Kyllä niihin yksi touhutonni meni, mutta oli kerrankin sellainen investointi että talouden kauniimpi osapuoli ei pyöritellyt silmämuniaan... :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 b5 1.8q:sta 1.8tq terapialeluksi
Collapse
X
-
-
Muutama kuva autoon jäävästä johtosarjasta ja muusta turailusta. Ratin kiinnitys on vielä vaiheessa, huomenna saan kuppipenkin jonka jälkeen pääsee sitten säätämään lopullisen koron. Kuvassa näkyy kuitenkin idea miten meinasin sen toteuttaa... Kojelaudankin sai survottua paikalleen kun vähän kaventi reunoista, pitää koittaa jotenkin peittää nuo kulmat niin ei olisi niin rujo toteutus. Ja sivukiinnikkeet olisi vielä tehtävä...
Vikakoodeja tarjoaa pa-pumpun releestä ja power supply terminalista koska ovat poistettu sarjasta, mutta näillä ei liene ole sen kummempaa merkitystä toimintaan?
Comment
-
Kaaria on tullut maalailtua viime ajat. Ei vaan meinaa motivaatiota olla, tympeetä hommaa... Oikein jos olisi halunnut panostaa niin olisi pitänyt vetää pienellä ruiskulla väri, mutta ei innostanut alkaa suojailemaan koko autoa joten pensselillä ja telalla on menty. Eihän siitä hieno tule, mutta kelpaa mulle.
Ratin keskiö tuotti harmaita hiuksia, kun ei meinannut oikein mistään löytyä tähän vanhaan ratti-akseliin sopivaa. Lautamäki Motorsport kuitenkin kaivoi jostain sopivan keskiön ja siihen mokkaratin kaveriksi.
Comment
-
Turasin tuohon keskisuulakkeiden paikalle tuollaisen levyn missä on päävirtakytkin, virtakytkin ja starttinappi. Tänään vaihdoin polttoainepumpun elintenluovuttajasta ja päästiin jopa käynnistämään napista. Eipä se pitkin jaksanut käydä, kun imin tankin tyhjäksi ettei tarvinnut niin paljoa niitä höyryjä hengittää... Huomenna bensaa tankkiin, penkki paikalleen ja kokeilemaan pihalle. Sähkötkin ovat oikeastaan takavalojen kytkemistä vaille valmiit. Onneksi kaveri on ollut apuna niitä tekemässä, on siinä jonkinlainen tekeminen ollut.
Miksi ne kaaret näyttävät raskailta? Putket ovat AKK:n minimivaatimusten mukaiset. Ainoat ns. ylimääräiset ovat nuo "WRC-tuet", kerran ei ole aikomusta kilpailla tällä missään virallisissa kilpailuissa...
Comment
-
Ensi pärräilyt on suoritettu tässä hallin pihalla. Olisi vain pitoja niin saisi paremman kuvan noista välityksistä. Iänikuisen vanhat nastarenkaat tällä hetkellä alla niin ei siitä oikein mitään tuu, mutta tuntuupahan ainakin että olisi enemmänkin voimaa kun vaan sutii ja sutii... Keskikonsoliin tuli paikat ahtopainemittarille ja laajakaista-lambdalle, mutta eipä niitä kerennyt nyttenkään vilkuilemaan niin tuskin kerkee sitten radallakaan.
Seuraavaksi päästäänkin sitten pakoputken tekoon. Pitää hakea 3" putkea ja pari vaimenninta huomenna mikäli vaan kerkeen töiden lomassa. Etupuskuriksi saa luvan kelvata elintenluovuttajan vanha lasikuituinen rs-look, on sopivasti oikean värinenkin.
Comment
-
Omassa lelussa on rakenneltuna eri tehdasaskeista tällanen:
1 3,55
2 2,11
3 1,43
4 1,03
5 0,82
loppu 4,55
Olen melko tyytyväinen, mutta parempikin voisi olla. 1 sais olla pidempi, mutta ei oikein onnistu tehdaskamoilla, kun en halua yhtään pidempää kolmosta eli loppuvälityksen pidennyt ei kiinnosta. 1&2 akseleita on olemassa ainakin 3.5&1.94 ja 3.5&1.84 mutta ei maksa vaivaa.
