Halpa modi ja paljon hupia. Sisäänajoahan se vaatii, voi olla ettei näillä liukkailla vielä toimi ihan halutulla tavalla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 b5 1.8q:sta 1.8tq terapialeluksi
Collapse
X
-
-
Eilen päästiin ajamaan ensimmäistä kertaa jääradalla. Kaikenlaista pikkumurhetta oli alussa, mutta ei mitään sen isompaa mistä ei olisi sähköjohdolla ja nippusiteillä selvitty. Lämmöt tuotti eniten päänvaivaa, kävi ilmi että visko on entinen. Ei kestänyt ajaa kuin muutaman kierroksen ja mittari näytti jo 100 astetta... Kytkettiin ilmastoinnin flekti pyörimään jatkuvana, ja jumitettiin visko myös kiinteäksi niin saatiin lämmötkin pysymään kurissa.
Rata oli melko syherö, joten melkoista rajottimelle hakkausta se oli. Kolmonen oli turha vaihde. Incar-videosta koitin katsella niin n. 80-90 km/h oli maksimi vauhdit. Mutta siitä huolimatta lystiä oli koko päivän... Alla pieni video päivästä.
https://youtu.be/oCoGAVw8K3g
Comment
-
Tulihan siellä lopussa tilaa jo ajaakin :D Nyt ei saa pahastua, mutta miten ihmeessä turbokoneeseen on saatu noin kamalat "jokkispörinät"? Auttaiskohan niihin semmonen vaimentimen päähän tuleva putkenpää, mikä leikkaisi tuota pörinää vähän pois. Siitä ei tuu oikein motorsportti mieleen.
Comment
-
Tuntuu pierevän liekkiä ihan urakalla, katsojien mukaan vähän väliä työnti ketun häntää. Mistähän lie johtuu?
Kyllähän se kieltämättä pörisee, mutta jospa se asettuisi kunhan laittaa sen toisen vaimentimen. Eikä se putkenpääkään varmaan huonompi vaihtoehto olisi... Tosin ei se luonnossa ihan noin räkäseltä omasta mielestä kuulosta kuin videolla.
Minä olin se kamikaze-kuvaaja. Luotin vakaasti siihen että se pysyy näpeissä... :)
Comment
-
Kerrankin löysin foorumin haulla jotain hyödyllistä. Pari viikkoo sitten sain idean kun ajelin tuolla adr quattrolla, että pitäs laittaa aeb tilalle. Nyt pihassa on luovuttaja josta näillä näkymin nousee kone johtoineen jne. tuon toisen keulalle. Olis siinä laatikko ja peräkin mutta ei taida olla vaivan arvoista himpun pidemmät välitykset?
Comment
-
Tämäkin tuli haettua kesäsäilöstä vuoden alussa hallille. Aikomuksena oli vaan äkkiä tarkistella että kaikki pelaa ja heti mahdollisuuden tullen jäälle rälläämään. Siinä kun ensimmäisenä iltana aikansa ihmetteli niin muistui mieleen kaikki ne pikkuviat ja ominaisuudet mitä viime talven ainoana ratapäivänä tuli todettua.
Torsen-modia tehdessä tajusin että olin tilannut väärän kokoiset prikat. Uusia odoteltiin pari päivää. Prikat tulivat päihin ja pronssilaakerinkin tilalle. Samalla vaihtui laatikkoöljyt Redlinen MT-90 litkuihin.
ABS-pumppu sai häädön konehuoneesta ja samalla tehtiin uudet jarruputket melkein kaikkialle. Takapiiriin jäi vanhaa takarenkaan etupuolella olevista liittimistä taaksepäin. Samalla takapiiriin lisättiin Wilwoodin hydraulinen käsijarru. Hyllyssä odottaa vielä Wilwoodin paineensäädin takapiirille mikäli tuntee sellaiselle olevan tarvetta.
Moottorin jäähdytystä pitää vielä parannella sähköflektillä. Visko on entinen ja nosteli viime talvena lämpöjä kokoajan. Silloin patentoitiin hätäratkaisuna ilmastoinnin flekti jatkuvalla virralla pyöriväksi joka auttoi välttävästi. Nyt oli tarkoitus jättää se lisäjäähdyttimeksi ja laittaa anturi-ohjauksella varustettu puhallin viskon tilalle.
Vähän olen herätellyt toiveita että jos tätä pääsisi tällä viikolla varovasti jo testaamaan radalla, mikäli radat on vaan auki...
