Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 Avant -94

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Mullakin olis sama homma edessä. Onko jollain muistissa tiivisteirenkaiden koot? Vai löytyykö näihin jotain korjaussarjaa?

    Onko tuo servotronic se S/RS "nopeaohjaus"?

    Comment


      #62
      Eikös se mene niin että 3b koneisissa on tuota servotroniccia ja uudemmissa aby/adu missä on"nopeaohjaus" ei ole
      Viimeksi muokannut miika987; 15.2.2016, 17:55. Perustelu: Tarkennus

      Comment


        #63
        Onko tuo servotronic se S/RS "nopeaohjaus"?
        Ei vaan Servotronic on nopeuden muukaan säätyvä tehostus.

        8A1 498 020 on korjaussarjan numero ilman Servotroniccia oleviin.

        Comment


          #64
          Ja 3B:ssä ei ole "nopeampaa" ohjausta, vasta ABY ja ADU. Nopeampi = vähemmän ratinkierroksia laidasta laitaan.

          Comment


            #65
            Hyvä että viisaammat korjasi. Tuon antamani osanumeron katsoin kuitenkin ABY moottorilla varustettuun farkkuun. Eli 3b s2 on sitten servotronic-ohjauksella?

            Comment


              #66
              Korvaava osanumero näyttäisi olevan 896422065BX ja vaihto-osana maksaa speed autoteilesta katsottuna vajaa 1200€

              Comment


              • #67
                Uusi osa ei näin ollen tule kyseeseen, vaan mennään korjaussarjan voimin. Kysyisin vielä vinkkiä tuon ohjausvaihteen irroittamiseen, pultit ovat kaikki auki ja ohjausvaihde on käytännössä irti, mutta ei suostu nätisti tulemaan pois paikaltaan. Ohjausvaihteen päädyssä on se iso kuuskulma, joka tulee pyöränkotelon puolelle. Pitääkö tämä myös irroittaa, jolloin pää lähtisi irti ja näin ollen ohjausvaihde vetämällä ulos vai mikä avuksi? En saanut tänään irroitettua, kun ei löytynyt sopivaa avainta.

                Comment


                • #68
                  Muistaakseni pitää. Eikös se mene vain pellin läpi ja sido/kiinnitä juuri sen toisen pään kiinni runkoon, eli tässä tapauksessa pyöränkoteloon.
                  Urssissa se taisi tulla huonosti ulos jommankumman puolen pyöränkotelon kautta juurikin.

                  Comment


                  • #69
                    Onko siitä ison kuuskulman vierestä pyöräkotelossa avattu ne kaksi pienempää m8 kuusiokolopulttia? vai vain tulipellistä ne kaksi m10 mutteria?

                    Comment


                    • #70
                      Jep, sain sen irti loppujen lopuksi. Oli unohtunut avata ne tulipellin mutterit. Olikos nyt niin, että ABY:ssä ei ole Servotroniccia, kuten tuossa ylempänä on mainittu? Eli voisi tilata tuon korjaussarjan, minkä koodin Sleepy2 on ystävällisesti laittanut. En jaksa yhtään muistaa, millainen ohjaustuntuma autossa oli kun viime ajosta on jo vuosi aikaa.

                      Comment


                      • #71
                        Eikös servotronic hammastankoon tule sähköjohtoja, eli siitä erottaa helpoiten onko kumpi?
                        Ainakin netistä kuvia katselemalla löytyy hammastankoja joissa on sähköliitintä jollekin venttiilille?
                        Pitäisi cabrioletin hammastanko myös tiivistää uudelleen, niin otahan sitten paljon hyviä kuvia ;)

                        Comment


                          #72
                          Sähköä pitäisi mennä, jos olisi servotronic. Huoltokirjan varustetarrassa koodi 1N1 on "non-servotronic"

                          Comment


                          • #73
                            Kiitoksia tästä, sähköä ei ainakaan mene eli sen perusteella ei ole Servotronicia.

                            Mehtala: yritän muistaa ottaa kuvia työvaiheista, yleensä vaan kun on vauhti päällä, niin kuvat tuppaavat unohtua.

