Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2.5 V6 kansijumppa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A6 2.5 V6 kansijumppa

    Elokuussa tuli 3b passat vaihdettua vm.02 A6 Avant (AKE) tiptronic, joka oireili vastaavaa: Hengitystä ilmanputsari koteloon mielettömästi ja kauhea kilinä. Myöskin vedot olivat 85% kateissa. Kummempia ei alettu ihmettelemään ja purettiin keula kokonaisuudessaan ja nyppästiin venttiilikannet auki. Summattuna: lähes jokainen laahainpala ja keinuvipu lähteneet kävelemään. Nokat ja nostaja aika brutaalissa kunnossa, niimpä aloin etsimään rullanokka-kansia kuumeisesti. Huoltokirjan välistä löysin Tammerdieselin koneistuskuitin (980e) ja Tepolta laskun nokista, venttiileistä, nostajista, tiivisteistä ja keinuista(1800e). Mielenkiintoista tässä on se, että kansien kunnostuksesta on 80tkm takana ja lopputuloksena sama kuin nyt.

    Tuurilla löysin keski-suomesta purku kutosen jossa BDG-moottori. Kannet kävivät myyjän toimesta koneistuksessa vielä ennen minulle luovutusta. Tasot oikaistiin, imu ja pakokanavat pestiin karstasta, venttiilivarrenkumit ja yksi venttiili uusittiin samalla. Koeponnaukset heittämällä läpi ja kannet ovat tällähetkellä vailla noutoa.

    Tietysti vesipumppu+rullat+remmit ja termari vaihtuu. Lisäksi pa-järjestelmään kupariprikkoja ja jäähdytinputkien o-renkaat vaihtuvat.

    Kuvia mättään tänne, kun aikaa sivuston opetteluun löytyy.


    Olisi kiva tietää, nyt kun keula on levällään ja kannet irti, sellaisia "must do" hommia, joita kannattaa hoitaa samalla vaivalla, ettei tarvitsisi ottaa huoltoasentoon jonkun tiivistevuodon tai vastaavan vuoksi. Mitä turbo tykkää tuollaisesta "väärään suuntaan" pakopainetta vastaan pyörimisestä, vai onko lainkaan pyörinyt väärin?!?

    #2
    Termostaatti on ainakin hyvä uusia nyt samalla. Enkä laittaisi muuta kuin alkuperäisen vaikka nyt maksaakin vähän enemmän.

    Comment


      #3
      Edellämainitsin termostaatin "termari" slangilla. Ilman muuta vaihdan alkuperäisen tilalle ;)

      Comment


        #4
        https://imageshack.us/i/pbUhipiOjKeulapala nypätty syrjään jotta päästiin dieselin makuun.

        Comment


          #5
          https://imageshack.com/i/p3MyjDrKjBDGn kannet saapuvat ehostettuna viikonlopuksi. Mitenkä noiden kannenpulttien laita? AKEn pultit vaiko jotkin muut tilaukseen? Kansipaffit ja muut pikkusälät on jo hankittuna, niin saisi jo vklp:n aikana kasaan. Jakopään osilla ajettu 25tkm ja 2v, joten uusin contitechin hihnat ja kampiakselin stefan. Muuten vaan kaikki vanhoilla osilla kasaan. Miten herrasväki on tuota kampiakselin hihnapyörää uusinut? Pultin vaihdan tietysti kun sen tuosta avaan, mutta lueskelin jostain jonkun tuota hammaspyörää uusineen samalla?
          Viimeksi muokannut akuukkeli; 9.11.2015, 13:18.

          Comment


            #6
            Tällainen kuva löytyi diffaksen kansiprokkiksesta liittyen noihin kannenpultteihin:
            http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/kansir...110315_001.jpg

            Comment


            • #7
              Juu jouduttiin Maralle vaihtaa sitten vielä noi matalemmat pultit kun hoksattiin että BDG nokat menee jumiin noilla AKE/AKN pulteilla.

              Comment

              Working...
              X