Comment
-
Tänään tuli käytyä ensimmäisen kerran tänä talvena radalla. Lämpöjen kanssa oli edelleen ongelmia, kun en vielä kerennyt sitä viskoa korvaamaan sähköisellä puhaltimella. Nippusiteillä visko jumiin ja taas pysyi lämmöt kurissa. Ei jaksanut ilmastoinnin flekti jäähdyttää tarpeeksi. Loppu ajasta alkoi vielä rötäämään korkeilla ahdoilla. Positiivinen mieli kuitenkin jäi, vielä kun oppisi ajamaan... Tuossa SGS6:lla kuvattua kuvaa tuulilasilta.
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=8JHK-nt2kV0[/ame]
Comment
-
Eilen tuli taas käytyä jäällä. Lämpö-ongelmat jatkuu edelleen, vaikka jäähdyttimen eteen on lisätty sähköflekti. Tosin se on aika pieni kokoinen, kun perjantai iltana ei parempaakaan omista nurkista löytynyt. Ensi viikolla pitäisi saapua uusi visko-kytkin niin vaihdetaan se nyt vielä. Mieleen hiipi ajatus että vesipumppu pyörisi huumoria ja aiheuttaisi myös tuota lämpöjen nousua... Metallisiipinen vesipumppu löytyy onneksi hyllystä, niin vaihdetaan sekin vielä ensi viikolla.
Tosin eilinen rata oli taas niin syheröinen, että ajoviimakaan ei varmaan kovin paljoa jäähdyttänyt. Ensi viikonloppuna olisi tarkoitus mennä nopealle radalle ajamaan niin näkee auttaako se viimakaan...
Comment
-
Onhan siellä puskurin takana kunnon ohjaimet ilmalle, että kaikki menee syylärille eikä pääse karkaamaan ohi?
Meillä golfissa vähän jeesasi, kun ajoi rasiaporalla "audin merkin" kilven paikaan. Tehdasuusi syylärikin voi jeesata jos nykyinen on törtteessä sisältä.
Mistä kohtaa tuo videon rata on syheröinen? ;)
Comment
-
Pitänee vielä sellaisetkin porata puskuriin, mikäli nuo yllämainitut toimet eivät auta. Tuota videon rataa käytiin kiertämässä viime vkloppuna. Eilen oltiin taas toisaalla. Ei kiinnostanut ees kuvata kun muutaman kierroksen jälkeen sai aina olla varikolla jäähdyttelemässä vehkeitä...
Comment
-
Kivalta näyttää meno :) Lukkoperä tois varmasti paljon hauskuuskerrointa ja nopeutta. Vois noita nopeita pitkiä mutkia söyttää tulemaan jo hyvän matkaa kaasupohjassa sopivassa luistokulmassa niin, että ei puske.
Kannattaa miettiä etusyylärin kotelointia ja sille 2 tai 1 riittävän tehokas flekti (A8/S8 D2) löytyy sellasia ainakin. Sain niin jopa oman kasini viilenemään hirmu tehokkaasti.
Mikä tämä ohjelma on millä kierrosaikoja otat? Olisi kiva saada joku vastaava kesällä jos kävis yrittämässä botnialla rikkomas omaa ennätystä.
Comment
-
Posti-Pate kiikutti tänään uuden viskon. Ajatuksena oli "äkkiä vaan" näppäistä vanha pois ja uusi tilalle. Loppupelissä kaivoin koko keulapalan irti ja vaihdoin jakohihnan kiristimineen ja rullineen kun keväällä olisi tullut vuodet täyteen. Viskon laakerin kuusiokolopultti nylppääntyi kun yritin turata sitä sieltä välistä joten sen takia aukaisin keulan, nuo meni sitten siinä samalla. Vesipumpussa ei ollut mitään vikaa, mutta vaihdoin sen nyt varmuuden vuoksi siihen metallisiipiseen. Valutetun nesteen määrä pisti epäilemään että syyläri olisi tukossa, joten sellainen vielä tilataan varmuuden vuoksi huomenna. Kennosta tuli vain n. 2 ltr nestettä tyhjennyspropun kautta, vai eikö sinne muka sen enempää mene?
Comment
-
Tänään käytiin taas radalla, kyllä oli ilo päästellä menemään kun lämmöt pysyi kurissa. Ja rata oli aivan loistava, nopeaa ja hidasta osuutta juuri sopivassa suhteessa. Takasuoralla sain ensimmäisillä ajokerroilla n.150 km/h mittarin mukaan, mutta ei ollut vielä silloin LapTimer päällä. Noin 50 ltr tuli 98:a poltettua. Kerran irtosi ahtoputki coolerin jälkeen mutta muita murheita ei ollut. Jäänyt ilmeisesti kunnolla kiristämättä kun kasattu. Takarenkaista tuli entiset, yli puolet piikeistä on jossain radan varrella.
