Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 RS6 ranetussaneeraus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Kuulostaisi vähän ohjaustehostimen pumpulta.

    Comment


      #92
      Saattaapa ollakin, sieltä päin se suurinpiirtein kuului. Ei ennen leviämistä ollut pitänyt mitään ääntä, eli saattais olla vielä ilmaa?

      Comment


        #93
        Tuttu ohjaustehostimen pumpun narina. Varmista, että öljyä on riittävästi.

        Comment


          #94
          Kyllä se siltä kovasti kuulostaa.

          Comment


            #95
            Kirjoitellaanpas vähän väliaikatietoa tästäkin. Ääni tosiaan johtui tehostimessa olleesta ilmasta, ja hiljeni normaaliksi ilmauksella.

            Käyttäessäni moottorin ensimmäistä kertaa lämpimäksi alkoi oikean vetarin vierestä tippua jäähdytysnestettä n. tippa / 5 sek tahtiin. Ja pitkään skoopilla tiirailtuani päädyin turbon yläpuolisen vesilinjan banjon vuotavan.
            Vähän taas motivaatio otti takapakkia ja kortilla olevan ajan lisäksi tämä jäi taas odottelemaan. Viikonloppuna otettiin välttämättömät (iskaritolpat, pakoputki, kardaani, letkut ,johdot yms.) irti, jotta saatiin laskettua konepakettia apurunkoineen ~10cm alaspäin. Täten pääsin banjoon käsiksi. Jostain syystä molemmissa prikoissa oli vähän toispuoleinen jälki pinnassa, eikä vuotokohdasta enää ollut epäselvyyttä. Uutta olen pariin otteeseen yrittänyt saada paikalleen, mutta alkaa nyt pahasti näyttää että täytyy ottaa kone kokonaan alas.

            Eihän tuon banjon irroitukseenkaan mennyt kuin ~10h. Toinen mokoma siis tarvitaan varmaan, että saadaan taas kone tulille.

            Ostetaan siis aikaa ja motivaatio.

            Comment


              #96
              Nuo on oikeastaan paskoimpia juttuja joita aina saa pelätä kun tekee turboremontin. Koskaan ei voi olla täysin varma että pitääkö ne, vaikka kuinka huolellisesti kiristää.

              Comment


                #97
                Esimerkiksi sipaisu tasotiivistettä prikan molemmin puolin kiinni laittaessa on aika hyvä varmiste, että vuotoja ei tule. Voi aiheuttaa pientä harmia seuraavalla kerralla avatessa ylimäärisenä puhdistustarpeena, mutta tulee tiivis ensimmäisellä yrityksellä.

                Comment


                • #98
                  Mulla kävi 1.8T:ssä vähän vastaavasti. Vaikka ei näitä voikaan verrata. Ainoa tulppa/nippa johon EI tarvinnu koskea alkoi tiputtaa. Onneksi nipin napin mahtui vaihtamaan käsikopelolla uuden tiivisterenkaan.

                  Comment


                    #99
                    Loctite 542 aivan huippukamaa monessa paikassa :)

                    Comment


                      Vihdoin sain vaihdettua uudet prikat väliin, mitään mahdollisuuksia minkään tiivisteaineen laittoon ei ollut ahtaan paikan vuoksi. Konetta otin siis alas ~20cm, jotta mahtui tekemään ja sai pultin kierteilleen, tällöinkin koko homma oli tehtävä sormituntumalla ja kahden hengen voimin.

                      Nostin koneen takaisin, jäähdytysjärjestelmän letkut kiinni, alipaineella ilmaus ja painetta 0.8bar paisariin. Vielä ei ~15min aikana ole osoittanut vuodon merkkejä, joten uskoisikohan sen nyt olevan kunnossa...

                      Kuvassa vanhat tiivisteet, molemmat kummallisen toispuoleisesti painuneet kasaan.
                      Attached Files

                      Comment


                        Perheen koko kasvoi 15. päivä toisella pojalla, joten vähän projekti taas hidastelee :)

                        Nyt on kasattuna lähes samaan vaiheeseen, kuin ennen vesivuotoa oli.
                        Vielä varmaan pari kokonaista päivää ottaa saada kaikki kasaan ja konttoria kohti, ellei nyt taas jotain mukavaa yllätystä tämä päätä keksiä...

                        Comment


                          Viime viikkoina on tullut korjattua loppuja pikku vikoja, kuten kuskin ikkunan nostomekanismi, rispaantunut kuskin turvavyö, ajovalojen katkaisija, vuotava pissapoika, yms., sekä laitettua auto muutenkin lopullisesti kasaan.

                          Keskiviikkoiltana kävinkin sitten jo koeajolla, auto toimi normaalisti kaikin puolin, eikä ajon jälkeen tullut vikakoodejakaan.

