Kuulostaisi vähän ohjaustehostimen pumpulta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C5 RS6 ranetussaneeraus
Collapse
X
-
Kirjoitellaanpas vähän väliaikatietoa tästäkin. Ääni tosiaan johtui tehostimessa olleesta ilmasta, ja hiljeni normaaliksi ilmauksella.
Käyttäessäni moottorin ensimmäistä kertaa lämpimäksi alkoi oikean vetarin vierestä tippua jäähdytysnestettä n. tippa / 5 sek tahtiin. Ja pitkään skoopilla tiirailtuani päädyin turbon yläpuolisen vesilinjan banjon vuotavan.
Vähän taas motivaatio otti takapakkia ja kortilla olevan ajan lisäksi tämä jäi taas odottelemaan. Viikonloppuna otettiin välttämättömät (iskaritolpat, pakoputki, kardaani, letkut ,johdot yms.) irti, jotta saatiin laskettua konepakettia apurunkoineen ~10cm alaspäin. Täten pääsin banjoon käsiksi. Jostain syystä molemmissa prikoissa oli vähän toispuoleinen jälki pinnassa, eikä vuotokohdasta enää ollut epäselvyyttä. Uutta olen pariin otteeseen yrittänyt saada paikalleen, mutta alkaa nyt pahasti näyttää että täytyy ottaa kone kokonaan alas.
Eihän tuon banjon irroitukseenkaan mennyt kuin ~10h. Toinen mokoma siis tarvitaan varmaan, että saadaan taas kone tulille.
Ostetaan siis aikaa ja motivaatio.
Comment
-
Vihdoin sain vaihdettua uudet prikat väliin, mitään mahdollisuuksia minkään tiivisteaineen laittoon ei ollut ahtaan paikan vuoksi. Konetta otin siis alas ~20cm, jotta mahtui tekemään ja sai pultin kierteilleen, tällöinkin koko homma oli tehtävä sormituntumalla ja kahden hengen voimin.
Nostin koneen takaisin, jäähdytysjärjestelmän letkut kiinni, alipaineella ilmaus ja painetta 0.8bar paisariin. Vielä ei ~15min aikana ole osoittanut vuodon merkkejä, joten uskoisikohan sen nyt olevan kunnossa...
Kuvassa vanhat tiivisteet, molemmat kummallisen toispuoleisesti painuneet kasaan.
Comment
-
Perheen koko kasvoi 15. päivä toisella pojalla, joten vähän projekti taas hidastelee :)
Nyt on kasattuna lähes samaan vaiheeseen, kuin ennen vesivuotoa oli.
Vielä varmaan pari kokonaista päivää ottaa saada kaikki kasaan ja konttoria kohti, ellei nyt taas jotain mukavaa yllätystä tämä päätä keksiä...
Comment
-
Viime viikkoina on tullut korjattua loppuja pikku vikoja, kuten kuskin ikkunan nostomekanismi, rispaantunut kuskin turvavyö, ajovalojen katkaisija, vuotava pissapoika, yms., sekä laitettua auto muutenkin lopullisesti kasaan.
Keskiviikkoiltana kävinkin sitten jo koeajolla, auto toimi normaalisti kaikin puolin, eikä ajon jälkeen tullut vikakoodejakaan.
Varasin eilen ajan konttorille. Ajattelin käydä vielä ennen sitä päästöt mittauttamassa, ja nehän oli erittäin rikkaalla. Toisen bankin lambda näyttää arvoa 4.35-4.40V, eli se ei taida toimia ollenkaan?
Comment
-
Eikös ne yhdisty kattien jälkeen? Ainakin ne on hitsattu toisiinsa kiinni.
Mitattiin kuskin puolelta.
https://rs06.com/wp-content/uploads/...131002_005.jpg
Myöskään tuo 0.435 ei reagoi kaasun painallukseen mitenkään.
CO oli 6 ja hc 0.6
Comment
-
Joo se näyttä siltä että olis yhdessä, mutta ne on vain hitsattu siitä yhteen, kaasut ei sekotu. Näin ainakin RS6+ vakio putkessa oli kun sitä silvoin tossa taannoin... pitäs tehdä joku x/h-pipe siihen niin sais ehkä äänimailmaa vähän paremmaks.... prkleen lökapata tommosella putkella ;)
Comment
-
Bank1 on anturin mukaan rikkaalla (ja anturi toimii oikein, hajonnut lambda näyttää liian matalaa jännitettä). Bank2 anturin mukaan ok seos mutta voi olla joko anturivika tai sitten bank 1 on ilmavuoto tmv. joka sotkee seoksen.
Edit: Jos lambdajännite makaa 0,43 voltissa eikä reagoi kaasuun niin sitten anturi on tohjona.
Comment
Comment