Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Talousharmaa 4G bitdi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Pelkkää kumia on, joten taipuu hyvin. Liima erittäin järeää. Itsellä ollut kaksi vuotta, eikä repsota mistään, vaikka asennus oli ns. pikamallilla suoritettu.

    Comment


    • #92
      Alibabasta/AliExpress saa "samaa" lippa kumia 3m setti 14,5 USD kotiin toimitettuna, hakusanalla "Car Front Bumper Lip Splitter" löytyy tavaraa...

      Comment


        #93
        Joo ei kyllä tuo lippa irtoa vahingossa. Epäilen että lähtee lakka ja maali ennemmin omasta autosta kun lippa irti :D Hyvin jape on kyllä saanu lipan symmetrisesti. Lippa pitää aika hyvin muotonsa, meinaan talvella tuli aurattua teitä ja jäätä jäi lipan ja puskurin väliin, mutta jäät kun nakutti pois lippa palautu heti asennettuun asentoon.

        Comment


          #94
          Erikoismoottori.fi ja STR-Solutions ovat taikoneet viime aikoina autoon lisää vauhtia ja lisää on kuulemma tulossa. Voin suositella lämpimästi.

          Koklasin viikon ajan RS5sen rotoreita. Ihan kivan näköset rattaat, mutta istuvat aika naftisti 255/35-20" nastarenkailla.



          Tänään vaihdoin alle "pitkästä aikaa" tutut ja turvalliset RS6 peelerssit.

          Attached Files

          Comment


          • #95
            Herättää omistushalua!

            Comment


              #96
              Harrastelin vesikelien kunniaksi tämmösen minuuttisen sätöksen viime kesän jämämatskuista.

              [ame]http://vimeo.com/192270097[/ame]

              Comment


                #97
                Harrastin navipäivitystä pari iltaa.
                Jos joku muukin haluaa päivitellä 3G MMI navinsa, niin ohjeet ja materiaali löytyy täältä.
                PDF opas jonka mukaan itse tein löytyy täältä.

                Ohessa myös pari kuvaa tuoreista ensi kesän vanteista.
                Attached Files

                Comment


                  #98
                  Nuo linkit ja ohjeet on siis MMI 3G Navi plussaa varten, MMI 3G Naviin ilman plussaa löytyy omat ohjeet ja linkit.

                  Comment


                  • #99
                    Tuo MMI 3G navi ilman plussaa lienee siis se pienemmällä näytöllä oleva (RMC)? Onko tietoa, mistä siihen löytyisi kartat ja ohjeet?
                    Viimeksi muokannut Killeri; 12.12.2016, 10:05. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                    Comment


                      Mistähän tuon nyt parhaiten erotaa onko MMI 3G plussalla vai ilman?

                      Comment


                        Performance Audi-lehdessä #25 on muutaman sivun verran tarinaa tästä kiposta. Tässä parhaat kuvat jutusta.
                        Samassa numerossa on myös tarinaa Honon IMSA Sipoo H1102R S2:sta.




                        Attached Files

                        Comment


                        • Tää on kyl nätti laitos. Mitenkään autoa väheksymättä, mut tolla kuvaustaidolla saisit perunankin näyttämään noissa kuvissa ihan älyttömän upealta. :D

                          Comment


                            Laitetaas tänne välillä jotain hyödyllistä, ei aina pelkkää kuvasaastetta.
                            Tilasin 16w T10 kantaiset ledit pakkivaloihin. No, myyjän mukaaan niiden piti olla vikakoodivapaat, mutta eipä ollut.

                            Virheilmoitukset voidaan koodata pois seuraavasti VCDSllä:
                            1. 46 central convenience
                            2. Näppäile security access 16017
                            3. Adaption kanava 191
                            4. Vähennä kanavan näyttämästä arvosta 3072
                            5. Test
                            6. Save
                            7. Ei enää virheilmoituksia LED-peruutusvaloista
                            (Liitteenä kuvia)

                            Umpio irtoaa iisisti.
                            - Ensin suojamuovi pois (kuvan osoittamaan suuntaan vetämällä)
                            - 1kpl 10mm pultti sekä 1kpl 10mm muovipultti irti ja umpio on kädessäsi.

                            Ajelin kuukauden päivät tämmöisillä 10x20" ET35 Rotiformin RSE vanteilla.


                            Attached Files

                            Comment


                              Häviääkö tuolla koodauksella myös mahdollinen polttimotestin aiheuttama pakkivalojen vilkuttelu ajon aikana/tapahtuiko sitä ylipäänsä noilla ledeillä?

                              Comment


                                Sitä en tiedä, vasta asensin. Vaikea sanoa myöhemminkään, ellei joku suostu ajamaan perässä että voidaan testata.

                                Comment


                                  Oletko tehnyt tai suunnitellut tuohon Vaihteistoöljyn vaihtoa? Itselle tulossa auto samalla tekniikalla ja tuota pohdin. Audin huolto-ohjelmaan tuo ei kuulu mutta ZF suosittelee 80-120tkm välein...

                                  Comment


                                    Vaihdettiin öljyt vasta äskettäin. Suosittelen. Siekkiseltä saa suodattimen ja muut hilut sopivampaan hintaan kuin marmorilta.

                                    Tuosta muuten kuvaa noilla viimeisimmillä vanteilla.



                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut JAP3; 24.5.2017, 09:13.

                                    Comment


                                      Laitoitko ZF Lifeguardia vai halvempaa vastaavaa, esim. Mannol? Tehtiinkä vaihto huuhtelemalla vai perinteisesti valuttamalla?

                                      Oliko vaihteistossa jotain oiretta vai huomasiko parantuneen(?) toiminnan vasta kun uudet kurat sisässä?