1.43 on aiivan eri juttu kuin 1.3.
Comment
-
Tänään värkättiin 3" rosteriputki kun sattui olemaan hyllyssä vajaa kanki suoraa putkea ja pussillinen 45 asteen mutkia. Vähän äänekäshän se vielä on, kun ei ole kuin yksi vaimentaja mutta lisää sitten toisen vaimentajan jouston luokse jos ne alkaa häiritsemään. Ja joo, ne saumat olisi pitänyt tigillä tehdä mutta kaasu oli loppu ja ei maltettu käydä vaihtamassa pulloa... Kai se kestää ihan mikkiliimallakin.
Comment
-
Kannattaa tähdätä siihen 95db, että saa ajaa kaikilla radoilla :) Vinkkinä: pistä ulostulo(t) ainakin 45astetta alaspäin. Vaikuttaa aika paljon melumittaukseen, ainakin ahveniston mittarilla. Ja tietty pää pois auton alta, niin ei kumise hytissä. Laitatko jotain lämpösuojaa?
Oot ajanu tosi huonosti, jos putki jossai katsojille näkyy ;)
Comment
-
Joo, 1-2 läpivirtauspönttöä lisää sopiviin kohtiin (en tosin osaa speksata mitkä ne sopivat kohdat on) niin pääsee alle 95db. MIG-saumojen kestosta ei kannata huolehtia, itse hitsailin edelliseen käyttöautoon kirkasta putkea migillä ja ne kesti suolasumutusta monta vuotta. Vieläkin kaiketi ovat liikenteessä.
Comment
-
Siellä on nyt pelkästään lopussa vaimennin, mutta heti downpipen jälkeen on optio lisätä yksi vaimennin. Ei vaan eilen ollut oikein missää varaosaputkassa vaimentimia hyllyssä joten jouduttiin tekemään noin. Puhelimen pilipalimittarilla mitattiin tänään hallissa tyhjäkäynnillä reilu 80 dB. Tänään juuri kysyin tutulta katsastusmieheltä, että josko kehtaisi joku ilta tulla pistäytymään virallisen mittarin kanssa niin saisi varmuuden...
Huumorinkukka kukki taas tänään, pojat veisteli tollasen kaikessa hiljaisuudessa. Heti ovat pahanteossa kun silmä välttää... Niin ja etupuskurikin kiinnittyi.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja BeBe4000 rundia ja olisko ollu metrin päästä takaa 45 asteen kulmassa. Noin mittaavat muistaakseni ahvenistolla. :)
Comment
-
Tänään tuli ostettua kierros piikkejä kun halvalla sai. Kahdesta on lähtenyt jonkin verran piikkejä kävelemään, mutta kaksi on vielä aika hyvässä kunnossa... Olisi vielä tiedossa yksi sarja n. 30 km testiä ajettuja jääpiikkejä mutta pitää nyt vielä miettiä niiden ostoa. Vanteet olisi vielä jostain hommattava, jos jollain sattuu lojumaan vaikka peltivanteet 16x5.5" spekseillä ylimääräisenä niin voi laittaa vaikka yv:llä viestiä...
Comment
-
Piikeillä ensimmäiset kierrokset hallin ympäri otettu. Kyllähän se niin on, että vaikka ne huonommat renkaat laittoi taakse niin voima loppuu kesken... Toimiva käsijarrukin saattaisi vähän auttaa kulman aloituksessa. Ja ne ahtoputkien kiristyksetkin ois voinut tietysti tehdä ennen puskurin kiinnitystä. Vyötkin löytivät tiensä paikalleen.
Jarrut ja vänkärin puolen murros pitää vielä vaihtaa, sitten vain odotellaan että sattuu vapaapäivä vklopuksi ja jäät ovat vielä ajettavassa kunnossa. Eli minun tuurilla ens talvena..
Edit: Niin ja torsen-modin prikat saapuivat. Se varmaan tehdään sitten ensi kuun aikana.
Comment
Comment