                            Comment


                            • #74
                              Hieman päivitystä näin perjantai-illan ratoksi. Männät ovat tällä hetkellä Virossa matkalla kohti Suomea ja niitä odotellessa olen touhuillut muita askareita. Kotelot tuli putsailtua hiekasta yms. skeidasta, jota oli muutama kilo sinne kertynyt ja perään heitin alustamassat, lopputuloksesta tuli mukavan kliini. Myös konehuonetta olen parhaani mukaan putsaillut ja rupeaa sieltäkin väri näkymään pikkuhiljaa.

                              Mamasanilta hain tänään HEL Performancen teräspunosjarruletkut ja Motonetistä jarruputkia sekä -nippoja. Jahka saan putkityökalut lainaan, niin pääsen uusimaan myös jarrulinjat. Tepolta tuli myös tilattua erinäistä pisteosaa ja nippeliä sekä ohjausvaihteen korjaussarja, niitä odottelen vielä saapuvaksi.

                              Loppuun pari kuvaa, hyvät viikonloput!
                              Attached Files

                              Comment


                              • #75
                                Iltajaon kuriiri toi viimein männät kotiin. Huomenna aamusta vien nämä vielä koneistamolle ja sitten odotellaankin, että GT-motorin kaverit saavat hommat valmiiksi. Mukava päästä kasaamaan moottoria uusilla osilla :)
                                Attached Files

                                Comment


                                • #76
                                  Nämä oli nyt ne 9,5:1 männät? Näyttää hyvältä.

                                  Comment


                                    #77
                                    Näyttäis olevan FSR-männät.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Joo, nämä on nyt ne 9,5:1.

                                      Vielä tarvisin kovan vauhtiksen tuon orkkis kaksoismassan tilalle, niin saisi koneistamo puntitettua kampuran sillä vauhtiksella, joka sinne olisi muutenkin tulossa. Eli mistä löytyisi hyvä ja edullinen?

                                      http://www.ebay.de/itm/erleichterte-...AAAOSwrklVN2Vv

                                      Tuollainen löyty ebaysta, onko kokemuksia?
                                      Viimeksi muokannut Ekku; 1.3.2016, 13:02.

                                      Comment


                                        #79
                                        Blingfactory. Kotimainen valmistaja. Sieltä asetelma sre:n 707 asetelmalle.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Olikos täällä niitä ohjausvaihderemontin tehneitä? Tarvisin apua sen suhteen, eli olen purkanut osan kuvanmukaiseen vaiheeseen, mutta en oikein tiedä miten tuosta jatkaa. Eli kuinka atomeiksi osa käytännössä menee ja millä konsteilla?

                                          Korjaussarjassa tuli o-renkaiden lisäksi muutamia muitakin osia, jotka selkeästi kuuluu jonnekkin hammastangon sisälle.

                                          Jos jollain on esimerkiksi linkittää joku kuvasarja kyseisestä toimenpiteestä, niin olisin todella kiitollinen. Taikka sitten vaan sanoin kertoa, mitä kaikkea tuosta vielä puretaan ja miten. Kuva kertoo lisää:
                                          Attached Files

                                          Comment


                                          • #81
                                            Muistaakseni näillä ohjeilla pääsi c4:n kanssakin melko pitkälle:
                                            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=61256

                                            Comment


                                            • #82
                                              Tusen tack! Täytyy perehtyä noihin ja kokeilla paremmalla menestyksellä uudelleen.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Taas on tullut jotain tehtyä, eli jarrulinjat vedin etupäähän uusiksi. Uuden jarruputken taivuttelu apparin puolelle veti sormet suhteellisen helliksi, mutta hyvä siitäkin tuli loppujen lopuksi.

                                                Uusin satuloihin myös jarrumännät, kun sellaiset vihdoin ebaysta löysin. Toivonmukaan jarruteho nyt näillä teräspunosletkuilla, EBC:n jarruhilppeillä ja uusituilla satulan osilla tulee edes kohtalaiseksi. Tulevaisuudessa päivitetään sitten vielä satulat, mutta aloitetaan näillä.

