Pelkkää kumia on, joten taipuu hyvin. Liima erittäin järeää. Itsellä ollut kaksi vuotta, eikä repsota mistään, vaikka asennus oli ns. pikamallilla suoritettu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Talousharmaa 4G bitdi
Collapse
X
-
Joo ei kyllä tuo lippa irtoa vahingossa. Epäilen että lähtee lakka ja maali ennemmin omasta autosta kun lippa irti :D Hyvin jape on kyllä saanu lipan symmetrisesti. Lippa pitää aika hyvin muotonsa, meinaan talvella tuli aurattua teitä ja jäätä jäi lipan ja puskurin väliin, mutta jäät kun nakutti pois lippa palautu heti asennettuun asentoon.
Comment
-
Erikoismoottori.fi ja STR-Solutions ovat taikoneet viime aikoina autoon lisää vauhtia ja lisää on kuulemma tulossa. Voin suositella lämpimästi.
Koklasin viikon ajan RS5sen rotoreita. Ihan kivan näköset rattaat, mutta istuvat aika naftisti 255/35-20" nastarenkailla.
Tänään vaihdoin alle "pitkästä aikaa" tutut ja turvalliset RS6 peelerssit.
Comment
-
Laitetaas tänne välillä jotain hyödyllistä, ei aina pelkkää kuvasaastetta.
Tilasin 16w T10 kantaiset ledit pakkivaloihin. No, myyjän mukaaan niiden piti olla vikakoodivapaat, mutta eipä ollut.
Virheilmoitukset voidaan koodata pois seuraavasti VCDSllä:
1. 46 central convenience
2. Näppäile security access 16017
3. Adaption kanava 191
4. Vähennä kanavan näyttämästä arvosta 3072
5. Test
6. Save
7. Ei enää virheilmoituksia LED-peruutusvaloista
(Liitteenä kuvia)
Umpio irtoaa iisisti.
- Ensin suojamuovi pois (kuvan osoittamaan suuntaan vetämällä)
- 1kpl 10mm pultti sekä 1kpl 10mm muovipultti irti ja umpio on kädessäsi.
Ajelin kuukauden päivät tämmöisillä 10x20" ET35 Rotiformin RSE vanteilla.
Comment
-
Vaihdettiin valuttamalla, lisäämällä, käyttämällä, valuttamalla ja lisäämällä, ei ollut oireita eikä ekalla kerralla työkaluja suodattimen vaihtoon. Suodatin vaihdettiin myöhemmin ja sitä kautta taas 5l lisää uutta ölberiä. Vanhassa pohjassa oleviin magneetteihin oli kyllä jäänyt jo sen verran metallimujua, että öljynen vaihto todettiin todella tarpeelliseksi.
Öljy BG ATF.
Comment
-
Tuosta pari tuoreempaa kuvaa. Mua tökki noissa uusissa Rotiformeissa niiden jäätävän kokoinen tasainen pinta. Otin keskimutterit ja peitelevyt pois, rakensin keskimerkeille uudelleen kiinnityksen ja voilá, nyt nää toimii.
Tämä on nähtävillä kuun vaihteessa Lahdessa X-Treme Car Showssa.
Comment
-
Nyt on pähkinän ratkaisijalle tarjolla virtuaalinen hatunnosto, on meinaan sen verran henkimaailman hommia.
Ongelma on seuraavanlainen:
Ajan autolla maantiellä 80-109km/h nopeutta. Auto heittää vikakoodin "air suspension fault" -> (ride height sensor, mechanical fault). Tämän jälkeen häviää vakkarin lisäksi kaistavahti, kamerat, hätäjarruavustin jne.
Kun autolla ajaa 120km/h, vikaa ei esinny lainkaan, kuten ei myöskään taajama-ajossa.
Autossa on (ja välillä ei ole) alustan madallusmoduuli. Tänään ajoin reilun 600km testilenkin ja totesin seuraavaa:
Moduuli paikallaan, vika esiintyi ekan kerran 20km ajon jälkeen (80-110kmh). Otin purkin pois, nollasin koodit, seurasin nurkkakorkojen toimintaa, kaikki ok. Täysin vakiokorossa noin 10km ja bim, taas em. vikakoodi. Taajama-ajossa ei mitään ongelmaa ajoipa sitten ilman boksia vakiokorossa tai madallusboksin kanssa aivan kentässä.
Sitten testiajoa 100km matalimmassa ajoasennossa boksin kanssa 120kmh, ei mitään ongelmaa. Laskiessa nopeuden 80-90kmh, välitön vikakoodi. Eli ajoipa autoa vakiona tai matalana, boksi kiinni tai ilman, vika ilmenee edellä mainituin tavoin.
Jäsen Romppanen STR-Solutionsin päämajassa irroitti, putsasi ja testasi jokaisen kulman anturin toiminnan, eikä niissä havaittu mitään hälyyttävää. Oletettavasti anturit eivät ole viallisia(?). Olen suorittanut testiajoa kalibroinnin jälkeen seuraten nurkkakorkoja ja niiden toimintaa, ei huomautettavaa (kalibroitu ennen 600km testilenkkiä). Maantielle mentäessä viimeistään 20km jälkeen vika kuitenkin yleensä ilmoittaa olemassaolostaan. Edelliskesänä autolla pääsi huomattavasti pidempiä matkoja, ennen kuin vika alkoi esiintyä (jopa 400km). Nyt esiintymisväli on tiheentynyt huomattavasti. Mitä pidempää matkaa ajaa, sitä tiheämmin vika tulee esille.
Mistä tämä johtuu?
Comment
-
Onko ABS-anturit tutkittu? Tai yks mikä toki vois olla, niin korkeusanturien johdoissa pieni katkos jossain.
Comment
-
ABS-anturit antaa erilaista vikaa. Kaverilla todettiin tässä taannoin sellainen. Tuo korkeusanturien katkoskin kävi mielessä. Luulisi katkoksen ollessa kyseessä pätkivän enemmän juuri kaupunkiajossa ja mukulakivillä missä autoa pyöritellään ja kolistellaan, tämä tekee tätä vain tasaisessa maantieajossa.
Comment
-
Jos abs-anturi on viallinen ei autossa toimi kyllä yhtään mikään, ei edes peruutuskamera. Pyörät kääntyy ja ajaa voi eteen ja taakse, siinä se.
Onko autoa koodattu vcds:llä alaspäin ennen tuon jälkiasennusboksin tuomia muutoksia? Jos siellä on kuitenkin joku bitti poikittain "liian matalaan" asentoon liittyen edelleen?
Comment
-
Comment