Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 Avant -94

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tiputin alakerran joutessani konehuoneeseen AnLe:n tukikumien päälle odottelemaan loppuasennuksia.
    Attached Files

    Comment


    • http://www.ebay.de/itm/VW-2084-Gegen...0AAOSwy5BZmqxg

      Sopiiko tämä kampuran lukitustyökalu suoraan myös ABY-moottoriin? Moottorin keulintatukeenhan tuo hahlo tulee, mutta että onko samassa kohdassa kuin 3B, NG, AAN jne. tuossa luetelluissa moottoreissa?

      Comment


      • Tuli duunattua itse tuo lukitustyökalu, kun ei kovin kummallinen kapistus ole kyseessä.

        Vähän taas repputason kysymyksiä: huomasin, että tuossa tommis billetin alahihnapyörässä osuu hampaat dampperiin nähden puolikkaan hampaan verran sivuun verrattuna vakioalahihnapyörään. Nettiä penkomalla huomasin tuon olevan ominaisuutena tuossa pyörässä (oikein kiva ominaisuus...)

        Ajattelin nyt budjetin vuoksi ajella alkuun vakionokilla, joten riittääkö tuon tilanteen korjaamiseen säädettävä nokkahihnapyörä vai tarvitsenko myös sen säädettävän ketjupyörän? Ei jotenkin hahmotu itselleni tuo tilanne, joten kaipaisin viisaampien apuja tässä.

        Comment


          Kyllähän se hihnapyörä riittää.

          Comment


          • Kiitos, laitetaan ostoslistalle. Voipi toki olla, että ostan sen ketjupyörän myös... onpahan sitten odottelemassa nokkapäivitystä.

            Kessulta tuli 7A venakoppa, siihen olisi tarkoitus laittaa AN-huohotuslähtö, puhallella ja maalailla siistiksi. Eli huohotusjärjestelmä tulee päivitettyä välisäiliön kera. Ajattelin venakopalta ja lohkolta linjat välisäiliölle, filtteri säiliön päälle ja paluu öljypohjaan, ilmeisesti ihan toimiva ratkaisu näissä.

            Comment


              Jos öljypohjas on loiskelevy vaakatakaosassa mahdollisimman pienellä raolla lohkon huohotusaukon kohdalla ja venakopassa on huohotuslähtö jossain 1/3 kohdalla edestä päin mitattuna(ja takapään lähtö hitsattuna umpeen) niin eipä huohotukseen tuu muuta öljyä ku mitä höyrysumun mukana muutama tippa voi kulkeutua.
              Viimeksi muokannut Thuppu; 30.9.2017, 16:52.

              Comment


              • Öljypohjalle ei ole ainakaan toistaiseksi tehty vielä mitään, eli tehdasmallinen. Tuossa minun venttiilikopassa ei näyttänyt olevan alunperin huohotuslähtöjä ollenkaan. Vakoilin Thomas sinun projektitopicistasi mallia ja ajattelin samaan kohtaan venttiilikoppaa hitsauttaa huohotukselle AN-lähdön, kuin sinullakin.

                Öljypohjaa pitää vielä funtsia ja lähinnä penkoa malleja noista loiskelevytoteutuksista, huohotuksen paluu kannattanee tehdä jonnekin suht eteen öljypohjaa. Haluan paluun joka tapauksessa, jottei öljynkeruusäiliötä tarvitse tyhjennellä manuaalisesti.

                Edit. laitoitkin ystävällisesti kuvat. Voisin olla mahdollisesti kiinnostunut tuollaisesta loiskelevystä.
                Viimeksi muokannut Ekku; 30.9.2017, 17:28.

                Comment


                • Mä en näissä laittais kyllä venakopasta lainkaan huohotusta ulos. Kannen valumakanavat alas on niin pienet, että niiden toiminta häiriintyy merkittävästi jos sitä kautta päästetään alakerran huonotukset vastapalloon.

                  Alakerrasta vaan, kun siellä lähes kaikki huohotuskaasut tuotetaan. Jos vehkeet on muttereina, niin huonotuksen toimintaa voi parantaa poraamalla kampikammion reunaa pitkin nousevaan huohotuskanavaan yhden pienen (n. luokkaa 6mm) johonkin suhteellisen ylös. Näin suurin paine pääsee purkautumaan sen kautta, vaikka öljypohjan tasossa oleva huohotuskanavan ala-aukko olisikin kokonaan öljyn peitossa.

                  Comment


                  • Niin no, näitä toteutusmalleja on erilaisia. Itse en osaa sanoa tuohon oikeestaan juuta enkä jaata, moni on toteuttanut huohotuksen myös venttiilikopan kautta, mutta katsotaan nyt millaiseen ratkaisuun päädyn itse. Hyvä huomio toki, jota en itse osannut ajatella.

