin vakkarin noin 80km/h niin tuntui että auto ei osannut kunnolla pitää sitä siinä 80:ssä vaan vähän väliä tuntui sellasta nykimistä.
    Nopeus kyllä pysyi tasasena mutta auto tavallaan kokoajan joutui korjaamaan sitä, vaikka aivan tasaisella kohdalla oltiinkin.

    Laittelen lisää kuvia ja juttuja, kunhan vaan saan hommaa eteenpäin.
    Opiskelijana joutuu vähän odottelemaan kesätöitten rahoja että pystyy mitään tekemään. :D

    Toivottavasti tähän ei hirveästi tullut kirjotusvirheitä ja olis ymmärrettävää tekstiä. :D

    #2
    Tervetuloa foorumille!
    C5 on jo sen verran vanha automalli että tuoremmat yksilöt ovat jo 11-12-vuotiaita. Hyvä tässä on se että foorumilta loytyy paljon tietoja, hakua vaan käytöön.
    Lokarit näissä ruostuu puhki, ovien alalaidat on toinen alue joka ruostuu.
    pikseliviasta on laajasti keskusteltu.
    Lue vikakoodit VCDS:llä ja niistä olisi hyvä aloittaa.

    Comment


      #3
      Käynnistysmurheet tuskin on lukkojen vika. Akussa päässyt varaus pienelle ja kylmä ilma ei helpota käynnistysvirran antoa. Akku latinkiin yön yli ja taas pitäisi mennä.

      Käynnistyksen esto antaa koneen käynnistyä, mutta vain sekunniksi. Lisäksi mittaristoon ilmestyy avaimen kuva, mikäli immo on pysäyttänyt matkanteon.

      Comment


      • #4
        Siisti Audi! Väri on hieno, yleensä C5 Audeja harmaina tai mustina, mutta myös muun värisinä, mitä olen itse nähnyt. Etumaskiin Audin logo, sopii paremmin mustan ritilän kanssa.

        Comment


        • #5
          Huomasin, että kun muutaman kerran vain koittaa startata niin sitten starttaa aivan normaalisti.
          Kokeilin viimeksi antaa apuvirtaa mutta sillä ei ollut vaikutusta tuohon asiaan.
          Onneksi ei oo tehny tuota paljon, nyt 2 kertaa. Saa nähdä onko jokaisen päivän seisonnan jälkeen samanlainen.
          Kunhan saan käsiini VCDS:n niin katon vielä antaako mitään.

          Tässä olis siitä puskurista kuvaa. En oo koskaan ollu hyvä kehumaan tekosillani mutta omasta mielestäni tuo maalaus onnistui aikas hyvin siihen nähden että ensimmäinen kerta. :)
          https://imageshack.com/i/pnckGMbCj
          https://imageshack.com/i/pnFmeyWAj
          https://imageshack.com/i/pojIkaswj

          Comment


            #6
            No kuvien perusteella ei voi muuta sanoa kuin että joo, keula siinä näkyy.

            Comment


            • #7
              Totta, kuvat oli huonoja. Pahoittelen.
              Otan parempia kuvia valosan aikaan jossain välissä.
              Kesällä sitten jos intoa riittää niin voisi vetää uuden maalin ja tehdä pieniä korjauksia.
              Tuo puskurihan oli alunperin vihreän värinen, kun se purkuautosta ostettiin ja siinä oli pieni halkeama tossa mihin maski tulee apparin puolelta. Siinä näkyykin kuvassa pientä rupea.

              Comment

              Working...
              X