En osaa tuosta kyseisestä Torquesin letkusta, mutta se perus kuminen teräspunosletku ei ainakaan kestä vuotta kauempaa. Torquesin nylon / PTFE letku taaseen pitäisi kyllä kestää. Itsellä ollut jonkun merkkivalmistajan kuminen teräspunosletku omassa autossa yli 5 vuotta E85:lla ja kestänyt ihan hyvin, eli kuminenkin kestää jos se on laadukasta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
RS4 B5 Nogaro 3.0L projekti
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Krister Näytä viestiYhdellä Walbro 450:lla on Suomessa mitattu E85:lla 700hv 2bar ahdoilla 2JZ:sta, joten 2 x 450 Walbroa on enemmän kuin tarpeeksi.
4bar taisi tähän ainakin toistaiseksi tulla?
Magnafuelilta löytyy kohtuu hintaista rosterista ja kohtuu tiheäverkkoista suodinta.Viimeksi muokannut Mikse; 17.1.2016, 14:35.
Comment
-
Aeroflowlta tosiaan löytyy esim. tällainen vaihtoehto:
https://www.aeroflowperformance.com/...k-braided-hose
Ei tarvi miettiä että kestääkö. Ko. valmistajalta saa myös kaikki mahdolliset ja mahdottomat liittimet ja systeemit sekä alumiiniputkea varsin kohtuulliseen hintaan kovia putkivetoja varten. Helpottaa elämää kun saman valmistajan tuotteilla pääsee tankilta bensatukille asti. Eivät ole ihan kaikista halvimpia, mutta omien kokemusten perusteella laatu on asiallista. Oma lehmä on ojassa sen verran, että olen aloittelemassa näiden tuotteiden diilaamista joten laita viestiä jos kiinnostaa, voin sorvata jonkinlaista tarjousta bensakamoista.
Comment
-
Joo, Aussifirma -> aussidollarit. Toi AN -8 250-sarjan letku olis ovh. ~40e/metri. Tuosta hinnasta voidaan sitten keskustella jos samalla ottaa muutakin kuin metrin tuota ko. letkua. :)
Jos värillä ei ole väliä, niin AN -8 200-sarjan PTFE-letku on sitten ovh. ~34e/metri. Muuten täsmälleen sama tuote kuin 250-sarjalainen mutta päällä ei ole sitä mustaa nailonsukkaa.
Mutta semmoinenkin pointti kannattaa ottaa huomioon, että letkua ei välttämättä tarvi käyttää ihan kovin montaa metriä vaan kaikki mahdollinen kannattaa tehdä kovalla putkella. Puolen tuuman alumiiniputki maksaa ovh. 7e/metri ja on kevyttä sekä helposti ihan käsin muokattavaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viestiPuolen tuuman alumiiniputki maksaa ovh. 7e/metri ja on kevyttä sekä helposti ihan käsin muokattavaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti3bar peruspaineella? Tarttee jo niin isot suuttimet, että saattaa tyhjäkäynti teettää oikeasti töitä.
14-14.7 AFR käy tyhjää. Esim Asnu tyyliset Bosch Motorsport EV14 1500cc suuttimet käyvät varmasti vielä paremmin, mutta toki maksavatkin enemmän.
http://www.finjector.com/verkkokaupp...-p-521519-188/
Jos projektiautossa on 1200cc suuttimet niin 1000/1000 tekee kyllä tiukkaa E85:lla. Ainakin suuttimien duty on lähellä 100%.Viimeksi muokannut Krister; 17.1.2016, 20:21.
Comment
-
Mistä tuohon alumiiniputkeen saa liitospäitä tuolle AN8 liittimille jos laittaa auton alle alumiiniputkilla?
Roadmachine on tosiaan maahantuoja ja siellä on kamaa reilusti hyllyssä, hinnastokin tuolta sivuilta löytyy. Mun kautta jos kamat tilaa niin hinnoista voidaan vähän neuvotella ja tietty tarvittaessa asennan myös.
E: jic-liittimet on samalla kiertellä/kartiolla näiden AN-liitinten kanssa, että jos haluaa säästellä niin voi niitäkin käyttää. :) Ja toi alsaputki tottelee tosiaan jarruputkityökaluakin todella nöyrästi, eli esim. niiden orkkiksena joissakin malleissa käytettävien junttureiden käyttäminen onnistuu silleen.Viimeksi muokannut Mr.Crossfire; 17.1.2016, 20:44.
Comment
-
Pitää palata astiaan kunhan kevätaurinko lämmittää RiSan pihalta esille ja alan bensalinjoja metsästämään, otetaan tarjoukset monesta paikasta unohtamatta AMW. Olen huomannut sen että ei paljon kannata alkaa säästämään, köyhän ei kannata ostaa halpaa :)
Comment
-
Minulta myös ääni kovien linjojen käyttämiselle mahdollisimman paljolti.
Mitä sinkittyihin teräshydeliittimiin tulee, niin ei niissä ole korroosion merkkejä näkynyt viina-autoissa (tai bensa-viina-autoissa) nyt jo yli puolen vuosikymmenen käytössä. Itsellä on ollut Boschin takaiskujen hattumuttereina ihan omin pikku kätösin mustasta kuusiotangosta sorvatut käikäleet, jotka jo ensimmäisen talviulkoseisotuksen jälkeen ruostuivat ulkopinnasta, mutta sisältä olivat pois purkaessa muutamaa vuotta myöhemmin aivan kirkkaat.
Älkää ymmärtäkö väärin, toki korroosionkestävyys on järkevää, mutta yritän tässä vain sanoa, ettei tuota nyt kannata kuitenkaan hysterian puolelle vetää.
Hydrauliikkaliittimissä huonona puolena melko suuret ainevahvuudet ja siten pienet virtauspinta-alat, mutta metallia pystyy onneksi työstämään melko helposti..
Comment
-
Kollektori tuli väsättyä tänään, huomenissa varmaan toinen. Ihan hyvähän siitä tuli vaikka ite tekikin, pikkasen vielä hitsattavaa ja sitten sovittelemaan kiinni. Kollektorin pituus hitsauskohdasta on noin 5,5Cm, lyhyemmäksi on aika vaikea tehdä. Materiaali on sitä samaa AMW:ltä hommattua kuumaputkea.
Comment
-
On kuulemma paketti saapunut kotiin työreissun aikana, tulipa tilattua rapakon takaa parempaa vaimennusta, Fluidamper. Orkkis dampperit ei ole enää kovin luotettavia ja alumiinisetkaan eivät ole sen parempia niin tulipa tilattua pikkasen parempaa :) Kunhan pääsen kotiin niin laittelen kuvia.
Viikonloppuna tod.näköisesti jatkuu pakosarjojen teko, jos saataisi toisen puolen putket tehtyä ja sitten alkaa kollektorien sovittelu. Niitten asennuksen jälkeen katsotaan turbojen lopullinen paikka ja ähelletään pakosarjat loppuun.
Comment
-
Pikkuhiljaa edistystä luvassa, huomisaamuna lähden viemään lohkon, kampuran ja männät Lahden kansityölle porautukseen ja tarkistuksiin... Sitten seuraavaksi kaikki tarvittavat tasapainoitukseen (ensin männänrenkaiden päittäisvälysten tarkistus ja viilailu tarvittaessa). Viimeistään ensi kuussa jatkuu sarjojen teko loppuun asti ja sitten imu & paineputket ja kuulerit ja ja ja...
Comment
Comment