                    Comment


                    • Pitkästä aikaa taas jotain päivitystä aiheeseen...

                      Perään tuli asennettua uudet stefat molemmille puolille ja laitoin samalla uudet öljyt sisään. Helppo homma oli duunata, etenkin kun perä oli lattialla. Mobilube 1 SHC 75W-90 öljyn valitsin perään.

                      Kardaaniin vaihdoin uudet nivelet molempiin päihin ja vielä täytyy tuo kannatinlaakeri prässäillä paikalleen, jahka kerkeää.

                      Tialin MV-R 44mm hukkaportti tuli myös tilattua. Pakosarjaan täytyy hitsailla v-pantalaippa paikalleen, niin saa asennettua samalla kertaa pakosarjan, ahtimen ja hukkaportin paikalleen. Sen jälkeen voisi vaikka askarrella öljylinjoja ahtimelle ja muuta pienen budjetin hommaa. Rauhallisesti etenee, mutta etenee kuitenkin.
                      Attached Files

                      Comment


                      • Tarinoidaan pitkästä aikaa taas jotain, kun on saatu hommaa aika hyvin eteenpäin.

                        Moottorin pistin palasiksi vielä uudelleen, kun tuli sellainen fiilis ettei tullut kaikkea katsottua viimeisen päälle. Kävin öljykanavat läpi, mittasin laakerivälykset yms. tuplatsekkaukset. Samalla laitoin Thuppu:lta ostetun loiskelevyn öljypohjaan sekä ARP:n pultit kanteen vakioiden tilalle. Moottorin löin nippuun mielenrauhan saattelemana.

                        Hankin Wagnerilta käännetyn imusarjan sekä välijäähdytinpaketin, jotka asentelin paikalleen. Ratkaisu oli mukavan helppo, mutta kallis.

                        Ruosteisten etulokarien tilalle hankin uudet tarvikelokarit, jotka istuivat jopa yllättävän hyvin paikoilleen. Ainoastaan sivuvilkkujen reiät puuttuivat, eli täytyy kairata sellaiset ennen maalausta.

                        Kova on tavoite, että ensi kesänä pääsisi takaisin tienpäälle, mutta onhan tässä toki vielä tekemistä. Suurimpina hankintoina uupuvat vielä moottorinohjaus, nokka-akselit ja säädettävät pyörät, ylimaalaus, kytkin, renkaat, pakoputken teettäminen sekä polttoainepuolelle tukki, paineensäädin ja pumppu. Näiden lisäksi vielä tsiljoona pienempää nippeliä, mutta hyvässä vaiheessa kyllä mennään tämän kanssa.

                        Muutama kuvatus liitteessä. Tuli käytettyä auto alas pukeilta ensimmäistä kertaa 3,5 vuoteen, joka tuntui jo kovalta saavutukselta! :D
                        Attached Files

                        Comment


                        • Vetoakselit laitettu iskuun uusilla SKF:n ulko- ja sisänivelillä (yksi Löbro myös vierailevana tähtenä).

                          Kytkin tuli myös tilattua mallia SRE 707 asetelma ja kuusilapainen sintterilevy. FCP Engineering ilmoittelee väännönkestoksi ko. levylle 800 Nm - nähtäväksi jää mikä on todellisuus, mutta eiköhän piisaa tähän viritysasteeseen. Vaihdelaatikon nostin moottoripukkiin ja pesin huolellisesti. Oli aika tylyssä kondiksessa erinäisten nestevuotojen jäljiltä, mutta siitä tuli oikeinkin siisti. Ajattelin uusia askiin laippojen stefat ja tyrkätä uudet öljyt sisään.

                          Jahka kytkin saapuu, niin saan nostettua voimansiirron kokonaisuudessaan paikalleen, jonka jälkeen pääsee suunnittelemaan pakoputkea.
                          Attached Files

                          Comment


                            Hyvän näköistä puuhastelua! Tarkoitus olisi omaan urssiin alkaa jossain vaiheessa samanlaista läpikäyntiä harrastamaan. En noita etulokareita lähtisi sivuvilkkuja varten puhkomaan, nykyään on käsittääkseni Trafilta tullut uudistus, jonka mukaan sivuvilkkuja ei enää katsastuksessa vaadita, jos niitä ei ensirekisteröitäessä valmistusmaassakaan vaadittu. Ainakin oma W140-projekti meni leimasta läpi kunnostelun jälkeen eikä puuttuvien vilkkujen perään kukaan kysellyt.

