Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 Avant -94

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Mä lähtisin suoraan tekee jollain 10mm sisäreiällä olevalla, niin ei ole heti uudelleen edessä päivitys kun tuosta 500hp tehotavoitteesta alkaa haaveilemaan pidemmälle..

    Tekisin kovasta linjasta pitkät vedot ja teflon-teräspunosta sitten päihin.

    Comment


      #92
      Vakiokokoisistakin linjoista menee tuon verran läpi, mutta jos laittaa 3/8" eli 9,5mm niin riittää varmasti. Tuossa koossa ei vielä kuitenkaan tule niin suurta talkoota sovittelujen suhteen kun isompien kanssa.

      Kenaxin kanssa samaa mieltä siitä, että kovalla putkella esim. auton alle kuten vakiossakin. Punosletku on aika arvokasta vetää koko matkalle ja toisaalta kovat putket saa fiksummin kiinni ja näyttää paremmalle vaikkei niitä sieltä auton alta monesti pääsekään näkemään.

      Orkkis juntturit voi porata isommaksi niin sopii tuolle 3/8" putkelle ja jarruputkityökalulla pyöräyttää klunssin päähän. Voin myydä sopivaa alumiiniputkea ja tarvikkeita, ota yhteyttä jos kiinnostaa.

      Comment


        #93
        Anodisoitu aluputki on hyvä tuonne alustanpuolelle, eikä maksa maltaita. Kestää myös E85:n.

        Comment


          #94
          S2 ympäristössä vakio polttoainelinjalla e85 käytössä päästään yli 600hp tehoihin. Ainakin coupe mallissa, en usko että linjan koko eroaa avantissa

          Comment


          • #95
            Kiitoksia vastauksista. Olen tässä suunnitellut linjoja ja päädyin tuohon suositeltuun ratkaisuun, eli alumiiniputkella pidemmät matkat ja sitten konehuoneen puolelle teflonia. Kokona ajattelin tuota 9,5 mm sisähalkaisijaa ja AN8 liittimillä sitten paketti kasaan.

            Oikeastaan ainut kohta joka aiheuttaa kysymysmerkkiä enää on tankinpuolen paluulähtö. Meno lähtee banjona ja siihen saa AN-liittimen kätevästi, mutta paluu lähtee perinteisellä 8 mm ulkohalkaisijan letkulähdöllä. Ajatuksena oli laittaa siihen pieni pätkä 8 mm kumiletkua klemmarilla kiinni tankinlähtöön ja AN-letkukara perään johon saa liitettyä sitten alumiiniputken. Kuulostaako järjettömältä ajatukselta? Parempia ajatuksia siihen?

            Polttoainesuodattimeksi ajattelin Nuken valmistamaa etanolille suositeltua filtteriä, samoin myös kiskoksi ajattelin Nukea.

            Comment


              #96
              Aeroflow:lta saa AN5 kokoisena "Push-lock" tyyppistä kumiletkua joka on tuohon varsin passeli. On E85 kestävä ja siihen on saatavilla samalta valmistajalta ruostumattomia puristeklemmareita, joilla tuon saa tehtyä oikein sievästi.

              Olen muutamaan autoon tehnyt, ~metrin pätkä letkua millä tullaan tankin päältä auton alle ja sinne Push-lock kara + puristeklemmari -> helmiliitin-adapteri -> putki.

              Comment


              • #97
                Olikos pikkukorisessa samanlainen tankin kansi kuin isokoppasessa? Ei varmaan ihan luvattoman huono idea ois puhastella siihen joku billetti- tai muovikäikäle sen orkkis tötterön tilalle..

                Comment


                • #98
                  Mr.Crossfire kiteytti sen mitä ajattelin. Tuota kenaxin ehdotusta mietin myös, mutta toteutuspuoli on vielä hieman auki. Pitää katsoa kumpaan vaihtoehtoon päädyn.

                  Vielä kysymys noista tankkia ympäröivistä putkista (ovatko nuo nyt polyamidiputkea vai mitälie), kannattaako uusia? Mielellään nuo säilyttäisin, kun ovat hyvässä kunnossa ja oikealla tavalla taivutettuja. Nuo kumikäikäleet, jotka yhdistävät putket tankin lähtöihin aion uusia kyllä. Mutta onko porukka uusinut myös noita putkia? Kaiken järjen mukaan kyllä kestävät etanolia, mutta jos ne kannattaa uusia niin teen sen mielummin nyt, kun tankki on alhaalla.

