Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Seat Leon 1.8T-01 ja A'PEXi AVC-R

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Seat Leon 1.8T-01 ja A'PEXi AVC-R

    Heräteostoksena rintajoupilta nelivetoinen seatti. Kabinetissa oli ledijoulukuusta, neonvaloa ja tuo apexin kontrolleri. Mihin kaikkialle tuo on kytketty? Ainakin hukkiksen kelloa.
    Kysymys kuuluukin mitä kaikkea tuo ohjaa kun ajattelin poistaa sen. Pompannut leimasta apexin, silikoniahtoletkujen ym vuoksi.. Muutoskatsastettava.

    Näin ensi alkuun ajattelin ottaa tuon apexin ja siniset ahtopaineletkut ym pois ja palauttaa lähelle orkkisasua. Jos vaikka Porkkis sitten ohjelmoisi ecun...
    Orkkiksena 132kW.

  • #2
    Ei kai se ny ahtoletkuista voi hylätä, apexista kyl voi.

    Comment


    • #3
      haluan tietää missä firmassa on muka hylätty silikoni ahtoletkujen takia.... tai on ollut osa hylkäysperustetta

      Comment


      • #4
        A1. Hieman lisätietoa sain; cooleri on ollut 300x600x76 ja hylky oli tullut siksi. Nykyisin orkkiscooleri. Hommaan orkkis ahtoputket ja softa niinkuin kuuluu, ei apexia rinnalle...

        Comment


        • #5
          On kai noita erivärisiä ja kokosia ahtoputkia ollu maaliman sivuun. AEL:iin tuli punaset ja biturbossa oli siniset, eikä ole kyllä koskaan käyny mielessäkään että katsuri pompauttais niiden takia. Eihän noita alkuperäsiä kehtaa hinnankaan takia ostaa.

          Comment


          • #6
            Oli takavuosina sitten vielä tapaus, jossa ahtopainesäätimen solenoidi tulipellissä johti hylkäykseen, vaikka siihen ei mennyt letkuja eikä sähköjä, ja itse ohjainlaite oli purettu pois. Eli pura kokonaan veks.

            Ja joo, sinne tulee Apexin omalle map-anturille ahtopaine jostain, siitä lähtee oma piuha suoraan apexin johtosarjan liittimeen. Sitten jos on kytketty rpm, niin on varastettu puolalta tai suuttimelta. Noiden lisäksi tulee herätevirta valoilta tai radiolta, ja sytkävirta jostain samantyylisestä paikasta, esim sulakerasian alla olevilta releiltä.

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja peeki Näytä viesti
              Jos vaikka Porkkis sitten ohjelmoisi ecun...
              Orkkiksena 132kW.
              Saattaisi olla suostuteltavissa :)
              Itse asiassa noin pari kertaa vuodessa onnistuu myös Vaasassa paikan päällä.

              Jos nyt tarvitaan todistusta moottorinojaimen vakiokuntoisuudesta, järjestyy sekin, jos ohjainlaitteen lähettää käymään täällä.

              Comment


              • #8
                Hain auton tänään. Huoltokirjan välistä löytyi kuitti softauksesta vuodelta 2006. Auton on softannut Alt-Control oy. Vuodelta 2009 löytyi kuitti tuosta apexin säädöstä: Ahdot rajattu 1.3bariin
                Näyttää vähän minun silmissä siltä että apexi hommattu kun ahdot ovat piikanneet tms ja apex otettu avuksi ahtojen rajaamiseen...?
                Anyway tuo apexi lähtee tuosta autosta, samoin neonvalo ja ledijoulukuusi kabinetista...

