Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C4 2.5 TDIq avant jarrupäivitys.

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Auto pitää saada ajoon, ei ehdi odotella tepolta...

    Comment


    • #62
      Taitaa olla tämä auto unohtunu käydä sinkissä. Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1453901070876.jpg
Views:	1
Size:	94,4 Kt
ID:	1629868

      Comment


      • #63
        Kardaanitunneli?
        Taitaa sinne kerätä kaiken suolapaskan ja kosteuden eikä siellä massaakaan taida liikoja olla? Kertoisiko tuo ruosteherkkyys ensimmäisten omistajien tavasta ajaa suolainen auto lämpimään talliin...ja epäonnistuneesta/liian kevyestä sinkityksestä (pistehitsien ruostuminen)?

        Comment


        • #64
          Kyllä kartaanitunnelia kuvassa näkyy. Pistehitsauksen kohdat melkein kaikki ruosteessa. Se massa tai maali ei ollut edes kiinni tuossa keskellä. Paloina lähti pois kun messelillä raaputtelin.

          Edit. Uudet vaijjerit paikoilla, kardaanitunnelissa maalia. Satulan käsijarrumekanismin palautusjousen pultti meni poikki. Ei auttanu kun ottaa porakone käteen. Huomenna loput osat paikoille.
          Viimeksi muokannut To87; 27.1.2016, 22:28.

          Comment


          • #65
            Tuli puhdistettua kardaanin murros ja uusittua suojakumi. Nyt havaittavissa tärinää 60km/ vauhdissa +80 ei mitään. Ilmeisesti murros jäi jotenkin juntturaan. Keskikannatinta en ottanu löysälle.
            Viimeksi muokannut To87; 28.1.2016, 18:27.

            Comment


            • #66
              Syyllinen löytyi tärinään, mitenkäs se ny noin on kääntyny. Olisko syytä laittaa uusi?
              Edit. Kokeilin vielä purkaa ja laittaa kasaan, jumiin menee. Nivelen keskiosaa heiluttelee niin kääntyy kuvan mukaisesti.
              Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1454267238402.jpg
Views:	1
Size:	67,1 Kt
ID:	1629922
              Viimeksi muokannut To87; 31.1.2016, 22:35.

              Comment


              • #67
                Kellotitko sisä ja ulkokoolit oikein? Väärinkin saa kasaan monet nivelet, mutta jumittaa. Eli kokeile kasata kääntämällä yhden kuulavälin.

                Comment


                • #68
                  Ei oo tullu purettua niveliä aikaisemmin. Yleensä nivelet ollu niin loppu että uusi tilalle. Luulin että nivelen osat toimii joka kohdassa. Koitan vielä käännellä rivi kerralla jos vaikka toimisi.

                  Comment


                  • #69
                    Kun olit saanut tuon pakettiin, niin veivasitko niveltä käsin että kääntyi ja pyöri vapaasti? Itsellä meni joskus ensi kertaa niveltä kasatessa vahingossa tuo ulko- ja sisäkooli keskenään väärinpäin. Eli ne kuulaurat. Meni kyllä nippuun, mutta kovin oli jäykkä :)

                    E: Vähän hämärä tuo kuva, mutta jos oikein näen, niin tuon ulkokehän ulkopinnalla oleva ura pitäisi olla tuota nivelen suojakumin laipan puolella.
                    E2: Oma muisti petti. Tuo edellinen on puppua...
                    Viimeksi muokannut T.Hell; 1.2.2016, 14:47.

                    Comment


                    • #70
                      Juuri näin taisi käydä että väärin päin meni.
                      Viimeksi muokannut To87; 1.2.2016, 11:49.

                      Comment


                      • #71
                        Onkohan tämä syynä tuohon tärinään,kun aika monella on tuo ravistus tullut murroksen ja kannatinlaakerin vaihdon yhteydessä?

                        Comment


                        • #72
                          Tuskin koska nivel on oikein päin uutena. Kardaanin linjaus ja se että boorit ristikolla merkattuna tärkeä. Kun 3v sitten vaihdoin kaikki. Huomasin että nivel yrittää mennä perän ja laatikon laippaan nähden vinoon. Tein pienen seevin nivelen reunaan ja ongelma poistui.

                          Tämän näköinen yleismallin vetari kummilla.

                          Niin kuvia kun en saa tapatalkilla lisättyä editoimalla...

                          Testilenkki heitetty ei värinöitä enää.

                          Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1454329599791.jpg
Views:	1
Size:	197,9 Kt
ID:	1629925
                          Viimeksi muokannut To87; 1.2.2016, 19:43. Perustelu: Viestit yhdistetty, älä tee heti uutta perään vaan editoi vanhaa.