                  Eli näitä tarkoitan:
                  Attached Files

                  Comment


                  • #99
                    034 Motorsportin tilaus saapui pari viikkoa sitten ja Roadmachinelta tuli haettua läjä Aeroflown AN-liittimiä ja linjaa. Suosittelen lämpimästi, Pykärin Jyrkiltä saa asiantuntevaa palvelua aiheeseen liittyen ja mukava kaveri kyseessä. Pitkät pätkät menee tosiaan alumiiniputkella ja tankin/konehuoneen päädyt teflonilla.

                    Jospa sitten seuraavaksi saisi jo rakentelupäivityksen aikaiseksi.
                    Attached Files

                    Comment


                      Hyvältä näyttää. Laadukkaat bensakamat ei ole toki ihan ilmaisia, mutta tämänkin tyyppisen projektin kokonaisbudjetissa aika pieni osuus kuitenkin. Ja kerralla kun tekee hyvän, niin ei tarvi myöhemmin paikkailla.

                      Comment


                        Mitä noi bensakamat jäi maksamaan?

                        Comment


                          http://www.roadmachine.fi/aeroflow/aeroflow.html

                          Alareunassa linkki "hinnasto" jossa ovh-hinnat. Minultakin noita voi kysellä, (terho@terhonpaja.fi) hinnoista voidaan keskustella jos ostaa enemmän kerralla kuin yhden liittimen. :)

                          Yhden auton yhdellä bensatukilla tekee tarvikkeiden puolesta n. 300e +-100e riippuen millaista letkua ja millainen toteutus.

                          Comment


                          • Terholta tulikin jo suuntaa antavaa hintaa, Pykärin kanssa hierottiin myös pakettihinta kun tuli useampi liitin ostettua. Hölmö paikka säästää, niin ostin suoraan kunnon tavaraa.

                            Comment


                              En kyllä pitäs ollenkaan pahana hintana. Eikös Bilteman osillakin tule nuihin hintoihin?

                              Comment


                                Bilteman valikoimista en ole ihan kovin tarkkaan perillä, mutta jos verkkokauppaan listatut tuotteet edustavat koko valikoimaa niin siitä voi vetää ainakin kaksi johtopäätöstä. Ensimmäinen on se, että liittimet kyllä ovat merkittävästi edullisempia mitä esim. Aeroflow.

                                Toinen on se että valikoima on todella suppea. Biltemasta ei saa esim. tuota sangen kätevää kovaa putkea ollenkaan. Ok, voi käyttää 8mm jarruputkea mutta sitten pitää taas keksiä millä siihen liitytään ja millä hoidetaan taas se toinen pää.

                                Minusta Aeroflown bensakamoissa yksi suurimmista hienouksista on se, että kaikki romut saa samasta paikkaa ja ovat keskenään yhteensopivia. Ei tarvi metsästää erilaisia nippoja ja adaptereita ympäri kyliä kun kaikki saa hommattua samalla kertaa. Australian keijo on ne suunnitellut että pelaavat yksiin ja liitokset pitää jne. Lisäksi suurin osa kamoista on E85-yhteensopivia.

                                Comment


                                • Juurikin näistä edellä mainituista syistä valitsin Aeroflow'n kamat.

                                  Taka-akseli alkaa olla jo hyvällä mallilla, S4:sen takajarrut ovat viimeinkin matkalla ja saapunee lähipäivinä (toisen puolen satulalla oli kuukauden toimitusaika). Perään täytyy vielä vaihtaa uudet stefat paikalleen ja napoihin prässäillä uudet laakerit. Alustaurakka jatkuu tämän jälkeen etupäähän.

                                  Motivaatio nousee kyllä silmissä, kun pääsee vihdoin kasaamaan autoa. Opinnot tosin pitävät onneksi huolen siitä, ettei auto pääse valmistumaan käsiin... ja auto taas huolen siitä, ettei rakentaja valmistu käsiin :D.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • Meneekö ens kesänä ohi mun coupesta? ?