                Comment


                  #9
                  Jos haluat vähän paremman coolerin ja jaksat tehdä siistit ahtputket voit ostaa original tehdas coolerin mallia seat sport. Löytyy original vw osanumerot niin ei voi katsuri mukista asiasta :)

                  Comment


                  • #10
                    Vähän tuli tutkittua tuota ostosta. Vapaavirtaussuodatin oli ja toisioilmapumpun letkun pää, joka ilmeisesti kuuluu mennä vakioilmanputsarikoteloon ja toinen pää johonkin muualle (minne?), oli tukittu harjanvarresta?sahatulla puupalalla. Onko tuon toisioilmapumpun funktio mikä ja haittaako ellei sitä ole kytketty/toiminnassa?
                    Mukava ruveta selvittelemään noita virityksiä mutta alkuperäiseen asuun ajattelin kuitenkin sen laittaa.
                    Vikakoodejakin löytyi 3 kpl, moottorin häiriövalo paloi. Vag checkerillä katsoin, poistin ne eivätkä ole tulleet takaisin. Yksi oli N75:sta, toinen N249:stä ja kolmas oli toisioilmapumpun jtn.. Otin kuvat noista vikakoodeista ja lisään ne tänne. Jos jollain on vcds täällä vaasassa ja haluaisi tulla vilkaisemaan mitä muuta sieltä löytyy niin tarjoan kyllä pullakahvit.

                    Comment


                      #11
                      http://forums.fourtitude.com/showthr...V-EVAP-Delete&

                      Toisio ilmapumpun ja n249 voi poistaa toiminnasta ja hävittää putket ja letkut konehuoneesta. Liittimiin vaan tekee oikeanlaiset vastukset niin ei tule vikakoodeja. Saat konehuonetta hieman siistimmäksi samalla :) Näiden pois toiminnasta "kytkeminen" ei vaikuta auton toimintaan. Foorumilta pitäisi löytyä ohjeet googlella viimeistään. Itsellä on nuo kaikki poistettu ja vastukset tehty original liittimiin kolvaamalla vastukset. Vastukset siis erillisissä liittimissä jotka saa kytkettyä auton omiin liittimiin. Näin siis kaikki viellä palautetavissa vakioksi jos joku niin haluaa :D
                      Viimeksi muokannut Myotonia; 7.2.2016, 00:30.

                      Comment


                      • #12
                        Omassa on ARY moottorikoodilla oleva kone. Täytynee tulostaa nuo ohjeet ja verrata omaan. Olisi hyvä jos löytyisi "yksinkertaistettu" piirros letkuista ym jotka poistetaan ja mitä tulee tilalle.
                        Täytynee ottaa kupla pois tallista ja laittaa seatti sinne.. Aina kun olisi jotain mielenkiintoista ruuvattavaa niin joko sataa lunta, vetttä, räntää tai sitten on 20 astetta pakkasta...

                        Eilen pidin hetken autoa käynnissä, paukkuu ja rötää korkeammilta kierroksilta. Varsinkin kun päästää kaasun. Myös putken kohdalta lumi oli mustunut, aivankuin vanha nokivasara olisi ollut parkissa. Eli saa liikaa tavaraa ja polttaa sen sitten putkessa.
                        Ehkä tämä pikkuhiljaa alkaa aueta kunhan pääsen ruuvaamaan. Kaiken lisäksi iski flunssa.

                        Comment


                          #13
                          Poimit tuosta edellisestä linkistä avain sanoja hakuun niin uskoisin löytyvän selkeämmätkin ohjeet. Kaverilla on tuommonen saman koppanen leon 1.8t top sport 4wd melkein kaikilla varusteilla paitsi nahkasisustalla. Ja hän on etsinyt kaikki ohjeet näihin muutoksiin joilla deletoitu ja siistitty turhia hajoavia osia pois konehuoneesta. Hyvin pitkälti sama auto 225hp tt:n ja s3 kanssa. Etupään ripustuksessa on vain vähän eroa audien eduksi. Valurataset tukivarret ja hieman erillainen olka-akseli sekä isommat jarrut. Juuri tehtiin koneremppa kaverilla ja hänen leoninsa luovuttaa nykyisin 285hp ja 460nm hybridi k03 ahtimella joka on sorvattu ns. rajoille kestävyyden kanssa.
                          Jahka saat sen vcds piuhan päähän sen auton niin kattelee mitä arvoja ilmanmassa mittari näyttää sekä mitä lambdan sopeutus on. Oletko tarkistanut huohotus letkujen ja putkien kunnon, näkyykö murtumia tai halkeamia. Tietoa onko sytytyksen osia uusittu millon viimeksi ?
                          Toki poista tuo apex ensin toiminnasta :D

                          Comment


                          • #14
                            Tuosta combista 2 letkua oli poikkaistu. Bypassia en myöskään heti löytänyt. Huohitinletkut joudun päivittämään. Juuri raivasin tilaa niin saanee vielä tänään talliin tuon pirssin...

