Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 -01 Avant entisöinti ja parantelu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    K04 on vähemmän herkästi heräävänä myöskin vähemmän altis tuolle piikkailulle kuin K03. Sama pätee jos K03 softalla ajetaan K04 ahtimia.

    Nimenomaan puolikaasulla kiihdytys ja kaasun asennon vaihtelu vedon aikana aiheuttaa tökkimistä jos ahtosäätö on huonosti kalibroitu.

    Comment


    • #92
      Ehkä minulla sitten oli aina nilkka suorana :) Ja voihan olla että se lastu omalta osaltaan vähensi piikkausta.

      Comment


      • #93
        Juuri tuota piikkausta teki melko rajustikkin ja oli sellainen hiukan hengetön veto puolikaasulla ja kaasun asennon sulavasti muuttaminen oli melko mahdotonta...
        Eli ahtosäätöjä korjailemalla tuo ongelma kuriin ?

        Comment


        • #94
          Toki vika voi olla jossain muuallakin mutta yksi mahdollinen syy on softassa.

          Comment


          • #95
            "Pelkällä lastulla" ei voi yleistää. Joku softa toimii siihen epäsopivallakin raudalla ja joku taas ei.

            Ajatusmallille vastaavuushan olisi se, että kaikki virisoftat ovat samanlaisia muutoinkin ja näinhän ei todellakaan ole.

            Comment


            • #96
              Mitä olette mieltä sellaisesta että nyt kun koneen ja rungon väliltä on irroiteltu letkut ja piuhat niin siirrän auton rullaavana auto nosturille ja siinä availen kardaanin, vetarit koneesta, putket, koneen kiinnitykset ja vaihteiston ja sen jälkeen auto alas ja kone nosturilla kone pois paikoiltaan.
              Onko riskiä että kone liikkuu paikoiltaan kun kiinnitykset on auki tai jotain vastaavaa haitallista ?
              Jos jotain varoittavaa tulee mieleen sanokaa heti ! :)

              Comment


              • #97
                Ei se kone paljoa liiku jos et ota kannatin kumeja pois välistä. Ne kun on tapeilla läpi ja muttereilla kiristetään. Eli moottoria pitää nostaa että se liikkuu.

                Comment


                • #98
                  Hyvä juttu
                  Helpottaa hommaa nimittäin huomattavasti kun ei tarvitse auton alla ahtaassa tuhrata...

                  Comment


                  • #99
                    Mitenkäs tuo kardaani ja vetarit lähtee irti ?
                    Pultit auki ja vetareita liikuttaa ripustuksissa ulospäin niin että vetarit irtoavat koneen puolelta?
                    Kardaaniin sama homma eli pultit auki ja konetta eteen päin liikuttamalla lähtee irti ?

                    Comment


                    • Vetarit tipahtaa irti kun otat kaikki pultit laatikon päästä irti, joudut ottamaan joko ylä- tai alaripustusta irti että vetari mahtuu muljahtamaan pois navastaan.
                      Pulttipyssyllä ja pitkällä varrella saa sieltä pyöränkotelosta ne pultit auki, varo ettei nylppää :)

                      Kardaani on jähmettynyt kiinni laatikkoon, joku leveä talttameisseli kiinnityspulttien irroittamisen jälkeen saumaan ja vasarallaa iskua. Saattaa olla tiukassa tai lähtee hieman helpommin.
                      Viimeksi muokannut juutasqsa; 22.2.2016, 17:07.

                      Comment


                      • Kiitos tarkennuksesta ! :)

                        Comment


                        • Mitenkäs tuon vaihde kepin saa irti vaihteistosta vai tarvitseeko sitä irroittaa ollenkaan ? Joitain kuvia nähnyt kun on jötetty keppi paikalleen kun on kone ja vaihteisto irroitettu.
                          Miten kepin ympäriltä lähtee muovit ja pussit sun muut irti ?

                          Comment


                          • Se pussi lähtee nostamalla, aloita vaikka etukulmasta. Kun olet saanut sen pois tieltä ja kakkonen päälle niin näet 2 kuusiokolopulttia siellä tankojen kepin puolen päässä. Ne irti, niin tangot lähtee laatikon mukana. Ne pultit ja aluslevy tipahtaa helposti sinne pohjalle :)
                            Viimeksi muokannut juutasqsa; 11.3.2016, 21:17. Perustelu: Ajatusvirhe, ei ykkönen vaan kakkonen :)

                            Comment


                            • Jos haluaa helpottaa kasaushommaa niin säätöjen asennot kannattaa merkitä spraylla/maalitussilla ennen irrotusta.