                                    Comment


                                    • Tuskinpa... :D tässä on vielä sen verta matkaa niihin ensisavuihinkin, notta ei parane hirveästi keulia.

                                      Comment


                                      • Osat hakevat hyvin paikkansa, etupää on enää jarruja vaille läjässä. Vielä täytyy Porsche-satuloille tilailla levyt ja palat, onko suosituksia? Hakusessa sellainen paketti, joka toimii hyvin myös satunnaisessa ratakäytössä.

                                        Takapäätä on myös saatu eteenpäin, nilkat löysivät paikkansa ja vielä täytyy jarruputket, -letkut ja itse jarrut laittaa paikalleen. S4:sen kamat tulivatkin jo tuossa tovi sitten.

                                        E: unohtuihan se tietenkin, että kuvat täytyy ottaa puhelin poikittain... täytyy ottaa jatkossa järkkäri mukaan tallille, niin saa parempilaatuisia kuvia ja tulee myös helpommin kuvattua ne oikein päin.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • Yhteen projektiin juuri tilattiin Reylandin 324x30mm levyt Big Red satuloille. Ei mitään aavistustakaan, onko hyvät radalle jne, mutta niiden tilalle löytyy suoraan AP-racingin kiekot, joten päivitys on bolt on.

                                          Kyse siis irtokeskiöllisistä levyistä, eli tarvitset keskiöt.

                                          http://www.ebay.com/itm/Reyland-324x...MAAMXQWzNSiOnO

                                          Comment


                                          • Mittailin JE:n männänrengasvälykset ja ihmetystä aiheutti kaksi öljyrengasta, joiden välys oli reilusti suurempi kuin muiden. 8 öljyrengasta oli n. 0,35mm mutta nämä kaksi jopa millin välyksellä. Näkemyksiä tähän? Voiko olla mahdollista, että tehtaalta tullut kaksi väärää?

                                            Männänrenkaiden kohdalla pääsin seuraaviin tuloksiin: ylemmät n. 0,25mm ja alemmat n. 0,45mm. Mihin spekseihin olette hioneet noita JE:n renkaita? Nuo ovat ainakin liian naftilla välyksellä lapun mukaan.

                                            Comment


                                            • Kannattaa ihan suosiolla laittaa sieltä listan alapäästä niitä välyksiä. Itsellä on nyt muistaakseni 0,45mm ylempi ja 0,5mm alempi. Tuo 0,25mm on kyllä todella liian pieni, älä kasaa sillä.

                                              Mieluummin vähän liian iso kuin yhtään liian pieni.

                                              Comment


                                              • Joo, välykset toki hiotaan kohilleen ennen kasausta. Tuossa taulukkoa katsoessani päädyin suurin piirtein samoihin. Mites tuo öljyrengashomma? Onko Kennethillä näkemyksiä asiaan vai onko tuo edes merkityksellistä?

                                                Comment


                                                • Onhan se mahdollista, että tullut väärät öljyrenkaat.

                                                  En oikein tiedä mitä tuohon sanoisi. Ei tuollainen millin päittäisvälys öljyrenkaissa nyt varmaan mikään ihan maailman vakavin ongelma ole, mutta toisaalta jos kaiken haluaa tehdä täydellisesti, niin onhan se ehkä vähän iso.

                                                  Itse ehkä yrittäisin etsiä renkaat, mutta jos aika loppuu kesken tai mielenrauha antaa periksi, niin kyllä noillakin varmasti voi kasata. Tuon aiheuttama harmi on mutufiiliksellä pahimmillaan ehkä puoli desiä öljyä tuhannelle kilsalle, jos sitäkään. Veikkaan että et edes huomaa sitä. Se voi näkyä seuraavalla avauksella vähän karstaisempana männänlakena, tai se voi olla näkymättä ja tuntumatta missään.

                                                  Emmätiä, laita vaikka niin että laitat nuo kaksi isommalla välyksellä olevaa kahden männän alemmiksi öljyrenkaiksi ja ylemmiksi sitten oikean kokoiset. Joku moottoritekniikan erityisasiantuntija voisi tähän kommentoida jotain, mulla loppuu tietämys tähän.