                            Comment


                            • #15
                              Minne kuuluu seuraava johto: 2 johdinta, keltainen jossa musta raita ja vihreä jossa punainen raita?
                              Löytyi 2napainen liitin,suojakuoren sisällä nämä kaksi em väristä johdinta, imusarjan päädyn kohdasta..

                              Comment


                              • #16
                                Auto on nyt tallissa. Ajattelin ensi töikseni korjata poikki menneen putken, käydä tutun työpaikalla vaihtamassa vetonivelet. Samalla päästölappu ja obd-lappu. Sitten leimalle.
                                Sen jälkeen pitänee yrittää saada jokin tolkku noista poikkaistuista ja muutenkin purkkavirityksillä olevista letkuista/putkista. N75 ja n249 vikakoodithan voivat johtua siitäkin ettei niitä yksinkertaisesti ole edes fyysisesti konehuoneessa? Täytyy tutkia...
                                Löytyyköhän marmorilta tuon koneen johdotuskuvat? Yritin googletella moottorikoodilla ja wiring diagram mutta ei ainakaan heti osunut silmään..
                                Mahdollisimman toimiva ja kaikki turhat pois-periaatteella ajattelin tämän saada toimimaan eli jos vain mahdollista niin ainakin ilman sitä toisioilmapumppua ja onnistuu ilmeisesti myös ilman n249?
                                Kaikki vinkit ovat tervetulleita..

                                Comment


                                • #17
                                  Bensapaineemsäätimestä menee letku t-haaralle. Toinen pää imusarjaan ja toinen kabinettiin. Ilmeisesti apexille... Meneekö se alunperin n249:lle?
                                  Hain auton edelliseltä omistajalta keulakuulerin jonka laitan sitten paikalleen katsastuksen jälkeen.
                                  Autoon on kuulemma ennen edellistä omistajaa laitettu isompi ahdin. Tämä tukee teoriaani apexin asennuksen syystä: isompi ahdin--> ei lisäpotkua koska softaa ei päivitetty--> apexi autoon ja sitten on jollain tavalla saatu kikkailtua lisää potkua.
                                  Onko tuo ohjelmointi ollut niin kallista/vähän tekijöitä kymmenkunta vuotta sitten että ollaan turvauduttu apexiin?
                                  Jos olen oikein ymmärtänyt niin orkkis ECU:lla pärjätään aika pitkälle..

                                  Tässä tämänhetkinen toimintasuunnitelma:
                                  Auto siihen kuntoon että saadaan leima. Vaati pakoputken valmistusta ( viimeinen vaimennin takaluukussa irtonaisena, putki ruostunut puhki ja poikki)
                                  Vetonivelet vaihtoon
                                  Obd ja pakokaasutestit--> konttorille koittamaan onnea
                                  -Autosta ecu irti ja porkkikselle. Samalla täytyy vilkaista mikä ahdin ja suuttimet autossa on
                                  -n249 ym delete eli turhat letkut/laitteet pois. Samallahan nuo ohjelmoitaessa deletoi softasta pois..
                                  -se iso keulakuuleri takaisin

                                  Edellisiä omistajia ei löytynyt trafin tiedoista, oli tyyliin: yksityishenkilö tjms. Olisi ollut kiva tietää mitä kaikkea koneelle on tehty..