Linkin takaa pikselimössöä puhelimesta. Kuvattu jo siinä vaiheessa kun takapäästä oli piikit kadonneet joten ei uskaltanut enää kunnolla ajaa. Ja muut kootut selitykset...
https://youtu.be/m_W2Fck7RDIViimeksi muokannut Pygmi; 12.2.2017, 01:25.
Comment
-
Tuolla nopeudella ja kaasun käytöllä ei ihme, että lämmöt pysyy kurissa :-) Itse vedän läppä laattias miltei jatkuvasti puolet hitaamalla vauhdilla ja silti lämmöt ei pomppaa mihkään. Onko kerra pompannut lämpömittari 100 paremmalle puolelle, mutta silloin käskyttäminen meni jo typeryyden puolelle. Ennen kannentiivisteen vaihtoa lämmöt oli paljon herkemmässä noussa, toki oli kesä, mutta ne nousi silti kohtalaisen helposti. Nyt kun kannentiiviste vaihdettu niin tuntuu, että ei niitä saa ku iha väkisin vaan nousemaan. Minulla siis myös 1.8t vakio ei softattu takavetoinen b5.
Tosi hienon tuntuinen rata! :)
Comment
-
No joo. Tämän talven ajelut tällä keksinnöllä on vissiin ajeltu... Kivaa oli eilenkin niin pitkään ku vehkeet kesti kasassa. Ehkä ohuesti harmittaa että en edes itse ajanut kun hajosi, mutta sellasta se motorsportti on. Istuin vänkärinpaikalla ja pistin merkille kun aikasemmalla kierroksella neulansilmästä lähtiessä 2. vaihteella moottori "yskäisi" terävästi muutaman kerran, vähän kuin fuel cut mutta sitten lähti taas vetämään normaalisti. Seuraavalla kierroksella taas sama neulansilmästä lähtö ja sitten loppui veto kokonaan. Käy kuumana kolmella ja näytti huohottavan aika reippaasti, kylmänä käy normaalisti neljällä. Kuulostaa kuin pakosarja vuotaisi, mutta päällisin puolin näytti kyllä ehjältä. Tulpat olivat ihan ok näköiset, mutta ykkösen männän päällä oli selvästi näkyvissä jotain nestettä. Ei paljoa, mutta selvästi siellä jotain hämärää on. Arvuuteltiin että josko kannentiiviste olisi voinu palaa niin että päästää paineet osittain öljykanavaan että huohottaa ja osittain sitten pihalle pakosarjan luonta... Noh, se selviää aikanaan.
Muutama pikselimössö video taas vaihteeksi:
https://www.youtube.com/watch?v=njOyHNPgGYk
https://www.youtube.com/watch?v=vsq-ptPBgTc
Etupuskuri sai kaverin käsittelyssä damagea, mutta onneksi se on kova leikkimään lasikuidun kanssa niin saa korjatakkin sen... Olin tuossakin kyydissä ja täytyy kyllä myöntää että hieman jo itteenikin jännitti kun tajus että se lähti lapasesta.
https://www.youtube.com/watch?v=60V4wBsiyqs
Comment
-
Itseasiassa juuri eilen mittailin laserilla pinnan lämpöjä heti ajon jälkeen. Siinä ne 10-20 asteen välissä olivat nastan juuressa, vaikka jäähdyttelykierroksella koitin ajaa uran sivussa missä on enemmän lunta. Paineet kylmänä 1.8 bar, lämmänä en katsonut. Edellisten renkaiden tuho taisi olla liian kovat paineet..
Comment
-
Tänään tuli sitten perehdyttyä tarkemmin vikaan. Mitattiin ensimmäisenä puristuspaineet, 3. sylinterissä pyöreä 0. Seuraavaksi sitten kansi irti ja uumoilemaan. Venttiiliohjurit on ainakin entiset: https://youtu.be/0lfcTlz3hFA
Männän päällä on pyörinyt jotain tavaraa koska muutama pieni metalliknööli löytyi 2 ja 3 pytystä. Enemmän pisti silmään 2 pytyn männän liike. https://youtu.be/zsP6tZD9hRo Sitä vaan arvuuttelin kotimatkalla mielessäni että kun ei tuo 3:sen mäntä niin paha ollut kuin tuo 2:nen, niin mihin ne paineet sit karkaa?
Huomenna aamulla ottavat vissiin loput rojut pois, itse olen ensi yön töissä niin ei kerkee/jaksa. Aletaan kasailemaan uutta moottoria. Käytetään nyt ne violettiin varatut moottorin osat nyt sit tähän. Eli h-profiili kanget, männät ym ym.. Tosin löysin itseni jo eilen selaamasta Cat Cams:in luetteloa, josko oikein sellaiset ostaisi vielä noiden ADR:ien tilalle. Vinkkejä sopivista otetaan vastaan.
Comment
Comment