                            Comment


                            • Kiitosta vain ja tsemppiä myös omaan urssiisi, jahka alat työstämään! Enpä ollut tuollaisesta kuullutkaan, ettei sivuvilkkuja nykyään tarvitse ko. tapauksessa. Täytyy aikanaan katsoa laittaako ne vai jättääkö laittamatta.

                              Comment


                              • Päivitellään taas, kun jotain on saatu aikaiseksi.

                                K&N:ltä löytyi 4" kauluksella tuollainen pikkuruinen ilmanpuhdistin, joka sopi juuri umpion ja ahtimen väliin. Mikäli rupeaa ahdistamaan, niin täytyy viritellä jokin puruletkusysteemi ja isompi putsari puskurin taakse. Naftisti on kyllä pikkukorisessa tilaa konehuoneessa. Vauhtipyörä, kytkinpaketti, vaihdelaatikko sekä vetoakselit tuli myös nostettua paikalleen. SRS Motorsportilta Unkarista löytyi valmis johtosarja TFSI-puolille, joten sellainen tuli myös tilattua - täysin plug n' play.

                                Lämmityslaitteen kennon vaihtoa varten latauduin pitkän tovin ja tulipahan sekin nyt tehtyä. Työläs, mutta loppujen lopuksi kovin palkitseva urakka. Ohjeita löytyi riittävästi sekä täältä että ulkomaalaisilta sivustoilta. Laitoin alkuperäisen Hella/Behr kennon, jottei tarvitse vaihtaa enää uudelleen. Kennoprojektin yhteydessä vaihdoin myös kaikki mahdolliset mittariston, lisämittarien yms. taustavalot uusiin.

                                Sisustan puolelle löytyi ebaysta kunnostettu Nardin kolmipuolainen sporttiratti, jonka laitoin tulemaan sekä paikalleen. Orkkis nelipuolainen bägiratti sai väistyä tämän tieltä ja on kyllä erittäin hyvä upgrade. 034 motorsportilta tilasin short shifterin (sen edullisemman orkkista vastaavan), johon askartelin pakkilukon paikalleen. Samalla tilasin vaihdevivustoon uniball-nivelen, jonka heitin loppuviimeeksi hyllyn perälle pölyttymään, sillä istuvuus oli aikalailla perseestä, eikä pykäliä meinannut löytyä asennuksen jälkeen (voi toki olla myös käyttäjäperäinen virhe). Laitoin orkkishilut takaisin ja niillä tuli hyvä.

                                Muutakin pientä on tullut tehtyä, mutta tässä suurimmat. :)
                                Attached Files

                                Comment


                                • S2 Avant -94

                                  Renkaat pyöräytetty vanteille ja testailtu istuvuutta. Omaan silmään ihan nappivalinta tuo musta CH tähän tummaan koppaan, sopivan häijy ulkonäkö. Eteen täytyy laittaa 5-10mm spaceri, muuten ollaan liian kiinni raidetangonpäässä. Samalla istuvuus tulee mukavaan balanssiin takapään kanssa.

                                  Myös pakoputkea on aloitettu tekemään ja etenkin downpipessä riittääkin mallaamista ja suunnittelemista, että sen saa istumaan raidetangon, apurungon ja vaihdelaatikon ahtaasta raosta siististi. Laitetaan muutama kuva taas projektista.

                                  https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...bbdf756246.jpg
                                  https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...485f4d35dc.jpg
                                  https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...e8917ec0f1.jpg
                                  https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...e970ad709e.jpg
                                  Viimeksi muokannut Killeri; 3.4.2019, 18:13. Perustelu: Jättikuvat linkeiksi.

                                  Comment


                                    Mitkä on vanteiden ja renkaiden speksit ?

                                    Comment


                                    • Vanteet 8,5x18 ET 35 ja renkaat 225/40-18. Joka kulmassa samat.

                                      Comment


                                        Piecuttien kanssa on kyllä hyvä ja samalla aikaa aivan paskaa touhuta. Tsemppia downpipe työmaahan, tein kans just yhen pikkukoppasen pakopiipun alun.

                                        Comment


                                        • Jep, onhan tuo downpipen teko kieltämättä aikamoinen työmaa varsinkin tähän pikkukoriseen - kaikki kunnia siitä kaverilleni, jolla pysyy TIG-pilli kädessä. Itse olen tässä pakoputkiprojektissa lähinnä apumiehen roolissa. Piecutit ovat näppärä apuväline tuossa raidetangon ohituksessa, saa sopivasti loivennettua kulmaa kohti vetoakselia. Putkiprojekti jatkunee taas ensi viikolla.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X