                              Comment



                              • Mitäs tuosta täytyy vielä ruuvailla että lähtee vaihteiston mukana ?

                                Comment


                                • Tuo kansi pois ja sen alta molemmat tangot irti.

                                  Comment



                                  • Sellaista löytyi...

                                    Comment


                                    • Uudet korvakkeet vaan tilalle. Ne on pultattavat, ei ole lohkoa tuo osa.

                                      Comment


                                      • Eikä runkoa :). Nou hätä.

                                        Comment


                                        • Tuon vaihekepin päästä ei löytynyt kuin yksi tanko... missä toinen vihteistoon menevä tanko on kiinni ? Löytyi

                                          Comment




                                          • Nonii eli homma edennyt tähän asti ja seuraavaksi aletaan ihmettelemään kuka ja mihin hintaan suoristelee korin sekä huoltaa turbot. Samalla aletaan haalimaan romppeita että saa auton liikkeelle joku vuosi vielä

                                            Comment


                                            • Kuinka muuten omia postauksia pystyy poistamaan ? Käytän siis foorumia puhelimella tapatalk sovelluksen kautta.

                                              Comment


                                              • Ei ole mahdollista.

                                                Comment



                                                • Ikävästi tuosta "lavetista" kin on korvake haljennut...
                                                  Mitähän materiaalia mahtaa putkisto ja pakosarja ym olla ?
                                                  Ajatuksena olisi puhdistaa ruosteet ja pinttymät pois ja mietin täytyykö puhdistuksen jälkeen paikkoja lakkailla tai muuta ettei ala jörjettömästi kukkimaan...
                                                  Miten olette muuten moottoreita kokonaisuudessaan puhdistanut ? Tuskin painepesurilla uskaltaa painaa kun on antanut liuottimien vaikuttaa ?
                                                  Ja sellainen kysymys vielä että käykö a4 b5 1.8t 1996 avantin syylärit ja se muovinen apulaite runko ässään ilman muokkauksia ?
                                                  Minun tiedossa on että merkistystä on jos auto on manuaali tai automaatti ja myöskin ilmastoinnilla on merkitystä.

                                                  Comment


                                                  • Jotain rosteria ne on. Minun mielestä niitä on ihan turha alkaa hinkkaamaan, ne on vähän ajan päästä kuitenkin ruskeat. Eikä ne pahemmin ruostu vaikkei niitä suojaakaan. Väri vaan menee tummanruskeaksi.

                                                    Ei käy aanelosen etukehikko, eikä syyläri. Kehikossa on hieman erilainen tukirakenne ja syylärissä ei ole vaihteiston öljynjäähdytintä.

                                                    Comment


                                                    • Eli ainoastaan s4 kehikko ja syyläri ym käy ?
                                                      Olisikohan a4 b5 2.8 V6 kehikko sopiva kun sellasen ehkä helposti saisin ?

                                                      Comment


                                                      • Täältä
                                                        http://vagfans.info/FI/audi/RDW/A4Q/...0/Korin-etuosa
                                                        kun katsoo niin näyttää S4:lle oman kehikkonsa; (3A) 8D0805594AJ.
                                                        Viimeksi muokannut vV8m5; 14.3.2016, 01:32. Perustelu: sattui ekalla kerralla b6:n kehikko, nyt on b5

                                                        Comment


                                                        • Oletteko paljon osanumeroita ja osia niiden takaa vertaillut että pystytte toteamaan että osat oikeasti toisistaan eroaa muutenkin kuin osa numeroilta ?

                                                          Comment


                                                          • Kyllä yleensä osissa on eroavaisuuksia, jos osanumero on hivenen eri. Sopivuus ristiin vaihtelee, uusi revisio vanhasta osasta yleensä sopii vanhan tilalle.

                                                            Tässä kuvassa S4n etukehikko 8D0805594AJ
                                                            https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/370541_x800.jpg

                                                            Ja tässä 2.8v6 koneisen ilmastoidun b5:n etukehikko 8D0805594AR
                                                            http://i.ebayimg.com/images/i/310417...-1/s-l1000.jpg

                                                            Pieniä eroja on, mutta varmaan tuon aakkosen kehikon voisi soveltaa ässäänkin. Onhan noihin 2.8v6 beevitosiin vaihdettu 2.7bittikoneita tilalle ja luultavasti kehikko jätetty ennalleen, esim. Zorza05 teki vastaavan koneenvaihdon.

                                                            Comment


                                                            • Jeps en ole juurikaan perehtynyt osanumeroiden perusteella osien etsimiseen joka varmasti tulee projektissa useasti vastaan. Kovin ovat saman näköisiä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X