                          Comment


                          • #73
                            Tein uuden lisäyksen tuohon omaan aikaisempaan viestiin, eli muistin tuon uran paikan väärin. Haen takin... :)

                            Comment


                            • #74
                              Tuli nykäästyä 3 suutin irti. Vaihdoin kärjen toiseen runkoon. Googlella löysin että neulan asentotunnistimen voi mitata, jos 80-120ohm on ehjä. Rikkinäisestä 0 tai ääretön. No mittasin molemmat rungot 92.5ohm oli. Pois otettu on volvosta ja on lyhyt johto nippa nappa ylettyy. Ehkä se syyllisenä. Huomenna käyn tekee pop testin vielä ennen asennusta.

                              Comment


                              • #75
                                Kaikki suuttimet kävin testauttaas. Nyt päivällä laitoin suuttimet takaisin. Syöttöpumpun ympäristöstä alkoi kuulua pärinää resonointia. Tätä ääntä ei kuulunu ennen suuttimien irroitusta. Hetki sitten ääni hiljeni mutta tuli takaisin. Veikkauksia?

                                Edit. Tänään taas syöttöpumppu normaali ääninen. Jostain luin että vp37 pumppu pitää meteliä jos ei saa tarpeeksi ainetta.
                                Viimeksi muokannut To87; 9.2.2016, 10:25.

                                Comment


                                • #76
                                  Tiedä miten toi ääni sulla tulee, mutta pumpun rele alkaa olla entinen jos pumppu alkaa pitää ääntä sammuksissa. Samalla alkaa kyllä akkukin tyhjääntyä. Ja kun se tilttaa kunnolla, ei auto sammu enään avaimesta tai vastaavasti ei lähde käyntiin.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Sammuksissa ihan hiljainen, tyhjäkäynnillä on kuulunu ääntä.

                                    Edit. Nyt toiminu niinkun pitääkin. Oliko muilla tyhjäkäynnissä aaltoilua isoilla suutinkärjillä?
                                    Viimeksi muokannut To87; 12.2.2016, 23:03.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Nyt kävi näin ensiksi jarrupoljin kova. Tietysti letku alipainepumpun ja tehostajanputken liitoksesta poikki. No se tuli kuntoon uudella letkun pätkällä. Nyt sitten vain perkele välillä toimii hienosti seuraava polkaisu taas kivikova. Jarrut ei jää laahaamaan/jumiin. Sormenpäähän kokeiltu että imua on. Alipainemittarilla saisi tietysti varmuuden että katoaako alipaine välillä. Jarrupääsylkky tuskin hajoaa tuolla tavalla että välillä toimii ja välillä ei?
                                      Viimeksi muokannut To87; 15.3.2016, 13:58.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Niin ei kellään mitään vastaavaa oo ollu vai ?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Repäisin alipainepumpun irti. Yllätykseksi toinen takaisku osa oli halki jos se nyt on takaisku. Alempi kanava missä oli. Ehkä tämä on syyllinen jarrujen kummalliselle tehostukselle.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Uusi aito turkkilainen alipainepumppu paikoillaa. Nyt toimii niinkun pitää. Tänään heitin uuden kumitutin takaluukun lukon toimilaitteelle. 3v tainnu olla auki aina takaluukku. :D

                                            Comment


                                            • #82
                                              Eilen taas jäi apparin puolen takajarru laahaamaa. Voi perkele ei se kai auta kun heittää roskiin ja kunnostaa seuraava satula paikoille. Kokeilin vielä vasaralla hakata käsijarru mekanismia mutta se oli pohjassa jo. :(
                                              Edit. Otin auki ennen botniaa ja painoin männän sisälle nyt taas toimii...
                                              Viimeksi muokannut To87; 31.7.2016, 23:20.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Botniaringillä tuli käytyä. Toka kierros ja tuulilasi höyryssä ja rupesi kuskilla kengät kastumaan punaisesta nesteestä. Motonetin ossca merkkinen lämppärinkenno meni paskaksi. Varikolla ohitin kumiletkulla kennon ja ajot jatkui. Letku tosin haettiin kotoa tallista 33km sivu ei onneksi sen kauempaa.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Ehtikö pitkään olla kiinni se ossca?

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Olisko 4v ja joku 80tkm se kerkes olla. Voisi sanoa että aika susi laatua.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Juu. Sen verran ikävä vaihdettava että ei viittis ihan kovin usein olla tekemässä.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Foorumia ei tullu silloin niin paljoa luettua kun tuon vaihdoin. Silloin olisi osannu lukea että laita behr/hella.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Katsoitko miten kenno hajosi? Meillä meni melko tuoreelta näyttävä Ossca päädystä halki. Letkulähdöttömästä päädystä. Tuli vauhdilla kuumat vedet lattialle ja kaukalomatot sulivat. Nyt on Hellan kenno.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Laitan tänne kyllä kuvan kun vain saan motivaatiota repiä sen paskan pois sieltä.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Mulla on yksi Behrin uusi kenno tallissa valmiina. Ollut jo pari vuotta. Ajattelin sen vähä niin että se on kuin ottais sateenvarjon mukaan jne. Sit jos kuitenkin alkaa satamaan niin on heti se kenno valmiina eikä tarvi kiireellä hakea mitä sattuu lähimmästä varaosaputkasta saamaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X