                                                Blingfactoryn billettivauhtis tuli myös männäviikolla, odottelee tosin vielä uutta starttikehää. Moottorinkasaamista päästään näin ollen toivonmukaan seuraavaksi harrastamaan lähitulevaisuudessa (riippuen toki koneistamon aikatauluista).
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Muista sitten tarkistaa ettei se vauhtipyörässä oleva home-tappi ota mihinkään kiinni, kun asennat vauhtipyörän paikoilleen. Noissa Blingin pyörissä ollut se tappi yleensä aika pitkä. Itse olen naputellut sitä tappia syvemmälle, kun on ottanut lohkon vahvikeripoihin kiinni.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Pitkän hiljaiselon jälkeen päivitellään hieman kuulumisia. Tuli hankittua vanteet, kun osui sopivat ja mieluisat kohdalle. Eli kierros OZ Futuroita saapui Oulusta eilen seuraavilla mitoilla:

                                                    Etuvanteet 8,5 x 17 ET22
                                                    Takavanteet 9,0 x 17 ET16
                                                    Attached Files
                                                    Viimeksi muokannut Ekku; 11.5.2016, 01:54.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Loistava valinta.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Tehdään pieni välipäivitys, ettei seuraava räjähdä käsiin.

                                                        Eli tässä on jonkin verran tullut touhuiltua kesän aikana, kun on muilta askareilta kerennyt. Moottorin hilut tulivat koneistamolta jokunen viikko taaksepäin ja mottia ruvetaan kasaamaan tässä lähiaikoina.

                                                        Vakiojarrut rupesivat häiritsemään jo ajatustasolla, joten tuli korjattua tilanne etupään osalta. Porsche 996:sen satulat saapuivat tänään Saksasta ja takapäähän olisi tarkoitus vielä tilailla S4:sen hilut.

                                                        Kessu74 käyttäjältä laitoin tilaten tuubisarjan T3 laipalla, jonka jatkeeksi olisi näillä näkymin tulossa HX35 Superi. Ei tosin lyöty vielä lukkoon ahdinvalintaa, joten jos löytyy hyviä näkemyksiä n. 400-500 hevosen ahtimelle, niin voi esittää. Holsetilla nyt ei ainakaan mielestäni voi mennä ihan metsään.

                                                        Viime päivät tullut vietettyä tallilla takapäätä tiputellessa. Jäljellä vielä takakelkan, perän ja tankin tiputus. Kaikki on jumissa ja ruosteessa, niin tästä syystä päätin tiputella kaiken alas. Myös polttoainelinjat uusin samalla, kun tankki nyt tulee pudotettua. Palaan näihin myöhemmin.

                                                        Slowly getting there...
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Takapään alustapalikat tuli myös käytettyä puhalluksessa ja pulveroinnissa. Apurunkoon ja takanilkkoihin tuli puslat Terhon Pajan kautta (AK-motorsportin tuotteita).

                                                          Paljon on tullut myös tilailtua osia. Saksasta on tulossa satula-adapterit Porsche-jarruille, Sparetolta on tulossa B7 S4 takajarrut kokonaisuudessaan ja 034 Motorsportilta tilasin juuri 26 mm takavakaajan billet-kiinnikkeillä, kardaanin tukilaakerin ja kardaanin nivelet molempiin päätyihin. Tepolta tulossa pisteosaa (tankin pannat, perän stefat etc.)

                                                          Alustan saakin osien saapumisen jälkeen lyötyä pakettiin. Pitäisi tulla ihan ok. Polttoaineletkuista pitää käydä konsultoimassa Finjectoria, notta saa sopivat etanolin kestävät letkut vedeltyä.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Kaipaisin kokemuksia viisaammilta liittyen polttoainelinjoihin. Tarkoituksena olisi laittaa n. 8 millimetrin sisähalkaisijalla olevaa teflon-teräspunosletkua käyttäen AN-liittimiä. Kuulostaako kyseinen koko järkevältä ja riittävältä tuohon tavoitteelliseen 400-500 hevosvoimaan? Ja missä kohtaa tulee limitti vastaan tuossa koossa? Vakiolinja on sisähalkaisijaltaan n. 6 mm.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              An 6 koko riittää noihin lukuihin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X