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vikakoodit, vagcheckerillä otettu
                                    17956 P1548
                                    17608 P1200
                                    16795 P0411

                                    Vetonivelet ym tilasin sparetolta. Putken laitto pitäisi saada tänään alkuun. Viimeistään perjantaina päästöt ja obd. Sitten hakemaan vikalappua...
                                    Hiukan lasten sairastelu haittaa projektin etenemistä.
                                    Olen yrittänyt etsiä öljysuosituksia perään ja vaihdelaatikkoon. Mobilin öljynvalitsintaulukko ei toimi, marmorilla oli aika kalliit öljyt. Sparetolta otin perään febin öljyt ja ilmeisesti haen motonetistä laatikkoon Castrolit ja haldeksiin oli motonetissä orkkistavarat.

                                    Comment


                                      #19
                                      Kokeilitko castrollin sivuilta tuota sopivuus hakua ?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Koitin. Laatikolle syntrans v fe 75w-80. 19.90€/L motonetissä
                                        Perämurikalle tarjosi castrol syntrans axle 75w-90. Tilasin jo kuitenkin perään öljypurkin sparetolta.
                                        Mobilin vs200 on ilmeisesti lopetettu ja muistelen monien käyttäneen sitä vw laatikoissa..?

                                        Comment


                                          #21
                                          Juuh täällä on foorumin faq osiossa noista voimansiirron öljyistä ollut puhetta yhdessä topicissa jonkin verran ja sinne kerääntyi noita vageissa toimineita öljyjä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Luin nekin läpi. Febin öljy olisi motonetin listalla mutta vaasasta loppu. Ja maininta ei 4x4. En kuitenkaan usko etteikö castrolin liemet toimisi vaihdelaatikossa. Varmaan kuitenkin paremmin kuin vanhat orkkisöljyt

                                            Comment


                                              #23
                                              Tepollahan oli ölppää mikä kävi sekä perään että laatikkoon.

                                              http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=3951

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ei tarvitse jättää lottoa viikonloppuna: menin autotalliin irroittamaan poikki mennyttä putkea ja kaivoin työkalukaapista pipe expanderin esille. Joskus tuli ostettua foorumilaiselta ylijääneet osat/tarvikkeet jostain kansi/turbo/viri/huoltorempasta ja näiden mukana tuli 4 purkkia juuri tuota tepon myymää öljyä. Otin jo kuvankin valmiiksi kun ajattelin iltasella googletella öljyn speksejä/sopivuuksia.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Putki kasassa. En päässyt vielä kuuntelemaan soundeja kun kello oli 23 eikä viitsi herätellä ketään. Ajattelin huomenna tehdä motorflush-käsittelyn. Motonetin motoxit väliöljyiksi eli flushin jälkeen. Ajelee niillä muutaman päivän ennen kunnon öljyjä. Pitänee huomenissa sparetolta tilata venttilikopan tiiviste ym yläpäähän. Samalla vaihtaa kun alkaa riisumaan noita "turhia" letkuja (toisioilmapumppu ym)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Onkos tämä Tepon öljy sellasta joka toimii 01E laatikossa talvellakin? 3 litraa tilavuus?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nyt on öljyt vaihdettu haldexiin, perään ja vaihdelaatikkoon. Vetonivelet vaihdettu eteen, päästö-ja obdlappu autossa. Huomenna leimalle. Jos tulee leima niin aloitan konehuoneen siistimisen. Etupuskurikin kaipaa hieman korjausta; hiukan halkeamaa ja roikkuu ärsyttävästi koko keulasta. Samallahan tuohon laittaa takaisin sen isomman coolerin.
                                                      Ajattelin kerrankin aloittaa tekniikan puolelta ja vasta lopuksi vesihioda ja myllyttää maalipinnan. En toki vesihio koko autoa vaan pahimmat naarmukohdat. Paneeli/ilta voisi olla sellainen sopiva tahti myllytykselle.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Seatti leimassa

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Jakopääremppa tehty

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            G251 anturia herjaa, varsinkin kun auto lämpeää sisältä. Korjataan ensi tilassa. Haldexista vikakoodi nimellä kytkin, käytössä siis vagchecker joka on suomenkielinen... Haldexin pumppu pitänee ehjätä/vaihtaa

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X