                                      Comment


                                        Vaihdettiin valuttamalla, lisäämällä, käyttämällä, valuttamalla ja lisäämällä, ei ollut oireita eikä ekalla kerralla työkaluja suodattimen vaihtoon. Suodatin vaihdettiin myöhemmin ja sitä kautta taas 5l lisää uutta ölberiä. Vanhassa pohjassa oleviin magneetteihin oli kyllä jäänyt jo sen verran metallimujua, että öljynen vaihto todettiin todella tarpeelliseksi.
                                        Öljy BG ATF.
                                        Viimeksi muokannut JAP3; 28.5.2017, 12:06. Perustelu: metalliapa oli. :)

                                        Comment


                                          Magneettista alumiinia?

                                          edit: jahas, jape korjas tämän hirvittävän asiavirheen :D
                                          Viimeksi muokannut amalin; 29.5.2017, 00:44.

                                          Comment


                                          • eiköhän nuo sisuskalut ihan terästä ole ...
                                            Viimeksi muokannut okkim; 28.5.2017, 20:55. Perustelu: Poistettu Tapatalk allekirjoitus

                                            Comment


                                              Tuosta pari tuoreempaa kuvaa. Mua tökki noissa uusissa Rotiformeissa niiden jäätävän kokoinen tasainen pinta. Otin keskimutterit ja peitelevyt pois, rakensin keskimerkeille uudelleen kiinnityksen ja voilá, nyt nää toimii.

                                              Tämä on nähtävillä kuun vaihteessa Lahdessa X-Treme Car Showssa.



                                              Attached Files

                                              Comment


                                                Nyt on pähkinän ratkaisijalle tarjolla virtuaalinen hatunnosto, on meinaan sen verran henkimaailman hommia.

                                                Ongelma on seuraavanlainen:

                                                Ajan autolla maantiellä 80-109km/h nopeutta. Auto heittää vikakoodin "air suspension fault" -> (ride height sensor, mechanical fault). Tämän jälkeen häviää vakkarin lisäksi kaistavahti, kamerat, hätäjarruavustin jne.
                                                Kun autolla ajaa 120km/h, vikaa ei esinny lainkaan, kuten ei myöskään taajama-ajossa.
                                                Autossa on (ja välillä ei ole) alustan madallusmoduuli. Tänään ajoin reilun 600km testilenkin ja totesin seuraavaa:
                                                Moduuli paikallaan, vika esiintyi ekan kerran 20km ajon jälkeen (80-110kmh). Otin purkin pois, nollasin koodit, seurasin nurkkakorkojen toimintaa, kaikki ok. Täysin vakiokorossa noin 10km ja bim, taas em. vikakoodi. Taajama-ajossa ei mitään ongelmaa ajoipa sitten ilman boksia vakiokorossa tai madallusboksin kanssa aivan kentässä.
                                                Sitten testiajoa 100km matalimmassa ajoasennossa boksin kanssa 120kmh, ei mitään ongelmaa. Laskiessa nopeuden 80-90kmh, välitön vikakoodi. Eli ajoipa autoa vakiona tai matalana, boksi kiinni tai ilman, vika ilmenee edellä mainituin tavoin.

                                                Jäsen Romppanen STR-Solutionsin päämajassa irroitti, putsasi ja testasi jokaisen kulman anturin toiminnan, eikä niissä havaittu mitään hälyyttävää. Oletettavasti anturit eivät ole viallisia(?). Olen suorittanut testiajoa kalibroinnin jälkeen seuraten nurkkakorkoja ja niiden toimintaa, ei huomautettavaa (kalibroitu ennen 600km testilenkkiä). Maantielle mentäessä viimeistään 20km jälkeen vika kuitenkin yleensä ilmoittaa olemassaolostaan. Edelliskesänä autolla pääsi huomattavasti pidempiä matkoja, ennen kuin vika alkoi esiintyä (jopa 400km). Nyt esiintymisväli on tiheentynyt huomattavasti. Mitä pidempää matkaa ajaa, sitä tiheämmin vika tulee esille.

                                                Mistä tämä johtuu?
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                  Onko ABS-anturit tutkittu? Tai yks mikä toki vois olla, niin korkeusanturien johdoissa pieni katkos jossain.

                                                  Comment


                                                    ABS-anturit antaa erilaista vikaa. Kaverilla todettiin tässä taannoin sellainen. Tuo korkeusanturien katkoskin kävi mielessä. Luulisi katkoksen ollessa kyseessä pätkivän enemmän juuri kaupunkiajossa ja mukulakivillä missä autoa pyöritellään ja kolistellaan, tämä tekee tätä vain tasaisessa maantieajossa.

                                                    Comment


                                                    • Jos abs-anturi on viallinen ei autossa toimi kyllä yhtään mikään, ei edes peruutuskamera. Pyörät kääntyy ja ajaa voi eteen ja taakse, siinä se.

                                                      Onko autoa koodattu vcds:llä alaspäin ennen tuon jälkiasennusboksin tuomia muutoksia? Jos siellä on kuitenkin joku bitti poikittain "liian matalaan" asentoon liittyen edelleen?

                                                      Comment


                                                        Mechanical failure viittaa siihen, että alusta ei pääse tavoitekorkeuteen. Eli anturiarvot tulee kyllä. Näkeeköhän tuolta pyyntiarvoja. Kannattas logata pyyntiä ja saantoa.

                                                        Comment


                                                          Onko kenelläkään mitään teoriaa, miksi tämä vika esiintyy vain maantielä 80-110kmh nopeudessa?

                                                          Comment


                                                            Olisko siinä nopeudessa downforce just sopiva että anturit reagoi jotain väärää?

                                                            Comment


                                                              Eikös se siinä nopeudessa laske automaattisesti alaspäin?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X