                                                  Comment


                                                    On sattunut kohdalle millin välyksen öljyrenkaita esimerkiksi Total Sealin sarjoissa, siellä pyörivät koneessa muiden mukana. En pysty sanomaan onko mitään vaikutusta suuntaan tai toiseen.

                                                    Comment


                                                    • Jees, laitetaan siis noilla kasaan.

                                                      Kansi on vielä työstämättä kokonaan ja sinne täytyisi alkaa myös katsomaan tarvittavia hiluja. Ajatuksena olisi tilata ainakin tuplavenajouset http://www.fcp-engineering.com/valve...attro-20v.html sekä titanium retainers kit http://www.fcp-engineering.com/titan...attro-20v.html

                                                      Nostajista en nyt ole vielä aivan varma, laittaisiko sinne uudet "orkkis" hydrauliset nostajat vai ns. kovat nostajat? Hyötyjä, haittoja, näkemyksiä?

                                                      Nokat olisi ilmeisesti myös hyvä päivittää, mitä nyt seuraillut muita vastaavia projekteja. Kansihommat muutenkin vieras osa-alue, joten ajatukset ja kokemukset tervetulleita...

                                                      Comment


                                                      • Orkkis hytikoilla, ainakin ehjillä (uusilla?) semmoisilla voi pyöritellä johonkin 8300rpm. Kovilla nostajilla sitten siitä yli. Kovien nostajien kanssa on vaan jonkin verran sitten puljaamista, kun välysten säätö vaatii nokkien irrotuksen. Kannattaa siis tosissaan punnita, tarvitsetko ne. Ihan vaan "kaikki tehty" -ideologian vuoksi niitä ei kannata laittaa.

                                                        Kun kansi on palasina, niin samalla käytät sen koneistamolla seetien ajossa ja teetät imuventtiililautaseen ns. back-cutin. Myös pakoventtiilien vaihtamista kannattaa miettiä, orkkikset eivät virtaa erityisen hyvin, vaikka noin muuten ihan hyvät venat ovatkin. Hyvin todennäköistä on, että ainakin pakopuolella venttiilinohjurit on väljät ja vaativat vaihtamisen ja hoonauksen.

                                                        Comment


                                                        • Venajouset tilattu FCP:ltä. Retainerit jätin tilaamatta, orkkiksilla kuitenkin pärjännee ihan hyvin tässä käytössä. Päädyin tällä erää myös perus hytikoihin, jotka lähtivät ebaysta tulemaan.

                                                          Kiikutan hatun Kansisetille jossain vaiheessa ja konsultoin heidän kanssaan enemmän tarvittavista toimenpiteistä. Kiitos kenaxille hyvästä muistilistasta. Mikäli vaihdan pakovenat, niin onko Supertechin valmisteet siihen passeli vaihtoehto?

                                                          Comment


                                                          • Ferrean ja Supertechin venoja olen laitellut noihin ja molemmat muistaakseni ihan hyviä. Ylikokopakovenoista ei saa vakio seetirenkailla juuri iloa, joten en välttämättä lähtisi suurentamaan. Käsittääkseni Kansisetin Jamppa tietää, mitä tehdä.

                                                            Comment


                                                            • Vielä yksi kysymys tuosta alakerrasta, joka nyt itseäni häiritsee. Punnitsin nuo veivit ja yksi veiveistä painaa aika tarkalleen 20 grammaa muita enemmän. Kyseessä on tosiaan autoracingilta ostetut veivit, joita tuli neljä paketissa ja yksi irtoveivinä. Tämä irtoveivi on siis sen 20 grammaa muita painavempi. Kampura on puntitettu silloin muiden koneistustöiden yhteydessä, mutta jostain syystä tämä yksi veivi jäi hieromatta samaan painoon muiden kanssa, vaikka muistaakseni mainitsin asiasta. Onko tällä 20 gramman painoerolla merkitystä, eli uskaltaako kasata vai vienkö alakerran liikkuvat vielä uudelleen pajalle ja pyydän, että hierovat kanget balanssiin keskenään? Vainoharhaisuus on vahvasti läsnä, mutta haluaisin onnistua laakista moottorin suhteen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X