                          Varasin eilen ajan konttorille. Ajattelin käydä vielä ennen sitä päästöt mittauttamassa, ja nehän oli erittäin rikkaalla. Toisen bankin lambda näyttää arvoa 4.35-4.40V, eli se ei taida toimia ollenkaan?
                          Attached Files

                          Comment


                          • Mitä ne päästöarvot tarkemmin oli?
                            Siellähän on kapea kaistaset anturit eli jännite alue oli 0-1V. Outoa jos groupissa 031 on tommosta jännitettä?
                            Ja jos olisi laajakaistat niin 5V pää on laiha, kapeassa 1V pää rikas?

                            Comment


                              No nyt tuli pilkkuvirhe, 0.435 - 0.440V

                              Bank1s1 0.870V bank2s1 0.435V tyhjäkäynnillä
                              Viimeksi muokannut heiki; 21.4.2017, 09:36.

                              Comment


                                Mitä tuolle alkuperäiselle valokatkaisijalle on tapahtunut?

                                Comment


                                  Se oli vaan erittäin kulunut, en keksinyt muuta tapaa vanhan nupin irroittamiseksi kuin tuhota sen.

                                  Comment


                                  • Bank 1 näyttäs käyvän rikkaalla. Mittasitteko kummasta putken päästä päästöt? Eikös Bank1 ollu apukuskin puoli. Tiedä nyt mimmonen putkisto sulla on mutta vakio ainakin ei yhdisty mistään kohtaa.

                                    Comment


                                      Eikös ne yhdisty kattien jälkeen? Ainakin ne on hitsattu toisiinsa kiinni.

                                      Mitattiin kuskin puolelta.

                                      https://rs06.com/wp-content/uploads/...131002_005.jpg

                                      Myöskään tuo 0.435 ei reagoi kaasun painallukseen mitenkään.

                                      CO oli 6 ja hc 0.6

                                      Comment


                                      • Joo se näyttä siltä että olis yhdessä, mutta ne on vain hitsattu siitä yhteen, kaasut ei sekotu. Näin ainakin RS6+ vakio putkessa oli kun sitä silvoin tossa taannoin... pitäs tehdä joku x/h-pipe siihen niin sais ehkä äänimailmaa vähän paremmaks.... prkleen lökapata tommosella putkella ;)

                                        Comment


                                          Oisko sinnä jäänyt ilmavuoto, tai maf on valmis? Tai sitten se lambda on vaan sökö.

                                          Comment


                                          • Bank1 on anturin mukaan rikkaalla (ja anturi toimii oikein, hajonnut lambda näyttää liian matalaa jännitettä). Bank2 anturin mukaan ok seos mutta voi olla joko anturivika tai sitten bank 1 on ilmavuoto tmv. joka sotkee seoksen.

                                            Edit: Jos lambdajännite makaa 0,43 voltissa eikä reagoi kaasuun niin sitten anturi on tohjona.

                                            Comment


                                              Vaihdoin taaimmaisen lambdan liittimen etulambdalle, ja nyt molemmat näyttää n. 0.87V

                                              Tämän jälkeen vaihdoin orig. ecun, jolloin group 033:n adaptaatiotkin lähti rullaamaan, ja lambdojen arvot alkoi vaihtua kuten kuuluukin..
                                              Viimeksi muokannut heiki; 21.4.2017, 11:53.

                                              Comment


                                              • Hyvää touhuamista taas kerran.

                                                Toivottavasti leima irtoaa ja pääset viimein nauttimaan tästä autosta. :)

                                                Comment


                                                  No kyllä osaa taas vastustaa, ihme kun ei koeajolla tullut mitään suurempia yllätyksiä.

                                                  Edessä valojen korkeusanturin tanko narisee niin, että kuuluu sisälle asti, ei tuolle varmaan muuta pysty, kuin uuden ostamaan?

                                                  Comment


                                                    Rasvaa väliin vaan. Siellä on muovikupit rautapallojen päällä.

                                                    Comment


                                                      Saako sen auki? Ei mennyt mitkään minun spray-rasvat sisälle.

                                                      Comment


                                                        Saa sen auki. Hajoaa vaan toki aika herkästi se 15 vuotta vanha muovi. Ite tein aikanaan metalliset tangot, silloin tosin madallussarjan asennuksen jälkeen kun heitti koko ajan valojensäätö vikatilaan kun meni säätörajoista yli.

                                                        Comment


                                                          Minä tein tälläisen korvaavan tangon muovisen tilalle. Eli RST kulmanivelet ja M5 kierrentankoa. Ja nivelet täyteen rasvaa ja hyvin pelittää.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            Tuohan on oikeasti aika siistin näköinen.

                                                            Comment


                                                              Esimerkiksi IKH:n valikoimasta löytyy edullista tuohon tarkoitukseen sopivaa niveltä suojakumilla, saattaa toimia pitempään kuin pelkkä suojaamaton nivel. Oma kestotesti aloitettu vuosi sitten, toistaiseksi ovat kunnossa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X